Дискусія як метод розвитку комунікативної компетентності студентів практичних психологів
Loading...
Date
2020
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Інститут психології імені Г.С.Костюка НАПН України
Abstract
У статті висвітлено основні підходи до визначення поняття дискусія. Представлені результати дослідження особливостей розвитку комунікативних здібностей студентів практичних психологів, до та після впровадження дискусії як методу психокорекції. Отримані дані свідчать, що вдвічі зменшилась кількість юнаків з низьким рівнем комунікативних здібностей та зросла кількість з середнім та високим рівнями. Подано практичні рекомендації, щодо використання методу дискусії для розвитку комунікативної компетентності студентів.
The article highlights the main approaches to defining the concept of discussion. The results of research of features of development of communicative abilities of students of practical psychologists, before and after introduction of discussion as a method of psychocorrection are presented. The data obtained show that the number of young people with low levels of communication skills has halved and the number of young people with medium and high levels has increased. Practical recommendations for the use of the method of discussion for the development of communicative competence of students are given.
The article highlights the main approaches to defining the concept of discussion. The results of research of features of development of communicative abilities of students of practical psychologists, before and after introduction of discussion as a method of psychocorrection are presented. The data obtained show that the number of young people with low levels of communication skills has halved and the number of young people with medium and high levels has increased. Practical recommendations for the use of the method of discussion for the development of communicative competence of students are given.
Description
Keywords
дискусія, мозковий штурм, дерево рішень, комунікативні здібності, комунікативна компетентність, тип спілкування, студенти-практичні психологи, discussion, brain storm, decision tree, communication skills, communicative competence, type of communication, students-practical psychologists
Citation
Доценко Л.В., Каряка І.В., Волошина О.О. Дискусія як метод розвитку комунікативної компетентності студентів практичних психологів / Л.В. Доценко, І.В. Каряка, О.О. Волошина // Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України – Київ, Ніжин: ПП Лисенко, 2020. – Том ІХ Загальна психологія. Етнічна психологія. – Випуск 13. – С.98 – 106.