Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/44045
Назва: | Сарагоса як топос національного супротиву в однойменному романі Беніто Переса Гальдоса |
Автори: | Мигун, Тетяна Миколаївна |
Ключові слова: | Сарагоса Беніто Перес Гальдос національний супротив національна ідентичність Іспанія топос міста локус художній простір |
Дата публікації: | бер-2018 |
Видавництво: | Талком, Київ |
Бібліографічний опис: | Мигун Т.М. Сарагоса як топос національного супротиву в однойменному романі Беніто Переса Гальдоса // Національна ідентичність в мові і культурі: зб. наук. праць / за заг.ред. А.Г. Гудманяна, О.Г. Шостак. – К.: Талком, 2018. – С.141-145 |
Короткий огляд (реферат): | „Сарагоса” (1874) – один із найяскравіший творів першої серії історичних романів „Національні епізоди” іспанського письменника Беніто Переса Гальдоса. Роман розповідає про облогу французами іспанського міста Сарагоси з 20 грудня 1808 року до 21 лютого 1809 року. Жителі Сарагоси хоробро обороняли своє місто протягом двох місяців, не зважали на голод і хвороби, не віддаючи без бою жодну вулицю чи будинок. Французи подолали опір, однак вони прийшли вже на майже мертве і знищене місто, у якому загинуло 54 тис. мешканців. У сучасному місті, на одній із площ, стоїть пам’ятник загиблим жителям Сарагоси й околиць як нагадування про мужність і відвагу захисників. Із тих пір Сарагоса отримала титул „Завжди Героїчної”, а її військове знамено прикрасила почесна нагорода іспанських королів. Цей епізод став одним із найяскравіших в історії боротьби іспанців із Наполеоном і символом нової іспанської нації. Отож, іспанська модерна ідентичність формується через зіткнення з військами Наполеона, коли відбулося об’єднання всього іспанського народу проти загарбника. Яскравим прикладом сильного протистояння іспанців із французами є згадані події в Сарагосі. Символ цього міста має неабияке значення для формування іспанської національної ідентичності. Таким чином, Сарагоса у романі Гальдоса постає важливим топосом для вивчення. Звертаючись до поняття «топос», розуміємо під ним велику одиницю художнього простору. Топос може складатися з окремих елементів – «локусів», які є здебільше площинним простором. Проблема репрезентації топосу розглядається на матеріалі аналізу роману «Сарагоса». |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/44045 |
ISBN: | 978-617-7397-78-5 |
Розташовується у зібраннях: | Національна ідентичність в мові і культурі. ХІ Міжнародна конференція |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Migun.pdf | 165.07 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.