Спеціалізована вчена рада Д 26.062.02
Permanent URI for this community
News
Відповідальна за розділ: Кравчук Наталія Миколаївна, доцент кафедри економіки повітряного транспорту. Електронна адреса: kravchuk.nata@nau.edu.ua
Browse
Browsing Спеціалізована вчена рада Д 26.062.02 by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 32
Results Per Page
Sort Options
- ItemМетодологія антикризового управління економічною стійкістю авіапідприємств(2015) Пілецька, Саміра ТимофіївнаПілецька С.Т. Методологія антикризового управління економічною стійкістю авіапідприємств. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – Економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Національний авіаційний університет, Київ, 2015. У дисертації розвинуто теоретичні основи антикризового управління економічною стійкістю підприємства; створено систему антикризового управління економічною стійкістю підприємства. Удосконалено методичний підхід до оцінювання впливу макроекономічних факторів на діяльність підприємства; запропоновано теоретико-методичний підхід до обґрунтування аналітичних якостей системи збалансованих показників при побудові алгоритму оцінювання економічної стійкості промислового авіапідприємства. Визначено методологічні засади антикризового управління економічною стійкістю підприємств; обґрунтовано методологію формування та функціонування механізмів забезпечення антикризового управління економічною стійкістю підприємств; сформовано концепцію антикризового управління економічною стійкістю авіапідприємств. Розроблено методологічні засади формування антикризових стратегій забезпечення економічної стійкості авіапідприємств; обґрунтовано закономірності формування та управління структурою власного і позикового капіталу авіапромислових підприємств; систематизовано методичні засади антикризового управління фінансовими потоками авіапідприємств; вдосконалено методичний підхід до оцінювання впливу зовнішньоекономічної діяльності на економічну стійкість авіапідприємств; обґрунтовано методичні основи побудови механізму контролінгу економічної стійкості авіапідприємств. Утворено методичні засади прогнозування фінансових потоків авіапромислових підприємств; розроблено програму забезпечення економічної стійкості промислових авіапідприємств; сформовано оптимальну структуру капіталу економічно стійкого авіапідприємства; обґрунтовано соціально-економічні ефекти дії елементів механізмів антикризового управління економічною стійкістю промислових авіапідприємств.
- ItemФормування фінансового механізму реструктуризації авіапідприємств(2015) Попович, Андрій ВолодимировичПопович А. В. Формування фінансового механізму реструктуризації авіапідприємств. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності) – Національний авіаційний університет Міністерства освіти і науки України, Київ, 2015. У дисертаційній роботі обґрунтовано сутність, складові та види реструктуризації як базису, що визначає особливості формування фінансового механізму реструктуризації підприємств; розроблено класифікацію чинників реструктуризації, як основу систематизації передумов проведення структурних перетворень на підприємствах; систематизовано теоретичні положення та обґрунтовано сутність, склад та структуру фінансового механізму реструктуризації авіапідприємств. Проаналізовано фактори, що впливають на формування фінансового механізму реструктуризації підприємств, запропоновано методичний підхід до інтегрального оцінювання результатів діяльності на підставі якого виявлено необхідність реструктуризації авіапідприємств та визначено її типи. Запропоновано концептуальний підхід до формування фінансового механізму реструктуризації авіапідприємств, що ґрунтується на застосуванні комплексу розроблених підходів до обґрунтування устрою механізму, виявлення необхідності в реструктуризації та визначенні її типів, ідентифікації потреб та можливостей щодо підвищення ефективності діяльності, визначення стратегії змін, виборі організаційно-економічного та фінансового забезпечення.
- ItemМетодологія маркетингового забезпечення міжнародної економічної безпеки України(2015) Ільєнко, Оксана ВікторівнаІльєнко О.В. Методологія маркетингового забезпечення міжнародної економічної безпеки України. - Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук за спеціальністю 08.00.02. - світове господарство та міжнародні економічні відносини. - Національний авіаційний університет. Київ, 2015. Дисертація присвячена розробці теретико-методологічних та науково-практичних засад маркетингового забезпечення міжнародної економічної безпеки. В роботі сформувані концептуальні засади теорії економічної безпеки, запропоновано системно-ситуаційний підхід розвитку механізму зміцнення міжнародної підприємницької економічної безпеки. Виявлено, що ефективність розвитку суб’єктів міжнародного бізнесу, в сучасних умовах можливо підвищити тільки шляхом максимального взаємозв’язку системи забезпечення міжнародної економічної безпеки і механізму міжнародного маркетингу. Проаналізоване маркетингове забезпечення міжнародної економічної безпеки на основі інноваційного розвитку бізнесу. Сформовані методологічні засади міжнародної економічної безпеки на маркетинговій основі. Розроблено функціональну модель підвищення міжнародної економічної безпеки шляхом інноваційного розвитку країн світової економіки. Запропоновано модель встановлення оптимального рівня ціни на товар в конкретних умовах цільового ринку певної національної економіки. Запропоновано механізм формування простору маркетингової міжнародної підприємницької безпеки та управління, в його межах, конкурентним профілем суб’єкту міжнародного бізнес-процесу.
- ItemСистема адміністрування в глобальному ринку морської торгівлі та розвиток національного торгівельного флоту(2015) Фрасинюк, Тетяна ІгорівнаФрасинюк Т.І. Система адміністрування в глобальному ринку морської торгівлі та розвиток національного торгівельного флоту.-Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.03- економіка та управління національним господарством. - Національний авіаційний університет.- Київ, 2015. В дисертації на основі детального вивчення особливостей впливу системи адміністрування в глобальному ринку морської торгівлі на розвиток національного торгівельного флоту з урахуванням міжнародного поділу праці, розроблені методологічні основи механізму системи адміністрування ефективного розвитку судноплавного комплексу та безпеки торгівельного мореплавання. В роботі вперше розкриті особливості і задачі нормалізованого розвитку флоту України з урахуванням пріоритетів експортно-орієнтованих галузей за умовами національних інтересів і глобального адміністрування, внаслідок чого і обґрунтована необхідність ефективного адміністрування в судноплавному комплексі України для розробки і реалізації індивідуальних програм стійкого функціонування, враховуючих системні ризики та зовнішні загрози. Внаслідок обґрунтування механізму і меж у розвитку морського потенціалу України в сукупності інноваційних технологій і організації перевізного процесу була побудована модель реалізації інтеграційної політики на морському транспорті, представлено адміністративний підхід для досягнення пріоритетного рівня торгівельного флоту України, а також обґрунтовано інституціональні принципи адміністрування в стратегії позиціонування України в глобальному морському ринку.
- ItemМетодологічні засади управління інтегрованими бізнес-структурами авіапідприємств(2015) Мягких, Ірина МиколаївнаМ’ягких І. М. Методологічні засади управління інтегрованими бізнес- структурами авіапідприємств. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Національний авіаційний університет, Київ, 2015. Дисертація присвячена розробленню теоретико-методологічних, прикладних засад щодо управління інтегрованими бізнес-структурами авіапідприємств з урахуванням їхніх ресурсів та можливостей щодо консолідації. Обґрунтований науковий підхід до управління економічним розвитком авіапідприємства; розроблено теоретичні та методологічні засади цілісної концепції управлінських впливів до умов зовнішньої і внутрішньої нестабільності діяльності авіапідприємств; теоретично обґрунтовано технологію формування інтегрованої структури бізнесу; розроблено орієнтований підхід до управління набором авіакомпаній в інтегровані бізнес-структури; розроблено динамічні багатофакторні лагові економетричні моделі щодо становлення залежностей значень потенціалів від показників діяльності авіапідприємств. Поглиблено теоретичні засади формування інтегрованих структур бізнесу; концептуальні положення, які розкривають зміст теоретико-методологічного базису оптимізації організаційної структури інтегрованих бізнес-структур за різних умов та операцій. Удосконалено категорійний базис формування інтегрованої бізнес-структури; методологію аналізу функціонування авіакомпаній, яка передбачає обґрунтування та оцінювання за видами діяльності по потенціалам та відповідним показникам; модель участі авіапідприємств в мереженій структурі; методики до встановлення взаємозв’язку та взаємозалежності економічних потенціалів за видами діяльності; системи класифікаційних ознак інтегрованої бізнес-структури, використання яких буде сприяти удосконаленню критеріальної бази управління враховуючи змінами на авіапідприємствах.
- ItemФормування механізму адаптивної реструктуризації аеропортів(2015) Крапко, Олена МихайлівнаКрапко О.М. Формування механізму адаптивної реструктуризації аеропортів. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Національний авіаційний університет, Київ, 2015. Дисертацію присвячено дослідженю процесу реструктуризації та розробці механізму адаптивної реструктуризації аеропортів. В роботі досліджено сутність, місце і роль реструктуризації в системі розвитку аеропорту, запропоновано механізм адаптивної реструктуризації аеропорту, з використанням адаптивних методів управління. Удосконалено класифікацію видів реструктуризації аеропортів та запропоновано авторське визначення понять «адаптація аеропорту», «реструктуризація аеропорту», «адаптивна реструктуризація аеропорту» та «механізм адаптивної реструктуризації аеропорту». Визначено точку реструктуризації впродовж циклічності розвитку аеропорту, яка дозволяє встановити момент початку реструктуризаційних перетворень та забезпечує продовження ефективного функціонування аеропорту і недопущення переходу у стадію глибокої стагнації.
- ItemІнституціональне забезпечення функціонування вітчизняних авіакомпаній на світовому ринку авіаперевезень(2015) Михальченко, Інна ГригорівнаМихальченко І.Г. Інституціональне забезпечення функціонування вітчизняних авіакомпаній на світовому ринку авіаперевезень. – Рукопис. Дисертація на здобуття ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.02 – світове господарство і міжнародні економічні відносини. – Національний авіаційний університет. – Київ, 2015. Дисертація присвячена дослідженню теоретичних та практичних проблем інституціонального забезпечення функціонування вітчизняних авіакомпаній на світовому ринку авіаперевезень в контексті покращення умов для діяльності авіакомпаній. Надано практичні рекомендації для удосконалення інституціональної складової національного ринку авіаперевезень. Досліджено теоретичні основи інституціонального забезпечення світових ринків, яке полягало в розкритті його сутності на основі логічної структури інститутів, системи інституційних зв’язків економічних агентів, функціональних особливостей світових ринків, еволюційних процесів в міжнародних економічних відносинах. Запропоновано методичні підходи до удосконалення інституціонального забезпечення авіакомпаній на світовому ринку авіаперевезень на основі пошуку оптимальних варіантів функціонування в умовах множинності інституціональних параметрів глобального простору авіаперевезень.
- ItemМетодологічні засади управління сталим розвитком авіапідприємств(2015) Васюткіна, Наталія ВолодимирівнаВасюткіна Н. В. Методологічні засади управління сталим розвитком авіапідприємств. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Національний авіаційний університет, Київ, 2015. Дисертація присвячена розробленню теоретико-методологічних, прикладних засад щодо управління сталим розвитком авіапідприємств. З позицій системного підходу визначено сутність сталого розвитку підприємства, концепт управління сталим розвитком та обґрунтовано підходи до функціонування системи управління сталим розвитком підприємств. Розроблено теоретико-методологічний підхід оцінювання потенціалу розвитку підприємства та проведено оцінювання структури й специфіки його формування на авіапідприємствах. Розроблено методологічний підхід, що ґрунтується на концепції холізму і розкриває процеси взаємодії та інтегративних зв’язків системи управлінської діяльності й механізму управління розвитком підприємства; удосконалено систему управлінської діяльності сталим розвитком підприємства; запропоновано заходи щодо адаптації системи управління сталим розвитком авіапідприємств до змін. Запропоновано моделювання процесу взаємозв’язків потенціалу розвитку через установлення їх форм і характеру в межах тріади «ресурси – компетенції – результати». Розроблено науково-методичний підхід до прогнозування потенціалу розвитку авіапідприємств, побудовано інфологічну модель безперервного циклу управління сталим розвитком авіапідприємств.
- ItemМаркетингове забезпечення діяльності авіакомпанії на ринку агроавіаційних послуг(2015) Герасименко, Ірина МиколаївнаГерасименко І.М. Маркетингове забезпечення діяльності авіакомпанії на ринку агроавіаційних послуг. - Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук зі спеціальності 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). –Національний авіаційний університет, Київ, 2015. Дисертація присвячена розробці теоретичних, методичних положень та практичних рекомендацій щодо маркетингового забезпечення діяльності авіакомпанії на ринку агроавіаційних послуг. Проведено дослідження та узагальнено основні теоретичні підходи до різного тлумачення маркетингу та дано визначення маркетингу агроавіаційних робіт. Запропоновано визначення маркетингових комунікацій та розроблено схему взаємозв’язку учасників ринку агроавіаційних робіт. Визначено основи формування ринку агроавіаційних послуг. Встановлено кореляційну залежність рівня врожайності від застосування авіаційного способу обробки сільськогосподарських угідь. Обґрунтовано складові й сформовано механізм маркетингового забезпечення діяльності авіакомпанії при виконанні агроавіаційних робіт у сільському господарстві, запровадження та використання якого передбачає певну послідовність дій системи управління при врахуванні впливу на авіакомпанію її зовнішнього та внутрішнього середовища, зробить можливим досягнення авіакомпанією основної мети – збільшення обсягів виконання робіт й отримання прибутку
- ItemМіжнародний маркетинг аеропортів(2015) Кліонський, Олександр МарковичКліонський О.М. Міжнародний маркетинг аеропортів. - Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.02 – світове господарство та міжнародні економічні відносини. - Національний авіаційний університет, Київ, 2015. Дисертацію присвячено обґрунтуванню теоретичних і методичних положень управління міжнародним маркетингом аеропортів. Розкрито зміст та наукове тлумачення економічної сутності міжнародного маркетингу, визначено його роль та місце у діяльності аеропорту. Це надало змогу визначити місце системи міжнародного маркетингу у економічній діяльності аеропорту. Проведено аналіз діяльності аеропортів як суб’єктів діяльності міжнародного маркетингу, виявлено основні напрями та тенденції розвитку і впровадження системи міжнародного маркетингу аеропортів. Запропоновано удосконалену систему маркетингового управління ціновою політикою аеропортів на міжнародному рівні, яка ґрунтується на визначенні місця управління ціновою політикою аеропортів на міжнародному рівні в системі взаємозв’язку міжнародного маркетингу із стратегічним менеджментом. На основі проведеного дослідження, у роботі сформовано сукупність стратегій управління міжнародним маркетингом аеропортів, які згруповані у дві матриці ситуаційного управління міжнародним маркетингом аеропортів при продуктовій та ціновій конкуренції Запропонований підхід надає можливість керівництву аеропорту визначити позиції та напрями стратегічного розвитку аеропорту (позиціонувати його на міжнародному ринку аеропортових послуг), що визначає характер дій по управлінню системою міжнародного маркетингу).
- ItemУправління формуванням та розвитком трудового потенціалу аеропортів(2015) Полоус, Ольга ВікторівнаПолоус О. В. Управління формуванням та розвитком трудового потенціалу аеропортів. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності) – Національний авіаційний університет, Київ, 2015. У дисертаційній роботі досліджено науково-теоретичні аспекти визначення сутності та складових трудового потенціалу підприємства; встановлено перелік ендогенних та екзогенних чинників, що обумовлюють необхідність формування трудового потенціалу підприємства; узагальнено теоретичні підходи до управління формуванням трудового потенціалу підприємства. Проведено діагностику стану та визначено тенденції розвитку провідних аеропортів України; продіагностовано наявний потенціал провідних аеропортів України, проведено аналіз трудового потенціалу провідних аеропортів України за розробленими методичними підходами. Наведено стратегії розвитку трудового потенціалу аеропортів, що ґрунтуються на використанні інтегральний показників та карт сумісності політик реструктуризації, реновації та фінансування розвитку трудового потенціалу; розроблено концептуальний підхід до розвитку трудового потенціалу аеропортів; запропоновано рекомендації щодо реалізації перспектив розвитку трудового потенціалу аеропортів шляхом впровадження концептуального підходу до управління формуванням трудового потенціалу аеропортів, що включає послідовне прийняття управлінських рішень на тактичному та стратегічному рівнях та базується на обґрунтуванні напрямів забезпечення розвитку трудового потенціалу аеропортів.
- ItemЕкономічний механізм інноваційної діяльності авіакомпаній(2015) Кирик, Олена АнатоліївнаКирик О. А. Економічний механізм інноваційної діяльності авіакомпаній. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Національний авіаційний університет Міністерства освіти і науки України, м. Київ, 2015. Дисертацію присвячено розробці та обґрунтуванню теоретичних і науково-практичних засад та рекомендацій щодо вдосконалення економічного механізму інноваційної діяльності авіакомпаній. Систематизовано теоретичні, методичні та практичні положення щодо інноваційної діяльності підприємства та економічного механізму; проведено аналіз міжнародного досвіду та визначено тенденції розвитку ринку авіаційних перевезень у розрізі впровадження результатів інноваційної діяльності; досліджено сучасний стан та особливості інноваційного розвитку вітчизняних авіакомпаній; визначено можливі джерела фінансування інноваційної діяльності українських авіаперевізників. Основним результатом досліджень став економічний механізм інноваційної діяльності авіакомпаній, що представлений як цілісна взаємопов’язана сукупність елементів та відносин між ними, та включає сферу інтересів її суб’єктів; матеріальні, фінансові, інформаційні, комунікативні, кадрові потоки між ними та сферою інноваційних інтересів авіакомпанії. Запропоновано інструментарій оцінювання ефективності функціонування економічного механізму інноваційної діяльності авіакомпаній; обґрунтовано методичні та практичні рекомендації щодо застосування економічного механізму інноваційної діяльності на українських авіакомпаніях
- ItemФормування тарифної політики авіакомпанії(2015) Панасюк, Ірина ПетрівнаПанасюк І. П. Формування тарифної політики авіакомпанії. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Національний авіаційний університет. Київ, 2015. Дисертація присвячена дослідженню теоретичних та практичних проблем формування тарифної політики авіакомпанії. У роботі досліджено сутність, місце і роль тарифної політики в структурі галузевої системи, теоретичні основи управління механізмом тарифоутворення та його впровадження в дію в процесі функціонування авіакомпанії, запропоновано механізм формування тарифної політики авіакомпанії при впровадженні тарифної сукупності як механізм управління ризиками, що забезпечить гнучкі форми взаємодії всіх важелів впливу на стабілізацію ситуації та безперебійну діяльність авіакомпанії. Процес формування тарифної сукупності передбачає генерування різних варіантів побудови тарифу задля зниження витрат авіакомпанії.
- ItemПідвищення ефективності управління аеропортовим комплексом на основі концепції якості(2015) Павелко, Віталій ЮрійовичПавелко В.Ю. «Підвищення ефективності управління аеропортовим комплексом на основі концепції якості». – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Національний авіаційний університет, м. Київ, 2015. Дисертацію присвячено розробці практичних рекомендацій щодо підвищення ефективності управління аеропортовим комплексом на основі концепції якості. У роботі систематизовано сучасні підходи до визначення сутності, змісту та видів ефективності управління; виявлено зміст і форми якості та критерії її оцінювання в системі управління підприємством сфери послуг; проведено аналіз існуючих методів оцінювання ефективності управління діяльністю підприємства сфери послуг, визначено роль та місце аеропорту в системі національного аеропортового господарства; проведена маркетингова оцінка рівня якості послуг аеропортового комплексу; проведена діагностика управління аеропортовим комплексом за критерієм ефективності, запропоновано алгоритм розробки та впровадження системи менеджменту якості вітчизняного аеропортового комплексу; розроблено методику моніторингу процесів системи менеджменту якості аеропортового комплексу; обґрунтовано організаційно-економічне забезпечення підвищення ефективності управління аеропортовим комплексом.
- ItemФормування тарифної політики авіакомпанії(2015) Панасюк, Ірина ПетрівнаПанасюк І. П. Формування тарифної політики авіакомпанії. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Національний авіаційний університет. Київ, 2015. Дисертація присвячена дослідженню теоретичних та практичних проблем формування тарифної політики авіакомпанії. У роботі досліджено сутність, місце і роль тарифної політики в структурі галузевої системи, теоретичні основи управління механізмом тарифоутворення та його впровадження в дію в процесі функціонування авіакомпанії, запропоновано механізм формування тарифної політики авіакомпанії при впровадженні тарифної сукупності як механізм управління ризиками, що забезпечить гнучкі форми взаємодії всіх важелів впливу на стабілізацію ситуації та безперебійну діяльність авіакомпанії. Процес формування тарифної сукупності передбачає генерування різних варіантів побудови тарифу задля зниження витрат авіакомпанії.
- ItemФормування комплексу маркетингових комунікацій авіатранспортних підприємств(2015) Сергієнко, Світлана АнатоліївнаДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – Економіка та управління підприємствами (економіка авіаційного транспорту). – Національний авіаційний університет, Київ, 2015. Дисертацію присвячено обґрунтуванню та розробці теоретичних і методичних положень щодо формування комплексу маркетингових комунікацій авіатранспортних підприємств. В процесі дослідження автором отримані наукові результати які дали змогу, на відміну від існуючих методів, розробити авторський метод формування комплексу маркетингових комунікацій, що полягає у багатократному проведені аналізу впливу носіїв, що обираються до застосування у комплексі. Аналіз представляє собою розрахунок характеристик вибраного комплексу маркетингових комунікацій на основі характеристик компонентів, що його складають. В роботі подається підхід до формування комплексу маркетингових комунікацій із застосуванням авторського методу аналізу, синтезу та оптимізації, що дало змогу розробити механізм формування ефективного комплексу маркетингових комунікацій авіатранспортного підприємства на основі автоматичного проектування, що полягає в проведені багатократного аналізу впливу елементів, що входять до його складу, а також їх синтезу для подальшої оптимізації характеристик компонентів, що його складають. У межах наукового дослідження подано систематизацію матеріалів за цілим комплексом питань, пов’язаних з організацією маркетингової діяльності авіаційно-транспортних підприємств. Основну увагу приділено питанням формування комплексу маркетингових комунікацій авіаперевізниками. Розглянуто нові властивості, що набувають інструменти маркетингових комунікацій при використанні їх у комплексі та виникнення синергетичного ефекту.
- ItemУправління інформаційною діяльністю авіакомпанії(2015) Родіонов, Павло ЮрійовичРодіонов П. Ю. Управління інформаційною діяльністю авіакомпанії. − Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук зі спеціальності 08.00.04 − економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). − Національний авіаційний університет, Київ, 2015. Дисертацію присвячено розробленню теоретичних та практичних підходів, що дозволяють підвищити конкурентоспроможність авіакомпанії через формування єдиної системи управління її інформаційною діяльністю. Досліджено особливості управління авіакомпанією в умовах інформаційної економіки, визначено характеристики інформаційного ринку та інформаційного продукту, проведено критичний аналіз понять інформаційних ресурсів, інформаційних технологій та систем, а також інформаційного потенціалу. Проаналізовано сутність та принципи роботи системи управління інформаційною діяльністю. Розроблено алгоритм інтегральної системи оцінки інформаційної діяльності, визначено його етапи та ключові показники. Запропоновано модель розподілу інформаційних потоків між структурними підрозділами авіакомпанії. Визначено підходи до оцінювання результатів використання інтегрованої інформаційної системи. Сформовано комплекс заходів щодо оптимізації та управління якістю інструментів системи інформаційного обміну зі споживачами компанії.
- ItemЕкономічний механізм оцінки якості управління авіапідприємствами(2015) Калита, Тетяна ВікторівнаКалита Т.В. Економічний механізм оцінки якості управління авіапідприємствами. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – Економіка та управління підприємствами (за видами екномічної діяльності). – Національний авіаційнй університет, Київ, 2015. У дисертаційній роботі досліджено розвиток теоретичних основ та запропоновано науково-методичні рекомендації щодо побудови економічного механізму оцінки якості управління підприємством. З’ясовано сутність і зміст поняття «якість управління підприємством», яке визначає та регулює особливості (ознаки) управління підприємством. Проаналізовано сучасні підходи до управління підприємством, виявлено проблеми оцінки якості управління підприємством та визначено ключові кількісні і якісні показники оцінки якості управління. Досліджено оцінку якості управління методами експертних оцінок, на основі чого розроблено науково-методичні основи щодо побудови економічного механізму оцінки якості управління підприємством. Проаналізовано впровадження систем якості управління авіапідприємствами, їхній стан і тенденції розвитку у світі та Україні.Розглянуто економіко-математичний підхід впливу управлінських дій на стан економічної системи та визначено показники управлінської діяльності, що дозволило на основі економіко-математичного опису розробити критерій оцінки якості управління організаційно-економічної системи.
- ItemУправління економічною ефективністю доставки спеціальних вантажів(2015) Василенко, Ігор ВолодимировичВасиленко І.В. Управління економічною ефективністю доставки спеціальних вантажів. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Національний авіаційний університет, Київ, 2015. Дисертація присвячена дослідженню проблем управління економічною ефективністю доставки спеціальних вантажів транспортно-експедиторським підприємством в автомобільно-авіаційному сполученні. Встановлено, що ефективність роботи транспортно-експедиторського підприємства залежить від ефективності ланцюга доставки в умовах складного управління, врахування ризиків, що пов’язані зі проявом специфічних властивостей вантажу, необхідності вирішення багатокритеріальної задачі вибору оптимальної схеми доставляння. Запропоновано систему управління ефективністю доставки спеціальних вантажів, яка включає підсистеми управління витратами, управління ризиками та управління тарифами і цінами на доставку з метою досягнення гарантованого рівня рентабельності транспортно-експедиторського підприємства. Розроблено організаційно-економічний механізм управління економічною ефективністю доставки спеціальних вантажів, який включає принципи, методи та моделі, що в сукупності дозволяють визначити оптимальні плани поетапної доставки спеціальних вантажів із урахуванням параметрів вантажопотоків з метою зменшення сукупних витрат при фіксованих факторах ризику. Для практичної реалізації механізму розроблено комплекс економіко-математичних моделей, які дозволяють розрахувати сукупні витрати ТЕП з урахуванням можливих втрат від настання ризикових подій, сукупні доходи в залежності від розміру фіксованої та змінної частини тарифу, з урахуванням коливання попиту на обсяги замовлень, що в сукупності забезпечує гарантований рівень рентабельності.
- ItemЕкономічний механізм ресурсозбереження в авіаційних підприємствах(2015) Костенко, Ольга КостянтинівнаДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Національний авіаційний університет, Київ, 2015. У дисертації розроблено концептуальні положення управління ресурсозбереженням в умовах авіаційних підприємств. Обґрунтовано методичне положення про об’єктивний характер утворення прибутку за результатами ресурсозберігаючих заходів, залежність його величини від рівня безпеки виробництва. Розкрито сутність та сформовано структуру економічного механізму ресурсозбереження в авіаційних підприємствах. Розроблено методичні положення економічного аналізу діяльності з ресурсозбереження, планування її результатів в умовах авіаційних підприємств. Обґрунтовано поняття – „діяльність з ресурсозбереження”, „економічний аналіз діяльності з ресурсозбереження», «прибуток від діяльності з ресурсозбереження». Удосконалено методичні підходи щодо визначення результативності діяльності з ресурсозбереження – частки та розміру прибутку від неї та формування виробничої програми авіаційного підприємства. Розроблено адаптаційну модель утворення прибутку від діяльності з ресурсозбереження в авіапідприємствах. Вдосконалено методичні засади контролю діяльності з ресурсозбереження та матеріального стимулювання працівників авіаційного підприємства, що зайняті розробкою та впровадженням ресурсозберігаючих заходів.