Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/11577
Название: Improvement of the two-layer airfield rigid pavement design
Авторы: Родченко, Олександр Васильович
Ключевые слова: airfield rigid pavement
main landing gear
dowel bar
joint
transition factor
deflection
strain
joint load transfer efficiency
finite element modeling
Дата публикации: 8-мая-2014
Издательство: Transport engineering and management, 8 May 2014, Vilnius, Lithuania
Библиографическое описание: Improvement of the two-layer airfield rigid pavement design / O. V. Rodchenko // 17th Conference of Young Scientists of Lithuania „Science – Lithuania‘s Future. TRANSPORT“, 8th of May 2014: Proceedings. – Vilnius, 2014. – Р. 32-36.
Краткий осмотр (реферат): The State norms of Ukraine have only two values of transition factor (one value for free-edge loading case, other for joint edge) which do not allow aircraft main landing gear and number of wheels. Transition factors for calculation of edge bending moment are determined for airfield rigid pavement design. New values of transition factors account main landing gear configuration of new aircrafts. Transition factor values are obtained by using finite element modeling programs LIRA and FEAFAA.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/11577
ISBN: 978-609-457-714-7
ISSN: 2029-7157
Располагается в коллекциях:Наукові статті співробітників кафедри комп'ютерних технологій будівництва та реконструкції аеропортів

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
221.pdfстаття322.3 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.