Патенти Національного авіаційного університету
Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/43604
Browse
Recent Submissions
Item Пат 79975 України, Літальний апарат вертикального зльоту-посадки(Національний авіаційний університет, 2013-05-13) Харченко, Володимир Петрович; Kharchenko, Volodymyr Petrovych; Священко, Юрій Іванович; Svyashchenko, Yuriy Ivanovych; Орлов, Микола Опанасович; Orlov, Mykola OpanasovychЛітальний апарат вертикального зльоту-посадки містить фюзеляж, крило, двигуни, обладнання, горизонтальне оперення і вертикальне оперення у вигляді чотирьох консолей з лонжеронами, нервюрами, закінцівками, що встановлені по кінцях горизонтального оперення, шасійні амортизаційні стійки, вбудовані вздовж кінцевих нервюр вертикального оперення. Біля кінцевих нервюр вертикального оперення розміщено шарнірний вузол, на якому встановлена виготовлена у вигляді двоплечого важеля розсувна штанга, виконана поворотною до сполучення своїм верхнім плечем з передім лонжероном вертикального оперення, при цьому вищевказані штанги виконані у вигляді закінцівок вертикального оперення. Шарнірний вузол прикріплений до шасійної амортизаційної стійки разом з пружиною повороту вертикальної штанги.Item Пат 79974 України, Крило літального апарата з закрилком-підкрилком(Національний авіаційний університет, 2013-05-13) Харченко, Володимир Петрович; Kharchenko, Volodymyr Petrovych; Священко, Юрій Іванович; Svyashchenko, Yuriy IvanovychКрило літального апарата з закрилком-підкрилком, має центроплан, лонжерони, бортову, кінцеву та середню нервюри, оснащено приводом закрилок-підкрилок з еластичною ділянкою. Еластична ділянка закрилка-підкрилка кріпиться до конусу, встановленого по своїй осі симетрії вздовж заднього лонжерона шарнірно на бортовій та середній нервюрі, при цьому вздовж задньої кромки крила розміщено сполучений з закрилком-підкрилком тросик, закріплений за кінцеві нервюри та прохідний через направляючі пази в подовжувальних елементах бортової та середньої нервюр і зв'язаний у своїй середній частині з поворотним приводним кронштейном, шарнірно зв'язаним з центропланом крила, а бортова нервюра з'єднана осьовою пружиною з конусом по його осі.Item Пат 78475 України, Аналоговий інтерфейс для інформаційно-вимірювальної системи з індуктивними датчиками переміщення(Національний авіаційний університет, 2013-03-25) Харченко, Володимир Петрович; Kharchenko, Volodymyr Petrovych; Кулик, Микола Сергійович; Kulyk, Mykola Serhiyovych; Квасніков, Володимир Павлович; Kvasnikov, Volodymyr Pavlovych; Орнатський, Дмитро Петрович; Ornatsky, Dmytro Petrovych; Осмоловський, Олександр Іванович; Osmolovsky, Oleksandr Ivanovych; Ільченко, Володимир Миколайович; Ilchenko, Volodymyr MykolayovychАналоговий інтерфейс для інформаційно-вимірювальної системи з індуктивними датчиками переміщення містить генератор тестових та керуючих сигналів з протифазними виходами, тестовий вихід якого сполучений з індуктивним датчиком, а керуючі виходи через регулятор фази зв'язані з фазочутливим випрямлячем, вихід якого є виходом аналогового інтерфейсу, а також вимірювальний підсилювач, вхідні лінії зв'язку якого зв'язані з індуктивним датчиком, а вихід - з фазочутливим випрямлячем. Додатково введено диференціальний мультиплексор, перетворювач струм-напруга. Вимірювальний педсилювач виконано у вигляді підсилювача перехідного опору з напругою на виході, пропорційною вхідному струму, протифазні виходи якого підключені до входів диференціального мультиплексора. Регулятор фази виконано у вигляді цифрового мультиплексора.Item Пат 79973 України, Безпілотний літальний апарат(Національний авіаційний університет, 2013-05-13) Харченко, Володимир Петрович; Kharchenko, Volodymyr Petrovych; Священко, Юрій Іванович; Svyashchenko, Yuriy Ivanovych; Корченюк, В'ячеслав Павлович; Korchenyuk, Vyacheslav Pavlovych; Бугайко, Дмитро Олександрович; Bugayko, Dmytro Oleksandrovych; Діхтяренко, Володимир Миколайович; Dikhtyarenko, Volodymyr MykolayovychБезпілотний літальний апарат має крило з лонжеронами та нервюрами, включаючи нервюри навіски двигуна, розташованого під крилом на пілоні, скріпленим з нервюрами навіски, колісне шасі, що прибирається, з передньою стійкою, жорстко зв'язаною через з'єднувальний вузол з кінцем приводного вала, що проходить через пілон, інші для прибирання коліс. Привідний вал встановлено у горизонтальній площині з поворотом під кутом =6...8° відносно поперечної осі безпілотного літального апарата, а нішу переднього колеса розміщено у крилі між нервюрами навіски пілона, при цьому одна нервюра навіски пілона виконана заниженою від з'єднувального вузла до лонжерона крила.Item Пат 81372 України, Безпілотний літальний апарат(Національний авіаційний університет, 2013-06-25) Харченко, Володимир Петрович; Kharchenko, Volodymyr Petrovych; Священко, Юрій Іванович; Svyashchenko, Yuriy Ivanovych; Корченюк, В'ячеслав Павлович; Korchenyuk, Vyacheslav Pavlovych; Бугайко, Дмитро Олександрович; Buhayko, Dmytro Oleksandrovych; Діхтяренко, Володимир Миколайович; Dikhtyarenko, Volodymyr MykolayovychБезпілотний літальний апарат, має фюзеляж, всередині якого розміщений центр мас БПЛА, крило, двигун, шасі з хвостовою опорою, посадкову парашутну систему зі стропами та механізмом викиду парашуту, вузли кріплення строп з фюзеляжем. Вузли кріплення строп розміщено симетрично по бортах фюзеляжу спереду та вище центру мас БПЛА таким чином, що площина, проходячи через них і центр мас БПЛА, складає кут у=40°... 45° з повздовжньою вісссю БПЛА, а хвостова опора на кінц| виконана ложкоподібної форми.Item Пат 81373 України, Безпілотний літальний апарат(Національний авіаційний університет, 2013-06-25) Харченко, Володимир Петрович; Kharchenko, Volodymyr Petrovych; Священко, Юрій Іванович; Svyashchenko, Yuriy Ivanovych; Корченюк, В'ячеслав Павлович; Korchenyuk, Vyacheslav Pavlovych; Пасічник, Віктор Олександрович; Pasichnyk, Viktor OleksandrovychБезпілотний літальний апарат має крило з лонжеронами і нервюрами, включаючи нервюри навіски, двигун, встановлений спереду та нижче крила на пілоні, скріплений з нервюрами навіски, колісне шасі, що прибирається, з передньою стійкою, жорстко зв'язаною з кінцем привідного вала, що розміщено поперек пілона у шарнірах. Привідний вал цим кінцем встановлено по посадці ковзання в шарнірі, розміщеному на одній стороні пілона, а на ішій стороні пілона встановлена опора-гайка, у яку входить вільний кінець цього вала з відповідним різьбленням на ньому.Item Пат 84854 України, Авіаційний космічний комплекс(Національний авіаційний університет, 2013-11-11) Харченко, Володимир Петрович; Kharchenko, Volodymyr Petrovych; Священко, Юрій Іванович; Svyashchenko, Yuriy IvanovychАвіаційний космічний комплекс включає ракету-носій з супутником, розміщену на літаку-носії, містить відсік для розміщення ракети-носія з механізмами її скидання, верхні та нижні цільноповоротні крила з від'ємною стрілоподібністю, шасі з носовим колесом, двигуни, заквадрачений у середній частині фюзеляж зі шпангоутами. В шпангоутах зі сторони верхнього півкрила в бік в середній частині фюзеляжу виконані підковоподібні вирізи, з паралельними сторонами, причому на нижній стороні цих вирізів виконані напрямні з механізмами скидання ракети-носія.Item Пат 84999 України, Літальний апарат змінної геометрії ''біплан-утка''(Національний авіаційний університет, 2013-11-11) Харченко, Володимир Петрович; Kharchenko, Volodymyr Petrovych; Священко, Юрій Іванович; Svyashchenko, Yuriy Ivanovych; Ільченко, Володимир Миколайович; Ilchenko, Volodymyr MykolayovychЛітальний апарат змінної геометрії ''біплан-утка'' містить фюзеляж, верхнє і нижнє цільноповортні дволонжеронні крила з вед'ємною стріловидністю, основну та носову стійки шасі. На нижньому крилі за заднім лонжероном між хвостовими частинами нервюр біля основних стійок шасі виконані вирізи, що прикриваються шарнірно закріпленими і підпружиненими до нервюр кришками, на кісцях яких встановлені ролики, які взаємодіють зі стійками основного шасі, при цьому на півкрилі, що висувається вперед, зазначені кришки встановлені зверху і знизу, а на іншому півкрилі встановлена тільки нижня кришка.Item Пат 85000 України, Авіаційний космічний комплекс(Національний авіаційний університет, 2013-11-11) Харченко, Володимир Петрович; Kharchenko, Volodymyr Petrovych; Священко, Юрій Іванович; Svyashchenko, Yuriy Ivanovych; Корченюк, В'ячеслав Павлович; Korchenyuk, Vyacheslav Pavlovych; Переверзев, Олександр Михайлович; Pereverzev, Oleksandr MykhaylovychАвіаційний космічний комплекс, що включає ракету-носій, літак-носій, містить двигун, верхнє та нижнє цільноповоротні крила, оперення, фюзеляж з виконаним для ракети-носія відсіком в борту зі сторони верхнього півкрила, шасі з носовою та основними стійками, які розміщені по бортах фюзеляжу і прибираються у фюзеляж. Основна стійка, яка встановлена зі сторони верхнього півкрила, виконана поворотною поперек фюзеляжу до протилежного борту, при цьому друга стійка виконана поворотною назад у фюзеляж.Item Пат 84995 України, Безпілотний літальний апарат з електричною силовою установкою(Національний авіаційний університет, 2013-11-11) Харченко, Володимир Петрович; Kharchenko, Volodymyr Petrovych; Матійчик, Михайло Петрович; Matiychyk, Mykhaylo Petrovych; Макарчук, Максим Віталійович; Makarchuk, Maksym Vitaliyovych; Рибальченко, Олександр Сергійович; Rybalchenko, Oleksandr Serhiyovych; Коваль, Олександр Васильович; Koval, Oleksandr VasylʹovychБезпілотний літальний апарат з електричною силовою установкою має фюзеляж з хвостовим оперенням, пряме не механізоване крило з аеродинамічним профілем малої відносної товщини та камеру спостереження, яка розташована знизу фюзеляжу. У безпілотному літальному апараті застосовано посадковий парашут, триопорне з хвостовою опорою ресорне шасі з розвинутими основними опорами, а його крило виконане зі зворотною стртоподібністю та оснащене механізацією.Item Пат 75978 України, Спосіб приглушения широкосмугових завад в аеронавігації(Національний авіаційний університет, 2012-12-25) Ковалевський, Едуард Олександрович; Kovalevsky, Eduard Oleksandrovych; Кондратюк, Василь Михайлович; Kondratyuk, Vasily Mykhaylovych; Харченко, Володимир Петрович; Kharchenko, Volodymyr PetrovychСпосіб приглушения широкосмугових завад в аеронавігації включає в себе перетворення НВЧ- сигналів N -елементної антенної решітки у радіоканалах в цифрові відліки, подачу їх в адаптивний процесор, в якому вимірюють кути надходження завади, задають значення кутів надходження сигналів і розв'язують систему N рівнянь, яка складається із матриці фазорів сигналів та завади на елементах антенної решітки з урахуванням кутів надходження сигналів і завади, значення центральної частоти смуги частот і кроку антенної решітки та вектора-стовпця з одиницями у сигнальних рядках і нулем у завадовому рядку щодо відповідних рядків матриці фазорів, розраховують вагові коефіцієнти і подають на управляючі входи N -вектор- модуляторів, на НВЧ-входи яких надходять сигнали від N-елементів антенної решітки, а вихідні сигнали вектор-модуляторів подають на НВЧ-суматор. Систему рівнянь для розрахунку вагових коефіцієнтів доповнюють в матриці фазорів рядками зсуву фаз завадового сигналу, які розраховані для дискретного набору частот в смузы частот антенноъ решітки і відповідними нулями у вектор-стовпці правої частини системи.Item Пат 75934 України, Безпілотний літальний апарат(Національний авіаційний університет, 2012-12-25) Харченко, Володимир Петрович; Kharchenko, Volodymyr Petrovych; Священко, Юрій Іванович; Svyashchenko, Yuriy Ivanovych; Корченюк, В'ячеслав Павлович; Korchenyuk, Vyacheslav Pavlovych; Діхтяренко, Володимир Миколайович; Dikhtyarenko, Volodymyr MykolayovychБезпілотний літальний апарат, що має фюзеляж, крило з силовою установкою, шасі з переднім колесом в П-подібній вилці, скріплений зі стійкою-ресорою, обтічник переднього колеса з зрізаною носовою частиною, відеопристрій, встановлений під фюзеляжем на штанзі на місці носової частини обтічника. Штанга розміщена вздовж фюзеляжу під обтічником переднього колеса і скріплена з горизонтальною частиною вищезгаданої вилки переднього колеса.Item Пат 75911 України, Безпілотний літальний апарат з відеопристроєм(Національний авіаційний університет, 2012-12-25) Харченко, Володимир Петрович; Священко, Юрій Іванович; Svyashchenko, Yuriy Ivanovych; Kharchenko, Volodymyr Petrovych; Корченюк, В'ячеслав Павлович; Korchenyuk, V'yacheslav Pavlovych; Кабанячий, Володимир Володимирович; Kabanyachyy, Volodymyr VolodymyrovychБезпілотний літальний апарат з відеопристроєм має фюзеляж, високорозташоване крило з силовою установкою, відеопристрій у сферичному корпусі, закріплений на нижній частині фюзеляжу, трьохопорне шасі з носовим колесом з обтічниками коліс, виконаними з закругленою носовою частиною, середньою частиною, яка наближена до циліндричної і охоплює колесо, й загостреною хвостовою частиною. Обтічник носового колеса виконано з зрізаною носовою частиною. Відеопристрій умонтовано як носову частину цього обтічника.Item Пат 79932 України, Малогабаритна інерціально-супутникова інтегрована навігаційна система(Національний авіаційний університет, 2013-05-13) Харченко, Володимир Петрович; Kharchenko, Volodymyr Petrovych; Кондратюк, Василь Михайлович; Kondratyuk, Vasylʹ Mykhaylovych; Tunik, Anatoliy Azariyovych; Тунік, Анатолій Азарійович; Ільницька, Світлана Іванівна; Ilnytska, Svitlana Ivanivna; Вальденмайєр, Георгій Георгійович; Waldenmeier, Georgy Georgievуch; Вишнякова, Євгенія Вікторівна; Vyshnyakova, Evgenia Viktorivna; Трикоз, Валерій Павлович; Trykoz, Valeriy Pavlovych; Куценко, Олександр Вікторович; Kutsenko, Oleksandr Viktorovych; Кондратюк, Марина Василівна; Kondratyuk, Maryna Vasylivna; Васильєв, Ігор Васильович; Vasylʹyev, Ihor Vasylʹovych; Савченко, Олексій Володимирович; Savchenko, Oleksiy VolodymyrovychМалогабаритна інерціально-супутникова інтегрована навігаційна система з комбінованим використанням супутникових даних шляхом зміни дорогих високоточних інерціальних датчиків на більш дешеві, що базуються на МЕМS технологій, а також введеня додаткових блоків.Item Пат 73714 України, Безпілотний літальний апарат для захисту військових колон на марші(Національний авіаційний університет, 2012-10-10) Харченко, Володимир Петрович; Kharchenko, Volodymyr Petrovych; Священко, Юрій Іванович; Svyashchenko, Yuriy Ivanovych; Корченюк, В'ячеслав Павлович; Korchenyuk, Vyacheslav Pavlovych; Кабанячий, Володимир Володимирович; Kabanyachyy, Volodymyr VolodymyrovychБезпілотний літальний апарат для захисту військових колон на марші має фюзеляж, силову установку, крило з центропланною частиною й відокремлюваними частинами, вузол відокремлення цих частин крила за суміжними нервюрами у польоті, обладнання. Між суміжними нервюрами цих частин крила розмщені еластичні металізовані стрічки, які прикріплені жорстко до відокремлюваних частин крила.Item Пат 73712 України, Безпілотний літальний апарат для сільського господарства(Національний авіаційний університет, 2012-10-10) Харченко, Володимир Петрович; Kharchenko, Volodymyr Petrovych; Священко, Юрій Іванович; Svyashchenko, Yuriy Ivanovych; Орлов, Микола Опанасович; Orlov, Mykola OpanasovychБезпілотний літальний апарат для сільського господарства містить крило з центропланом, двигун, паливні баки, бак для авіахімічних робіт та обладнання. Бак для авіахімічних робіт виконаний у вигляді центроплана крила.Item Пат 73710 України, Безпілотний літальний апарат(Національний авіаційний університет, 2012-10-10) Харченко, Володимир Петрович; Kharchenko, Volodymyr Petrovych; Svyashchenko, Yuriy Ivanovych; Священко, Юрій Іванович; Добровольський, Спартак Валентинович; Dobrovolsky, Spartak ValentynovychБезпілотний літальний апарат містить крило з переднім та заднім лонжеронами, встановлений спереду та нижче крила на пілоні в циліндричному корпусі турбореактивний двигун з вхідним та вихідним отворами, шасі з передньою амортизаційною стійкою колеса, скріпленою з кронштейном на приводному валу. В передній частині вказаного пілона, перпендикулярно до нього, шарнірно встановлений привідний вал, один кінець якого виступае з пілона. На цьому кінці закріплений кронштейн, огинаючий корпус двигуна і скріплений з амортизаційною стійкою з колесом, котрі виконані поворотними навколо і збоку вхідного отвору двигуна до переднього лонжерона крила. На корпусі двигуна встановлено упор, що взаємодіє з вищевказаною стійкою колеса.Item Пат 85001 України, Авіаційний космічний комплекс(Національний авіаційний університет, 2013-11-11) Харченко, Володимир Петрович; Kharchenko, Volodymyr Petrovych; Священко, Юрій Іванович; Svyashchenko, Yuriy Ivanovych; Мельник, Костянтин Володимирович; Melnyk, Kostyantyn VolodymyrovychАвіаційний космічний комплекс, що включає ракету-носій з супутником на літаку-носії, який має двигун, фюзеляж, оперення, верхнє та нижнє цільнозворотні крила, виконані з від'ємною стрілоподібністю та оснащені елеронами, закрилками, передкрилками, систему керування, враховуючи систему керування за креном, курсом та тангажем. На задніх півкрилах передкрилок розділено на внутрішню та зовнішню секції під кутом 40-50 град., при цьому зовнішні секції виконані відхилюваними догори та донизу на кут = -25 град....+30 град., та оснащені приводами, що взаємодіють з системою керування за креном при стрілоподібності задніх півкрил від 45 град. до максимальної.Item Пат 85225 України, Адаптивна антена радіонавігації(Національний авіаційний університет, 2009-01-12) Ковалевський, Едуард Олександрович; Kovalevsky, Eduard Oleksandrovych; Конін, Валерій Вікторович; Konin, Valeriy Viktorovych; Харченко, Володимир Петрович; Kharchenko, Volodymyr PetrovychАдаптивна антена радіонавігації, що містить антенну решітку, N-елементи якої через малошумні підсилювачі та вектор-модулятори зв'язані з суматором, вихід якого по каналу зворотного зв'язку з'єднано через перетворювач до першої проміжної частоти, підсилювач з автоматичним регулюванням підсилення за допомогою керуючого пристрою, керуючого елемента та цифро-аналогового перетворювача, перетворювач до другої проміжної частоти з аналого-цифровим перетворювачем, виходи малошумних підсилювачів через перемикаючий пристрій, що зв'язаний з керуючим пристроєм, з'єднані з перетворювачем до першої проміжної частоти, підсилювачем з автоматичним регулюванням підсилення за допомогою керуючого пристрою, керуючого елемента та цифро-аналогового перетворювача, перетворювач до другої промжної частоти з аналого-цифровим перетворювачем прямого каналу, яка відрізняється тим, що аналого-цифровий перетворювач прямого каналу з'єднаний з вимірювачем кутів надходження завад, який з'єднаний з входом коректора кутів надходження завад, другий вхід якого з'єднаний з виходом аналого-цифрового перетворювача каналу зворотного зв'язку, а вихід коректора з'єднаний з обчислювачем вагових коефіцієнтів, що з'єднаний в свою чергу з навігаційним приймачем та з керуючим пристроєм, вихід обчислювача з'єднаний через цифро-аналогові перетворювачі з керуючими входами вектор-модуляторів.Item Пат 73667 України, Літальний апарат вертикального зльоту-посадки (ЛАВЗП)(Національний авіаційний університет, 2012-10-10) Харченко, Володимир Петрович; Kharchenko, Volodymyr Petrovych; Орлов, Микола Опанасович; Orlov, Mykola Opanasovych; Священко, Юрій Іванович; Svyashchenko, Yuriy Ivanovych; Корченюк, В'ячеслав Павлович; Korchenyuk, V'yacheslav PavlovychЛітальний апарат вертикального зльоту-посадки (ЛАВЗП) містить корпус, силову установку, передні та задні паралельні та нахилені вперед від вертикалі канали із вбудованими перпендикулярно повздовжньої осі каналів гвинтами, поворотні лопатки на вхідних та вихідних перерізах каналів, складені аеродинамічні площини по бортах корпусу. Передні канали відстоять від задніх на величину L=1...1,2D, де D діаметр гвинтів. Центри вихідних перерізів задніх каналів розміщені вище центрів вихідних перерізів передніх на величину Н = 0,37...0,42D.