Integrated approach to language training of air traffic controllers

Abstract

The article deals with the issue of integrative approach to language training of air traffic controllers in air traffic control simulator. The integrative approach is viewed in terms of two elements of English communicative competency: oral speech skills (listening comprehension and speaking) and language of radiotelephony communication (radiotelephony phraseology and plain English in aviation context).
Висвітлено проблему інтегративного підходу до мовної підготовки авіадиспетчерів у процесі навчання на авіадиспетчерському тренажері. Інтегративний підхід розглянуто в термінах двох складових іншомовної комунікативної компетентності: вміння усного мовлення (аудіювання та говоріння) та англійської мови радіозвязку "земля-повітря" (фразеологія радіообміну та звічайна англійська в авіаційному контексті).
Освещена проблема интегративного подхода к языковой подготовке авиадиспетчеров в процессе обучения на авиадиспетчерском тренажере. Интегративный подход рассмотрен в терминах двух компонентов иноязычной коммуникативной компетентности: умения устной речи (аудирование и говорение) и язык ведения радиосвязи "земля-воздух" (фразеология радиообмена и простой английский в авиационном контексте).

Description

Keywords

air traffic control, language training of air traffic controller, oral speech skills, radiotelephony phraseology, simulator English language for aviation, авіадиспетчерський стимулятор, англійська мова для авіації, мовна підготовка авіадиспетчерів, усно-мовленнєві вміння, фразеологія радіотелефонії, авиадиспетчерский стимулятор, английский язык для авиации, устно-речевые умения, фразеология радиотелефонии, языковая подготовка авиадиспетчеров

Citation