Монографії кафедри комп'ютерних технологій дизайну і графіки

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 5 of 16
  • Item
    Реставрація монументального живопису в Україні в 50–60-ТІ роки ХХ ст. Суспільні прагнення та ідеологічні колізії
    (Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв, 2023) Карпов, Віктор Васильович; Karpov, Viktor
    Мета статті – розглянути особливості відновлення пам‘яток монументального живопису України в повоєнні 1945–1960-ті роки в контексті впливу соціальних, економічних та ідеологічних чинників. Методологія дослідження полягає в застосуванні загальнонаукових та спеціальних методів дослідження, зокрема, аналізу, синтезу, індукції і дедукції, узагальнення і абстрагування, семітичного, описового, що в сукупності дозволило отримати обґрунтовані висновки. Наукова новизна полягає у окресленні загальних напрямків та підходів в справі збереження мистецької спадщини повоєнного періоду 1950–1960-х рр. ХХ ст., виявленні здобутків та втрат. Висновки. На тлі глобальних масштабів руйнації пам‘яток культурної спадщини, що вимагали реалізації складних пам‘яткоохоронних та реставраційних завдань, формувалися засади наукової методології в галузі реставрації настінних розписів. Зростання темпів та обсягів реставрації пам‘яток культури і мистецтва після Другої світової війни позначилися новими викликами, спричиненими нестачею матеріально-технічної та методичної бази, кваліфікованого кадрового ресурсу, недоліками організації робіт. Водночас, глибокі деструктивні прояви, обумовлені атеїстичною державною політикою з яскраво вираженим тоталітарним забарвленням, стали фатальними для низки українських пам‘яток історії і культури, вносячи суперечливий характер у налагодження реставраційної справи в країні. Завдяки активній позиції провідних культурних діячів а також фундаторів нової української реставраційної школи монументального мистецтва – Луки Калениченка, Ольги Плющ, Євгена Мамолата перші повоєнні десятиліття стали визначальними в становленні національної реставраційної та памяткоохоронної галузей.
  • Item
    QUO VADIS – мистецтво на роздоріжжі
    (Національний авіаційний університет, 2023) Карпов, Віктор Васильович
    Нейроарт, як теорія, що базується на антропному принципі пояснення феномену творчого акту людини також розкриває можливості людської свідомості. Взаємодія людської свідомості та свідомості штучного інтелекту утворює нову модель розвитку мистецтва. Людство стоїть на порозі мистецтва, яке стане синтезом взаємовпливів у дихотоміі людина - штучний інтелект. У пропонованому художньому виданні представлені творчі роботи студентів, які вивчають комп’ютерні технології в дизайні та наукові доробки викладачів і молодих вчених, які використовують можливості штучного інтелекту у різних сферах наукового студіювання.
  • Item
    Музейна справа у Збройних силах України (1996 – 2006)
    (Центральний музей Збройних сил України, 2007) Карпов, Віктор Васильович
    Монографія присвячена десятилітньому шляху становлення новоствореної музейної установи Збройних сил України – Центрального музею Збройних сил України. Висвітлюються передумови відродження та розвитку військового музею, створення його філій, багатогранна робота його колективу спрямована на збереження військової історії України, історія військової музейної справи, відтворення музейними засобами діяльності сучасної української армії. Розрахована на музеєзнавців та дослідників воєнної історії, а також на тих, хто цікавиться бойовим минулим українського народу.
  • Item
    Военная подземная Балаклава
    (Всеукраїнська громадська організація Український інститут воєнної історії, 2013) Карпов, Виктор Васильевич
    В годы холодной войны в Балаклаве дислоцировалась 14-я дивизия подводных лодок, ее штаб и 153-я бригада. Это была главная база подводных сил Черноморского флота. Для ее нужд были построены штабы, казармы, узлы связи, жилые дома, причалы, заводы, нефтехранилища, арсеналы, склады и другие необходимые для боевой подготовки подводников объекты. Кроме этого здесь располагался научно-исследовательский институт, а также подразделения военного полигона на мысе Фиолент, где испытывались опытные образцы ракетного оружия морского базирования. Главной особенностью этой базы было наличие подземной инфраструктуры. Строительство подземной части базы началось в 1957 г. в условиях чрезвычайной секретности и завершилось в 1961 году. Этот подземный комплекс был спроектирован Ленинградским государственным проектным институтом «Гранит». Проект предусматривал строительство в скальном масиве горы Таврос подземных помещений различного назначения общей площадью около 15 тыс. м. кв. Они строились как объекты противоатомной защиты первой категории
  • Item
    Мировоззренческие универсалии периодов Stilwandlung в мировом художественном процессе
    (Институт проблем современного искусства Академии Искусств Украины, 2009) Романенкова, Юлия Викторовна
    Монография посвящена проблемам изобразительного искусства рубежных эпох, обозначенных как периоды Stilwandlung, вопросам смены культурной парадигмы, поиску мировоззренческих универсалий переходных периодов в искусстве, причинам и симптоматике смены художественных стилей, отдельным вопросам стилеобразования. Актуализируются мировоззренческие проблемы кризисных этапов в истории мирового художественного процесса, от античности до эпохи постмодерна. Анализируется маньеризм как состояние творческой личности, рассматривается природа феномена «творческого бесплодия», отдельное внимание уделяется формированию индивидуального метода художников с «маньеристической доминантой». Для искусствоведов, культурологов, специалистов в области философии искусства и художественной критики, преподавателей и студентов.