Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/45416
Title: Improving the effectiveness of the product policy of limited liability company «Technocom», taking into account world experience
Other Titles: Підвищення ефективності товарної політики товариства з обмеженою відповідальністю «Техноком» з урахуванням світового досвіду
Повышение эффективности товарной политики общества с ограниченной ответственностью «Техноком» с учетом мирового опыта
Authors: Kryvoshei, Daria Serhiivna
Keywords: commodity policy
food industry
дипломна робота
assortment
Issue Date: 23-Dec-2020
Publisher: National Aviation University
Abstract: Qualification work is devoted to the study of the effectiveness of the company's product policy, development of proposals to improve the effectiveness of product policy and evaluation of the economic efficiency of these proposals based on the limited liability company “Technokom” activity. The relevance and practical value of the chosen topic of research, the main purpose, objectives, subject, object and scientific methods of research are determined in the introduction of the qualification work. The work is devoted to the theoretical foundations of the product policy of the business entity: reveals the essence of the main components of the product policy of the firm, identifies the types of product strategies of the enterprise, describes the impact of food industry on the product policy. The work contains the general characteristic of the investigated enterprise, the analysis of its financial and economic activity. The main competitors are described, financial results of activity are presented, efficiency of a commodity portfolio of the company is analyzed, the market share of each element of a commodity portfolio is calculated, conclusions about the revealed prospects of development of certain strategic economic units (product categories) are formulated in the second chapter of the bachelor thesis. The work describes the main directions of improving the efficiency of the product strategy of the enterprise, considers the proposal of horizontal differentiation of the product portfolio of the enterprise and analyzes the economic feasibility of this proposal.
Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню ефективності товарної політики компанії, розробці пропозицій щодо удосконалення ефективності товарної політики та оцінці економічної ефективності наведених пропозицій на базі товариства з обмеженою відповідальністю «Техноком». У роботі визначено актуальність та практичну цінність обраної теми дослідження, основну мету та завдання дослідження, зазначено предмет та об’єкт дослідження, вказано наукові методи дослідження. Робота присвячена теоретичним основам товарної політики суб’єкта господарювання: розкрито сутність основних складових товарної політики фірми, визначено види товарних стратегій підприємства, описано вплив особливостей підприємств харчової промисловості на товарну політику підприємства. У роботі наведена загальна характеристика досліджуваного підприємства, проведено аналіз його фінансово-економічної діяльності. Описані основні конкуренти, представлені фінансові результати діяльності, проаналізована ефективність товарного портфелю компанії, розрахована ринкова частка кожного елементу товарного портфелю, сформульовані висновки про виявлені перспективи розвитку певних стратегічних господарських одиниць (категорії товарів). У роботі описані основні напрямки підвищення ефективності товарної стратегії підприємства, розглянута пропозиція горизонтальної диференціації товарного портфелю підприємства та проаналізована економічна доцільність даної пропозиції.
Квалификационная работа посвящена исследованию эффективности товарной политики компании, разработке предложений по совершенствованию эффективности товарной политики и оценке экономической эффективности указанных предложений, основываясь на деятельности общества с ограниченной ответственностью «Техноком». В работе определены актуальность и практическая ценность темы исследования, основная цель и задачи исследования, отмечено предмет и объект исследования, указаны научные методы исследования. Работе посвящена теоретическим основам товарной политики предприятия: раскрыта сущность основных составляющих товарной политики фирмы, определены виды товарных стратегий предприятия, описано влияние особенностей предприятий пищевой промышленности на товарную политику предприятия. Работе разделена и приведена общая характеристика исследуемого предприятия, проведен анализ его финансово-экономической деятельности. Описаны основные конкуренты, представленные финансовые результаты деятельности, проанализирована эффективность товарного портфеля компании, рассчитанная рыночная доля каждого элемента товарного портфеля, сформулированы выводы о выявленных перспективы развития определенных стратегических хозяйственных единиц (категории товара). В работе описаны основные направления повышения эффективности товарной стратегии предприятия, рассмотрено предложение горизонтальной дифференциации товарного портфеля предприятия и проанализирована экономическая целесообразность данного предложения.
Description: Робота публікується згідно наказу ректора від 21.01.2020 р. №008/од "Про перевірку кваліфікаційних робіт на академічний плагіат 2019-2020 р.р. навчальному році". Керівник проекту: д.е.н., професор Кириленко Оксана Миколаївна
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/45416
Appears in Collections:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри менеджменту зовнішньоекономічної діяльності підприємств

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ФТМЛ_2020_073_Кривошей_Д_С..pdfДипломна робота1.75 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.