Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/43396
Назва: Маркетингові дослідження кредитного рейтингу на основі штучної нейронної мережі
Інші назви: Marketing research of credit rating on the basis of artificial neural network
Автори: Смерічевський, Сергій Францович
Smerichevskyi, Serhii Frantsovych
Касьянова, Наталія Віталіївна
Глушаченко, Сергій Сергійович
Ключові слова: кредитний рейтинг
кластерний аналіз
штучна нейронна мережа
багатошаровий персептрон
credit rating
cluster analysis
artificial neural network
multilayer perceptron
Дата публікації: 2017
Видавництво: Одеський національний політехнічний університет
Бібліографічний опис: Смерічевський C.Ф., Касьянова Н.В., Глушаченко С.С. Маркетингові дослідження кредитного рейтингу на основі штучної нейронної мережі // Маркетинг і цифрові технології. - Одеський національний політехнічний університет, 2017. - Том 1 - № 2. - с. 32-40
Короткий огляд (реферат): В роботі розглянуті актуальні проблеми оцінки кредитного рейтингу підприємства на основі використання методів економіко-математичногомоделювання шляхом побудови та навчання штучної нейронної мережі. Визначено основні етапи нейромережевого моделювання процесу формування кредитного рейтингу підприємства. Теоретичні пропозиції підтверджено практичними розрахунками. Для оцінки кредитного рейтингу підприємства побудована багатошарова нейронна мережа з прямим зв’язком. В результаті проведеногоексперименту на наявній вибірці нейронна мережа побудована з точністю 98,7 %, що єзадовільним показником її роботи. Авторами обґрунтована доцільність використання запропонованого програмного продукту банками для автоматизованої оцінки кредитоспроможності потенційних клієнтів.
The aim of this paper is to study the theoretical and methodological principles and development the practical guidelines for the assessment of credit rating of an enterprise by the help of neural networks.
Опис: В сучасній економічній системі кредитні рейтинги країн, регіонів, організацій та підприємств стали важливим інформаційним засобом, інструментом встановлення та підтримання ділових відносин в рамках господарської діяльності, регулювання ділового спілкування. Різноманіття суб’єктів і відносин між ними вимагає створення простої та зрозумілої системи, що дозволяє оцінити фінансовий стан і тенденції розвитку суб’єктів господарювання. У сучасному розумінні рейтинг – комплексна оцінка стану суб’єкта, яка дозволяє віднести його до певного кластеру або категорії. З цієї точки зору рейтинг виконує функцію перетворення великого обсягу інформації в публічну думку щодо класифікаційної групи, до якої відноситься суб’єкт. Проведений аналіз методик, які застосовуються вітчизняними комерційними банками, показав, що більшість з них є запозиченими із зарубіжних джерел та використовувані в даних методиках розрахунки оцінки фінансового стану неможливо застосувати до вітчизняних підприємств. В даний час вітчизняними банками недостатньо застосовуються комп'ютерні технології, засновані на використанні штучного інтелекту. За кордоном уже сформувався позитивний досвід застосування нейронних мереж кредитними організаціями. Однак ні вітчизняні підприємства, ні комерційні банки не застосовують методик маркетингових досліджень, заснованих на використанні нейронних мереж, що дозволяють визначити кредитний рейтинг позичальника, надають можливість скоротити час розгляду кредитних заявок та істотно підвищити точність оцінки кредитоспроможності позичальника.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/43396
ISSN: 2522-9087
DOI: 10.15276/mdt.1.2.2017.2
Розташовується у зібраннях:Наукові матеріали кафедри маркетингу

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Маркетингові дослідження_.pdf669.44 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.