Дисертації, автореферати та відгуки кафедри автоматизації та енергоменеджменту
Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/19605
Browse
Recent Submissions
Item Методи синтезу оптимального керування детермінованими складеними динамічними системами із розгалуженими траєкторіями руху(2018-11) Тачиніна Олена МиколаївнаДисертація присвячена вирішенню актуальної наукової проблеми оперативного синтезу оптимальних розгалужених траєкторій руху складених динамічних систем. Оперативна оптимізація процесу керування рухом складених динамічних систем досягається завдяки застосуванню розроблених умов оптимальності розгалужених траєкторій руху складених динамічних систем на основі розвитку методів оптимального керування розривними системами у формі, що дозволяє синтезувати ці траєкторії в реальному масштабі часуItem Методи синтезу оптимального керування детермінованими складеними динамічними системами із розгалуженими траєкторіями руху(автореферат, 2018-11) Тачиніна, Олена МиколаївнаДисертація присвячена вирішенню актуальної наукової проблеми оперативного синтезу оптимальних розгалужених траєкторій руху складених динамічних систем. Оперативна оптимізація процесу керування рухом складених динамічних систем досягається завдяки застосуванню розроблених умов оптимальності розгалужених траєкторій руху складених динамічних систем на основі розвитку методів оптимального керування розривними системами у формі, що дозволяє синтезувати ці траєкторії в реальному масштабі часуItem Системні методи автоматизації процесів реконфігурації керування повітряними кораблями в особливих ситуаціях у польоті(НАУ, 2015) Шевчук, Д.О.Дисертаційну роботу присвячено питанням розроблення концептуальних положень і теоретичних основ відновлення керованості та стійкості ПК в умовах виникнення ОС у польоті на основі теорії та системних методів автоматизації процесів реконфігурації керування ПК, а також методів і систем діагностування їх аеродинамічного стану в польоті. Розроблено концептуальні положення теорії відновлення керованості та стійкості ПК в умовах раптового виникнення ОС у польоті. Науково обґрунтовано автоматизацію процесів реконфігурації керування ПК, що враховують системні методи параметричної, структурної, об’єктної та цільової реконфігурації керування ПК в умовах раптового виникнення ОС у польоті. Побудовано математичну модель системи «ПК – екіпаж – АСРК – середовище – ОС». Розроблено методи отримання діагностичної інформації про аеродинамічний стан зовнішніх обводів ПК у польоті. Визначено умови стійкості процесу керування системи «ПК – екіпаж – АСРК – середовище – ОС». Синтезовано структурні та функціональні схеми автоматичної системи діагностування аеродинамічного стану зовнішніх обводів та АСРК ПК у процесі його льотної експлуатації. Розроблено програмний комплекс для вирішення завдань синтезу та аналізу високоефективних автоматизованих систем реконфігурації керування ПК в ОС у польоті. Виконано експериментально-машинні дослідження розроблених методів автоматизації процесів реконфігурації керування ПК в ОС у польотіItem Автоматизоване керування процесом підготовки авіаційних кадрів на основі інтелектуальних методів(НАУ, 2016) Прохоренко, І.В.Дисертацію присвячено вирішенню завдання підвищення ефективності автоматизованого керування процесом підготовки авіаційних кадрів шляхом розроблення математичних моделей оптимізації розподілу операційного часу між блоками інформації залежно від рівнів індивідуальних здібностей суб’єктів навчання Удосконалено методи параметричного та структурного синтезу НМ, що дозволило прогнозувати рівень професійних знань та навичок суб’єктів навчання, з якими вони виходять на ринок праці. Проведено аналіз типової структури автоматизованого керування процесом підготовки фахівців. Визначено основні чинники, які впливають на процес підготовки фахівців. Розроблено критерій оцінки якості засвоєння інформації, який дав змогу визначати експериментальні показники найбільш ефективного засвоєння інформації та набуття практичних навичок суб’єктами навчання з урахуванням їх індивідуальних здібностей. Розроблено алгоритмічне забезпечення для вдосконалення системи автоматизованого керування процесом підготовки авіаційних кадрів.Item Підвищення ефективності функціонування ергатичної системи управління літаком при виконанні посадки(НАУ, 2009) Кравчук, М.П.Питання підвищення ефективності функціонування ергатичних комплексів на етапі посадки в роботі розглядається з погляду більш широкого завдання підвищення безпеки польотів ПК. Для цього на основі проведеного аналізу досвіду експлуатації ПК в умовах України та за кордоном зроблено висновок про необхідність розроблення нової концепції забезпечення безпеки виконання етапу посадки ПК. У роботі пропонується системно враховувати динаміку всіх складових процесу посадки ПК, уперше методично обґрунтовується поняття системи «екіпаж – літак – середовище – аеродромний світлосигнальний комплекс» і на цій основі складена математична модель процесу приземлення ПК у задану точку ЗПС. Для підвищення експлуатаційної надійності функціонування ергатичної системи управління літаком на етапі посадки запропоновано на основі когнітивного моделювання сформувати базу підказок екіпажу і алгоритм дій в умовах нештатної ситуації. Для формування бази у роботі як експертів пропонується залучати фахівців трьох вікових груп: молодих пілотів, пілотів зі стажем, пілотів з великим стажем льотної роботи. Підказка алгоритму дій екіпажу вибирається на підставі порівняння прогнозованих параметрів руху ПК по траєкторії посадки з параметрами, необхідними для безпечного приземлення. Виконано синтез методів прогнозування, розроблено методику і алгоритм прогнозування. На прикладі реальних умов підтверджено правильність вибору методу прогнозування. Запропоновано й синтезовано структуру інтелектуальної системи у складі ергатичного комплексу. Методами математичного моделювання підтверджено доцільність включення до складу ергатичного комплексу інтелектуальної системи, що працює в трьох режимах: спостерігача, підказки й активному. Оцінено ефективність функціонування інтелектуальної ергатичної системи ПК на етапі посадки. Аналіз отриманих результатів підтвердив істотне підвищення безпеки приземлення ПК в умовах різних типів ОС в польоті.Item Методика діагностування стану зовнішнього обводу крила літака у польоті(НАУ, 2007) Гальченко, С.М.Розроблено методику визначення моменту, місця та степені виникнення раптового пошкодження зовнішнього обводу крила літака у польоті шляхом непрямої реєстрації зміни місцевих сил і моментів в місцях виникнення раптового пошкодження, а також визначення пошкодженої площі крила із застосуванням матриці вагових коефіцієнтів та теорії теплового поля. Запропонована методика ідентифікації та класифікації типів пошкодження із застосуванням теорії байєсівських нейромереж та розроблено структуру нейронечіткого регулятора з врахуванням раптових пошкоджень обводів крила.Item Підвищення енергоефективності електротехнічних комплексів аеропортів(НАУ, 2016) Соколова, Н.П.Дисертацію присвячено вдосконаленню та розробці заходів та засобів ефективності споживання електроенергії електротехнічними комплексами аеропортів на основі аналізу статистичних даних, щодо енергоспоживання, з використанням системного комплексного підходу, опираючись на кібернетичні принципи до створення автоматизованої системи управління. Вдосконалено систему електропостачання електротехнічним комплексам аеропорту першої особливої категорії (світлосигнальна система посадки повітряних суден (ПС)) «дизель-генератор (безконтактний синхронний генератор) з накопичувачем кінетичної енергії з зовнішнім ротором та тиристорний регулятор напруги». Впровадження дизель-генератору з накопичувачем кінетичної енергії з зовнішнім ротором, що дозволить безперебійно та миттєво підключитись до системи при відмові основного джерела. Визначення параметрів елементів системи «безконтактний синхронний генератор – тиристорний регулятор напруги» дозволить зменшити час перехідного процесу та забезпечити мінімальну статичну похибку при впливі навантаження на систему регулювання. Розроблено системну модель управління ефективністю споживання електричної енергії аеропортами та комплекс практичних рекомендацій управлінням споживання електричної енергії, базуючись на отриманих даних методик нормування та прогнозування.Item Автоматизація керування процесом стабілізації вертольота на режимі висіння над точковим об’єктом у складних погодних умовах(Національний авіаційний університет, 2015-03) Тимошенко Наталія Анатоліївна