Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/11577
Назва: Improvement of the two-layer airfield rigid pavement design
Автори: Родченко, Олександр Васильович
Ключові слова: airfield rigid pavement
main landing gear
dowel bar
joint
transition factor
deflection
strain
joint load transfer efficiency
finite element modeling
Дата публікації: 8-тра-2014
Видавництво: Transport engineering and management, 8 May 2014, Vilnius, Lithuania
Бібліографічний опис: Improvement of the two-layer airfield rigid pavement design / O. V. Rodchenko // 17th Conference of Young Scientists of Lithuania „Science – Lithuania‘s Future. TRANSPORT“, 8th of May 2014: Proceedings. – Vilnius, 2014. – Р. 32-36.
Короткий огляд (реферат): The State norms of Ukraine have only two values of transition factor (one value for free-edge loading case, other for joint edge) which do not allow aircraft main landing gear and number of wheels. Transition factors for calculation of edge bending moment are determined for airfield rigid pavement design. New values of transition factors account main landing gear configuration of new aircrafts. Transition factor values are obtained by using finite element modeling programs LIRA and FEAFAA.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/11577
ISBN: 978-609-457-714-7
ISSN: 2029-7157
Розташовується у зібраннях:Наукові статті співробітників кафедри комп'ютерних технологій будівництва та реконструкції аеропортів

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
221.pdfстаття322.3 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.