Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри економіки повітряного транспорту
Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/45328
Browse
Browsing Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри економіки повітряного транспорту by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 150
- Results Per Page
- Sort Options
Item Економічна ефективність управління оборотним капіталом транспортного підприємства(Національний авіаційний університет, 2021) Белий, Микита ВолодимировичАктуальність дослідження обумовлена тим, що у період становлення ринкових відносин в Україні, гострої нестачі фінансових ресурсів необхідно приділяти промислових системи господарювання визначають залежність результатів діяльності підприємств від ефективності використання оборотного капіталу. Тому дослідження системи управління оборотним капіталом як важливого чинника постійну увагу організації управління оборотним капіталом підприємств. Розвиток ринкових відносин та досвід зарубіжної підвищення особливої актуальності. Фінансова діяльність будь-якого промислового підприємств тісно для ефективного і цілеспрямована політика на Оборотному капіталу належить особливе місце у структурі капіталу підприємства, оскільки від якості управління ним залежить безперервність процесу виробництва та реалізації продукції, ліквідність підприємства, його платоспроможність та рентабельність. На сучасному етапі розвитку економіки України оборотний капітал як економічна категорія потребує глибшого дослідження та удосконалення є збиткова пов'язані з фінансових втратила напрямами пов'язана з формуванням управління яким потрібна продумана, виважена рівні окремого підприємства та на рівні держави. і використанням оборотного капіталу, організації управління ним на практиці. Підтвердженням цьому діяльність багатьох вітчизняних підприємств, проблеми, виробництвом та реалізацією продукції у зв'язку з недостатністю ресурсів. За власний оборотний вкладення левову частку11 займає дебіторська заборгованість, яка зростає. Відповідно, в структурі джерел формування оборотного капітал, а в структурі оборотного капіталу за постійно капіталу найбільшу частку займає кредиторська заборгованість, яка сьогодні зросла до критичного рівня. Це свідчить про постійне зменшення оборотного капіталу у сфері виробництва і його осідання у розрахунках, в результаті чого підприємствам в обіг потрібно залучати дедалі більші суми оборотного капіталу. джерелами його науковців та про організацію капіталом підприємств, виявлення її недоліків, причин та практичних рекомендацій щодо їх усунення на рівні окремих підприємств, галузей і вітчизняної економіки в цілому.Item Економічна оцінка результатів виробничо-фінансової діяльності транспортних підприємств(Національний авіаційний університет, 2021) Стасюк, Олександр ВікторовичВиробничо-фінансова діяльність підприємства - це процес, що включає в себе не тільки безпосередньо виробництво товарів або надання послуг, а й фінансово-економічну діяльність, постачання, збут продукції, використання трудових і матеріальних ресурсів, обладнання та техніки. Підприємство - структурований і живий організм. Структура будь-якого підприємства включає в себе адміністративно управлінський апарат, виробничий відділ, фінансово-економічний і відділ бухгалтерського обліку та звітності. Крім цього, в структуру можуть входити і інші підрозділи, в завдання яких входить забезпечити безперервний процес випуску і виготовлення продукції, яка була б конкурентоспроможною та відповідала за кількістю, якістю та термінами поставки вимогам ринку. При цьому основною вимогою і критерієм ефективності роботи підприємства є мінімізація витрат виробництва, тобто зниження собівартості вироблених товарів і послуг. Ефективність виробничо-фінансової діяльності підприємства, в першу чергу, залежить від таких факторів, як забезпеченість виробничими потужностями, стан виробничо-технічної бази, її технічний і організаційний рівень, то, наскільки організація виробництва і праці відповідає сучасним вимогам кон'юнктури ринку.Item Антикризове управління та усунення загрози банкрутства транспортного підприємства(Національний авіаційний університет, 2021) Камишна, Світлана ЮріївнаАнтикризове управління у значній частині вирішуваних проблем є ризиковим. В економіці України поряд з ризиками, які притаманні всім ринковим системам, виникає безліч проблем, пов'язаних із недосконалістю системи управління, відсутністю нормативних актів щодо ризикової діяльності, неефективною роботою фінансово-економічних та правових інститутів, дефіцитом антикризових менеджерів. Це зумовлює потребу створення комплексної системи антикризового управління, що інтегрує в собі всі елементи управління, з урахуванням як внутрішніх взаємозв'язків, так і взаємодії системи елементів з відповідними фінансово-економічними, правовими, політичними та іншими інститутами. В даний час використовується безліч визначень антикризового управління. Узагальнення існуючих у науковій літературі підходів дає підставу розглядати категорію «антикризове управління» як систему управління підприємством, що має комплексний, системний характер, спрямовану на запобігання або усунення несприятливих для бізнесу явищ через використання всього потенціалу сучасного менеджменту, розробки та реалізації на підприємстві спеціальної програми, що має стратегічний характер, що дозволяє усунути тимчасові труднощі, зберегти та примножити ринкові позиції при будь-яких обставин, в основному, на власні ресурси. Сутність поняття полягає у створенні передумов того, щоб незначні труднощі у господарській діяльності не досягли масштабів кризи, в акцентуванні уваги на руйнівній особливості кризи як явища, що гостро загрожує існуванню підприємства та вимагає швидкої локалізації наслідків з метою збереження матеріальної основи для діяльності. У сучасних умовах пріоритетом для менеджменту є діагностика та контроль, що дозволяють виявляти ознаки кризових тенденцій на ранніх етапах розвитку та впроваджувати відповідні антикризові заходи щодо їх нейтралізації. В умовах нестабільності зовнішнього середовища підвищується актуальність функцій планування та організації, що дозволяють у разі значних відхилень від планових показників при зміні факторів внутрішнього та зовнішнього середовища провести діагностику та прийняти відповідні оперативні, тактичні та стратегічні управлінські рішення. Розробка та впровадження реально діючого організаційно-економічного механізму антикризового управління, що стимулює економічний розвиток за допомогою цілісного та ефективного використання потенціалу підприємства, а також своєчасно, адекватно і в короткі терміни попереджуючого можливі відхилення від плану та цільової установки підприємства, як певної мікроекономічної системи, стають першочерговим завданням для менеджменту під час вирішення організаційних, економічних та фінансових завдань. Проведені дослідження дозволяють зробити висновок, що антикризового управління є ефективним тільки в тому випадку, якщо є комплексним багатоплановий процес, з постійною оцінкою ефективності його заходів та інструментів, суттєво відрізняється від традиційного механізму гнучкістю, адаптивністю та високою ефективністю.Item Ефективність управління виробничим потенціалом підприємства в умовах неомодернізації(Національний авіаційний університет, 2021) Хоменко, Євгеній ОлександровичРозвиток та поширення цифрових технологій, інтелектуалізація виробничих систем потребують корінних змін у підходах до управління виробничим потенціалом, адже в основі ефективного управління сучасним авіаремонтним підприємством лежить саме стратегічне управління виробничим потенціалом підприємства. У цьому випадку, корінні зміни, перш за все, стосуються переорієнтації виробництва, зважаючи на виробничий потенціал підприємства, адже динамічність зовнішнього середовища, політична нестабільність і невизначеність є постійним стимулом до пошуку прихованих резервів у виробничому потенціалі та до дієвого забезпечення придатності ресурсної бази в умовах неомодернізаційних змін.. В умовах неомодернізації підприємство зіштовхується з викликами стосовно значущості виробничого потенціалу в їхній діяльності задля забезпечення конкурентних переваг та лідируючих позицій у галузі. Оскільки підприємства зазвичай не здатні впливати на зовнішнє середовище, їм необхідно приділити більшу увагу адаптації до швидкоплинних та мінливих умов господарського середовища та використовувати виробничий потенціал у відповідності до своїх виробничих можливостей та очікувань ринку. Саме тому, дослідження виробничого потенціалу підприємства, зосереджене на пошуку нових напрямів його ефективного використання, є актуальним та набуває нових значень.Item Оцінка прибутковості діяльності транспортного підприємства(Національний авіаційний університет, 2021) Лістрова, Маргарита СергіївнаПрибуток – це грошовий вираз основної частини грошових накопичень, створюваних підприємствами будь-якої форми власності. Як економічна категорія він характеризує фінансовий результат підприємницької діяльності підприємства. Прибуток є показником, який як найповніше відображає ефективність виробництва, обсяг і якість виробленої продукції, стан продуктивності праці, рівень собівартості. Разом з тим, прибуток надає стимулюючу дію на зміцнення комерційного розрахунку, інтенсифікацію виробництва при будь-якій формі власності. Тому однією з актуальних задач сучасного етапу розвитку економіки є оволодіння керівниками сучасними методами ефективного управління прибутком підприємства, в тому числі його плануванням. Істотно росте і відповідальність за своєчасність і якість схвалюваних рішень. Грамотне, ефективне планування прибутку передбачає побудову на підприємстві відповідних організаційно-методичних систем забезпечення планування, знання основних механізмів формування прибутку, використання сучасних методів її аналізу.Item Стратегічне управління розвитком транспортного підприємства(Національний авіаційний університет, 2021) Калюжний, Євген ДмитровичПерехід до ринкової економіки визначив для багатьох підприємств проблему реформування систем управління шляхом введення таких організаційних моделей, які забезпечують максимізацію прибутку, у короткостроковій перспективі, примноження капіталу, у довго строковій перспективі, та вирішення соціальних проблем персоналу підприємства. Але, на жаль, перехідний процес затягнувся і сучасне управління суб'єктами господарювання головним чином орієнтовано на рішення короткострокових проблем. Тобто власники та менеджмент підприємства бажають заробляти скорий прибуток і не спрямовані на розширення та роз виток.Item Економічна ефективність впровадження інновацій на залізничному транспорті(Національний авіаційний університет, 2021) Вітько, Діана АнатоліївнаУ сучасному світі серед постійної конкуренції постає завдання створити унікальний продукт. Завдяки ретельним дослідження ми маємо поняття «інновація» та «інноваційна діяльність», які створюють реструктуризацію протягом всіх процесів життєдіяльності продукту. Взагалі інноваційний процес проходить різні види діяльності через науково технічний прогрес, у зв’язку з цим виникають різні етапи витрат та терміни реалізації. Під час кризових явищ серед усіх рівнім світової економіки стають в перевазі інновації та інвестиції на підприємстві. Оскільки, завдяки ним, можливо підвищити конкурентність за рахунок, ефективної роботи, зменшення витрат та раціонального використання ресурсів. У підприємства є шляхи розвитку та отримання інвестицій, вони повинні правильно застосовуватись, щоб відбувалось поліпшення технічної та економічної ситуації Головним важелем усіх інновацій та інструментом їх реалізації є галузева транспортна наука. Цей вид логістичної діяльності з кожним роком все більше досліджується, щоб знайти спосіб покращити та зробити більш ефективним рухомий склад. Цифрові технології також провадились на залізничному транспорті і постійно трансформується, тому що постають нові функціональні задачі та з’являються об’єкти управління. Головною метою є збереження збалансованої системи транспорту при впровадженні інновації. Логістична діяльність з кожним роком все більше досліджується, щоб знайти спосіб покращити та зробити більш ефективним рухомий склад. Більшість країн перевагу надають залізничному транспорту, оскільки його функціонування не залежить від пори року, кліматичних умов, має високу пропускну та провізну здатність, низькі тарифи, можливість доставляти швидко на великі дистанції. Основним недоліком виступають великі капітальні вкладення у галузь, тож країни активно шукають шляхи підвищення ефективності при мінімальних витратах. Цифрові технології також провадились на залізничному транспорті і постійно трансформуються, тому що постають нові функціональні задачі та з’являються об’єкти управління. На залізничному транспорті існує певна специфіка та особливості інноваційної діяльності. Оскільки це є наймаштабніша галузь перевезень в нашій країні за об’ємами вантажообігу, відома великими капітальними вкладеннями, інерційністю розвиток інших галузей залежить від залізничного транспорту. Слід зауважити, що цей вид транспорту відносить до енергозатратної та матеріаломісткої галузі, де застосування інновацій можуть значно вплинути на скорочення витрат в межах країни.Item Підвищення економічної ефективності діяльності транспортних підприємств(Національний авіаційний університет, 2021) Смірнова, Аріна СергіївнаВ сучасних умовах існування ринку все більшого значення набуває розвиток та економічна ефективність діяльності суб’єктів господарювання. Це обумовлене тим, що на сьогодні велика конкуренція на ринку, тому забезпечити конкурентоспроможність та існування підприємства на довгострокову перспективу можна завдяки підвищенню економічної ефективності. Оскільки ефективність під собою розуміє отримання певних переваг при використанні менших затрат, вона притаманна усім розділам та підрозділам діяльності підприємства, вся ділова діяльність може характеризуватися економічною ефективністю, що визначає кількісні показники переваги кінцевих ефектів у більш практичному плані. Економічна ефективність досліджує абсолютний розмір показників, економічне використання виробничих ресурсів, ефективність бізнес-процесів та ефективність продукції. Тому використовуючи певні резерви та шляхи для покращення виробничої, управлінської, маркетингової та фінансової діяльності суб’єкта ми підвищуємо економічну ефективність діяльності та отримаємо чимало переваг над іншими підприємствами. І якщо брати до уваги значення ефективності, ми можемо дослідити в інших дослідженнях, то питання підвищення економічної ефективності діяльності транспортного підприємства вимагає певних розробок та обґрунтування, враховуючі певні особливості діяльності даних підприємств. Дану тему розглядали такі науковці та економісти як: П. Друкер, В. Петі, А. Андрейчук, С. В. Войтко, В. Г. Герасимчук, тощо. Проте варто зазначити, що єдиного методу оцінки економічної ефективності немає. Практичне значення покращення економічної ефективності діяльності транспортних підприємств проявляється у збільшенні прибутку, розширенні ринків перевезень та зміцненні позицій на конкурентному ринку суб’єктів господарювання, а також безпосередньо у збільшенні валового національного продукту країни та збільшені експорту транспортних виробів. Дана випускна робота є самостійно розробленою та написаною роботою, яка має виявити рівень підготовки, здатність до самостійного аналізу та обґрунтуванні пропозицій та рекомендацій щодо підвищення економічної ефективності діяльності транспортних підприємств на прикладі Публічного акціонерного товариства «Київська виробнича компанія «Рапід». Випускна робота складається з двох розділів, відповідно теоретичного та аналітико-рекомендаційного. Перший розділ містить три підрозділи, в яких проведено дослідження поняття «економічно ефективності», визначені методи та показники її оцінки та обґрунтовані, на власну думку, особливості показників аналізу ефективності транспортних підприємств. У другому розділі, на основі попередньо проведеного дослідження обраної теми, здійснено аналітичні розрахунки та оцінка економічної ефективності на Публічному акціонерному товаристві «Київська виробнича компанія «Рапід» та запропоновані пропозиції щодо підвищення ефективності на транспортних підприємствах.Item Ефективність модернізації основних засобів транспортного підприємства(Національний авіаційний університет, 2021) Павлов, Євгеній РуслановичДіяльність транспортного підприємства пов’язана з наявністю та ефективністю використання основних засобів, котрі повинні відповідати економічних, технологічним та функціональним характеристикам для забезпечення принципів результативності, енерго та ресурсозбереження, а також забезпечувати конкурентоспроможність, якість та безпеку надання транспортних послуг. Завдання постійної модернізації та забезпечення інноваційності оновлення основних засобів є досить актуальним, оскільки від нього залежить здатність транспортного підприємства надавати послуги , тому важливо провести дослідження даної проблеми та формалізувати напрями підвищення ефективності процесів модернізації. На сьогодні аналіз управління модернізацією основних засобів на транспортних підприємствах показує недостатню ефективність використовуваних методів та форм управління, що виражається у високому рівні зносу, втратах енергоресурсів, низькій кості послуг. Зазвичай, головною причиною низької ефективності управління процесами модернізації основних засобів є невідповідність існуючих потреб підприємств їх реальним інвестиційними та інноваційними можливостями, а також застосування застарілих і неефективних технологій. В описаних умовах доцільно обґрунтувати шляхи та інструментарій модернізації основних засобів підприємства на засадах інноваційного розвитку. Сучасні тенденції інноваційного розвитку підприємств транспортної сфери пов’язані з рядом закономірностей та потребують постійного управлінського і технологічного удосконалення. Актуальними завданнями модернізації підприємств транспорту стають гнучкість та адаптивність, динамічність та результативність діяльності у відповідь на зростаючі впливи процесів інтелектуалізації та цифровізації, лібералізація ринків та публічності господарської діяльності суб’єктів вітчизняної економіки.Item Управління ефективністю інвестиційної діяльності авіапідприємства(Національний авіаційний університет, 2021) Долгополова, Юлія АндріївнаДипломна робота присвячена дослідженню процесу забезпечення ефективності інвестиційної діяльності підприємства.Item Ефективність управління матеріальнο-технічним пοстачанням транспοртнοгο підприємства в умοвах неοтехнοлοгічнοгο відтвοрення(Національний авіаційний університет, 2021) Кривенкο, Євгенія АнатοліївнаРοзвинуті країни викοристοвують ринкοву екοнοмічну систему, в якій гοлοвним регуюючим механізмοм виступає ринοк – місце взаємοдії пοпиту та прοпοзиції. Незамінним кοмппοнентοм данοї системи виступає кοнкуренція. Щοб підприємствο булο ефективним і малο мοжливість οтримувати прибутοк, для цьοгο керівництву неοбхіднο детальнο прοдумувати οрганізацію свοєї рοбοти, рοзрοбляти ринкοву стратегію і тактику пοведінки, вчаснο дοставляти кοмпанії неοбхідні ресурси, технοлοгії та οбладнання. Для тοгο щοб забезпечити підприємствο неοбхідними йοму матеріалами відпοвіднο дο виявленοї пοтреби, οрганізується матеріальнο-технічне пοстачання підприємства. Йοгο завдання пοлягає у визначенні пοтреби підприємства в матеріальнο-технічних ресурсах, пοшуку мοжливοстей пοкриття цієї пοтреби, οрганізації зберігання матеріалів і їх видачі, а такοж в прοведенні кοнтрοлю за правильним викοристанням матеріальнο-технічних ресурсів і сприяння в їх екοнοмії. Вирішуючи цю задачу, працівники οрганів пοстачання пοвинні вивчати і врахοвувати пοпит і прοпοзицію на всі спοживані підприємствοм матеріальні ресурси, рівень і зміну цін на них і на пοслуги пοсередницьких οрганізацій, οбирати найбільш екοнοмічну фοрму руху тοварів, οптимізувати запаси, знижувати транспοртнο-загοтівельні і складські витрати. Актуальність теми пοлягає в неοбхіднοсті пοстійнοгο οнοвлення та свοєчаснοї мοдернізації матеріальнο-технічнοї бази підприємства задля підтримання кοнкурентοспрοмοжнοсті прοдукції, οскільки від ефективнοсті управління матеріальнο-технічним пοстачанням залежить οбсяг і якість прοдукції, щο випускається (рοбіт і пοслуг, щο надаються).Item Управління змінами діяльності підприємства автомобільного транспорту(Національний авіаційний університет, 2021) Трусобородський, Дмитро МиколайовичВ сучасних умовах розвитку: глобалізації й інтеграції, зростання конкуренції на внутрішньому і світовому ринках, трансформаційних перетворень, комунікаційних зв’язків відбуваються процеси динамічно змінюваного характеру. Вони охоплюють всі напрями та складові діяльності підприємств як системних цілісностей інноваційно-креативного спрямування в їх органічній єдності з цільовими установками щодо розвитку екологічних, соціальних, економічних й інших напрямів соціально-економічного середовища. Розвиток транспортних підприємств України відбувається в умовах зміни державних пріоритетів, впровадження новітніх та удосконалення існуючих технологій, розширення переліку продукції й послуг, зміни потреб та смаків споживачів, посилення конкурентної боротьби. Подібна висока динаміка сучасного економічного простору вимагає від транспортних підприємств розвитку такої ключової компетенції, як здатність ефективно та швидко реагувати на нагальні виклики. Разом із тим, на практиці необхідні зміни у більшості підприємств проводяться не на системній основі, без орієнтації на розв’язання задач в органічній єдності соціального, інтелектуального та економічного спрямування. Вони мають вибірковий характер і спрямовані на часткове покращення. Розв’язання існуючої проблеми можливе шляхом використання нового підходу до формування системи забезпечення стратегічного розвитку підприємств транспорту через управління змінами як системною цілісністю.Item Конкурентоспроможність транспортних підприємств в ринкових умовах та шляхи її підвищення(Національний авіаційний університет, 2021) Пузир, Роман ВікторовичЗа останні роки світова економіка значно виросла, та продовжує стрімко рости, відбувається поглиблення міжнародного поділу праці, економічна глобалізація, транснаціоналізація виробництва. Враховуючи це, кожний аеропорт намагається покращити рівень надання своїх послуг, оновлюючи обладнання, розвиваючи логістику , додаючи нові посадкові лінії, тощо. Тому підвищення конкурентоспроможності міжнародних аеропортів дуже важливе, воно сприяє створенню союзів між економічними суб’єктами на міжнародному рівні. На сучасному етапі економічного розвитку досягти високих показників господарської діяльності може тільки те підприємство, яке має конкурентоспроможне виробництво, здатне задовольнити суспільні потреби у високоякісній продукції (послугах) та забезпечити стійкі ринки збуту продукції, а також одержати достатні ресурси для подальшого розширеного відтворення й тим самим уникнути можливостей виникнення ситуації нестабільності й банкрутства підприємства. Конкуренція, як економічна категорія є основним чинником, що змушує підприємця постійно шукати й застосовувати у виробничій діяльності способи досягнення високих показників ефекту й ефективності економіки підприємства. Світовий ринок авіаційних перевезень є одним з основних елементів світового господарства та відіграє важливу роль у процесі закріплення взаємозв’язків між країнами. У сучасних умовах глобалізації основних процесів суспільної та економічної життєдіяльності людства можливість швидкого пересування людей та вантажів на далекі відстані в різні, включаючи найбільш важкодоступні, місця світу робить ринок авіаційних перевезень одним з найперспективніших та найдинамічніших транспортних ринків. В умовах глобальної конкуренції розвинена інфраструктура міжнародних аеропортів перетворюється на конкурентну перевагу країни на світовому ринку. Однак із зростанням динаміки світової економіки, розширення обсягу повітряного руху, питання про недосконалу інфраструктуру аеропортів є необхіднім для збалансованого розвитку всіх складових в умовах дефіциту інвестицій.Item Організаційно-економічний механізм управління економічним потенціалом підприємства в умовах змінного зовнішнього середовища(Національний авіаційний університет, 2021) Гончарова, Надія СергіївнаАктуальність теми дослідження. На сьогоднішній день однією з основних проблем, що стоять перед підприємствами, є пошук напрямів підвищення конкурентоспроможності, що забезпечують їх оптимальний розвиток і підтримку активності в умовах зовнішнього середовища, що безперервно змінюється. Дана проблема в сукупності з цілим спектром подібних проблем не представляється для сучасного підприємства новою, і однією з причин такого становища є невміння оцінювати економічний потенціал, що знаходиться в розпорядженні підприємства, і керувати його розвитком. Незважаючи на різноманіття теоретично-методологічних та методичних підходів до формування та кількісної оцінки рівня економічного потенціалу, цілісної системи управління його розвитком досі не запропоновано. Тим часом зацікавленість підприємств, які здійснюють свою діяльність в умовах нестійкості середовища функціонування, в адекватній оцінці та знаходження шляхів повної реалізації свого економічного потенціалу дуже сильна. Визначення рівня використання економічного потенціалу та резервів його підвищення дозволить підприємствам удосконалювати не лише технології, а й способи організації процесу з метою отримання додаткових конкурентних переваг та завоювання провідних позицій на ринку. Теоретична та практична затребуваність методичного інструментарію досліджень з проблеми формування та оцінки економічного потенціалу підприємства вимагає подальшого методичного осмислення, щоб підприємства могли не лише вміти оцінювати свій економічний потенціал, але й виявляти фактори, що безпосередньо впливають на його рівень. Всі наведені вище положення свідчать про необхідність і актуальність цього дослідження.Item Ефективність управління виробничим потенціалом підприємства(Національний авіаційний університет, 2021) Кравченко, Максим ВалентиновичОсновним завданням підприємств в умовах ринкової економіки є забезпечення конкурентоспроможності продукції. Як переконує практика, його найчастіше вирішують підприємства з високим виробничим потенціалом, що розглядається нами як потенційна здатність підприємства розробляти, виробляти та реалізувати конкурентоспроможну продукцію. При розгляді підприємства як виробничої системи в якості об'єкта стратегічного управління перш за все постає питання про те, які можливості воно має на поточний момент і матиме в перспективі, щоб забезпечити конкурентоспроможність своєї продукції. Тісно пов’язаний виробничий потенціал із стратегічним, який характеризує граничні можливості досягнення глобальної та локальної стратегічних цілей у відповідних зовнішніх умовах. Він є більш широкою категорією, ніж виробничий потенціал, оскільки характеризує не тільки граничні обсяги виробництва продукції за раціонального використання наявних ресурсів, а й здатність підприємства вивчати зовнішнє середовище, кон'юнктуру ринку та фактори виробництва, здатність адаптуватися до змін. Планування виробничого потенціалу дозволяє ефективно використовувати ресурси та отримувати максимально можливу економічну вигоду, що знаходить свій прояв у фінансових результатах. Останній відображає всі сторони діяльності підприємства – рівень його технологій та організації виробництва, ефективність системи управління, контроль за рівнем витрат тощо. Отримання прибутку, відображає ефективність операційної, фінансової, інвестиційної діяльності підприємства та слугує основним критерієм обґрунтування стратегії та є джерелом розширеного відтворення виробництва.Item Резерви зниження собівартості послуг транспортного підприємства(Національний авіаційний університет, 2021) Котик, Вікторія РоманівнаВ умοвах ринкοвих віднοсин центр екοнοмічнοї діяльнοсті переміщується дο οснοвнοї ланки всієї екοнοміки - підприємства, тοму щο саме на підприємстві ствοрюється прοдукція, викοнуються рοбοти, надаються пοслуги. Найважливішοю екοнοмічнοю категοрією, щο характеризує витрати підприємства на вирοбництвο і реалізацію прοдукції є сοбівартість прοдукції. Вοна є такοж найважливішим якісним пοказникοм рοбοти підприємства, тοму щο характеризує рівень викοристання всіх ресурсів (зміннοгο і пοстійнοгο капіталу), щο знахοдяться в рοзпοрядженні підприємства. Тοварοвирοбник пοвинне прагнути зниження сοбівартοсті, οскільки її зниження забезпечує йοму дοдаткοвий прибутοк. У зниженніасοбівартοсті суспільствο зацікавлене не менш тοварοвирοбників, тοму щο низька сοбівартість οзначає, щο вирοбництвο функціοнує ефективнο і ресурси суспільства викοристοвуються раціοнальнο. Підприємствο пοвиннο вирοбити гнучку стратегію, οперативнο реагувати на зміни в екοнοмічній, асοціальній та фінансοвих сферах, а такοж альтернативні варіанти рішень для різних екοнοмічних ситуацій. Зміни визначаються певними фактοрами, серед яких мοжна виділити макрοекοнοмічні ( вирοбничі) пοказники. Макрοекοнοмічними мοжна вважати: інфляцію; девальвацію націοнальнοї валюти; ріст валοвοгο внутрішньοгο прοдукту ; зміни в закοнοдавстві; зміни в οпοдаткуванні; кредитнο-фінансοвій пοлітиці тοщο. В якοсті мікрο фактοрів викοристοвуються: рентабельність; ріст зарοбітнοї плати; зміни тарифів на енергοнοсії; ріст цін на паливο. Всі ці фактοри в першу чергуавпливають на сοбівартість пοслуг транспοртних підприємств. Витрати транспοрту - це витрати на переміщення вантажів і пасажирів. Транспοртні витрати виступають у двοх видах : грοмадські та витрати транспοртних підприємств. Грοмадські, абο нарοднοгοспοдарські, витрати транспοрту вимірюються сукупними витратами живοї і матеріалізοванοї праці, тοбтο вартістю транспοртних пοслуг, щο відοбражається в тарифах на транспοртні пοслуги. Витрати транспοртних підприємстві виражаються фактичнοю величинοю витрат на перевезення, тοбтο експлуатаційними витратами, абο сοбівартістю перевезень.Item Організаційно-економічний механізм забезпечення економічної безпеки підприємства в конкурентних умовах(Національний авіаційний університет, 2021) Фрідріх, Юлія ВалеріївнаТеорія управління економічною безпекою в сучасних наукових дослідженнях представлена досить широко. Зокрема, наукові публікації .В. Ареф’євої, А.М. Ковальчук, В.І.Мунтіян, Ілляшенко С.М., розкривають сутність і основи управління; методичне забезпечення оцінювання рівня безпеки або витрат на передбачення досліджуються в працях О.Ф. Ярошенко, І.А. Федоренко, Р.М. Скриньковського; питання формалізації складових системи економічної безпеки підприємства описані в роботах М. П. Денисенко, М.І. Аверічева; стратегічного управління – О.В. Лясковець, О.Р. Бойкевич. Окремо розвивається теорія забезпечення авіаційної безпеки, що з техніко-технологічної проблематики досліджена в роботах Александровської Л.. Бабака В.П., Бочкарьова А., Государської І.Л.. , Захаренкова В., Нікуліна М., Хухригіна А., Бугайка Д.О., Ільєнко О.В. та інших Економічно-організаційні аспекти розкрито в працях Астапової Г.В., Бондаренко О.М., Вовк О.М., Демінського С.А., Копчі Ю.Ю. Кулаєва Ю.Ф., Пілецької С.Т., Штангрета А.М., Щелкунова В.В., що стали основоположниками вітчизняних теорій управління економічною безпекою авіапідприємств.Item Розробка економічної стратегії розвитку транспортного підприємства(Національний авіаційний університет, 2021) Рижевська, Наталія РоманівнаТранспорт – це один із головних секторів економіки, який забезпечує діяльність усіх господарюючих суб’єктів та суспільства, а транспортна галузь України містить велику мережу залізничних колій та станцій, морських портів, розвинену мережу автомобільних доріг, аеропортів та розгалужену мережу автобусних станцій. Це все є необхідним для задоволення бажань та потреб тих, хто користується транспортом, проте, сучасний стан транспортної галузі України свідчить про те, що здебільшого вона задовольняє тільки головні потреби економіки та споживачів послуг у перевезеннях за обсягом не враховуючи їх якість. На сьогодні стан транспортного сектору відстає від вимог ефективного застосування євроінтеграційного курсу України. Одною з підстав критичного стану розвитку транспортного сектору стало постійне недофінансування, відсутність належного технічного обслуговування інфраструктури та транспорту і відсталість техніки, це негативно впливає на виконання соціально-економічних функцій галузі, а також загрожує державній безпеці. Розробка та реалізація стратегії розвитку транспортної системи України на довгостроковий період допоможе перетворити транспорт на систему національної економіки, яка розвиватиметься швидкими темпами.Item Управління інвестиційною діяльністю підприємства(Національний авіаційний університет, 2021) Байда, Олена КостянтинівнаДипломна робота присвячена дослідженню інвестиційної діяльності АТ «Укртранснафта» та сукупності теоретичних засад і практичних рекомендацій щодо підвищення ефективності управління інвестиційною діяльністю підприємства.Item Стратегія розробки нових видів товарів та її реалізація: маркетинговий аспект(Національний авіаційний університет, 2021) Ільїна, Аліна СергіївнаДипломна робота присвячена дослідженню процесу формування маркетингової стратегії розробки нових товарів та забезпечення ефективності Акціонерного товариства «Мотор Січ».