Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/11576
Назва: Computer technologies of finite element modelling of airfield rigid pavement
Автори: Родченко, Олександр Васильович
Ключові слова: finite element method
airfield rigid pavement
main landing gear
dowel bar
joint
separator layer
compression ratio
Дата публікації: 8-тра-2013
Видавництво: Transport engineering and management, 8 May 2013, Vilnius, Lithuania
Бібліографічний опис: Computer technologies of finite element modeling of airfield rigid pavement / O. V. Rodchenko // 16th Conference of Young Scientists of Lithuania „Science – Lithuania‘s Future. TRANSPORT“, 8th of May 2013: Proceedings. – Vilnius, 2013. – Р. 65-70.
Короткий огляд (реферат): Finite element modelling of airfield two-layer rigid pavement can be provided in program LIRA. FEM programs FEAFAA, FAARFIELD, ILLI-SLAB, ABAQUS do not provide finite element model of two-layer concrete pavement on the stabilized base. The maximum bending moment of upper slab computed by LIRA is more than the bending moment computed by SNiP. Finite element model of multi-slab jointed two-layer rigid pavement for program LIRA allows analyzing pavement with or without separator layer and under impact of new large aircrafts all main landing gears.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/11576
ISBN: 978-609-457-490-0
978-609-457-489-4
ISSN: 2029-7157
2029-7149
Розташовується у зібраннях:Наукові статті співробітників кафедри комп'ютерних технологій будівництва та реконструкції аеропортів

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
47-900-1-PB.pdfстаття910.7 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.