Матеріали конференцій кафедри філологічних та природничих дисциплін
Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/22195
Browse
Recent Submissions
Item Рольова гра як засіб інтенсифікації процесу формування комунікативних умінь у іноземних студентів на заняттях з української мови(Комунальний заклад вищої освіти «Вінницький гуманітарно-педагогічний коледж», 2024-04) Федчук, Лілія Іванівна; Fedchuk, Liliia IvanivnaУ пропонованій публікації розглянуто рольову гру як ефективний метод розвитку комунікативних умінь у студентів-іноземців на заняттях з української мови, зосереджено увагу на функціональній ролі цього методу, розкрито його сутність, запропоновано методичні рекомендації щодо майстерної підготовки та проведення рольової гри, наведено приклад її застосування.Item Українські відповідники до англійських авіаційних термінів-словосполучень(Національний авіаційний університет, 2020-04-16) Межжеріна Ганна ВалентинівнаПроаналізовано особливості перекладу українською мовою англійських авіаційних термінів-словосполучень, виявлено продуктивні та непродуктивні структурні типи англійських авіаційних термінівItem Використання відеоматеріалів на заняттях української мови як іноземної(Національний авіаційний університет, 2021) Волкотруб, Галина ЙосипівнаУ дослідженні проаналізовано використання відеоматеріалів як найбільш ефективного засобу формування комунікативних навичок іноземних студентів на заняттях української мови. Визначено потенціал автентичних відеоматеріалів для поглиблення лексико-граматичних знань студентів, розвитку навичок аудіювання й говоріння. Розглянуто тетапи роботи з відеоматеріалами. Доведено, що Успіх використання відеоматеріалів забезпечується методично обґрунтованою і систематичною роботою з ними.Item Мінімізація труднощів у вивченні студентами-іноземцями форм родового відмінка іменників(Національний авіаційний університет, 2020-04-24) Волкотруб, Галина ЙосипівнаНаукове дослідження присвячено проблемі навчання іноземних студентів граматичних норм української мови. У ньому визначено причини складності засвоєння іменникових відмінкових форм. У дослідженні розглянуто подання форм родового відмінка іменників на заняттях української мови як іноземної, проаналізовано особливості вивчення закінчення іменників чоловічого роду, наведено таблиці для опрацювання граматичних форм іменників.Item Інформаційно-освітнє середовищеяк засіб підвищення ефективності навчального процесу(Кременецька обласна гуманітарно-педагогічна академія ім. Тараса Шевченка, 2021) Лесик, Ганна Володимирівна; Духаніна, Наталія Мар’янівнаУ публікації наголошено, що використання сучасних технологій навчання уможливлюють істотне зменшення навчального навантаження й сприяють інтенсифікації освітнього процесу. Акцентовано на тому, що інформаційно-освітнє середовище поєднує широкий вибір навчального програмного забезпечення та мережних технологій. Визначено завдання сучасної освіти.Item Мовна картина світу у формуванні світоглядних уявлень(Національний авіаційний університет, 2020-04-24) Довгодько, Тетяна Іванівна; Драпогуз, Василь Петрович; Колчанова, Алла ВалеріївнаЗазначається, що формування світоглядних уявлень студентів здійснюється, як правило, безсистемно, стихійно, на основі фрагментарної картини світу, коли кожний окремий предмет, а радше кожний розділ навчальної дисципліни формують свою відокремлену наукову картину світу, яка у свідомості студента найчастіше не пов’язується з іншими . Це призводить до того, що при наявності фрагментарних картин світу у сту3дента проблематично сформувати цілісний науковий світогляд.У тезах йдеться про особливості формування наукової картини світу у студентів, зокрема інозамних.Item Інтерактивні форми вивчення української мови як іноземної(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2021) Андріяшик, Оксана Романівна; Стовпник, Наталія Миколаївна; Andriiashyk, Oksana; Stovpnik, NataliaУ статті здійснено спробу огляду застосування деяких форм активізації процесу вивчення української мови як іноземної у вищій школі. Проаналізовано такі види діяльності як проблемне заняття, організація ділових та рольових ігор. Визначено вимоги щодо їхнього застосування; з’ясовано основні етапи впровадження, прoaнaлiзовано чинники, щo сприяють успiшнiй спiвпрaцi виклaдaчiв тa студентiв у педaгoгiчнoму прoцесi.Item Передісторія виникнення жанру роману(Видавничий дім "Гельветика", 2022-04) Андріяшик, Оксана Романівна; Стовпник, Наталія Миколаївна; Andriiashyk, Oksana; Stovpnik, NataliaУ статті здійснено спробу простежити витоки жанру роману. Важливим поняттям, яке дає змогу здійснити екскурс у найдавніші зразки жанру є «романне слово». У ході дослідження узагальнено теоретичні набутки з проблеми романного слова зокрема і теорії роману загалом. Вдалося прослідкувати певні етапи становлення цього жанру.Item Практикум «Українська мова. Науковий стиль мовлення»: вивчаємо фахову мову(Національний авіаційний університет, 2020-04-24) Новікова, Олександра Олександрівна; Пазюра, Людмила ВолодимирівнаМістить огляд нового практикуму «Українська мова. Науковий стиль мовлення», підготовлений колективом авторів на кафедрі філологічних та природничих дисциплін НАУ, що призначений для іноземних слухачів підготовчого відділення інженерно-технічних та медико-біологічних спеціальностей.Item Онлайн-сервіси візуалізації при вивченні української мови як іноземної(Національний авіаційний університет, 2021-04-23) Новікова, Олександра ОлександрівнаУ статті подано огляд онлайн-сервісів Canva та Thinglink, що спрямовані на створення візуального інтерактивного контенту при викладанні української мови як іноземної в дистанційному режимі.Item Функционально-семантическое описание синтаксического материала – одно из перспективных направлений лингвистических исследований(Рівненський державний гуманітарний університет, 2020-11) Федчук, Лилия ИвановнаОписана сущность функционально-семантического направления исследования синтаксических единиц, при котором описание фрагментов речевой системы осуществляется в два этапа: начальным является направление анализа, связанное с выявлением типовой речевой семантики и выяснением совокупности грамматических средств ее выражения; затем это направление дополняется другим – от грамматических средств к их функциям в реальных коммуникациях. Целесообразность и перспективность этого направления обосновывается на примере предложений таксономической структуры – одного из логико-семантических классов предикативных единиц, которые характеризуют субъект мысли путем сопоставления его с более широким по объему классом объектов.Item Методичне забезпечення формування лінгвокультурної компетентності інокомунікантів(Національний авіаційний університет, 2021-04) Бурко, Ольга Василівна; Burko, OlhaУ праці виявлено низку вразливих місць у процесі формування лінгвокультурної компетентності студентів іншомовних держав: - значний націєтворчий потенціал тестів про музеї науки та техніки і незначна кількість методичних праць, що окреслюють цю проблему; - потужний виховний потенціал надбань музеїв науки та техніки і переважно низька мотивація студентів до опанування їхніх колекцій. Частково їх можна усунути за умови реалізації напрацюваних прийомів: «Лінгвокультурне унаочнення», «Допомога віртуального друга». «Упізнай слово», «Довідкове інтернет-бюро». Вони стали складниками методичного забезпечення навчання інокомунікантів університету української мови у рамках компетентнісного підходу.Item Ділова гра як вид інтерактивного навчання(Національний авіаційний університет, 2021-04) Стовпник, Наталія Миколаївна; Stovpnik, NataliaУ тезах розповідається про створення у процесі навчання ігрової ситуації. Це допомагає оволодіти студентам - іноземцям новими знаннями та вміннями. Ділова гра забезпечує можливість творчої участі студентів у процесі засвоєння нових знань.Item Методичний експеримент у системі навчання унокомунікантів української мови(Національний авіаційний університет, 2020-04-24) Бурко, Ольга Василівна; Burko, OlhaУ тезах запропоновано авторську модель навчання інокомунікантів діалогічному мовленню. Як провідний вибрано принцип діалогічності. Висунуто концептуальну ідею: формування вміння інокомунікантів адекватно реагувати на репліки співрозмовника, виражати комунікативні наміри у межах мінімального набору мовленнєвих ситуацій. До змісту навчання залучено тексти університетського видання «Авіатор». Визначено домінантний метод навчання (евристичний), запропоновано інноваційні прийоми навчання («Одна голова добре, а дві краще», пошукова робота за картою Китаю) та організаційну форму – відеоконференцію. Під час проведення методичного експерименту відбулося експериментальне впровадження у практику напрацьованої моделі навчання інокомунікантів. Проведене дослідження має перспективи для подальшого наукового пошуку: аудіювання діалогічного мовлення.Item Проблемне заняття як вид інтерактивного навчання(Національний авіаційний університет, 2020-04) Стовпник, Наталія Миколаївна; Stovpnik, NataliaУ тезах розглянуто, що проблемне заняття - це надзвичайно продуктивний спосіб здобуття знань студентами - іноземцями. Вони стають дослідниками, творцями. Головна функція проблемного заняття - розвиток творчого мислення.Item Труднощі морфонології при вивченні української мови іноземними студентами(Національний авіаційний університет, 2020-04) Удод, Наталія ЛеонівнаПід час вивчення на початковому етапі навчання парадигми різних граматичних форм відмінкової системи української мови іноземні студенти стикаються з певними труднощами запам’ятовування флексій та чергувань приголосних і голосних. У публікації розглядаються особливості чергування та випадання фонем під час вивчення іменних парадигм.Item Стратегії україномовної підготовки студентів-іноземців(Національний авіаційний університет, 2020-04) Лесик, Ганна ВолодимирівнаУ публікації наголошено на актуальності і мотивах вивчення української мови іноземцями, вибудовуванні стратегій відповідно до національних і загальноєвропейських документів. Окреслено дієві прийоми і технології, які полегшують запам'ятовування і уможливлюють створення штучних асоціацій. Розкрито суть поняття «стратегії україномовної підготовки».Item Професійна компетентність викладача як необхідна умова успішної педагогічної діяльності(Національний авіаційний університет, 2020-04) Косяк, Валентина ІванівнаПрофесійна компетентність викладача вищого навчального закладу базується на сукупності його професійно-педагогічних та особистісних якостей. Дослідження цих характеристик сприяє прагненню кожного педагога до самовдосконалення та особистісного розвитку.Item Комплексна робота над словом у процесі навчання іноземних студентів української мови(Національний авіаційний університет, 2020-04) Федчук, Лілія ІванівнаНаукове дослідження присвячене теоретичному обґрунтуванню доцільність комплексного підходу до введення нового лексичного матеріалу на заняттях з української мови як іноземної. У ньому чітко окреслені напрями багатоаспектної роботи, кожному з яких відповідає певний етап навчальної діяльності – лексичний (семантичний), вимовний (орфоепічний, акцентуаційний), орфографічний, словотвірний, граматичний (морфологічний та синтаксичний). Зазначено, що основним шляхом реалізації комплексної роботи над словом є лінгвістичне повідомлення викладача або система спеціально дібраних вправ.Item Структурно-семантичні особливості авіаційних термінів-композитів в аспекті перекладу(Національний авіаційний університет, 2013-04) Межжеріна, Ганна ВалентинівнаВідмінності у структурі англійських та українських авіаційних термінів-композитів визначають специфіку лексико-семантичних і граматичних трансформацій, розмаїття способів перекладу.