Матеріали VІІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Подолання мовних і комунікативних бар’єрів: освіта, наука, культура»

Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/53942

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 17 of 17
  • Item
    Translation students’ professional training compared to modern market demands
    (National Aviation University, 2020-11-20) Пилипчук, Марина Леонідівна; Pylypchuk, Maryna Leonidivna
    The article examines the problem of matching the professional training of future translators in higher education institutions to the requirements and challenges of the translation services market of Ukraine in today's conditions. The author analyzes the views of scientists on the key professional skills of a modern competitive translator and singles out the main inconsistencies in the higher education training system.
  • Item
    Роль «пандемічної» кризи в трансформації вищої освіти: нові вектори інтернаціоналізації
    (Національний авіаційний університет, 2021-11-20) Гринюк, Світлана Петрівна
    Стаття присвячена висвітленню деяких думок і кейсів щодо інтернаціоналізації вищої освіти, які нині представлені у сучасному світовому дискурсі у галузі освіти. Публічний дискурс на цю тематику є соціальним конструюванням, в процесі якого народжуються можливі сценарії майбутнього вищої освіти. Ці сценарії можуть стати стратегіями реальних дій як окремих університетів, так і світової вузівської системи в цілому.
  • Item
    Інноваційні технології навчання мови: огляд журналів у наукометричних базах
    (Подолання мовних та комунікативних бар’єрів: освіта, наука, культура : зб. наук. праць / за заг. ред. О. В. Ковтун., 2020-11-20) Загоруйко, Людмила Олексіївна
    У представлених матеріалах проаналізовано наукометричні бази даних Scopus і WoS не предмет наявності журналів, що висвітлюють особливості використання технологій навчання іноземних мов.
  • Item
    Переклад як спосіб вивчення іноземних мов
    (Подолання мовних та комунікативних бар’єрів: освіта, наука, культура : зб. наук. праць / за заг. ред. О. В. Ковтун. – К. : НАУ, 2020. – 397с., 2020-11-20) Гармаш, Тетяна Андріївна; Стригун, Ярослав Юрійович
    У статті висвітлено та проаналізовано переваги використання перекладу та двомовних словників у процесі вивчення іноземної мови, спростовано деякі стереотипні думки щодо цього виду діяльності, а також проілюстровано приклади вправ із застосуванням перекладу.
  • Item
    Композитні дієслова-англіцизми у німецькій мові (граматичний аспект)
    (Подолання мовних та комунікативних бар’єрів: освіта, наука, культура : зб. наук. праць / за заг. ред. О. В. Ковтун. – К. : НАУ, 2020. – 397с., 2020-11-20) Сабітова, Алла Павлівна
    У статті описуються англомовні запозичення, що функціонують у німецькій мові і мають низку специфічних особливостей, що проявляються на різних рівнях мовної системи. Основна увага акцентується на розгляді способів граматичної асиміляції, якій підлягають запозичені лексичні одиниці, пристосовуючись до законів мови-реципієнта.
  • Item
    Подолання комунікаційних бар’єрів викладачами закладів вищої освіти в умовах змішаного освітнього процесу в контексті світової пандемії
    (Подолання мовних та комунікативних бар’єрів: освіта, наука, культура : зб. наук. праць / за заг. ред. О. В. Ковтун. – К. : НАУ, 2020. – 397с., 2020-11-20) Мельник, Наталія Іванівна
    Автором представлено аналіз особливостей організації освітнього процесу в закладах вищої освіти України, визначено основні причини виникнення комунікативних бар’єрів в нових умовах, пов’язаних із запровадженням карантинних заходів та вимушеним соціальним дистанціюванням. Представлено аналіз результатів проведеного міні-дослідження щодо проблем, з якими зустрічаються викладачі в умовах світової пандемії та окреслено вектори траєкторії змін з урахуванням отриманого в період жорсткого карантину досвіду.
  • Item
    Фасилітативне лідерство як шлях до подолання мовних та комунікативних бар'єрів студентів
    (Подолання мовних та комунікативних бар’єрів: освіта, наука, культура : зб. наук. праць / за заг. ред. О. В. Ковтун. – К. : НАУ, 2020. – 397с., 2020-11-20) Давиденко, Алла Олександрівна
    У статті розглядається поняття фасилітації та роль викладача-фасилітатора в процесі подолання мовних та комунікативних бар'єрів студентів. Було зазначено, що викладач-фасилітатор формує глобальну довіру студентів до себе, тим самим, утворюючи атмосферу доброзичливості, сприяючи подолання страху помилки, мовних та комунікативних бар'єрів студентів.
  • Item
    Відображення національного менталітету в мові
    (Подолання мовних та комунікативних бар’єрів: освіта, наука, культура : зб. наук. праць / за заг. ред. О. В. Ковтун. – К. : НАУ, 2020. – 397с., 2020-11-20) Желуденко, Марина Олександрівна; Собко, Руслана Володимирівна
    У статті досліджено зв’язок мови та національного менталітету народу; сформульовано теоретичні положення про важливість вивчення мови як джерела відомостей про культуру певної національності; визначено особливості мовного мислення та соціокультурного сприйняття.
  • Item
    Психологічні аспекти дистанційного навчання
    (Подолання мовних та комунікативних бар’єрів: освіта, наука, культура : зб. наук. праць / за заг. ред. О. В. Ковтун. – К. : НАУ, 2020. – 397с., 2020-11-20) Заслужена, Алла Андріївна
    Розглядаються психологічні аспекти дистанційного навчання. Зазначено залежність між психологічними типами студентів і особливістю сприйняття ними інформації. Представлено відмінності в засвоєнні інформації, в стилі відтворення інформації студентами в залежності від їх психотипів при вивченні іноземної мови.
  • Item
    Освіта в умовах пандемії: виклики та можливості
    (Подолання мовних та комунікативних бар’єрів: освіта, наука, культура : зб. наук. праць / за заг. ред. О. В. Ковтун. – К. : НАУ, 2020. – 397с., 2020-11-20) Желуденко, Марина Олександрівна
    У статті розглядаються особливості освіти в умовах COVID-19; наголошується на пріоритетній ролі освіти у забезпеченні безпеки суспільства і держави; розглядаються потенційні можливості в галузі освіти, які несуть в собі фактори дестабілізуючого характеру.
  • Item
    Віртуальна мобільність як форма інтернаціоналізації вищої освіти
    (Національний авіаційний університет, 2020-11-20) Донченко, Вікторія Миколаївна
    Автор розкриває можливості використання інтернет технологій для підвищення рівня інтернаціоналізації вищої освіти, зокрема висвитілює зарубіжні практики віртуальних обмінів та колаборативного онлайн навчання.
  • Item
    Скорочення у системі словотвору німецької мови
    (Національний авіаційний університет, 2020-11-20) Іванова, Жанна Євгенівна; Кульчицький, Віктор Іванович
    Стаття присвячена використанню абревіатур в сучасній німецькій мові, так як кількість абревіатур постійно зростає у зв’язку з різким збільшенням потоку інформації, розширенням впливу засобів масової комунікації, розвитком науки і техніки, торгівлі, реклами, активізацією адміністративної і політичної діяльності, необхідністю заміни описових номінацій, термінотворення.
  • Item
    Моніторинг адаптації суб’єктів освітнього процесу у вищій школі до роботи і навчання в умовах пандемії COVID-19
    (Національний авіаційний університет, 2020-11-20) Ковтун, Олена Віталіївна
    Пандемія COVID-19 стала викликом, який зумовив необхідність стрімкого внесення змін в організацію освітнього процесу в закладах вищої освіти. Всі учасники освітнього процесу (адміністративний персонал, викладачі, студенти) повинні були адаптуватися до нових освітніх реалій. Моніторинг рівня адаптації сприятиме виокремленню недоліків для їх усунення та накопиченню позитивного досвіду для його поширення.
  • Item
    Принципи управління мовною лабораторією
    (Національний авіаційний університет, 2020-11-20) Радецька, Марія Василівна; Гарбуз, Анастасія Володимирівна
    Мовна лабораторія - це один із засобів навчання, який неможливо відокремити від викладання іноземних мов. Наявність мовної лабораторії в навчальних закладах є надзвичайно важливою та необхідною. Хороша мовна лабораторія може привнести багато цікавих навчальних видів діяльності. Метою нашого дослідження було надання керівних принципів з управління мовною лабораторією, що підвищить ефективність викладання іноземних мов.
  • Item
    До питань автономії у вивченні іноземної мови: застосування тандем-методу в самостійній роботі студента
    (Національний авіаційний університет, 2020-11-20) Гармаш, Тетяна Андріївна
    У статті розглянуто автономне навчання як одна з форм оволодіння студентами іноземною мовою під час самостійної роботи та проаналізовано технологію вивчення іноземної мови в тандемі. Визначено, що навчання в тандемі сприяє підвищенню рівня мовної компетентності, розвитку автономії та відповідальності за навчання.
  • Item
    Сленг як невід’ємна частина мови сучасної молоді
    (Національний авіаційний університет, 2020-11-20) Хайдарі, Наталія Ігорівна; Ярошенко, Юлія Ігорівна
    В статті розглянуто явище «молодіжного сленгу». Визначено особливості молодіжного сленгу сучасної молоді. Виокремлено основні засоби створення сленгізмів в англійській мові. Наведено приклади найбільш вживаних сленгових одиниць.
  • Item
    Цілі та особливості проектного навчання в закладі вищої освіти
    (Національний авіаційний університет, 2020-11-20) Хайдарі, Наталія Ігорівна; Гарбуз, Анастасія Володимирівна
    Метод проектного навчання – це метод, за допомогою якого студенти навчаються через роботу над практичними та особистісно-значущими проектами. Наразі метод проектного навчання все більше імплементується в різних освітніх закладах, з певними відмінностями. Метою нашого дослідження було висвітлення проектного навчання, його цілей та особливостей. Крім того були висвітлені такі поняття як роль викладача та студента в проектному навчанні, переваги проектного навчання. Автори вважають, що використання методу проектів підвищить ефективність викладання іноземної мови.