Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/47525
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТарасенко, Тетяна
dc.date.accessioned2021-02-19T10:07:28Z-
dc.date.available2021-02-19T10:07:28Z-
dc.date.issued2019-04
dc.identifier.citationТарасенко Т. Культурные ценности Китая в рекламном тексте Фаховий та художній переклад: теорія, методологія, практика: збірник наукових праць / за заг. ред. А.Г. Гудманяна, С.І. Сидоренка. – К.: Аграр Медіа Груп, 2019. – 404 с.uk_UA
dc.identifier.isbn978-617-646-453-2
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/47525-
dc.description.abstractThe paper considers the main cultural values which are reflected in advertising texts. The corpus of advertising messages (printed, TV and radio texts) of a two-year period is the material of the observation. Cultural values are the foundation of a successful advertising message and an advertising text itself acts as a translator and popularizer of these values. The analysis has revealed the conservatism of advertising in the relation to traditional values and norms in the Chinese society: harmony with nature, traditions, authority of elders, frugality, collectivism and the emerging of a relatively new phenomenon in the Chinese society‘s social practice – the cult of a child.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectadvertising messageuk_UA
dc.subjectcultural valuesuk_UA
dc.subjectChinauk_UA
dc.titleКультурные ценности Китая в рекламном текстеuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Фаховий та художній переклад теорія, методологія, практика» 2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
сборник конференции НАУ 2019-сторінки-155-159.pdf1.78 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.