Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти ОПП Інформаційні системи та технології (ОС бакалавр)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти ОПП Інформаційні системи та технології (ОС бакалавр) by Subject "алгоритму ELM"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemПідсистема підтримки прийняття рішень при виникненні пожежі в салоні повітряного судна(Національний авіаційний університет, 2022-06) Горбань, Юрій ОлександровичСтрімке впровадження інфокомунікаційних технологій у різні сфери людської діяльності сприяє розвитку методів протидії їхньому функціонуванню для стримування пропонованих ними можливостей із боку зловмисників. Причому така протидія реалізується на різних рівнях для впливу як на приватних осіб, так і державні структури. Внаслідок цього з'являється безліч класів деструктивних інформаційних кібернетичних впливів (ДІКВ). Загальний аналіз атак показує, що одним із ефективних способів впливів на інфокомунікаційну мережу з метою порушення процесів управління нею є несанкціоноване блокування доступу до інформаційних ресурсів. Найбільш поширеним методом ДІКВ є розподілена атака відмови в обслуговуванні (DDoS-атака). Результати аналізу ДІКВ на інфокомунікаційні мережі у 2021 році вказують на те, що однією з основних цілей ДІКВ є прикладний рівень інфокомунікаційної мережі. Статистика атак за кількістю запитів на секунду показує, що більш ніж у 79,4% випадків атак потужність атаки лежить у межах 10-1000 тис. запитів на секунду (RPS) при середній тривалості від 30 до 60 хвилин на 41,4% випадків. Розглядаючи динаміку тенденції проведення розподілених атак відмови в обслуговуванні прикладного рівня, можна дати прогноз збільшення в найближчому майбутньому частки застосування низькоінтенсивних атак, що потребує вдосконалення методів їх виявлення. З метою мінімізації наслідків DDoS-атак, їх виявлення та класифікація є вкрай важливим і водночас складним завданням. Основний спосіб розпізнавання DDoS-атаки полягає у виявленні аномалій у структурі трафіку. Традиційні механізми забезпечення безпеки – міжмережеві екрани та системи виявлення вторгнень – не є ефективними засобами для виявлення DDoS-атак та захисту від них, особливо атак трафіком великого обсягу. Фундаментальною передумовою виявлення атак є побудова контрольних характеристик трафіку під час роботи мережі у штатних умовах із наступним пошуком аномалій у структурі трафіку (відхилення від контрольних характеристик). Існуючі методи виявлення DoS-атак, засновані на статистичному аналізі порогових значень, що дозволяють ефективно розпізнавати атаки транспортного рівня (SYN-флуд, UDP-флуд та інші), малоефективні для виявлення низькоінтенсивних DoS-атак (Low-Rate DoS) прикладного рівня. Це зумовлює актуальність розробки нових механізмів виявлення низькоінтенсивних атак прикладного рівня типу «відмова в обслуговуванні» в комп'ютерних мережах за допомогою методів штучного інтелекту. Отже метою роботи є розробка технології виявлення мережевих атак низької ефективності на основі аналізу трафіку по повному спектру параметрів з використання методів штучного інтелекту.
- ItemІнформаційна система контролю температури газотурбінної установки(Національний авіаційний університет, 2022-06) Онищенко, Iгор ОлеговичСкладні процеси управління процесами вимагають вимірювання багатьох параметрів. Аналіз сучасного стану наукової роботи передбачає розробку нових вимірювальних приладів, методів і автоматизованих методів контролю параметрів (температура і тиск), моделювання похибок вимірювань та процесів обробки вимірювальної інформації, елементів штучного інтелекту. Однією з важливих систем є газові турбіни (ГТУ). Високий ККД газових турбін, досягнутий у наш час, є наслідком використання високих значень параметрів робочого потоку, таких як: Б. швидкість наростання тиску, температура газу перед і після турбіни. Це викликає значне збільшення теплового та енергетичного навантаження на газову турбіну. За цих умов необхідний моніторинг великої кількості параметрів та автоматизація керування у фіксованому та випадковому режимах роботи, висока точність підтримання необхідної подачі палива та положення органів керування двигуном. Подальше підвищення точності вимірювань можливе лише завдяки розробці нових високочутливих датчиків та нових інтерфейсів. Надзвичайно важливою є розробка методів і засобів обробки інформаційних сигналів, які б обмежували вплив випадкової складової похибки вимірювання, високий рівень якої знижує ефективність корекції систематичних складових похибки без втрати швидкості. Метою дипломної роботи є розробка Інформаційна система контролю температури ГТУ.