Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/11576
Назва: | Computer technologies of finite element modelling of airfield rigid pavement |
Автори: | Родченко, Олександр Васильович |
Ключові слова: | finite element method airfield rigid pavement main landing gear dowel bar joint separator layer compression ratio |
Дата публікації: | 8-тра-2013 |
Видавництво: | Transport engineering and management, 8 May 2013, Vilnius, Lithuania |
Бібліографічний опис: | Computer technologies of finite element modeling of airfield rigid pavement / O. V. Rodchenko // 16th Conference of Young Scientists of Lithuania „Science – Lithuania‘s Future. TRANSPORT“, 8th of May 2013: Proceedings. – Vilnius, 2013. – Р. 65-70. |
Короткий огляд (реферат): | Finite element modelling of airfield two-layer rigid pavement can be provided in program LIRA. FEM programs FEAFAA, FAARFIELD, ILLI-SLAB, ABAQUS do not provide finite element model of two-layer concrete pavement on the stabilized base. The maximum bending moment of upper slab computed by LIRA is more than the bending moment computed by SNiP. Finite element model of multi-slab jointed two-layer rigid pavement for program LIRA allows analyzing pavement with or without separator layer and under impact of new large aircrafts all main landing gears. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/11576 |
ISBN: | 978-609-457-490-0 978-609-457-489-4 |
ISSN: | 2029-7157 2029-7149 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові статті співробітників кафедри комп'ютерних технологій будівництва та реконструкції аеропортів |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
47-900-1-PB.pdf | стаття | 910.7 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.