Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти ОПП Інформаційні системи та технології (ОС бакалавр)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти ОПП Інформаційні системи та технології (ОС бакалавр) by Title
Now showing 1 - 12 of 12
Results Per Page
Sort Options
- ItemВикористання технологій Інтернету речей для керування обслуговуванням пасажирів на території аеропортів(Національний авіаційний університет, 2022-06) Маркулич, Роман ОлександровичРаніше будь-яка галузь обходилась без залучення у неї складних технологій, а поставлені перед підприємством завдання для впровадження бізнес-процесів вирішувались найбільш доступними способами. Вочевидь, з плином часом усе розвивається, розширяються можливості, та підприємства, які ведуть свої справи із використанням новітніх технологій, будуть на крок попереду від інших. В таких умовах здорова конкуренція в контексті сучасних реалій породжує необхідність як у постачанні та впровадженні існуючих рішень, так і в інноваційних підходах до вирішення завдань. Наведені дані свідчать про те, що використання технологій Інтернету речей для керування обслуговуванням пасажирів є актуальною науково-практичною проблемою. Метою дипломної роботи є вдосконалення процесу інтеграції технологіями Інтернету речей в систему управління аеропортом шляхом розробки програмного комплексу, який моделює таку систему та її інтеграцію з пристроями Інтернету речей. Технології інтеграції являтимуться предметом дослідження даної роботи. Методами дослідження у роботі є методи системного аналізу, теорії управління, теорії мереж, теорії алгоритмів. Для досягнення мети було поставлено та вирішено наступні наукові та практичні завдання: – огляд систем керування та способів використання технологій IoT в комп'ютеризованих системах управління; – аналіз існуючих програмно-технологічних рішень, що використовуються в керуванні аеропортами; – аналіз проблем застосування технологій IoT для керування складними та розподіленими системами; – формулювання вимог до інформаційної системи та її прототипування.
- ItemЗабезпечення фінансової діяльності аеропорту шляхом розпізнавання кредитних карток за допомогою Android-пристроїв(Національний авіаційний університет, 2022-06) Вовк, Георгій РомановичЧерез наслідки епідеміологічної ситуації в світі та складну ситуацію в нашій країні кількість проведених онлайн операцій стрімко зростає. Онлайн платежі це технологія, яка дозволяє більш просто та зручно оплачувати послуги або рахунки не знаходячись безпосередньо на касі в магазині і таким чином економити власний час. Для проведення цих операцій необхідно вводити інформацію надруковану на банківській карті. Це створило необхідність в зручному та швидкому зчитування даних з банківських карток не лише для клієнтів, але і для працівників сфер де користувачеві потрібно необхідно не лише надати свої платіжні реквізити, але і зробити це швидко, і уникнути помилок при вводі. А для покращення взаємодії із користувачем з’являється необхідність в створенні і використанні комп’ютерної системи оптичного розпізнавання реквізитів банківських карток. Процес розпізнання реквізитів банківських карток потребує високої точності, тому що сканування може відбуватись при різному рівні освітлення, фон карти може бути різноманітним, а також на розпізнання впливає ще й кут під яким карта розташована відносно оптичного пристрою зчитування. Метою цієї роботи є розробка системи із відкритим кодом, яка дозволить використовуючи камеру Android-пристрою швидко та з високою точністю розпізнавати реквізити банківських карт для подальшого використання реквізитів як для забезпечення фінансової діяльності аеропорту, так і для персонального використання.
- ItemПрограмна онлайнова система компанії з продажів авіаквитків(Національний авіаційний університет, 2022-06) Ярошенко, Єгор ВалерійовичУ сучасному світі досить важко жити без доступних нам технологій, оскільки багато сфер життя стрімко переходять в онлайн. Не обов'язково йти в кафе або ресторан, якщо хочеться їсти, або витрачати час стоячи в черзі за покупкою. Все це можна зробити за допомогою мобільного або комп'ютерного пристрою, скориставшись якоюсь послугою, зробивши замовлення в інтернет-магазині або замовивши їжу через доставку. На сьогоднішній день існує велика кількість технологій, які полегшують нам життя, завдяки яким ми заощаджуємо свій час, здоров'я та нерви. Всі інформаційні системи та пристрої мають своє програмне забезпечення і завдяки швидкому розвитку ІТ, значна кількість дій скоротилася і людина повністю поринула в інформаційний простір. Сьогодні нам достатньо одного смартфона і вихід в інтернет, щоб мати доступ до важливих для людини технологій, усі можливі витвори мистецтва, музика, кіно, книги та інше. Всі ми любимо подорожувати та відвідувати інші країни. Плануючи відпочинок, ми починаємо заздалегідь займатися такими речами як бронювати готель, шукати рейс на літак в потрібну нам дату, займатися покупкою квитків та багато іншого. Найшвидшим транспортом для подорожі доступним нам сьогодні є літак. Існує багато сервісів та програм для покупки квитків та бронювання рейсів. Придбати квитки на літак можна за допомогою смартфона або комп'ютера, прив'язавши онлайн банківську карту. Для створення складного та добре працюючого додатка покупки авіаквитків потрібна велика кількість фахівців, таких як дизайнер, Фронтенд розробник, Бекенд розробник, Копірайтер та багато інших.
- ItemПрограмний модуль голосового помічника для авіапасажира(Національний авіаційний університет, 2022-06) Сміян, Богдан МиколайовичВелика кількість користувачів не бажають марно витрачати час, а навпаки й з користю використовувати його, користуючись послугами авіакомпаній. У зв’язку з чим питання використання програмного модулю голосового помічника для авіапасажирів є актуальним на даний момент. Використовуючи голосового помічника можна лише за допомогою мови використовувати функції комп’ютера, ця проблема стає ще більш актуальною, якщо мова йде про людей у котрих наявні вади здоров’я й вони не можуть повноцінно використовувати комп’ютерні технології. Використання мовного озвучення тексту чи елементів на екрані може допомогти таким людям почуватись комфортно та без проблем використовувати технологічні можливості. Користувачами можуть виступати люди різного віку. Це можуть бути й студенти, й батьки з дітьми, й пенсіонери, й люди середнього віку. Кожен з перерахованих вище користувачів має спільну проблему – ефективне використання технологій, навіть маючи проблеми зі здоров’ям – зором, слухом чи інше. На це й направлений програмний модуль голосового помічника для авіапасажирів, що буде створюватись. Завдяки використанню передових технологій 21 століття, сучасних мов програмування, специфікації та проектуванню програмних засобів стає можливим здійснення процесу використання комп’ютерних засобів навіть маючи ряд певних проблем зі здоров’ям. Тепер для задоволення потреби необхідно лише запустити програмний засіб, авторизуватися й почати діалог з помічником, все інше виконає він.
- ItemПрограмний модуль організації спілкування між користувачами соціальних мереж(Національний авіаційний університет, 2022-06) Клопенко, Роман ЮрійовичНапевно кожному з нас відомі такі сайти, як «Instagram», «Telegram», «Facebook». В народному сегменті їх називають просто – «соціальні мережі». В деяких людей вони навіть стали платформою бізнесу, маркетингу, дозвілля та стали призначені для багатьох інших корисних цілей. Кількість людей в таких мережах рахується на сьогодні мільйонами, кількість даних важить не один ексабайт, а число серверів становить не одну тисячу. Всі ці ресурси, вже як було сказано, займають велику роль в певних людей. Для когось вони стали об’єктом самовираження, хтось займається бізнесом в «Instagram», хтось спілкується зі своєю дівчиною в «Telegram», а дехто вирішує бізнес-питання через «Facebook». Соціальні мережі в наш час мають досить великий спектр можливостей - ви можете зареєструвати власний профіль та вести його (змінювати фото, додавати статус профілю, вказати місце навчання та ін.), можливість додати своє красиве фото та показати йому всьому світу, та переглядати фото інших користувачів, додавати та слухати музику, додавати відео, та багато іншого.
- ItemПрограмний модуль організації стартап-компанії(Національний авіаційний університет, 2022-06) Крюкова, Лілія ГригорівнаНе має значення, яким бізнесом ви займаєтесь, регулярне підвищення ефективності процесів має важливе значення для успіху. Ігнорування управління бізнес-процесами – це певний спосіб стати стагнацією або, що ще гірше, відставати від конкурентів. Сьогодні багато компаній використовують традиційний підхід до управління бізнес-процесами. Непослідовності, лазівки та людські помилки рясніють традиційним підходом ручки та паперу до управління бізнес-процесами. Програмне забезпечення BPM дозволяє вам краще контролювати типові операції вашої компанії. Вони можуть прискорити обробку речей, покращити спілкування та краще зрозуміти, як процес виконується в реальному часі. Додаток для управління бізнес-процесами (BPM) – це технологія, яка допомагає компаніям керувати, автоматизувати та покращувати свої регулярні бізнес-операції. Конфігурована цифрова форма збирає вхідні дані для процесу, а автоматизований конвеєр діяльності обробляє інформацію в більшості програмного забезпечення для управління бізнес-процесами.
- ItemПрограмно-технологічне рішення для прискорення медичних перевірок пасажирів в аеропортах під час карантинних заходів(Національний авіаційний університет, 2022-06) Сковпень, Данило ВасильовичПроживаючи у вік інформаційних технологій, коли інформаційні системи прониклий практично в усі, чи вже повністю проникли в усі області життєдіяльності людини, ті, хто прагнуть залишатися в курсі подій з усього світу та на зв’язку з сім’єю та друзями, є лише один варіант - користування смартфонами, комп'ютерами та іншими електронними гаджетами, які мають доступ до мережі Інтернет. Так склалося, що для рοбοти ці пристрої потребують власне програмне забезпечення. Дякуючи швидкому розвиненню ІТ у ХХІ столітті, значна кількість дій, які придивилися лише тільки вручну, та об'єктів, які існували лише у фізичній формі, людство крок за кроком перейшло у цифровий простір. Сьогодні людині не потрібно тримати у себе величезну колекцію громіздких паперових книг, які збирають пил чи стояти у величезних чергах до банків та державних послуг. На даний час потрібно мати лише електронний пристрій у якого буде доступ Інтернету, і всі можливі книжки, пісні та витвори мистецтва у будь який час та у будь якій точці планети будуть доступні вам. Попри розвиток інформаційних технологій в наш час, за останні три роки також стрімко росте кількість захворювань з приходом пандемії Covid-19 в усьому світі. Це в свою чергу, створює попит на автоматизацію послуг де є контакт людини з людиною. Пο всьому світу різні фармацевтичні та ІТ компанії борються з цим створюючи нові ліки, вакцини та технології.
- ItemПідсистема підтримки прийняття рішень при виникненні пожежі в салоні повітряного судна(Національний авіаційний університет, 2022-06) Горбань, Юрій ОлександровичСтрімке впровадження інфокомунікаційних технологій у різні сфери людської діяльності сприяє розвитку методів протидії їхньому функціонуванню для стримування пропонованих ними можливостей із боку зловмисників. Причому така протидія реалізується на різних рівнях для впливу як на приватних осіб, так і державні структури. Внаслідок цього з'являється безліч класів деструктивних інформаційних кібернетичних впливів (ДІКВ). Загальний аналіз атак показує, що одним із ефективних способів впливів на інфокомунікаційну мережу з метою порушення процесів управління нею є несанкціоноване блокування доступу до інформаційних ресурсів. Найбільш поширеним методом ДІКВ є розподілена атака відмови в обслуговуванні (DDoS-атака). Результати аналізу ДІКВ на інфокомунікаційні мережі у 2021 році вказують на те, що однією з основних цілей ДІКВ є прикладний рівень інфокомунікаційної мережі. Статистика атак за кількістю запитів на секунду показує, що більш ніж у 79,4% випадків атак потужність атаки лежить у межах 10-1000 тис. запитів на секунду (RPS) при середній тривалості від 30 до 60 хвилин на 41,4% випадків. Розглядаючи динаміку тенденції проведення розподілених атак відмови в обслуговуванні прикладного рівня, можна дати прогноз збільшення в найближчому майбутньому частки застосування низькоінтенсивних атак, що потребує вдосконалення методів їх виявлення. З метою мінімізації наслідків DDoS-атак, їх виявлення та класифікація є вкрай важливим і водночас складним завданням. Основний спосіб розпізнавання DDoS-атаки полягає у виявленні аномалій у структурі трафіку. Традиційні механізми забезпечення безпеки – міжмережеві екрани та системи виявлення вторгнень – не є ефективними засобами для виявлення DDoS-атак та захисту від них, особливо атак трафіком великого обсягу. Фундаментальною передумовою виявлення атак є побудова контрольних характеристик трафіку під час роботи мережі у штатних умовах із наступним пошуком аномалій у структурі трафіку (відхилення від контрольних характеристик). Існуючі методи виявлення DoS-атак, засновані на статистичному аналізі порогових значень, що дозволяють ефективно розпізнавати атаки транспортного рівня (SYN-флуд, UDP-флуд та інші), малоефективні для виявлення низькоінтенсивних DoS-атак (Low-Rate DoS) прикладного рівня. Це зумовлює актуальність розробки нових механізмів виявлення низькоінтенсивних атак прикладного рівня типу «відмова в обслуговуванні» в комп'ютерних мережах за допомогою методів штучного інтелекту. Отже метою роботи є розробка технології виявлення мережевих атак низької ефективності на основі аналізу трафіку по повному спектру параметрів з використання методів штучного інтелекту.
- ItemПідсистема підтримки прийняття рішень при виникненні пожежі в салоні повітряного судна(Національний авіаційний університет, 2022-06) Тенягін, Дімитрій ДмитровичАктуальність теми. В даний час повітряний транспорт залишається дуже зручним засобом пересування для пасажирських та вантажних потоків. Обладнання літаків та різноманітні інформаційні системи, а також і системи безпеки вдосконалювалися протягом багатьох років. Але навіть при сучасних системах аварійна ситуація може вплинути на здатність екіпажу чітко мислити та приймати рішення. Для аварійних ситуацій потрібно розробити систему, яка на основі введених, або отриманих іншим способом даних допоможе оператору вибрати найкраще рішення у даній ситуації, наприклад при пожежі у салоні повітряного судна. Мета і завдання виконання дипломного проекту. Метою дипломного проєкту є розробка підсистеми підтримки прийняття рішень при виникненні пожежі в салоні повітряного судна. Для виконання цілей дипломного проєктування було застосовано навички по роботі в інтегрованому середовищі розробки Microsoft Visual Studio, платформі Universal Windows Platform, мові програмуванні C# та декларативній мові розмітки XAML. Згідно з метою дипломного проєкту, було визначено такі завдання: - розробка та опис предметної області підсистеми підтримки прийняття рішень при виникненні пожежі в салоні повітряного судна; - проєктування та розробка алгоритму роботи підсистеми; - створення програми для тестування підсистеми на мові С#; - демонстрація функціонування підсистеми. При розробці підсистеми буде реалізовано: а) аналіз бази знань та вхідних даних (аналіз тактико-технічних даних літака, сигналів від різних датчиків та введених оператором даних); б) знаходження алгоритмом альтернатив за отриманими результатами аналізу; в) виведення рекомендованого рішення та альтернатив за допомоги графічного інтерфейсу.
- ItemФункціональна підсистема управління витратами авіаційного палива(Національний авіаційний університет, 2022-06) Прокопчук, Дмитро ЮрійовичУкраїна є саме тією країною, яка за рівнем розвитку літакобудування, належить до найбільш розвинених держав. Саме наша авіабудівна галузь має повний цикл створення авіаційної техніки, та посідає провідне місце на світовому ринку в секторі транспортної та регіональної пасажирської авіації. На сьогодні існує багато сучасних літаків та паливних систем для них. Вони змінюються та покращуються, щоб забезпечити автоматизацію та підвищити людську безпеку. Провідну роль займає, звичайно, такий чинник, як об’єм палива, який витрачається. Усі сучасні паливні системи являють собою складний комплекс великої кількості пов’язаних між собою підсистем: подачі палива до двигунів, перекачування палива, управління порядком використання палива з баків, наддуву і дренажу паливних баків, заправки і зливу палива на землі та в процесі польоту, охолодження та контролю. Через велику кількість функціональних та конструктивних зв’язків у паливній системі при проектуванні є необхідним дослідження й порівняльний аналіз різних варіантів конструктивного виконання, і застосування оптимальних рішень, які забезпечують створення найбільш вигідної системи для певного літака.
- ItemІнформаційна система контролю температури газотурбінної установки(Національний авіаційний університет, 2022-06) Онищенко, Iгор ОлеговичСкладні процеси управління процесами вимагають вимірювання багатьох параметрів. Аналіз сучасного стану наукової роботи передбачає розробку нових вимірювальних приладів, методів і автоматизованих методів контролю параметрів (температура і тиск), моделювання похибок вимірювань та процесів обробки вимірювальної інформації, елементів штучного інтелекту. Однією з важливих систем є газові турбіни (ГТУ). Високий ККД газових турбін, досягнутий у наш час, є наслідком використання високих значень параметрів робочого потоку, таких як: Б. швидкість наростання тиску, температура газу перед і після турбіни. Це викликає значне збільшення теплового та енергетичного навантаження на газову турбіну. За цих умов необхідний моніторинг великої кількості параметрів та автоматизація керування у фіксованому та випадковому режимах роботи, висока точність підтримання необхідної подачі палива та положення органів керування двигуном. Подальше підвищення точності вимірювань можливе лише завдяки розробці нових високочутливих датчиків та нових інтерфейсів. Надзвичайно важливою є розробка методів і засобів обробки інформаційних сигналів, які б обмежували вплив випадкової складової похибки вимірювання, високий рівень якої знижує ефективність корекції систематичних складових похибки без втрати швидкості. Метою дипломної роботи є розробка Інформаційна система контролю температури ГТУ.
- ItemІнформаційний додаток реєстрації авіапасажирів в умовах карантину(Національний авіаційний університет, 2022-06) Маліцький, Олександр ОлексійовичАвіатранспорт протягом багатьох років залишається популярним видом транспорту як серед українців, так і серед інших країн світу. За темпами розвитку повітряний транспорт, як наймолодший, випереджає всі інші види транспорту, водночас саме авіаційний транспорт має величезну роль в міжконтинентальних перевезеннях в порівнянні з іншими. Свою популярність літаки отримали саме завдяки ряду переваг, серед яких найважливішими та найсуттєвішими є швидкість, безпека, та комфорт. Завдяки цим перевагам та своїй популярності, авіакомпаніям необхідно впроваджувати нові технології для зручності та полегшення обслуговування великої кількості пасажирів. З стрімким розвитком інформаційних технологій у ХХІ столітті величезна кількість операцій, які раніше проводилися лише вручну, інформації, яка існувала лише у фізичній формі, з прогресом вся інформація в світі переходить у цифровий простір. З розвитком технологій достатньо мати електронний пристрій з доступом до мережі Інтернет, і вся інформація з літературою, новинами може бути доступною в будь який час. Години очікування своєї черги, інформація яку потрібно було дізнатись фізично, велика кількість паперових книг не є проблемою з звичайним смартфоном з доступом до Інтернету, вся інформація з усього світу стає доступною. По всьому світі авіакомпанії ведуть між собою боротьбу за покупців, адже чим більше переваг у компанії, чим зручніше та краще буде пасажирові, тим краще будуть продаватись квитки на рейси, ніж у конкурентів. У свою чергу кожна авіакомпанія з розвитком ІТ сфери шукає різні способи скористатися новими технологіями для покращення або полегшення процесів, як наприклад онлайн бронювання місць в транспорті, електронна черга. Конкуренція між компаніями та бажання зробити авіарейси більш доступними має значний вплив на всю сферу в цілому.