Матеріали конференцій кафедри філологічних та природничих дисциплін

Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/22195

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 129
  • Item
    Рольова гра як засіб інтенсифікації процесу формування комунікативних умінь у іноземних студентів на заняттях з української мови
    (Комунальний заклад вищої освіти «Вінницький гуманітарно-педагогічний коледж», 2024-04) Федчук, Лілія Іванівна; Fedchuk, Liliia Ivanivna
    У пропонованій публікації розглянуто рольову гру як ефективний метод розвитку комунікативних умінь у студентів-іноземців на заняттях з української мови, зосереджено увагу на функціональній ролі цього методу, розкрито його сутність, запропоновано методичні рекомендації щодо майстерної підготовки та проведення рольової гри, наведено приклад її застосування.
  • Item
    Українські відповідники до англійських авіаційних термінів-словосполучень
    (Національний авіаційний університет, 2020-04-16) Межжеріна Ганна Валентинівна
    Проаналізовано особливості перекладу українською мовою англійських авіаційних термінів-словосполучень, виявлено продуктивні та непродуктивні структурні типи англійських авіаційних термінів
  • Item
    Використання відеоматеріалів на заняттях української мови як іноземної
    (Національний авіаційний університет, 2021) Волкотруб, Галина Йосипівна
    У дослідженні проаналізовано використання відеоматеріалів як найбільш ефективного засобу формування комунікативних навичок іноземних студентів на заняттях української мови. Визначено потенціал автентичних відеоматеріалів для поглиблення лексико-граматичних знань студентів, розвитку навичок аудіювання й говоріння. Розглянуто тетапи роботи з відеоматеріалами. Доведено, що Успіх використання відеоматеріалів забезпечується методично обґрунтованою і систематичною роботою з ними.
  • Item
    Мінімізація труднощів у вивченні студентами-іноземцями форм родового відмінка іменників
    (Національний авіаційний університет, 2020-04-24) Волкотруб, Галина Йосипівна
    Наукове дослідження присвячено проблемі навчання іноземних студентів граматичних норм української мови. У ньому визначено причини складності засвоєння іменникових відмінкових форм. У дослідженні розглянуто подання форм родового відмінка іменників на заняттях української мови як іноземної, проаналізовано особливості вивчення закінчення іменників чоловічого роду, наведено таблиці для опрацювання граматичних форм іменників.
  • Item
    Інформаційно-освітнє середовищеяк засіб підвищення ефективності навчального процесу
    (Кременецька обласна гуманітарно-педагогічна академія ім. Тараса Шевченка, 2021) Лесик, Ганна Володимирівна; Духаніна, Наталія Мар’янівна
    У публікації наголошено, що використання сучасних технологій навчання уможливлюють істотне зменшення навчального навантаження й сприяють інтенсифікації освітнього процесу. Акцентовано на тому, що інформаційно-освітнє середовище поєднує широкий вибір навчального програмного забезпечення та мережних технологій. Визначено завдання сучасної освіти.
  • Item
    Мовна картина світу у формуванні світоглядних уявлень
    (Національний авіаційний університет, 2020-04-24) Довгодько, Тетяна Іванівна; Драпогуз, Василь Петрович; Колчанова, Алла Валеріївна
    Зазначається, що формування світоглядних уявлень студентів здійснюється, як правило, безсистемно, стихійно, на основі фрагментарної картини світу, коли кожний окремий предмет, а радше кожний розділ навчальної дисципліни формують свою відокремлену наукову картину світу, яка у свідомості студента найчастіше не пов’язується з іншими . Це призводить до того, що при наявності фрагментарних картин світу у сту3дента проблематично сформувати цілісний науковий світогляд.У тезах йдеться про особливості формування наукової картини світу у студентів, зокрема інозамних.
  • Item
    Інтерактивні форми вивчення української мови як іноземної
    (Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2021) Андріяшик, Оксана Романівна; Стовпник, Наталія Миколаївна; Andriiashyk, Oksana; Stovpnik, Natalia
    У статті здійснено спробу огляду застосування деяких форм активізації процесу вивчення української мови як іноземної у вищій школі. Проаналізовано такі види діяльності як проблемне заняття, організація ділових та рольових ігор. Визначено вимоги щодо їхнього застосування; з’ясовано основні етапи впровадження, прoaнaлiзовано чинники, щo сприяють успiшнiй спiвпрaцi виклaдaчiв тa студентiв у педaгoгiчнoму прoцесi.
  • Item
    Передісторія виникнення жанру роману
    (Видавничий дім "Гельветика", 2022-04) Андріяшик, Оксана Романівна; Стовпник, Наталія Миколаївна; Andriiashyk, Oksana; Stovpnik, Natalia
    У статті здійснено спробу простежити витоки жанру роману. Важливим поняттям, яке дає змогу здійснити екскурс у найдавніші зразки жанру є «романне слово». У ході дослідження узагальнено теоретичні набутки з проблеми романного слова зокрема і теорії роману загалом. Вдалося прослідкувати певні етапи становлення цього жанру.
  • Item
    Практикум «Українська мова. Науковий стиль мовлення»: вивчаємо фахову мову
    (Національний авіаційний університет, 2020-04-24) Новікова, Олександра Олександрівна; Пазюра, Людмила Володимирівна
    Містить огляд нового практикуму «Українська мова. Науковий стиль мовлення», підготовлений колективом авторів на кафедрі філологічних та природничих дисциплін НАУ, що призначений для іноземних слухачів підготовчого відділення інженерно-технічних та медико-біологічних спеціальностей.
  • Item
    Онлайн-сервіси візуалізації при вивченні української мови як іноземної
    (Національний авіаційний університет, 2021-04-23) Новікова, Олександра Олександрівна
    У статті подано огляд онлайн-сервісів Canva та Thinglink, що спрямовані на створення візуального інтерактивного контенту при викладанні української мови як іноземної в дистанційному режимі.
  • Item
    Функционально-семантическое описание синтаксического материала – одно из перспективных направлений лингвистических исследований
    (Рівненський державний гуманітарний університет, 2020-11) Федчук, Лилия Ивановна
    Описана сущность функционально-семантического направления исследования синтаксических единиц, при котором описание фрагментов речевой системы осуществляется в два этапа: начальным является направление анализа, связанное с выявлением типовой речевой семантики и выяснением совокупности грамматических средств ее выражения; затем это направление дополняется другим – от грамматических средств к их функциям в реальных коммуникациях. Целесообразность и перспективность этого направления обосновывается на примере предложений таксономической структуры – одного из логико-семантических классов предикативных единиц, которые характеризуют субъект мысли путем сопоставления его с более широким по объему классом объектов.
  • Item
    Методичне забезпечення формування лінгвокультурної компетентності інокомунікантів
    (Національний авіаційний університет, 2021-04) Бурко, Ольга Василівна; Burko, Olha
    У праці виявлено низку вразливих місць у процесі формування лінгвокультурної компетентності студентів іншомовних держав: - значний націєтворчий потенціал тестів про музеї науки та техніки і незначна кількість методичних праць, що окреслюють цю проблему; - потужний виховний потенціал надбань музеїв науки та техніки і переважно низька мотивація студентів до опанування їхніх колекцій. Частково їх можна усунути за умови реалізації напрацюваних прийомів: «Лінгвокультурне унаочнення», «Допомога віртуального друга». «Упізнай слово», «Довідкове інтернет-бюро». Вони стали складниками методичного забезпечення навчання інокомунікантів університету української мови у рамках компетентнісного підходу.
  • Item
    Ділова гра як вид інтерактивного навчання
    (Національний авіаційний університет, 2021-04) Стовпник, Наталія Миколаївна; Stovpnik, Natalia
    У тезах розповідається про створення у процесі навчання ігрової ситуації. Це допомагає оволодіти студентам - іноземцям новими знаннями та вміннями. Ділова гра забезпечує можливість творчої участі студентів у процесі засвоєння нових знань.
  • Item
    Методичний експеримент у системі навчання унокомунікантів української мови
    (Національний авіаційний університет, 2020-04-24) Бурко, Ольга Василівна; Burko, Olha
    У тезах запропоновано авторську модель навчання інокомунікантів діалогічному мовленню. Як провідний вибрано принцип діалогічності. Висунуто концептуальну ідею: формування вміння інокомунікантів адекватно реагувати на репліки співрозмовника, виражати комунікативні наміри у межах мінімального набору мовленнєвих ситуацій. До змісту навчання залучено тексти університетського видання «Авіатор». Визначено домінантний метод навчання (евристичний), запропоновано інноваційні прийоми навчання («Одна голова добре, а дві краще», пошукова робота за картою Китаю) та організаційну форму – відеоконференцію. Під час проведення методичного експерименту відбулося експериментальне впровадження у практику напрацьованої моделі навчання інокомунікантів. Проведене дослідження має перспективи для подальшого наукового пошуку: аудіювання діалогічного мовлення.
  • Item
    Проблемне заняття як вид інтерактивного навчання
    (Національний авіаційний університет, 2020-04) Стовпник, Наталія Миколаївна; Stovpnik, Natalia
    У тезах розглянуто, що проблемне заняття - це надзвичайно продуктивний спосіб здобуття знань студентами - іноземцями. Вони стають дослідниками, творцями. Головна функція проблемного заняття - розвиток творчого мислення.
  • Item
    Труднощі морфонології при вивченні української мови іноземними студентами
    (Національний авіаційний університет, 2020-04) Удод, Наталія Леонівна
    Під час вивчення на початковому етапі навчання парадигми різних граматичних форм відмінкової системи української мови іноземні студенти стикаються з певними труднощами запам’ятовування флексій та чергувань приголосних і голосних. У публікації розглядаються особливості чергування та випадання фонем під час вивчення іменних парадигм.
  • Item
    Стратегії україномовної підготовки студентів-іноземців
    (Національний авіаційний університет, 2020-04) Лесик, Ганна Володимирівна
    У публікації наголошено на актуальності і мотивах вивчення української мови іноземцями, вибудовуванні стратегій відповідно до національних і загальноєвропейських документів. Окреслено дієві прийоми і технології, які полегшують запам'ятовування і уможливлюють створення штучних асоціацій. Розкрито суть поняття «стратегії україномовної підготовки».
  • Item
    Професійна компетентність викладача як необхідна умова успішної педагогічної діяльності
    (Національний авіаційний університет, 2020-04) Косяк, Валентина Іванівна
    Професійна компетентність викладача вищого навчального закладу базується на сукупності його професійно-педагогічних та особистісних якостей. Дослідження цих характеристик сприяє прагненню кожного педагога до самовдосконалення та особистісного розвитку.
  • Item
    Комплексна робота над словом у процесі навчання іноземних студентів української мови
    (Національний авіаційний університет, 2020-04) Федчук, Лілія Іванівна
    Наукове дослідження присвячене теоретичному обґрунтуванню доцільність комплексного підходу до введення нового лексичного матеріалу на заняттях з української мови як іноземної. У ньому чітко окреслені напрями багатоаспектної роботи, кожному з яких відповідає певний етап навчальної діяльності – лексичний (семантичний), вимовний (орфоепічний, акцентуаційний), орфографічний, словотвірний, граматичний (морфологічний та синтаксичний). Зазначено, що основним шляхом реалізації комплексної роботи над словом є лінгвістичне повідомлення викладача або система спеціально дібраних вправ.
  • Item
    Структурно-семантичні особливості авіаційних термінів-композитів в аспекті перекладу
    (Національний авіаційний університет, 2013-04) Межжеріна, Ганна Валентинівна
    Відмінності у структурі англійських та українських авіаційних термінів-композитів визначають специфіку лексико-семантичних і граматичних трансформацій, розмаїття способів перекладу.