Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/11576
Название: | Computer technologies of finite element modelling of airfield rigid pavement |
Авторы: | Родченко, Олександр Васильович |
Ключевые слова: | finite element method airfield rigid pavement main landing gear dowel bar joint separator layer compression ratio |
Дата публикации: | 8-мая-2013 |
Издательство: | Transport engineering and management, 8 May 2013, Vilnius, Lithuania |
Библиографическое описание: | Computer technologies of finite element modeling of airfield rigid pavement / O. V. Rodchenko // 16th Conference of Young Scientists of Lithuania „Science – Lithuania‘s Future. TRANSPORT“, 8th of May 2013: Proceedings. – Vilnius, 2013. – Р. 65-70. |
Краткий осмотр (реферат): | Finite element modelling of airfield two-layer rigid pavement can be provided in program LIRA. FEM programs FEAFAA, FAARFIELD, ILLI-SLAB, ABAQUS do not provide finite element model of two-layer concrete pavement on the stabilized base. The maximum bending moment of upper slab computed by LIRA is more than the bending moment computed by SNiP. Finite element model of multi-slab jointed two-layer rigid pavement for program LIRA allows analyzing pavement with or without separator layer and under impact of new large aircrafts all main landing gears. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/11576 |
ISBN: | 978-609-457-490-0 978-609-457-489-4 |
ISSN: | 2029-7157 2029-7149 |
Располагается в коллекциях: | Наукові статті співробітників кафедри комп'ютерних технологій будівництва та реконструкції аеропортів |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
47-900-1-PB.pdf | стаття | 910.7 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.