Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/45902
Title: | Розвиток емоційності вихованців позашкільних навчальних закладів засобами арт-терапії |
Other Titles: | Development of emotionality of students of extracurricular educational institution by art therapy |
Authors: | Дацун, Олена Вікторівна Datsun, Olena |
Keywords: | вихованці позашкільних навчальних закладів ладове відчуття методи арт-терапії музичні здібності розвиток емоційності development of emotionality fricative feeling; methods of art therapy musical abilities students of extracurricular educational institution |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Національний авіаційний університет |
Citation: | Дацун О.В. Розвиток емоційності вихованців позашкільних навчальних закладів засобами арт-терапії / Л.В. Дацун // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія: зб. наук. пр. – К. : Національний авіаційний університет, 2020. – Вип. 2(17). – С. 116-124 |
Abstract: | У статті розглядається одна з найскладніших науково – практичних проблем сучасної психологічної науки – особливості розвитку музичних здібностей, а саме їх емоційного компоненту. Розглядаючи психологічні особливості розвитку ладового відчуття, як структурного компонента музичних здібностей, ми в першу чергу маємо звернути увагу на особливості розвитку емоційності виконавця. Тому є актуальним звернути увагу на розробку комплексу методів для розвитку емоційності у виконавців музичних творів. Мета дослідження: розробити комплекс методик для розвитку емоційності вихованців позашкільних навчальних закладів, а саме учнів, що навчаються в музичних гуртках при палацах та будинках творчості дітей та юнацтва засобами арт-терапії, як одного із сучасних направлень практичної психології. Для вирішення поставлених завдань використовувались наступні методи дослідження: аналіз наукової літератури; експертна оцінка розвитку музичних здібностей вихованців хорової студії; логіко-структурне моделювання для розробки комплексу методик з розвитку емоційності; виконання завдань на рефлексію, аналіз продуктів діяльності вихованців при виконанні розроблених індивідуальних завдань. Результати: на основі теоретичного аналізу наукової літератури визначено емоційність, як основу ладового відчуття в структурі музичних здібностей. Для розвитку емоційності розроблено комплекс арт-терапевтичних методик, зокрема «Мушля», «Крила янголів», «Янголи», «Замки із піску», «Два камінчики». Висновки: емпірично підтверджено, що запропоновані методи розвитку емоційності у вихованців є ефективними і можуть бути рекомендовані для використання в комплексних програмах розвитку музичних здібностей. The article considers one of the most difficult scientific and practical problem of modern psychological science, in particular the peculiarities of musical abilities development, namely their emotional component. Considering the psychological features of fricative feeling development as a structural component of musical abilities, firstly we have to pay attention to the peculiarities of emotional performance extension. Therefore, it is important to pay attention to the set of methods development for increasing of emotionality in performers of musical works. The purpose of the study is as follows: to develop a set of methods for the emotional students development from extracurricular educational institutions, namely students studying in music clubs at palaces and houses of creativity for children and youth through art therapy, as one of the modern areas of practical psychology. The following research methods were used to solve the set tasks: analysis of scientific literature; expert assessment of the musical abilities development of students in the choir studio; logically structural modeling for the development of set techniques for the increasing of emotionality; performance of tasks for reflection, analysis of student activity products during performance of the individual tasks. Result: based on the theoretical analysis of the scientific literature, emotionality is defined as the basis of mood in the structure of musical abilities. For developing emotionality a set of art-therapeutic methods has been developed, in particular, «Shell», «Wings of Angels», «Angels», «Sand Castles», «Two stones». Conclusions: it is empirically confirmed that the proposed methods of student’s emotional development are effective and can be recommended for using in comprehensive programs of musical abilities development. |
URI: | https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/45902 |
ISSN: | 2411-264X |
DOI: | 10.18372/2411-264X.2(17).15031 |
Appears in Collections: | Статті у фахових виданнях кафедри педагогіки та психології професійної освіти |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Дацун_стаття.pdf | стаття | 653.83 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.