Навчально-методичні комплекси кафедри загальної та прикладної фізики
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Навчально-методичні комплекси кафедри загальної та прикладної фізики by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 26
Results Per Page
Sort Options
- ItemНАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА навчальної дисципліни «Атомна і ядерна фізика»(Національний авіаційний університет, 2011) Павлик, Борис ЗахаровичДисципліна “Атомна і ядерна фізика” є одним з розділів базового курсу загальної фізики, що лежить в основі вивчення всіх природничих наук та спрямована на підготовку студента, який спеціалізується за напрямком 6.040204 «Прикладна фізика». Основна мета полягає у одержанні базових знань з атомної і ядерної фізики та ознайомлення з основними поняттями, означеннями і методами квантової механіки; досконале вивчення теоретичних та експериментальних основ атомної і ядерної фізики та знайомство з сучасними підходами. Передбачається виконання фізичного практикуму з атомної фізики з метою розвитку у студентів навичок постановки експерименту, обробки результатів експерименту та спостереження фізичних явищ. Завданнями навчальної дисципліни є: Навчити студентів вільно орієнтуватися на якісному й кількісному рівні в основних фізичних явищах, пов’язаних з проявами квантової будови речовини, виробити навички практичного використання засвоєних знань, методів і підходів у подальшому навчанні та професійній діяльності. Вивчення курсу є необхідним етапом загальної фізичної освіти, яке закладає базу для подальшої спеціалізації.
- ItemНАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА навчальної дисципліни «Фізичний практикум»(Національний авіаційний університет, 2013) Кузнєцова, Олена Яківна; Нетреба, Жанна Миколаївна; Кліщ, Ірина КостянтинівнаДисципліна «Фізичний практикум» є експериментальною основою сукупності знань та вмінь, що формують профіль фахівця в області прикладної фізики. 1.2. Мета викладання навчальної дисципліни Метою викладання дисципліни є набуття знань та вмінь щодо оволодіння методами, методиками та технікою проведення фізичних досліджень, правилами виконання експериментальної роботи. 1.3. Завдання вивчення навчальної дисципліни Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: - проведення класичних фізичних дослідів з перевірки законів фізики; - оволодіння принципами дії пристроїв та обладнання, які застосовуються при виконанні лабораторних завдань; - оволодіння методами та технікою виконання фізичного експерименту; - оволодіння методами обробки результатів експерименту; - розвинення експериментальної інтуїції та дослідницьких якостей.
- ItemНАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА навчальної дисципліни «Електродинаміка»(Національний авіаційний університет, 2014) Васецький, Юрій МиколайовичДана навчальна дисципліна відноситься до одного з розділів теоретичної фізики і є теоретичною основою для вивчення і засвоєння фундаментальних знань з фізики. Оволодіння основними поняттями і принципами та отримання необхідних навичок закладає основу формулювання та вирішення конкретних задач і використання методів дослідження електромагнітних явищ, що є необхідним моментом формування фахівця в області прикладної фізики.Метою викладання дисципліни є вивчення студентами основних понять, принципів та методів класичної електродинаміки і застосовування отриманих знань для опису електромагнітних явищ. Вивчення курсу є необхідним етапом загальної фізичної освіти, який закладає базу для подальшої спеціалізації.Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: - отримання знань про основні принципи теоретичних основ класичної електродинаміки; - навчання студентів вільно орієнтуватися в основних фізичних явищах, пов’язаних з проявами електромагнітного поля; - навчання студентів вмінь якісного і кількісного опису електромагнітних процесів; - отримання навичок практичного використання засвоєних знань, методів і підходів у подальшому навчанні та професійній діяльності.
- ItemНАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА навчальної дисципліни «Фізика плазми»(Національний авіаційний університет, 2014) Черемних, Олег КостянтиновичДана дисципліна є базовою для вивчення і засвоєння фундаментальних знань з фізики, оволодіння основними поняттями, принципами і підходами до розуміння сутності фізичних процесів. Ці навички необхідні для формулювання як загальних, так і конкретних фізичних моделей та розробки методів дослідження плазми, що є необхідним моментом формування висококваліфікованого фахівця в області прикладної фізики, зокрема, для авіакосмічної промисловості та досліджень космосу, інших високотехнологічних галузей, зокрема, енергетичної . Метою дисципліни «Фізика плазми» є формування знань з фізики плазми, шляхом вивчення: основних понять фізики плазми, основних термінів та визначень, теоретичного забезпечення досліджень у зазначеній галузі, характеристики методів математичного забезпечення і засобів їх реалізації, принципів побудови фундаментальних моделей, застосованих у фізиці плазми, новітніх досягнень науки і техніки на основі фізики плазми, що тісно пов'язані з такими досягненнями науки та техніки як: керовані термоядерні реакції, фізика ближнього космосу, астрофізика, пряме перетворення теплової енергії в електричну, одержання надшвидких газових струменів і потоків, нові напрямки в зварюванні й обробці поверхонь металів, в квантовій електроніці, газовій енергетиці. Паралельно із вивченням теоретичних аспектів передбачається проведення практичних занять із застосуванням теоретичних положень при розв'язуванні різноманітних практичних задач. Також має бути виконана курсова робота з метою вирішення конкретної науково-технічної задачі з основних проблем фізики плазми. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: - послідовне викладання основ фізичних процесів, що є характерними для плазми; - ознайомлення з фундаментальними поняттями, законами, теоріями, що використовує фізика плазми, а також з методами досліджень у фізиці плазми; - оволодіння прийомами та методами розв'язання конкретних задач з різних перспективних напрямів науки та техніки, безпосередньо пов'язаних з фізикою плазми; - ознайомлення з сучасним науковим обладнанням, що використовують при вивченні фізики плазми, вироблення навичок практичного застосування набутих знань, методів та підходів у подальшому навчанні та в майбутній діяльності фахівця, у тому числі з виділення фізичний змісту та формування навиків проведення експерименту у подальшій галузевій профілізації.
- ItemНАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА навчальної дисципліни «Числові методи»(Національний авіаційний університет, 2014) Шмельова, Людмила ВолодимирівнаНавчальна дисципліна «Числові методи» є складовою циклу професійної підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня «Бакалавр» спеціальність «Прикладна фізика» і є базовою для вивчення всіх дисциплін, в яких використовується комп’ютерне моделювання фізичних процесів. Метою викладання дисципліни є: ознайомлення з методами обчислювальної математики, практикою застосування обчислювальних методів до задач з фізики та основами наукового програмування. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: - опанування мовами прикладних пакетів наукових обчислень; - оволодіння принципами, методами та алгоритмами наближеного аналізу і синтезу математичних моделей; - застосовування отриманих знань при розв’язуванні тестових задач .
- ItemНАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА навчальної дисципліни «Теорія поля»(Національний авіаційний університет, 2014) Северин, Володимир СвятославовичНавчальна дисципліна “Теорія поля” є складовою циклу професійної підго-товки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня «Бакалавр» спеціальність «При-кладна фізика»” і базується на засвоєнні поглиблених знань з класичної електро-динаміки і ставить до мети досконале вивчення теоретичних основ електрики та магнетизму. Метою викладання дисципліни є: одержання студентами міцних і ґрунтовних знань з таких розділів дисципліни як: механіка та електродинаміка у чотирьохвимірному просторі-часі, система рівнянь Максвела у чотирьохвимірному вигляді, електромагнітне випромінювання, застосування рівнянь Максвела для опису явищ електрики та магнетизму, теорія електромагнітних хвиль; Завданням вивчення навчальної дисципліни є: навчити студентів вільно орієнту-ватися на рівні теоретичної фізики в основних фізичних явищах, пов’язаних з про-явами електромагнітного поля, виробити навички практичного використання за-своєних знань, методів і підходів у подальшому навчанні та професійній діяльно-сті.
- ItemНАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА навчальної дисципліни "ТЕОРЕТИЧНА МЕХАНІКА"(Національний авіаційний університет, 2014) Єжов, Сергій МиколайовичДана навчальна дисципліна є теоретичною основою сукупності знань та вмінь, що формують фізико-математичний профіль фахівця в області прикладної фізики. Метою викладання дисципліни є розкриття сучасних наукових концепцій, понять та методів дослідження динаміки, статики, кінематики та малих коливань матеріальних тіл та формування у студентів лагранжев та гамільтонів світогляд з позицій класичної механіки щодо механічних процесів, породжених взаємодією матеріальних тіл. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: – зведення довільної системи сил до головного вектора та головного моменту; вміння знаходити інваріанти; – оволодіння основними рівняннями рівноваги; вміння досліджувати статично невизначені системи; – вміння описати кінематику точки та абсолютно твердого тіла; – вміння застосувати основні теореми динаміки; – оволодіння рівняннями Лагранжа та Гамільтона для дослідження проблем теоретичної механіки.
- ItemНАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА навчальної дисципліни «Фізика твердого тіла»(Національний авіаційний університет, 2014) Матвієвська, Галина ІванівнаДисципліна “Фізика твердого тіла” вивчається на завершальному етапі підготовки фахівців за освітньо-кваліфікаційнимо рівнем “бакалавр” після засвоєння необхідного математичного апарату та дисциплін загальної і теоретичної фізики. Метою викладання дисципліни є формування у студентів сучасних уявлень про будову та властивості речовини. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: - дослідження моделі твердого тіла на основі просторової та електронної будови; - оволодіння теоретичними і експериментальними методами дослідження кристалів; - розкриття взаємозв’язку будови і властивостей (кінетичних, оптичних, магнітних, надпровідних тощо) твердого тіла.
- ItemНАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА навчальної дисципліни «Програмні засоби для рішення фізичних задач»(Національний авіаційний університет, 2014) Мельник, Руслан МихайловичВивчення дисципліни «Програмні засоби для рішення фізичних задач» є складовою циклу професійної підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня «Бакалавр» спеціальність «Прикладна фізика» і необхідним етапом загальної комп’ютерної освіти, що закладає основу для самостійної роботи в області використання програмних засобів для рішення різноманітних фізичних задач. Метою викладання дисципліни є: оволодіння програмними засобами і алгоритмами для рішення типових задач в областях механіки, молекулярної та статистичної фізики. Завданням вивчення навчальної дисципліни є навчити студентів: - використовувати основні алгоритми і програмні засоби, що використовуються для моделювання фізичних явищ в областях механіки, молекулярної та статистичної фізики, застосовувати основи чисельного аналізу та оцінювати похибки розрахунків; - основам створення комп’ютерних алгоритмів і програм для розв’язку задач механіки, аналізу руху у полі центральних сил для різних потенціалів взаємодії, основи чисельного аналізу руху частинок, що взаємодіють між собою; - аналізувати поведінку складних коливальним процесів, систем звязаних осцилляторів, задачі Фермі Улама Паста, поведінку динамічних систем, динаміку біологічних популяцій і хаотичних явищ; - використовувати метод молекулярної динаміки і Монте Карло для аналізу багаточастинкових систем;
- ItemНАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА навчальної дисципліни “ ЕЛЕКТРОННА СПЕКТРОСКОПІЯ ТВЕРДОГО ТІЛА”(Національний авіаційний університет, 2014) Карбівський, Володимир ЛеонідовичДана навчальна дисципліна належить до циклу професійної та практичної підготовки фахівців ОКР «Бакалавр», базується на знаннях, набутих студентами при вивченні дисциплін фундаментального циклу та належить до завершального етапу освіти за спеціальністю 6.040204 «Прикладна фізика (за галузями використання)». Метою викладання навчальної дисципліни є формування у студентів систематичних уявлень про можливості електронної спектроскопії в аналізі хімічного складу, електронну структуру поверхні та об`єму твердих тіл, розподілу заповнених і незаповнених енергетичних поверхневих рівнів, ступеня окислення та хімічної активності поверхні, засвоєння теоретичних засад методів електронної спектроскопії. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: формування базових знань в області спектроскопії твердого тіла, зокрема, таких як фізичні основи взаємодії рентгенівських променів з речовиною, які формують у студентів необхідний базис для розуміння фізичних принципів спектроскопічних методів, що використовуються для дослідження твердого тіла; засвоєння теоретичних засад методів електронної спектроскопії та оволодіння методологією і особливостями їх застосування, набуття практичних навичок отримання та розшифровки спектрів поглинання, пропускання і відбивання та спектральних характеристик досліджуваних об’єктів; формування практичних навичок у студентів, необхідних для спектроскопічного аналізу хімічного складу, електронної структури поверхні та об`єму твердих тіл, розподілу заповнених і незаповнених енергетичних поверхневих рівнів, ступеня окислення та хімічної активності поверхні в межах випускних робіт на ступінь бакалавра.
- ItemНАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА навчальної дисципліни «Фізичні основи напівпровідникової фотоенергетики»(Національний авіаційний університет, 2015) Костильов, Віталій ПетровичНавчальна дисципліна “Фізичні основи напівпровідникової фотоенергетики” належить до циклу професійної та практичної підготовки ОКР «Бакалавр», що формує профіль з напівпровідникової фотоенергетики фахівця прикладної фізики. Метою викладання дисципліни є ознайомлення студентів із сучасним станом проблем, пов’язаних з розвитком та використанням одного з напрямків відновлюваної енергетики – прямого перетворення сонячної енергії в електричну за допомогою напівпровідникових фотоелектричних перетворювачів. Навчальне завдання курсу полягає в засвоєнні студентами основних питань, які стосуються принципів роботи сонячних елементів і батарей, та оволодінні математичним апаратом, що використовується для розрахунку основних параметрів сонячних елементів, сонячних батарей та модулів.
- ItemНАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА навчальної дисципліни «Загальна фізика»(Національний авіаційний університет, 2015) Кондратенко, Петро ОлексійовичНавчальна програма навчальної дисципліни “ Загальна фізика ” розроблена на основі “Методичних вказівок до розроблення та оформлення навчальної та робочої навчальної програм дисциплін», введених в дію розпорядженням від 16.06.2015р. №37/роз . Дана навчальна дисципліна є теоретичною та практичною основою сукупності знань та вмінь, що формують профіль фахівця в галузі будівництва. Навчальна дисципліна «Загальна фізика» знайомить студента з сучасним станом фізики та її застосувань (авіація, космонавтика, електроніка, будівництво і т. ін.). В навчальній дисципліні «Загальна фізика» природно поєднані під¬ходи до вивчення фізичних процесів. В усіх розділах фізики встановлені внутрішні логічні зв’язки. Із ска¬заного випливає, що навчальна дисципліна «Загальна фізика» дозволить вирішувати професійні завдання, пов’я¬зані з самостійною виробничою діяльністю, забезпеченням експлуатації електронного обладнан¬ня, технологічних апа¬ратури і приладів. Метою викладання дисципліни є вивчення основних фізичних явищ та ідей; оволодіння фундаментальними поняттями, законами і теоріями класичної і сучасної фізики, а також методами фізичного дослідження; оволодіння методами фізичного дослі¬дження; ознайомлення з сучасною експериментальною фізичною апаратурою, формування навиків проведення фізичного експерименту; формування наукового світогляду і сучасного фізичного мислення; опанування способами і методами розв’язання конкретних задач з різних розділів фізики; формування вміння виділяти конкретний фізичний зміст у прикладних задачах майбутньої спеціальності. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: опанування способів та методів фізичного дослі¬дження. формування наукового світогляду, сучасного фізичного мислення; вміння виділяти конкретний фізичний зміст у прикладних задачах майбутньої спеціальності;
- ItemНавчальна програма навчальної дисципліни "Наноструктури та нанотехнології"(Національний авіаційний університет, 2016) Репецький, Станіслав ПетровичНавчальна програма навчальної дисципліни «Наноструктури та нанотехнології» розроблена на основі «Методичних вказівок до розроблення та оформлення навчальної та робочої навчальної програм дисциплін», введених в дію розпорядженням від 16.06.2015р. №37/роз. Дана навчальна дисципліна є складовою циклу професійної підготовки фахівців освітнього ступеня «Магістр» з прикладної фізики і є базовою для вивчення фізичних дисциплін, які потребують поєднання математичних знань з фізичним способом мислення. Метою викладання навчальної дисципліни є ознайомлення з технологіями одержання наноструктур і напівпровідникових приладів, в яких розміри робочих шарів знаходяться у нанометровому діапазоні або, які використовують наноструктуровані матеріали, з методами дослідження енергетичного спектру та властивостей наноструктур та нанорозмірних приладів. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: – формування у студентів фізичного мислення на основі відповідних понять про наноструктурні матеріали і прилади на їх основі; – оволодіння методами експериментального та теоретичного дослідження енергетичного спектру та властивостей наноструктур; – формування у студентів навичок роботи з наноструктурними матеріалами і нанорозмірними приладами.
- ItemНавчальна програма навчальної дисципліни "Обчислювальна техніка"(Національний авіаційний університет, 2016) Запорожець, Артур ОлександровичНавчальна програма навчальної дисципліни «Обчислювальна техніка» розроблена на основі «Методичних вказівок до розроблення та оформлення навчальної та робочої навчальної програм дисциплін», введених в дію розпорядженням від 16.06.2015 р. №37/роз. Дана навчальна дисципліна є необхідним етапом загальної комп’ютерної освіти, що закладає основу для самостійної роботи в області використання програмних засобів для рішення різноманітних фізичних задач. Метою викладання дисципліни є: оволодіння принципами роботи і використання комп’ютерної техніки, орієнтація в глобальних комп’ютерних мережах, робота з відомими програмними засобами для рішення фізичних задач. Завданням вивчення навчальної дисципліни є: - вміти використовувати популярні пакети для обробки інформації та підготовки наукового матеріалу; - навчити основам роботи з найпоширенішими прикладними програмами, призначеними для роботи у мережах; - ознайомити з математичною обробкою даних.
- ItemНавчальна програма навчальної дисципліни "Теорія планування експерименту"(Національний авіаційний університет, 2016) Нищенко, Михайло МарковичНавчальна програма навчальної дисципліни «Теорія планування експерименту» розроблена на основі «Методичних вказівок до розроблення та оформлення навчальної та робочої навчальної програм дисциплін», введених в дію розпорядженням від 16.06.2015р. №37/роз. Дана навчальна дисципліна призначена для практичного застосування там, де проводяться складні наукові і технічні експериментальні дослідження. Метою викладання навчальної дисципліни є розкриття формалізованої теорії„хорошого” експерименту для раціональної організації експериментальних досліджень через розробку оптимальних планів їх проведення. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: – оволодіння логічними передумовами „хорошого” експерименту; – здійснення пасивного спостереження і активного експерименту для розширення області досліджень та зменшення ресурсів на їх виконання; – ознайомлення з критеріями оптимальності і типами планів; – ознайомлення з статичними і динамічними критеріями та стратегією оптимального експерименту, порівняння загальних стратегій; – дослідження способів градієнтної оптимізації; – ознайомлення з планами для рішення задач оптимізації, опису поверхні відгуку, оцінки впливу факторів; – побудова алгоритму пошуку основних параметрів експерименту для рішення екстремальних задач.
- ItemНавчальна програма навчальної дисципліни "Фізичне матеріалознавство"(Національний авіаційний університет, 2016) Сорока, Арсен ПетровичНавчальна програма навчальної дисципліни «Фізичне матеріалознавство» розроблена на основі «Методичних вказівок до розроблення та оформлення навчальної та робочої навчальної програм дисциплін», введених в дію розпорядженням від 16.06.2015р. №37/роз. Дана навчальна дисципліна є теоретичною основою сукупності знань та вмінь, що формують матеріалознавчий профіль фахівця з прикладної фізики. Метою викладання дисципліни є формування у студентів знань про сучасний стан науки про структуру та властивості авіаційних матеріалів та методи їх дослідження на атомному, наноструктурному, мікроструктурному і макроструктурному рівнях. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: - оволодіння фізично - обѓрунтованими уявленнями про вимоги до сучасних конструкційних, спеціальних та функціональних авіаційних матеріалів; - дослідження фізичних основ, які визначають зв’язок структури і властивостей авіакосмічних матеріалів; - оволодіння методами обробки авіаційних матеріалів з метою досягнення необхідних властивостей; - дослідження кристалічної та дефектної структури матеріалів на різних структурних рівнях за допомогою дифракційних методів: оптичної мікроскопії, дифракції рентгенівських променів, дифракції електронів.
- ItemНавчальна програма навчальної дисципліни "Молекулярна фізика"(Національний авіаційний університет, 2016) Фіалко, Наталія МихайлівнаНавчальна програма навчальної дисципліни «Молекулярна фізика» розроблена на основі «Методичних вказівок до розроблення та оформлення навчальної та робочої навчальної програм дисциплін», введених в дію розпорядженням від 16.06.2015 р. №37/роз. Дана навчальна дисципліна є одним з розділів базового курсу загальної фізики, що лежить в основі вивчення всіх природничих наук та спрямована на підготовку студента, який спеціалізується за напрямком 6.040204 «Прикладна фізика». Метою викладання дисципліни є вивчення принципів термодинаміки та їх застосування для опису явищ, а також знайомство з основними експериментальними фактами, що лежать в основі цієї дисципліни. Вивчення курсу є необхідним етапом загальної фізичної освіти і закладає базу для подальшої спеціалізації. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: - навчити студентів володіти принципами термодинаміки, - вільно орієнтуватися в основних фізичних явищах, пов'язаних із проявами молекулярної структури речовини, на якісному й кількісному рівні; - знати основні закони та теореми термодинаміки, - мати уявлення про експериментальні засади, на яких базується термодинаміка, та про основні застосування термодинаміки та молекулярної фізики.
- ItemНавчальна програма навчальної дисципліни "Фізико-хімічні методи"(Національний авіаційний університет, 2016) Репецький, Станіслав ПетровичНавчальна програма навчальної дисципліни «Фізико-хімічні методи» розроблена на основі «Методичних вказівок до розроблення та оформлення навчальної та робочої навчальної програм дисциплін», введених в дію розпорядженням від 16.06.2015р. №37/роз. Дана навчальна дисципліна є складовою циклу професійної підготовки фахівців освітнього ступеня «Магістр» з прикладної фізики і є базовою для вивчення фізичних дисциплін, які потребують поєднання математичних знань з фізичним способом мислення. Метою викладання дисципліни є ознайомлення з фізичними та хімічними методами дослідження енергетичного спектру та властивостей матеріалів для сучасних технологій. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: – формування у студентів фізичного мислення на основі відповідних понять про методи дослідження властивостей матеріалів; – оволодіння методами опису електронних і коливних спектрів та властивостей кластерів, впорядкованих і невпорядкованих кристалів; – формування у студентів навичок роботи з сучасними пакетами програм для розрахунку енергетичного спектру та властивостей матеріалів.
- ItemНавчальна програма навчальної дисципліни "Нанорозмірні системи, діагностика, технології отримання"(Національний авіаційний університет, 2016) Нищенко, Михайло МарковичНавчальна програма навчальної дисципліни «Нанорозмірні системи, діагностика, технології отримання» розроблена на основі «Методичних вказівок до розроблення та оформлення навчальної та робочої навчальної програм дисциплін», введених в дію розпорядженням від 16.06.2015р. №37/роз. Дана навчальна дисципліна базується на знаннях, набутих студентами при вивченні дисциплін фундаментального циклу та належить до завершального етапу освіти за спеціальністю 8.04020401 «Прикладна фізика (за галузями використання)». Метою викладання навчальної дисципліни є формування у студентів фізичних уявлення про природу квантових явищ в низько-розмірних структурах і їх впливу на електронні властивості, ознайомлення із методами їх отримання та діагностики наноматеріалов. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: формування базових знань в області фізики напівпровідникових наноструктур і наносистем як дисципліни, яка інтегрує загально фізичну і загальнотеоретичну підготовку фізиків та забезпечує технологічні основи сучасних інноваційних сфер діяльності; ознайомлення з основними принципами створення наноструктур, квантово-размірних структур і одноелектронних систем для приладів опто- і наноелектроніки, енергетики; ознайомлення з фізичними принципами роботи приладів, з методами діагностики наноструктур і з перспективами використання приладів на їх основі; формування практичних навичок у студентів, необхідних для створення і дослідження нанорозмірних структур в межах випускних робіт на ступінь магістра.
- ItemНавчальна програма навчальної дисципліни "Синергетика"(Національний авіаційний університет, 2016) Рєзцов, Віктор ФедоровичНавчальна програма навчальної дисципліни «Синергетика» розроблена на основі «Методичних вказівок до розроблення та оформлення навчальної та робочої навчальної програм дисциплін», введених в дію розпорядженням від 16.06.2015р. №37/роз. Дана навчальна дисципліна надає ґрунтовні знання застосування синергетичної методології аналізу процесів утворення просторово-неоднорідних структур в нелінійних фізичних процесах різної природи та наслідків їх утворення. Метою викладання дисципліни є формування у студентів уявлення про сучасні методи аналізу нелінійних фізичних процесів, які описуються рівняннями в часткових похідних на основі синергетичної методології. Це визначає умови розвитку просторово-неоднорідних структур розподілу параметрів внаслідок розвитку нестійкостей певного типу. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: – дослідження нелінійних моделей для характерних фізичних процесів (електродинамічних, теплових, дифузійних, гідродинамічних, механічних тощо); – вивчення схем дослідження стійкості (нестійкості) нелінійних фізичних процесів до просторових збурень того чи іншого типу; – оволодіння методами аналізу дисперсійних рівнянь для частоти збурень та якісного аналізу нелінійних моделей фізичних процесів (механічної аналогії, аналогій з теорією фазових переходів тощо); – оволодіння числовими методами аналізу просторово-неоднорідних структур; – дослідження комплексу фізичних явищ, які є наслідками формування просторово-неоднорідних структур, та узагальнюючих фізичних принципів, які є придатними для аналізу нелінійних процесів будь-якої фізичної природи.