Наукові роботи НПП, докторантів та аспірантів кафедри фізичного виховання та спортивної підготовки

Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/9971

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 191
  • Item
    Иccледование концентрации внимания у игроков с футзала НАУ
    (SSPG Publish, 2021-11-16) Орленко, Наталія Анатоліївна; Дейнеко, Ігор Володимирович; Величенко, Микола Анатолійович; Пахомов, Василь Іванович; Orlenko, N.A.; Deineko, I.V.; Velychenko, N.А.; Pakhomov, V.I.; Орленко, Наталия Анатольевна; Дейнеко, Игорь Владимирович; Величенко, Николай Анатольевич; Пахомов, Василий Иванович
    В статье рассмотрен тренировочный процесс спортсменов учебно-тренировочной группы с футзала в переходный период от юношеского футбола к взрослому. Установлено, что во время физической подготовки, важно использовать средства таким образом, чтобы разнообразить специальные физические упражнения, в контексте оптимизации психологической устойчивости футболистов соответствующего возраста. Исследование позволило согласовать противоречия, которые связаны с частым использованием упражнений на концентрацию внимания.
  • Item
    Роль та значення рухливих ігор в процесі психологічного та психофізіологічного розвитку юних футболістів на етапі початкової підготовки
    (Український державний університет імені Михайла Драгоманова, 2023) Байрачний, О.В.; Дейнеко, Ігор Володимирович; Bairachnyi, O.V.; Deineko, I.V.
    Організований футбол все частіше йде в розріз із можливостями та потребами дитини. Особливо критично дана тенденція виглядає на етапі початкової підготовки. Окрім негативних впливів на фізичний розвиток юних футболістів форсування підготовки та ігнорування їх вікових особливостей вкрай деструктивно позначається на психічному розвитку дітей. В статті проаналізовано можливості та переваги педагогічних засобів регуляції мотиваційних чинників та процесу формування цілого ряду психологічних якостей і здібностей юних футболістів у віці від 6 до 9 років. Запропоновані способи формування особистості юних футболістів. Формування спортивного характеру юних футболістів мають складати як командні дії так і індивідуальні особливості. Зосередження на виховуванні дітей починається у середовищі яке формує їх. Найважливішим компонентом формування юної особистості є психологічний аспект. За рахунок різноманітних рухів з м’ячем і без нього діти можуть набувати ігрового досвіду. Адаптація вправ до потреб дитини є базовою умовою для профілактики травмуючих впливів та сприяння її гармонійного розвитку, створення передумов для стимуляції самостійного мислення, використовуючи принцип «намагайся знайти рішення». В роботі узагальнено данні спеціальних літературних джерел та вітчизняний практичний досвід, а також зроблено аналіз ключових факторів, що детермінують динаміку навчання і фізичний та психологічний розвиток юних футболістів. Показані механізми впливу використання педагогічних засобів ігрового характеру на процес формування мотиваційної, когнітивної та психо-емоційної сфери дитини молодшого шкільного віку, яка займається футболом.
  • Item
    Аналіз вербальних і невербальних відносин у футболі
    (Український державний університет імені Михайла Драгоманова, 2024) Дейнеко, Ігор Володимирович; Совгиря, Тетяна Миколаївна; Величенко, Анатолій Миколайович; Deineko, I.; Sovgyria, T.; Velichenko, A.
    Комунікація на футбольному полі відбувається у формі вербального або невербального спілкування. Вербальне і невербальне спілкування у футболі функціонює паралельно, і в свою чергу доповнює один одного, прискорюючи рішення, розуміння ситуацій для покращення командних дій. Вербальне спілкування – це те, у якому ви використовуєте слова чи фрази, щоб допомогти надати інформацію товаришу по команді, у порівнянні з невербальним спілкуванням, де ви використовуєте мову тіла, зоровий контакт або жести руками, щоб передати повідомлення своєму напарнику. Поєднання цих методів спілкування, допоможуть командам надати більше інформації гравцям на футбольному полі, що допоможе їм швидше та краще приймати рішення як під час гри, так і поза ним. Для вивчення питання розробили анкетування щоб визначити доцільності поєднання вербальних і невербальних методів тренування. Анкета розроблена колективом авторів співробітниками НАУ на кафедрі фізичного виховання і спортивного самовдосконалення. У питанні анкетування, ми сподівалися, що невербальне спілкування буде більш в пріоритеті перед вербальним. Але в тім діюча методика тренування не спонукає до швидкого переходу до невербального спілкування. На підставі опрацьованих результатів можемо констатувати: 1. Гравці використовують як вербальне, і невербальні методи спілкування. 2. Перевага під час ігрових дій надається вербальному методу спілкування. 3. Оптимального розподілу вербального чи невербального методу на даний час не запропоновано. В ідеалі гравці мають спілкуватися один з одним як вербально так і невербально, щоб бути більш непередбачуваними для суперника.
  • Item
    Запровадженя методики тестування (тест "2 м'яча" та "6 м'ячів") на етапі відбіру студентів до груп спортивного вдосконалення у футзал
    (Національний педагогічний університет імені Михайло Драгоманова, 2023) Бобр, Володимир Іванович; Дейнеко, Ігор Володимирович; Скидан, Інна Володимирівна; Лукашова, Інна Володимирівна; Bobr, V.; Deineko, I.; Skidan, I.; Lukashova, I.
    У статті представлені результати дослідження ефективності тестування для перевірки показників техніко тактичної та швидкісно-силової витривалості студентів, які проявили бажання спеціалізуватися у футзалі. Розглянуто застосування тестів на етапі відбору студентів у футзалі до груп ПСМ. Наведений перелік тестів є достатньо продуктивним для визначення рівня технічної та тактичної підготовленості, що сприяє швидкому і ефективному визначенню рівня фізичної підготовленості у футзалі. Запропоновані вправи для тестування спрямовані як на розвиток когнітивних функцій гравців так і на визначення точності рухів під час їх виконання. Рекомендується для оптимальної оцінки індивідуального рівня технічної підготовленості футболістів, які об’єктивно відображують рівень виконання конкретних елементів техніки пересувань. Зазначені рухові тести (швидкість, спритність, вибухова сила) можна віднести до рухових вправ комплексної спрямованості. При виконання тестів використовувалися елементи просторової та часової орієнтації, що підкреслює мультіфункціональність заданих вправ. Виконання тестів прискорили момент адаптації гравців, як до вимог так і до роботи у команді. Аналіз результатів тестування свідчить про наявність тенденцій до більш високих показників швидкісно силової спрямованості у групі, що, ймовірно, обумовлено рівнем підготовки і більш високими показниками фізичного розвитку.
  • Item
    Вербальні та невербальні відносини у спортивних іграх (на прикладі футболу)
    (Український державний університете імені Михайла Драгоманов, 2024) Дейнеко, Ігор Володимирович; Костенко, М.П.; Швець, С.В.; Deineko, І.; Kostenko, M.; Shvets, S.
    Метою нашого дослідження є пояснення дій гравця в умовах вкрай обмеженого часу для ефективної взаємодії під час гри. Вербальне спілкування у футболі стає вже більш передбачливим і суперник до цього швидко пристосовується. Отже, в ідеалі гравці мають спілкуватися один з одним невербально, щоб бути більш непередбачуваними для суперника. Запропоновані нами футбольні вправи, можуть допомогти покращити взаємодії, як з м’ячем так і без нього. Вони можуть використовуватися, як для покращення спілкування у молодіжних футбольних командах так і для їх техніко-тактичних дій. Ми пропонуємо вкласти у футбольний контекст: невербальне спілкування з гравцями по команді та суперниками є найважливішим джерелом інформації для гравців. Ще у своїх дослідженнях ми звертаємо увагу на важливість зорового сприйняття під час гри, що є важливою інформацією при тренуванні футболістів. Поєднання методів вербального і невербального спілкування, зможемо надати інформації гравцям на футбольному полі, що допоможе їм швидше та краще приймати рішення як під час гри, так і поза ним. Такі просторові відносини між колегами по команді, тренером, суперником та рефері створюють нові перспективи навчання у футболі і застосування нових методичних форм у тренувальному процесі.
  • Item
    Розвиток чинників просторового орієнтування у підготовці юних футболістів
    (Український державний університет імені Михайла Драгоманова, 2023-10-15) Дейнеко, І.В.; Лукашова, І.В.; Скидан, І.В.; Deineko, I.V.; Sovgyria, T.M.; Velichenko, A.M.
    Незважаючи на впровадження новітніх методів тренування у футболі напрямок -тактичне мислення залишається у сфері постійної уваги та інновації. Вибір тактичних рішень, утримування в пам'яті елементів тактичного завдання, вчасно концентрувати увагу на дії та зміни на полі сьогодні стають вирішальним фактором перемоги у футболі. Ігрова діяльність в умовах гострого ліміту часу спонукає гравця користуватися навичками так званого панорамного орієнтування. Вправи просторового орієнтування поєднують у собі як вправами з лайф –кінетики так і вправи просторового мислення створюючи можливий простір для вдосконалення тактичних дій гравця на полі. Тестування просторового орієнтування та швидкісної реакції певною мірою визначає напрямок підготовки юних футболістів. В поєднанні з елементами оперативної пам’яті у футболіста з’являється можливість підтримувати швидкість командних дій. Ми спостерігали значні відмінності в ефектах тренувань у взаємодії лайф-кінетики та вправ на просторове мислення. У поєднанні психологічного і фізичного навантаження ми визначили покращення як фізичних так і певних когнітивних здібностей футболістів. Можливість оптимізувати когнітивні функції мозку -тобто здатність розуміти, пізнавати, вивчати, усвідомлювати, сприймати і переробляти зовнішню інформацію. Позитивна сторона лайф –кінетики полягає в тому, що вона ставлячи певні комплексні завдання одночасно не перевантажує фізично гравців і вони не втомлюються. Просторове мислення є складовою в оптимізації навчання тактики у підготовці гравця.
  • Item
    Different areas of study and training of students at the university. Beginner and sports levels of swimming training
    (Dragomanov Ukrainian State University, 2024) Zubko, V.; Cherevichko, O.; Smirnov, K.; Garnusova, V.; Зубко, Валентина; Черевичко, Олександр; Смірнов, Костянтин; Гарнусова, Вікторія Вікторівна
    The effectiveness of acquiring knowledge in universities depends on many factors’ conditions, including the level of functional state of the students' bodies, their attitude to a healthy lifestyle. A young specialist should not only be well-prepared in the chosen profession, but also comprehensively developed, able to solve the most difficult professional tasks, and have an optimal level of health. The problem of increasing working capacity and functional capabilities in the conditions of a significant increase in the educational load of students is currently a very urgent task. Physical culture is the most effective factor in preserving and strengthening health. With optimal physical activity, all organs and systems work economically, adaptive reserves are large, and the body's resistance to adverse conditions is high. The attention of scientists who study the processes of adaptation is mainly directed to the degree and nature of changes in the main physiological indicators in healthy people and people engaged in sports. Attention to student youth is explained by the fact that university students are the avant-garde direction of Ukraine's youth. Their ability to work as future engineers, managers, and marketers largely depends on their physical and mental health and social well-being. Due to well-known socio-economic and environmental reasons, the health of the population in general, and of students in particular, has significantly deteriorated. Studying at a university also does not contribute to improving the health of young people. Firstly, the university does not provide physical education throughout the entire period of student life. It lasts only the period allocated for the educational process.
  • Item
    Дослідження щодо визначення функціональних можливостей організму та біологічного віку серед студентів І курсу НАУ
    (Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління, 2022) Орленко, Наталія Анатоліївна; Гарнусова, Вікторія Вікторівна; Шип, Лілія Олександрівна; Orlenko, Natalia Anatoliyivna; Garnusova, Victoria Viktorivna; Ship, Lilia Oleksandrivna
    Початок 21 століття ставить перед біологічним виглядом Homo Sapiens складні завдання. Ці завдання є результатом певних тенденцій та характерних рис розвитку суспільства, в якому в основному загальна тенденція характеризується прискоренням темпів у суспільному розвиткові та пов'язаних з ним глобальних змін. Біологічний вік дозволяє оцінити ступінь відповідності біологічного стану організму календарному віку людини, що відображає темпи розвитку та біологічного старіння, від яких залежить функціонування основних систем життєзабезпечення та тривалість життя. Розбіжності між календарним та біологічним віком дозволяють оцінити інтенсивність старіння та функціональні можливості особистості. В статті розглянуто проблему передчасного старіння й біологічного віку людей різних вікових груп. Розбіжності між календарним та біологічним віком дозволили оцінити інтенсивність старіння та функціональні можливості досліджуваних піддослідних. В результаті розрахунків було встановлено, що переважна більшість піддослідних, незалежно від ігнорування здорового способу життя та прояву невеликої зміни активності, мали показник фактичного біологічного віку, що перевищує значення правильного біологічного віку, через яке вони пройшли. прискорене старіння та погіршення здоров'я. Було проведено тестування на визначення функціональних можливостей організму та «біологічного віку» серед студентів в кількості 115 осіб, таких спеціальностей як: «Дизайн», «Архітектура та містобудування», «Будівництво та цивільна інженерія», «Електроніка» та «Менеджмент». З них 63 – жінок та 52 – чоловіків І курсу НАУ (17-18 років). Проведено розрахунок їх біологічного віку. У тестуванні брали участь усі студенти, незалежно від якої групи вони належать: основної, підготовчої чи спеціальної. Оцінено темпи старіння організму студентів, де суттєву роль грають засоби фізичного виховання завдяки яким можна суттєво вплинути на швидкість старіння (зношення організму), гальмуючи вікові процеси. Визначено показники, які мають найміцніший зв'язок біологічного та психологічного віку. А також, зв’язок емоційного і біологічного розвитку не викликає сумнівів, адже не дарма з’явилася приказка, що людині стільки років, на скільки вона себе відчуває. Коригуючи психологічний стан, людина значною мірою впливає на стан здоров’я.
  • Item
    Організація освітнього процесу з фізичного виховання у проблемному полі дистанційного формату навчання
    (Український державний університет імені Михайла Драгоманова, 2023-04) Вржесневський, Іван Іванович; Бобр, Володимир Іванович; Гарнусова, Вікторія Вікторівна; Янішевський, Ю.В.; Vrzhesnevskyi, Ivan; Bobr, Volodimir; Garnusova, Victoriya; Yanishevskyi, Yuriy
    У роботі представлено авторське бачення проблемного поля організації та методики практичних занять з фізичного виховання, в умовах обмежень пов’язаних з військовим станом в Україні. Метою нашого дослідження було розглянути ефективність процесу фізичного виховання та надати вибірковий аналіз відповідного досвіду в умовах дистанційного формату навчання. Відповідно до реалій освіти з елементами дистанційного навчання концептуально визначенні певні дефініції зазначеного процесу. Проведений порівняльний аналіз результатів фізичної підготовленості студентів під час роботи у різних форматах навчального процесу. Узагальнення результатів дослідження надає нам можливість зробити наступні висновки – дистанційний формат викладання практичних занять з навчальної дисципліни «Фізичне виховання» не обов’язково має бути в он-лайн режимі; показники гнучкості, вибухової сили, силової витривалості та стану серцево-судинної системи не суттєво знизилися у контексті зміни режиму навчального процесу. Наголошено що, зміна формату викладання нашої дисципліни, у сучасних реаліях освіти, певним чином змінює методологію процесу викладання та потребує додаткових досліджень.
  • Item
    Ставлення студентів до певних аспектів фізичного виховання у контексті свідомого та несвідомого
    (Національний авіаційний університет, 2023-04-20) Вржесневський, Іван Іванович; Гарнусова, Вікторія Вікторівна; Старостіна, Катерина Володимирівна
    У роботі надані результати дослідження щодо наявності аспектів «свідомого» та «несвідомого» у проблемному полі формування ставлення студентів до занять фізичними вправами. Автори припустили, що сприйняття організмом інформації у певних символах і сигналах щодо фізичних навантажень та інших аспектів рухової активності від рухового, больового, тактильного вестибулярного та інших аналізаторів впливає на ставлення людини до фізичних вправ на несвідомому рівні. За даними анкетного опитування майже 60% студентів орієнтується на «несвідоме» у відношенні до фізичного виховання.
  • Item
    Визначення функціональних можливостей організму та біологічного віку серед студентів І курсу Національного авіаційного університету
    (Київський Університет імені Бориса Грінченка, 2021-12-10) Орленко, Наталія Анатоліївна; Гарнусова, Вікторія Вікторівна; Гейченко, Світлана Петрівна
    Відомо, що вік у паспорті може не відповідати реальному біологічному віку. І річ не тільки у зовнішньому вигляді, а в роботі різних систем організму. У деяких людей у 40 років організм функціонує як у 60, у інших у 50 – як у 35. Загалом фізичний стан молоді в Україні не лише проблемний, а й критичний. Сучасні дослідження показують, частка молоді, що займається фізкультурою, з віком зменшується. Але фізична активність, активний спосіб життя та достатній час сну – все це відіграє важливу роль у підтримці здоров'я молодої людини. Поняття біологічного віку виникло внаслідок усвідомлення нерівномірності розвитку, зрілості та старіння. Одна з найважливіших закономірностей онтогенезу – нерівномірність вікових змін. Це явище зумовлює різницю між хронологічним та біологічним віком організму. Біологічний вік може випереджати або відставати від хронологічного віку. Біологічний вік – це досягнутий організмом рівень морфофункціональної зрілості, який ми отримуємо, порівнюючи розвиток за різними критеріями. Серед них такі, як: ступінь соматичної та скелетної зрілості, зубної системи, показники репродуктивної системи, фізіологічні та біологічні ознаки тощо. Причому, коли розглядається якнайбільше критеріїв, більш точним стає інтегральна оцінка морфофункціонального статусу.
  • Item
    Педагогічний підхід до навчання волейболу студентів ЗВО на заняттях з фізичного виховання
    (Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, 2022-05-27) Хоміцька, В.М.; Гарнусова, Вікторія Вікторівна; Гулігас, А.Г.; Garnusova, Viktoriia; Guligas, Alla; Khomitskaya, V.N.
    Волейбол займає одне з провідних місць на заняттях з фізичної культури у закладах вищої освіти. Систематичні заняття волейболом сприяють формуванню здорового способу життя, мають різнобічний вплив на організм тих, що займаються та сприяють розвитку основних фізичних якостей - швидкості, спритності, витривалості, координації та сили. Навчання здійснюється за допомогою сприйняття та переробки відповідної інформації, а для якісного вивчення техніки потрібна точна інформація та її зрозуміле пояснення. Процес оволодіння технічними прийомами гри у волейбол підпорядковується закономірностям формування рухових навичок, тому при формуванні рухової навички розрізняють фази, що йдуть у певному порядку одна за одною відповідно, їх треба розглядати з фізіологічної, психологічної та методичної точок зору. Мета: розглянути засоби та методи підвищення ефективності навчання студентів ЗВО волейболу в процесі фізичного виховання. Матеріал і методи дослідження: аналіз науково-методичної літератури, узагальнення. Результати: У статті розглядається початковий етап навчання техніки гри у волейбол у вищих навчальних закладах. На кожному навчальному занятті студенти не лише вивчають нову рухову дію, а й закріплюють раніше вивчений матеріал, удосконалюють здобуті рухові навички. Крім вивчення техніко-тактичних дій та вдосконалення навичок, приділяється увага фізичній підготовці, як загальній, так і спеціальній. Ця оздоровча спрямованість простежується на кожному навчальному занятті, та поєднується з формування рухових навичок та навчанням техніко-тактичних дій у волейболі.
  • Item
    Спортивні танці як засіб підготовки студентів НАУ
    (Perfect Publishing, 2021-11-06) Орленко, Наталія Анатоліївна; Гарнусова, Вікторія Вікторівна; Шип, Лілія Олександрівна; Старостіна, Катерина Володимирівна
    В статті розглянуто вплив спортивних танців на фізичний розвиток студентів НАУ. З’ясовано, що достатня фізична підготовленість забезпечує цілісність, послідовність та безпеку тренувального процесу, також є критерієм сумісності партнерів для занять спортивними танцями. Однією з актуальних проблем спортивних танців, на нашу думку, є розробка простих і доступних комплексів або блоків вправ, які дозволять грамотне підвищувати фізичну підготовку спортсменів. Доведено, що протягом усього періоду багаторічної підготовки постійно змінюються завдання навчально- тренувального процесу, та і засоби та методи тренування у співвідношенні до засобів різної інтенсивності та обсягу.
  • Item
    Формування психофізичних здібностей студентів під час навчально-тренувального процесу з футзалу
    (Achievements and prospects of modern scientific research, 2021-03-07) Орленко, Наталія Анатоліївна; Дейнеко, Ігор Володимирович; Гарнусова, Вікторія Вікторівна; Черний, Артем Анатолійович
    Як відомо формування психомоторних і пізнавальних здібностей будуються на індивідуальних можливостей підлітків і багато в чому залежать від якості психологічних інтересів педагогічного процесу, соціального виховання і підтримки в подальших діях. Знання етапів вікового розвитку, розвитку різних функціональних систем і систем індивідуальних психічних якостей та фізичних відмінностей, допомагає уникнути помилки у відношеннях зі студентами перших курсів.
  • Item
    Когнитивный диссонанас в проблемном поле физического воспитания
    (Національний авіаційний університет, 2019, 2019) Вржесневський, Іван Іванович; Лукашова, Інна Володимирівна; Совгіря, Тетяна Миколаївна; Пахомов, Василь Іванович
    В статье рассмотрены негативные факторы, образующие платформу для жизненной позиции относительно физических упражнений и нагрузок. Установлено, что наиболее распространенные из них – лень, фобии, зависть, злость, подражательство, когнитивный диссонанс, влияние «виртуального мира».
  • Item
    Методичний підхід до розрахунку вартості заходів комплектування Збройних Сил України війсковослужбовцями за кордоном
    (Війскова академія, Одеса, 2016) Величенко, Микола Анатолійович
    У статті авторами запропоновано методичний підхід до розрахунку вартості заходів комплектування збройних сил військовослужбовцями за контрактом
  • Item
    Исследование влияния персонального компьютера на физическое состояние человека
    (ФГАОУ ВО «Рос. гос. проф. – пед. ун-т», 2019-02-28) Пахомов, Василь Іванович; Старостіна, Катерина Володимирівна; Pakhomov, Vasily Ivanovich; Starostina, Ekaterina Vladimirovna
    Статья рассматривает проблемы связанные с работой за компьютером, которые влекут за собой нарушения в работе зрительного и апорно-двигательного аппарата, имеют влияние на центрально-нервную систему и психологическое состояние человека.
  • Item
    Исследование психолого-педагогических условий совместимости авиаспециалистов
    (ФГАОУ ВО «Рос. гос. проф. – пед. ун-т», 2019-02-28) Орленко, Наталія Анатоліївна; Оргєєва, Світлана Володимирівна; Шип, Лілія Олександрівна; Orlenko, Natalia Anatolievna; Orheeva, Svetlana Vladimirovna; Spit, Lilia Alexandrovna
    В статье рассмотрено особенности профессиональной деятельности авиаспециалистов, которая имеет коллективный характер, а также внешнюю и внутреннюю структуру. Исследовано влияние коллектива на личность авиаспециалиста
  • Item
    Педагогические проблемы формирования у студентов высших технических учебных заведений потребности физического совершенствования
    (ФГАОУ ВО «Рос. гос. проф. – пед. ун-т», 2019-02-28) Орленко, Наталія Анатоліївна; Ракитіна, Тетяна Іванівна; Хачатрян, Вікторія Вікторівна; Orlenko, Natalia Anatolievna; Rakitina, Tatyana Ivanovna; Khachatryan, Victoria Victorovna
    В статье рассмотрены педагогические проблемы физического воспитания будущих авиаспециалистов в высшем учебном заведении во время обучения. Доказано, физическое воспитание способствует формированию профессионально важных качеств.
  • Item
    Исследование технико-тактической подготовки юных футболистов на базовом этапе
    (ФГАОУ ВО «Рос. гос. проф. – пед. ун-т», 2019-02-28) Дейнеко, Ігор Володимирович; Коротя, Володимир Владиславович; Величенко, Микола Анатолійович; Deineko, Igor Vladimirovich; Korotya Vladimir Vladisavovich; Velichenko, Nikolay Anatolyevich
    Статья содержит теоретические и методические материалы по технико-тактической подготовке юных футболистов на начальном этапе подготовки. Рассмотрено этапы подготовки и факторы технико-тактической подготовки юных футболистов на базовом этапе.