Навчально-методичні комплекси дисциплін кафедри біотехнології
Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/26893
Browse
Browsing Навчально-методичні комплекси дисциплін кафедри біотехнології by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 31
- Results Per Page
- Sort Options
Item Навчально-методичний комплекс дисципліни «Біотехнології утилізації відходів»(Національний авіаційний університет, 2016) Ястремська, Лариса СергіївнаНавчальна програма навчальної дисципліни «Біотехнології утилізації відходів» формує у майбутніх фахівців здатність забезпечити вирішення професійних задач. Отримані теоретичні знання застосовуються на біотехнологічних виробництвах, під час виконання дипломного проекту, у майбутній виробничо-практичній та науково-дослідній роботі. Метою викладання дисципліни є надання майбутнім фахівцям в галузі біотехнології теоретичних знань та практичних умінь щодо застосування біотехнологічних методів утилізації відходів та використання органічних решток агропромислового виробництва, забезпечення існуючих та впровадження новітніх методів та технологій утилізації відходів. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: систематизація та розширення знання про утилізацію органічних відходів біотехнологічними методами; засвоєння законодавчої бази щодо відходів; оволодіння основними виробничими процесами біотехнології утилізації органічних відходів біотехнологічними методами. У результаті вивчення даної навчальної дисципліни студент повинен:Знати: законодавчу базу щодо відходів;класифікацію відходів; технологію утилізації твердих і рідких відходів; мікробіологічний, біохімічний, технологічний контроль виробництва;Вміти: аналізувати технологічні методи придатні для використання утилізації тих чи інших відходів; аналізувати різні технологічні параметри контролю виробництва;Item Навчально-методичний комплекс дисципліни "Процеси і апарати біотехнологічних виробництв" ННІЗДН(2016) Глибін, Віталій ІлларіоновичДисципліна "Процеси і апарати біотехнологічних виробництв" є теоретичною основою біохімічної технології і розглядає питання оптимального проектування устаткування для реалізації технологічних схем виробництва продукції біохімічної промисловості. Робоча навчальна програма дисципліни "Процеси і апарати біотехнологічних виробництв" розроблена на основі робочого навчального плану № РБ-5-6.051401-1/12, № РБ-5-6.051401-2/12 підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня "Бакалавр" за напрямом 6.051401 "Біотехнологія", навчальної програми цієї дисципліни, індекс Н5-6.051401-1/11-3.1.8, Н5-6.051401-2/11-3.1.8, затвердженої ректором 24.11.2011, робочої навчальної програми цієї дисципліни денної форми навчання індекс Р5-6.051401-1/12-3.1.8, Р5-6.051401-2/12-3.1.8, затвердженої проректором з навчальної роботи 06.07.2012 р, "Тимчасового Положення про організацію навчального процесу за кредитно-модульною системою (в умовах педагогічного експерименту)" та "Тимчасового Положення про рейтингову систему оцінювання", затверджених наказом ректора від 15.06.2004 №122/од, та наказу ректора від 12.04.2005 №81/од. методичні вказівки до розроблення та оформлення робочої навчальної програми з рейтинговою системою оцінювання знань студентів з дисципліни НН ІЗДН.Item Навчально-методичний комплекс дисципліни "Фармацевтична розробка лікарських засобів"(Національний авіаційний університет, 2016) Ястремська, Лариса Сергіївна; Решетняк, Людмила РасулівнаНавчальна програма навчальної дисципліни «Фармацевтична розробка лікарських засобів» розроблена на основі "Методичних вказівок до розроблення та оформлення навчальної та робочої навчальної програм дисциплін", введених в дію розпорядженням від 16.06.2015р. №37/роз. Дана навчальна дисципліна є теоретичною та практичною основою сукупності знань та вмінь, що формують майбутніх фахівців у галузі біотехнології. Навчальна дисципліна «Фармацевтична розробка лікарських засобів» є теоретичною основою сукупності знань та вмінь, що формують профіль фахівця в галузі природничих наук. Метою викладання дисципліни є розкриття сучасної наукової концепції, понять і методів розробки нових лікарських засобів з використанням усіх можливостей сучасної біотехнології. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: формування основних понять про схему розробки сучасних лікарських препаратів та методи їхньої подальшої перевірки; ознайомлення з сучасними біотехнологічними методами, що використовуються в процесі розробки лікарського засобу; прогнозування перспективних напрямків, що базуються на комп’ютерних методах, для розробки лікарських засобів; визначення шляхів і методів підвищення ефективності використання природних сировинних ресурсів для створення нових препаратів; формування наукового світогляду та сучасного мислення в сфері фармацевтичної біотехнології забезпечення якості життя та безпеки життєдіяльності людей.Item Навчально-методичний комплекс дисципліни «Соціально-економічні системи в біотехнології»(2016) Ястремська, Лариса СергіївнаНавчальна програма навчальної дисципліни «Соціально-економічні системи в біотехнології» розроблена на основі "Методичних вказівок до розроблення та оформлення навчальної та робочої навчальної програм дисциплін", введених в дію розпорядженням від 16.06.2015р. №37/роз. Дана навчальна дисципліна формує у майбутніх фахівців здатність забезпечити вирішення професійних задач. Отримані теоретичні знання застосовуються на біотехнологічних виробництвах, під час виконання дипломного проекту, у майбутній виробничо-практичній та науково-дослідній роботі. Метою викладання дисципліни є надання майбутнім фахівцям в галузі біотехнології теоретичних знань та практичних умінь щодо застосування біотехнологічних методів для опанування основних принципів аналізу біотехнологічних систем з позицій економіки та їх вплив на розвиток суспільства та країни. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: систематизація та розширення знання про державні програми розвитку біотехнологій; оволодіння основними виробничими процесами агробіотехнологій, біоенергетики, продуктів біологічного походження, розвитку геноміки морських організмів, екобіотехнології та інш; вивчення впливу біотехнологій на соціально-економічні системи; оволодіння навичками інтерпретації отриманих в процесі аналізу результатів у вигляді сформульованих висновків і пропозицій.Item Навчально-методичний комплекс дисципліни «Мікробіологія біологічних агентів»(Національний авіаційний університет, 2017) Ястремська, Лариса Сергіївна; Дражнікова, Анна ВікторівнаНавчальна програма навчальної дисципліни "Мікробіологія біологічних агентів" розроблена на основі “Методичних вказівок до розроблення та оформлення навчальної та робочої навчальної програм дисциплін», введених в дію розпорядженням від 16.06.2015р. №37/роз . Дана навчальна дисципліна є теоретичною основою сукупності знань та вмінь, що формують мікробіологічний профіль фахівця в області біотехнологій. Дисципліна "Мікробіологія біологічних агентів" дає цілісне уявлення про науково обґрунтоване використання мікроорганізмів в різних галузях промисловості та формує у майбутніх спеціалістів здатність забезпечити вирішення професійних задач, пов’язаних з розробкою оптимальних технологій виробництва продуктів мікробіологічного синтезу. Метою викладання навчальної дисципліни є надання майбутнім фахівцям науково-теоретичних знань і практичних навиків з мікробіології та біотехнології, необхідних для розроблення нових технологій виробництва біологічно активних речовин мікробного походження. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: - засвоєння морфологічних та фізіологічних особливостей мікроорганізмів різних таксономічних груп, що використовуються в якості біологічних агентів у мікробному синтезі промислово важливих метаболітів; - забезпечення необхідного рівня знань для правильного науково обґрунтованого вибору технологічних схем одержання біотехнологічної продукції; - оволодіння майбутніми фахівцями класичними та сучасними мікробіологічними та біотехнологічними методами досліджень.Item Навчально-методичний комплекс дисципліни "Основи імунології"(Національний авіаційний університет, 2017) Гаркава, Катерина Григоріна; Андріанова, Тетяна Володимирівна; Дражнікова, Анна ВікторівнаДана навчальна дисципліна є теоретичною та практичною основою сукупності знань та вмінь, що формують профіль фахівця в галузі біотехнології. Метою викладання дисципліни є формування у студентів знань про структуру і функції імунної системи, про розвиток імунітету, форми імунітету, різні типи алергічних реакцій, толерантність імунітету, систему гістосумісності та трансплантаційний імунітет. Данная учебная дисциплина является теоретической и практической основой совокупности знаний и умений, формирующие профиль специалиста в области биотехнологии. Целью преподавания дисциплины является формирование у студентов знаний о структуре и функциях иммунной системы, о развитии иммунитета, формах иммунитета, различных типы аллергических реакций, толерантности иммунитета, системы гистосовместимости и трансплантационного иммунитета. This academic discipline is a theoretical and practical basis of the set of knowledge and skills that form the profile of a specialist in the field of biotechnology. The purpose of teaching the discipline is to develop students' knowledge about the structure and functions of the immune system, on the development of immunity, forms of immunity, various types of allergic reactions, tolerance of immunity, histocompatibility system and transplant immunity.Item Навчально-методичний комплекс дисципліни "Генетика"(Національний авіаційний університет, 2017) Васильченко, Ольга Анатоліївна; Глушко, Юлія Миколаівна; Яблонська, Катерина МиколаївнаМетою викладання навчальної дисципліни «Генетика» є надання майбутнім фахівцям науково-теоретичних знань і практичних навичок з генетики, необхідних при проведенні оцінки функціонування сучасних біотехнологічних виробництв та розробки високо ефективних діагностичних систем та препаратів. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: - засвоєння студентами основних понять та положень загальної та молекулярної генетики та їх використання в практичній селекції; - розуміння значення знань з генетики для створення новітніх біотехнологій та з метою розробки високо ефективних діагностичних систем; - оволодіння майбутніми фахівцями методами генетичних досліджень; - забезпечення необхідного рівня знань для правильного науково обґрунтованого вибору діагностичних систем при проведенні експертної оцінки в процесі одержання та використання біотехнологічної продукції, розробці заходів біологічної безпеки та діагностиці клінічних захворювань.Item Навчально-методичний комплекс дисципліни " Загальна мікробіологія і вірусологія "(Нацыональний авіаційний університет, 2017) Ястремська, Лариса СергіївнаРобоча навчальна програма дисципліни розроблена на основі навчальної програми дисципліни «Загальна мікробіологія і вірусологія» та «Методичних вказівок до розроблення та оформлення навчальної та робочої навчальної програм дисциплін», введених в дію розпорядженням від 16.06.15 №37/роз. Рейтингова система оцінювання (РСО) є невід’ємною складовою робочої навчальної програми і передбачає визначення якості виконаної студентом усіх видів аудиторної та самостійної навчальної роботи та рівня набутих ним знань та умінь шляхом оцінювання в балах результатів цієї роботи під час поточного, модульного та семестрового контролю, з наступним переведенням оцінки за багатобальною шкалою в оцінки за національною шкалою та шкалою ECTS. РСО передбачає використання модульних рейтингових оцінок (поточної, контрольної, підсумкової), а також екзаменаційної або залікової, підсумкової семестрової та підсумкової рейтингових оцінок.Item Навчально-методичний комплекс дисципліни «Космічна біотехнологія та астробіологія»(2017-03-10) Карпенко, Валерій Іванович; Лазарєв, Віктор ГеоргійовичItem Навчально-методичний комплекс дисципліни «Експрес-аналіз в біотехнології та екології»(2017-04-19) Барановський, Михайло Миколайович; Лазарєв, Віктор ГеоргійовичItem Навчально-методичний комплекс дисципліни «Природознавча мікробіологія»(2018) Ястремська, Лариса Сергіївна; Решетняк, Людмила РасулівнаДана навчальна дисциплінаформує у майбутніх фахівців здатність об’єднати теоретичні висновки фундаментальних дисциплін з питаннями біотехнології та практичним вирішенням виробничих і наукових задач, розкрити шляхи удосконалення існуючих біотехнологій (насамперед, природоохоронних),акцентувати увагу на комплексному використанні матеріальних та енергетичних ресурсів, створенні безвідходних технологій та збереженні навколишнього середовища. Отримані теоретичні знання застосовуються на біотехнологічних виробництвах, під час виконання дипломного проекту, у майбутній виробничо-практичній та науково-дослідній роботі. Метою викладання навчальної дисципліни «Природознавча мікробіологія» є вивчення кооперативної мікробної спільноти, що взаємодіє з середовищем існування на основі трофічних зв’язків, фізичної кооперації і регуляторної взаємодії і подальше застосування цих знань для розробки і вдосконалення технологій мікробного синтезу, а також формування у майбутніх фахівців природоохоронного й екологічного світогляду. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: засвоєння знань про структуру і закономірності функціонування мікробної спільноти як єдиного організму; аналіз трофічних зв’язків у мікробній спільноті як функціональній цілісності; виявлення можливих шляхів інтенсифікації технологій мікробного синтезу, що базуються на використанні конкретних фізіологічних груп мікроорганізмів та їхніх асоціацій. У результаті вивчення даної навчальної дисципліни студент повинен набути таких компетентностей: основні положення природознавчої та екологічної мікробіології; принципи функціонування прокаріотної клітини як системи; принципи функціонування мікробної спільноти як єдиного організму (кооперативні зв’язки, конкуренція у спільноті, загальна схема трофічних зв’язків у спільноті, універсальність трофічних взаємовідносин); організацію мікробних спільнот (метаногенна, сульфідогенна, аноксигенна фототрофна, аеробна спільноти); бактеріальний окисний фільтр; філогенетичні зв’язки у спільноті; основні положення метагеномного аналізу довкілля. Вміти: складати схему трофічних взаємовідносин у мікробній спільноті; аналізувати трофічну структуру мікробної спільноти з продукт-субстратною взаємодією як основним принципом організації; культивувати бактерії різних мікробних спільнот (сірки, азоту, фосфору); визначати величини біомаси специфічних груп мікроорганізмів у водоймах; досліджувати ферментативну активність мікрофлори очисних споруд.Item Навчально-методичний комплекс дисципліни "Фармацевтична біотехнологія "(Націнльний авіаційний університет, 2018) Ястремська, Лариса Сергіївна; Решетняк, Людмила РасулівнаМісце даної дисципліни формує у майбутніх фахівців здатність забезпечити вирішення професійних задач. Отримані теоретичні знання застосовуються на біотехнологічних виробництвах, під час виконання дипломного проекту, у майбутній виробничо-практичній та науково-дослідній роботі. Мета викладання дисципліни є надання майбутнім фахівцям в галузі біотехнології теоретичних знань та практичних умінь щодо створення та виготовлення лікарських засобів, визначення впливу умов зберігання згідно належної виробничої практики. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: засвоєння студентами основних виробничих процесів; отримання лікарських форм біотехнологічними способами. У результаті вивчення даної навчальної дисципліни студент повинен: Знати: класифікацію лікарських форм отриманих біотехнологічним способом; способи культивування біологічних агентів; характеристику продуцентів лікарських форм; мікробіологічний, біохімічний, технологічний контроль виробництва; Вміти: аналізувати способи культивування біологічних агентів; визначати активність лікарських форм; аналізувати різні точки контролю виробництваItem Навчально-методичний комплекс дисципліни «Біотехнології очистки води»(Національний авіаційний університет, 2018) Ястремська, Лариса Сергіївна; Поштаренко, Анна ВіталіївнаНавчальна програма навчальної дисципліни "Біотехнології очистки води" розроблена на основі “Методичних вказівок до розроблення та оформлення навчальної та робочої навчальної програм дисциплін», введених в дію розпорядженням від 16.06.2015р. №37/роз . Дана навчальна дисципліна є теоретичною та практичною основою сукупності знань та вмінь, що формують фахівця в області біотехнологій. Дисципліна "Біотехнології очистки води" дає цілісне уявлення про найважливіші фізико-хімічні властивості водних розчинів, показники якості води та вимоги, що пред'являють до води господарчо-побутового та промислового водопостачання, основні показники ступеня забруднення стічних вод, хімічні, фізико-хімічні, біологічні основи очистки природних та стічних вод та формує у майбутніх спеціалістів здатність забезпечити вирішення професійних задач, пов’язаних з розробкою оптимальних технологій і створення ефективних очисних систем, щоб попередити попадання шкідливих речовин в навколишнє середовище. Метою викладання навчальної дисципліни є надання майбутнім фахівцям науково-теоретичних знань і практичних навичок по технологічним, теоретичним положенням і законам для характеристики і оцінки якості природних та стічних вод, для вірного вибору оптимальних заходів їхнього очищення, а також підготовка їх до самостійного прийняття своєчасних і науково-обґрунтованих інженерних рішень з підвищенням екологічної безпеки біотехнологічного виробництва. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: системний виклад технічних заходів по біотехнології очистки води, з практичними прикладами, які дадуть змогу вивчити основні методи та схеми по очищенню води. У результаті вивчення даної навчальної дисципліни студент повинен: Знати: – загальні проблеми навколишнього середовища; – як захистити гідросферу від промислових забруднень; – видалення зважених часточок із води різними способами; – характеристики якості води; – вимоги, які висуваються до якості води різноманітного призначення; – сучасні методи очищення і підготовки питної води в Україні і за кордоном; – засоби відбирання проб для аналізів. Вміти: – самостійно проводити типові розрахунки кількісних характеристик найважливіших фізико-хімічних властивостей водних розчинів; – виконувати визначення основних фізичних та хімічних показників якості води; – проводити розрахунки, пов'язані з фізико-хімічними методами обробки води; – проводити санітарно-бактеріологічну оцінку якості води; – підбирати обладнання, методи і способи очистки природних та стічних вод;Item Навчально-методичний комплекс дисципліни «Екологічна біотехнологія»(Національний авіаційний університет, 2018) Ястремська, Лариса Сергіївна; Поштаренко, Анна ВіталіївнаМісце даної дисципліни формує у майбутніх фахівців здатність забезпечити вирішення професійних задач. Отримані теоретичні знання застосовуються на біотехнологічних виробництвах, під час виконання дипломного проекту, у майбутній виробничо-практичній та науково-дослідній роботі. Мета викладання дисципліни є надання майбутнім фахівцям в галузі біотехнології теоретичних знань та практичних умінь щодо застосування біотехнологічних методів для захисту довкілля та біобезпеки суспільства. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: збереження природної екологічної рівноваги при отриманні безпечними методами екологічно чистого продукту; уникнення негативного впливу на довкілля; застосування природоохоронних технологій для відновлення забрудненного довкілля; утилізація і знешкодження нових небезпечних відходів біотехнологічними методами; У результаті вивчення даної навчальної дисципліни студент повинен набути таких компетентностей: джерел та типів забруднень довкілля; шляхів перетворень і біодеструкції забруднень в навколишньому середовищі; біотехнології очищення стоків та утилізації твердих відходів; альтернативних продуктів екобіотехнології; створення та застосування біопестицидів та біодобрив для захисту агрокультур від пошкоджень; систем біобезпеки при застосуванні біотехнологійItem Навчально-методичний комплекс дисципліни "Інформаційні технології в фармацевтичній промисловості"(НАУ, 2018-02) Ястремська, Лариса Сергіївна; Вітряк, Оксана Павлівна; Дражнікова, Анна Вікторівна; Yastremskaya, Larysa Sergiivna; Vitriak, Oksana Pavlivna; Draschnikova, Anna ViktorivnaНавчально-методичний комплекс навчальної дисципліни «Інформаційні технології в фармацевтичній промисловості» розроблено на основі освітньої програми та робочого навчального плану №РМ-5-162/17 підготовки фахівців освітнього ступеня «Магістр» за спеціальністю 162 «Біотехнології та біоінженерія» спеціалізацією «Фармацевтична біотехнологія».Індекс РМ-5-162/17-2.1.2.3 Метою викладання дисципліни «Інформаційні технології в фармацевтичній промисловості» є надання майбутнім фахівцям в галузі біотехнології практичних та теоретичних навиків з використання сучасних інформаційних технологій у розв’язку задач фармацевтичної промисловості. Завданнями навчальної дисципліни є: практичне засвоєння студентами основних принципів роботи із спеціалізованим програмним забезпеченням та надбання навичок застосування інформаційних та комп’ютерних технологій для розв’язання прикладних задач фармацевтичної промисловості.Item Навчально-методичний комплекс дисципліни "Інформаційні системи в екобіотехнології"(НАУ, 2018-02) Ястремська, Лариса Сергіївна; Вітряк, Оксана Павлівна; Yastremskaya, Larysa Sergiivna; Vitriak, Oksana Pavlivna; Ястремская, Лариса Сергеевна; Витряк, Оксана ПавловнаНавчально-методичний комплекс навчальної дисципліни «Інформаційні системи в екобіотехнології» розроблено на основі освітньої програми та робочого навчального плану №РМ-5-162/17 підготовки фахівців освітнього ступеня «Магістр» за спеціальністю 162 «Біотехнології та біоінженерія» спеціалізацією «Екологічна біотехнологія та біоенергетика». Індекс РМ-5-162/17-2.1.3.3 Мета викладання дисципліни є надання майбутнім фахівцям в галузі екобіотехнології практичних та теоретичних навиків з використання сучасних інформаційних систем та технологій у вирішення оптимізаційних задач.Item Навчально-методичний комплекс дисципліни "Природознавча мікробіологія "(Національний авіаційний університет, 2019) Ястремська, Лариса Сергіївна; Решетняк, Людмила Расуліва; Yastremska, Larysa Sergiivna; Reshetnyak, Lyudmila RasulivnaДана навчальна дисципліна є теоретичною та практичною основою сукупності знань та вмінь, що формують профіль фахівця в галузі біотехнології.Метою дисципліни є вивчення кооперативної мікробної спільноти, що взаємодіє з середовищем існування на основі трофічних зв’язків, фізичної кооперації і регуляторної взаємодії і подальше застосування цих знань для розробки і вдосконалення технологій мікробного синтезу, а також формування у майбутніх фахівців природоохоронного й екологічного світогляду.Item Навчально-методичний комплекс дисципліни "Мікробіологія біологічних агентів "(Національний авіаційний університет, 2019) Ястремська, Лариса Сергіївна; Дражнікова, Анна Вікторівна; Yastremska, Larysa Sergiivna; Drazhnikova, Anna ViktorivnaДана навчальна дисципліна є теоретичною та практичною основою сукупності знань та вмінь, що формують профіль фахівця в галузі біотехнології. Метою дисципліни є формування у студентів цілісної системи знань з мікробіології та біотехнології, необхідних для розроблення нових технологій виробництва біологічно активних речовин мікробного походження.Item Навчально-методичний комплекс дисципліни "Технологія імунобіологічних препаратів"(Національний авіаційний університет, 2019) Гаркава, Катерина Григоріна; Андріанова, Тетяна Володимирівна; Дражнікова, Анна ВікторівнаДана навчальна дисципліна є теоретичною та практичною основою сукупності знань та вмінь, що формують профіль фахівця в галузі біотехнології. Метою викладання дисципліни є формування у студентів знань про імунітет, форми імунітету, реакції імунітету, технології виробництва імунобіологічних препаратів: бактеріальних та вірусних вакцин, імуноглобулінів, інтерферонів, препаратів бактеріофагів.Item Навчально-методичний комплекс дисципліни "Основи наукових досліджень"(Національний авіаційний університет, 2019) Ястремська, Лариса Сергіївна; Yastremska, Larysa SergiivnaДана навчальна дисципліна формує у майбутніх фахівців здатність опановувати методологію наукових досліджень. Метою дисципліни є формування у студентів уявлення про стратегію , тактику, методику наукових досліджень, оволодіння технікою проведення експериментів, ознайомлення з особливостями та формами представлення наукових робіт.