Наукові роботи НПП, докторантів та аспірантів кафедри фізичного виховання та спортивної підготовки
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
Now showing 1 - 5 of 191
- ItemИccледование концентрации внимания у игроков с футзала НАУ(SSPG Publish, 2021-11-16) Орленко, Наталія Анатоліївна; Дейнеко, Ігор Володимирович; Величенко, Микола Анатолійович; Пахомов, Василь Іванович; Orlenko, N.A.; Deineko, I.V.; Velychenko, N.А.; Pakhomov, V.I.; Орленко, Наталия Анатольевна; Дейнеко, Игорь Владимирович; Величенко, Николай Анатольевич; Пахомов, Василий ИвановичВ статье рассмотрен тренировочный процесс спортсменов учебно-тренировочной группы с футзала в переходный период от юношеского футбола к взрослому. Установлено, что во время физической подготовки, важно использовать средства таким образом, чтобы разнообразить специальные физические упражнения, в контексте оптимизации психологической устойчивости футболистов соответствующего возраста. Исследование позволило согласовать противоречия, которые связаны с частым использованием упражнений на концентрацию внимания.
- ItemРоль та значення рухливих ігор в процесі психологічного та психофізіологічного розвитку юних футболістів на етапі початкової підготовки(Український державний університет імені Михайла Драгоманова, 2023) Байрачний, О.В.; Дейнеко, Ігор Володимирович; Bairachnyi, O.V.; Deineko, I.V.Організований футбол все частіше йде в розріз із можливостями та потребами дитини. Особливо критично дана тенденція виглядає на етапі початкової підготовки. Окрім негативних впливів на фізичний розвиток юних футболістів форсування підготовки та ігнорування їх вікових особливостей вкрай деструктивно позначається на психічному розвитку дітей. В статті проаналізовано можливості та переваги педагогічних засобів регуляції мотиваційних чинників та процесу формування цілого ряду психологічних якостей і здібностей юних футболістів у віці від 6 до 9 років. Запропоновані способи формування особистості юних футболістів. Формування спортивного характеру юних футболістів мають складати як командні дії так і індивідуальні особливості. Зосередження на виховуванні дітей починається у середовищі яке формує їх. Найважливішим компонентом формування юної особистості є психологічний аспект. За рахунок різноманітних рухів з м’ячем і без нього діти можуть набувати ігрового досвіду. Адаптація вправ до потреб дитини є базовою умовою для профілактики травмуючих впливів та сприяння її гармонійного розвитку, створення передумов для стимуляції самостійного мислення, використовуючи принцип «намагайся знайти рішення». В роботі узагальнено данні спеціальних літературних джерел та вітчизняний практичний досвід, а також зроблено аналіз ключових факторів, що детермінують динаміку навчання і фізичний та психологічний розвиток юних футболістів. Показані механізми впливу використання педагогічних засобів ігрового характеру на процес формування мотиваційної, когнітивної та психо-емоційної сфери дитини молодшого шкільного віку, яка займається футболом.
- ItemАналіз вербальних і невербальних відносин у футболі(Український державний університет імені Михайла Драгоманова, 2024) Дейнеко, Ігор Володимирович; Совгиря, Тетяна Миколаївна; Величенко, Анатолій Миколайович; Deineko, I.; Sovgyria, T.; Velichenko, A.Комунікація на футбольному полі відбувається у формі вербального або невербального спілкування. Вербальне і невербальне спілкування у футболі функціонює паралельно, і в свою чергу доповнює один одного, прискорюючи рішення, розуміння ситуацій для покращення командних дій. Вербальне спілкування – це те, у якому ви використовуєте слова чи фрази, щоб допомогти надати інформацію товаришу по команді, у порівнянні з невербальним спілкуванням, де ви використовуєте мову тіла, зоровий контакт або жести руками, щоб передати повідомлення своєму напарнику. Поєднання цих методів спілкування, допоможуть командам надати більше інформації гравцям на футбольному полі, що допоможе їм швидше та краще приймати рішення як під час гри, так і поза ним. Для вивчення питання розробили анкетування щоб визначити доцільності поєднання вербальних і невербальних методів тренування. Анкета розроблена колективом авторів співробітниками НАУ на кафедрі фізичного виховання і спортивного самовдосконалення. У питанні анкетування, ми сподівалися, що невербальне спілкування буде більш в пріоритеті перед вербальним. Але в тім діюча методика тренування не спонукає до швидкого переходу до невербального спілкування. На підставі опрацьованих результатів можемо констатувати: 1. Гравці використовують як вербальне, і невербальні методи спілкування. 2. Перевага під час ігрових дій надається вербальному методу спілкування. 3. Оптимального розподілу вербального чи невербального методу на даний час не запропоновано. В ідеалі гравці мають спілкуватися один з одним як вербально так і невербально, щоб бути більш непередбачуваними для суперника.
- ItemЗапровадженя методики тестування (тест "2 м'яча" та "6 м'ячів") на етапі відбіру студентів до груп спортивного вдосконалення у футзал(Національний педагогічний університет імені Михайло Драгоманова, 2023) Бобр, Володимир Іванович; Дейнеко, Ігор Володимирович; Скидан, Інна Володимирівна; Лукашова, Інна Володимирівна; Bobr, V.; Deineko, I.; Skidan, I.; Lukashova, I.У статті представлені результати дослідження ефективності тестування для перевірки показників техніко тактичної та швидкісно-силової витривалості студентів, які проявили бажання спеціалізуватися у футзалі. Розглянуто застосування тестів на етапі відбору студентів у футзалі до груп ПСМ. Наведений перелік тестів є достатньо продуктивним для визначення рівня технічної та тактичної підготовленості, що сприяє швидкому і ефективному визначенню рівня фізичної підготовленості у футзалі. Запропоновані вправи для тестування спрямовані як на розвиток когнітивних функцій гравців так і на визначення точності рухів під час їх виконання. Рекомендується для оптимальної оцінки індивідуального рівня технічної підготовленості футболістів, які об’єктивно відображують рівень виконання конкретних елементів техніки пересувань. Зазначені рухові тести (швидкість, спритність, вибухова сила) можна віднести до рухових вправ комплексної спрямованості. При виконання тестів використовувалися елементи просторової та часової орієнтації, що підкреслює мультіфункціональність заданих вправ. Виконання тестів прискорили момент адаптації гравців, як до вимог так і до роботи у команді. Аналіз результатів тестування свідчить про наявність тенденцій до більш високих показників швидкісно силової спрямованості у групі, що, ймовірно, обумовлено рівнем підготовки і більш високими показниками фізичного розвитку.
- ItemВербальні та невербальні відносини у спортивних іграх (на прикладі футболу)(Український державний університете імені Михайла Драгоманов, 2024) Дейнеко, Ігор Володимирович; Костенко, М.П.; Швець, С.В.; Deineko, І.; Kostenko, M.; Shvets, S.Метою нашого дослідження є пояснення дій гравця в умовах вкрай обмеженого часу для ефективної взаємодії під час гри. Вербальне спілкування у футболі стає вже більш передбачливим і суперник до цього швидко пристосовується. Отже, в ідеалі гравці мають спілкуватися один з одним невербально, щоб бути більш непередбачуваними для суперника. Запропоновані нами футбольні вправи, можуть допомогти покращити взаємодії, як з м’ячем так і без нього. Вони можуть використовуватися, як для покращення спілкування у молодіжних футбольних командах так і для їх техніко-тактичних дій. Ми пропонуємо вкласти у футбольний контекст: невербальне спілкування з гравцями по команді та суперниками є найважливішим джерелом інформації для гравців. Ще у своїх дослідженнях ми звертаємо увагу на важливість зорового сприйняття під час гри, що є важливою інформацією при тренуванні футболістів. Поєднання методів вербального і невербального спілкування, зможемо надати інформації гравцям на футбольному полі, що допоможе їм швидше та краще приймати рішення як під час гри, так і поза ним. Такі просторові відносини між колегами по команді, тренером, суперником та рефері створюють нові перспективи навчання у футболі і застосування нових методичних форм у тренувальному процесі.