Browsing by Author "Хоменко-Семенова, Леся Олексіївна"
Now showing 1 - 20 of 58
Results Per Page
Sort Options
- ItemApplication of fundraising technologies in professional activity of social workers(Problemy nowoczesnej edukacji. Co teraz i co pуџniej., 2014-05) Хоменко-Семенова, Леся Олексіївна
- ItemUniversity education innovative models in Ukraine: foreign experience(Національний авіаційний університет, 2018) Luzik, Е.; Khomenko-Semenova, L.; Kokareva, A.; Hurska, O.; Лузік, Ельвіра Василівна; Хоменко-Семенова, Леся Олексіївна; Кокарєва, Анжеліка Миколаївна; Гурська, Олена ОлександрівнаThis study presents innovative models of developing higher education in Europe and the Black Sea region. The impact of innovative models on the effectiveness of the educational and information environment of higher education institutions in the represented countries is analyzed. The main trends in the university education development in terms of the transition to an innovative model of the "knowledge economy", due to the substitution of the dominant position of labour to knowledge, are considered. The main components of high-quality higher education are given, allowing to focus attention on the need to change the vector of developing the higher education in Ukraine, conditioned by the requirements of an innovative economy model to the educational system. There was proved the dependence of higher education development on the existence of a close relationship in the system "higher education - the labour market - the needs of society - importance for the person"; successful implementation of an innovative model for the higher education development based on innovative methods and technologies (group work, project method, "brainstorming", communication training, "control text" method, case study method, moderation method; business simulation, Internet games (training ), etc.); the main external factors — the economic globalization, the formation of an innovative educational and information environment, and the improvement of the countries' integration all over the world, as well as internal factors — raising the status and quality of higher professional education with the obligatory forming a holistic primary education.
- ItemАдаптація студентів гуманітарних спеціальностей до дистанційного навчання як проблема сучасної педагогіки в умовах пандемії(Національний авіаційний університет, 2020) Хоменко-Семенова, Леся Олексіївна; Khomenko-Semenova, Lesia; Алпатова, Олександра Валентинівна; Alpatova, Oleksandra; Прохоренко, Яна Сергіївна; Prokhorenko, YanaУ статті проводиться аналіз проблем адаптації студентів гуманітарних спеціальностей до дистанційного навчання в умовах пандемії. Розглядаються та аналізуються основні елементи, переваги та недоліки дистанційної освіти, а також прогнозуються перспективи її розвитку в сучасній Україні. На основі теоретичного аналізу дослідження доводиться, що ефективність дистанційного навчання підвищується з використанням новітніх інформаційно комунікаційних технологій (ІКТ), освітніх сервісів і платформ дистанційного навчання, які використовують ЗВО в умовах пандемії COVID 19: Ed-Era, Moodle, Padlet, Мій клас, Classtime, Equity Maps, Google Classroom, Google SItes, Google forms. Застосування веб-семінарів, відеокліпів, аудіо сценаріїв, форумів, діаграм, ICQ, Skype, онлайн тестування, інтерактивних підручників і дошок. Спираючись на дослідження проблем адаптації студентів гуманітарних спеціальностей до умов дистанційного навчання нами було проведено дослідження на освітній платформі Google Classroom за допомогою Blank Quiz. Вибірку склали 182 студенти І-ІV курсів Факультету лінгвістики та соціальних комунікацій Національного авіаційного університету, спеціальностей 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа», 035 «Філологія», 052 «Політологія», 053 «Психологія», 054 «Соціологія», 231 «Соціальна робота». Результати дослідження показали, що більшість студентів за час дистанційного навчання опанували вміння самостійної роботи, підвищили свій рівень знань. Найбільшою проблемою, яка постала в даному питанні – відсутність живого спілкування з викладачами, одногрупниками та робота в університетській аудиторії. Натомість позитивно відзначили мобільність і доступність. Потенціал та ефективність дистанційних технологій оцінюється респондентами доволі високо. Визначено шляхи успішної адаптації студентів гуманітарних спеціальностей до умов дистанційного навчання: проведення заходів, які сприяють інтерактивній участі студентів у освітньому процесі та позааудиторній діяльності; робота студентів повинна бути добре спланована, це допомагає створити сприятливе соціальне середовище; висока самоорганізація студентів, при якій підвищується творчий та інтелектуальний потенціал; прагнення й мотивація до здобуття знань; уміння взаємодіяти з комп’ютерною технікою, опанування новітніми інформаційними технологіями; підготовленість педагогічних кадрів до організації онлайн навчання.
- ItemАналіз професійної вмотивованості викладачів ЗВТО(Національний авіаційний університет, 2020) Кокарєва, Анжеліка Миколаївна; Kokarieva, Anzhelika; Хоменко-Семенова, Леся Олексіївна; Khomenko-Semenova, Lesya; Алпатова, Олександра Валентинівна; Alpatova, ОlexandraУ статті здійснено аналіз вмотивованості викладачів ЗВТО до професійної діяльності; аналіз чинників мотивації викладачів до професійної діяльності. Проведено дослідження мотивації до професійної діяльності викладачів ЗВТО серед педагогічних працівників Національного авіаційного університету, яке визначило головні мотиви: основною є потреба у високій заробітній платі і матеріальній винагороді; на другому місці в структурі мотиваційного профілю працівників університету знаходиться потреба у відчутті запитуваності виконуваної роботи; потреба в завоюванні визнання з боку інших людей (колег, студентів). Доведено, що ставлення до професійної діяльності, мотиви її вибору й підвищення кваліфікації викладача є надзвичайно важливими чинниками, що зумовлюють розвиток професіоналізму викладача та його педагогічної майстерності.
- ItemВплив інформаційного контенту на емоційну стійкість студентів зво в умовах воєнного стану(Національний авіаційний університет, 2022) Хоменко-Семенова, Леся Олексіївна; Khomenko-Semenova, Lesia; Прохоренко, Яна Сергіївна; Prokhorenko, YanaУ статті проводиться аналіз впливу інформаційного контенту на емоційну стійкість студентів в умовах воєнного стану. Розглядаються та аналізуються основні елементи впливу інформаційного простору, зокрема новин, на емоційний стан здобувачів вищої освіти. Мета статті полягає у визначенні ставлення студентів до інформаційного контенту в умовах воєнного стану; дослідити вплив новин на емоційний та фізичний стан студентів ЗВО. Результати дослідження показали, що до шляхів формування стресостійкості у студентському віці, відносяться чинники, які формують стресостійкість студентів шляхом вибору успішних видів копінг-поведінки та здійснюють корекцію рівнів прояву тривожності: вміння вирішувати проблеми та позитивне бачення майбутнього; схвалення своїх вчинків з боку оточуючих; індивідуально-психологічні особливості людини (впевненість у собі, активність, оптимізм); задоволеність вибраною професією та позитивний емоційний фон. Формування стресостійкості у студентському віці можливе завдяки здійсненню методу психологічного тренування, де мають бути використані вправи, що сприяють саморегуляції стану студента, активізації психічних функцій, мотивують студентів для розвитку тих чи інших компонентів психіки тощо. Висновки. Виходячи з наукових праць щодо стресостійкості, можна виділити психологічні особливості прояву стресостійкості студентів ЗВО: психодинамічні властивості (активність, ригідність, емоційна збудливість, темп реакцій); вольові якості (витримка, цілеспрямованість, наполегливість, самоконтроль, ініціативність, самостійність, відповідальність, енергійність); особливості саморегуляції поведінки (планування, моделювання, оцінка результатів, гнучкість, загальний рівень саморегуляції поведінки); мотивація (мотивація прагнення до успіху). Підсумовуючи результати авторської анкети на визначення ставлення студентів до новин в умовах воєнного стану та вплив новин на емоційний, фізичний стан студентів ЗВО в умовах воєнного стану, сконстатовано, що у більшості студентів перегляд новин викликає негативні та тривожні емоції, внутрішній дискомфорт у тілі, зменшує мотивацію до діяльності, зосередженість на навчанні, роботі.
- ItemГендерні відмінності розвитку памʼяті та мислення у молодших школярів(Національний авіаційний університет, 2024-04-04) Джима, Анна Андріївна; Хоменко-Семенова, Леся ОлексіївнаГендерні відмінності розвитку уваги та пам'яті у молодших школярів є важливим аспектом у сучасній психології дитинства. Враховуючи глобальні зміни в суспільстві, де розуміння ролі гендеру та статевих різниць набуває нового значення, важливо проводити дослідження щодо впливу гендерних чинників на когнітивний розвиток дітей [3]. Відомо, що увага та пам'ять відіграють ключову роль у процесі навчання та соціальної адаптації, тому розуміння того, як саме гендер впливає на ці когнітивні функції, має велике значення для педагогів, батьків та інших фахівців, що працюють з дітьми [1].
- ItemГендерні особливості прояву лідерства у студентської молоді(Національний авіаційний університет, 2022) Хоменко-Семенова, Леся Олексіївна; Khomenko-Semenova, Lesia; Істратов, Констянтин Миколайович; Istratov, Konstiantyn; Оксамитна, Леся Богданівна; Oksamytna, LesiaУ статті проводиться теоретичний аналіз та емпіричне дослідження гендерних особливостей прояву лідерства у студентської молоді. Мета статті полягає у теоретичному обґрунтуванні та емпіричному визначенні гендерних особливості прояву лідерства у студентської молоді. Результати. У ході емпіричного дослідження вдалося встановити: яскраво виражені лідерські якості зустрічаються переважно у жінок, ніж у чоловіків, жінки виявляють себе як впевнені, домінантні, наполегливі. Проте, порівняльний аналіз не виявив статистично значущі відмінності у прояві лідерських якостей за статевою ознакою – у чоловіків і жінок (за методикою Є. Жарикова, Є. Крушельницького); така якість виражена більше у чоловіків, ніж у жінок. Це характеризує чоловіків як наполегливих, вони вміють керувати своїми емоціями, ефективно розподіляти час (значні розбіжності на 1% рівні значимості); жінки характеризуються більш вираженим творчим підходом у вирішенні важких ситуацій та професійних завдань, люблять шукати та пробувати щось нове, легко захоплюються новою справою, приймаючи рішення, схильні перебирати кілька варіантів (значні відмінності на 5% рівні значимості); у жінок, більш ніж у чоловіків, виражені «організаторські здібності». Це виявляється у тому, що жінки домагаються злагодженої роботи команди, намагаються у відносинах із людьми досягати порозуміння і знаходити спільну мову, добре відчувають і вгадують настрої товаришів (значні відмінності на 1% рівні значущості); чим вище у чоловіків прояви маскулінності, тим більшою мірою виявляються їх лідерські якості, у той же час, чим менше у жінок виявляються фемінні якості, тим більшою мірою виявляються у них лідерські якості; чим вище у чоловіків і жінок показник маскулінності, тим краще вони вміють керувати собою, зберігати самовладання у важких ситуаціях; Чим вище у чоловіків показники фемінінності, тим більше вони схильні до творчого підходу у вирішенні завдань; високий рівень андрогінності, тобто прояв одночасно чоловічих та жіночих рис, сприяє розвитку у жінок таких лідерських якостей як «уміння працювати з групою», тобто сприяє тому, що жінки-андрогіни вибудовують ефективні міжособистісні взаємини у групі, засновані на довірі, взаємопідтримці та розумінні, одночасно, вирішуючи ефективно вирішуючи перед групою поставлені завдання. Висновок. Чим вищі у чоловіків і жінок показник маскулінності, тим краще вони вміють керувати собою, зберігати самовладання у важких ситуаціях; Чим вище у чоловіків показники фемінінності, тим більше вони схильні до творчого підходу у вирішенні завдань. Притаманна фемінним чоловікам емоційність, емпатійність дозволяє їм шукати і пробувати щось нове, вибираючи, у тому числі, творчі професії. Високий рівень андрогінності, тобто прояв одночасно чоловічих і жіночих рис, сприяє розвитку у жінок таких лідерських якостей як «уміння працювати з групою», тобто сприяє тому, що жінки-андрогіни вибудовують ефективні міжособистісні взаємини в групі, засновані на довірі, взаємопідтримці та розумінні поставлених завдань.
- ItemДетермінанти подружніх розлучень та зрад у період воєнного стану(Національний авіаційний університет, 2023-04-04) Власова, Любов Федорівна; Хоменко-Семенова, Леся ОлексіївнаНа сьогоднішній день війна дуже серьйозно вплинула не лише на масові жертви, великі втрати серед мирного населення та серед військовослужбовців, зруйновану інфраструктуру, а й на сімейні відносини, котрі почали набагато масштабніше анулювати свій шлюб. Відстань між парами збільшилася, багато стресових ситуацій, у котрих кожен реагує по-своєму. В трьох варіантах реакції на стрес: бий, біжи, замри – у подружжя дуже часто не співпадає.
- ItemДо проблеми формування творчих здібностей студентів ВНЗ у сучасному інноваційному середовищі(Національний авіаційний університет, 2015-05) Хоменко-Семенова, Леся ОлексіївнаУ статті розглянуто питання формування творчих здібностей студентів ВНЗ, які є складовою їх професійної діяльності. Подано складові творчих здібностей, шляхи реалізації творчого підходу та рівні сформованості творчих здібностей. Визначено чинники формування творчих здібностей під час навчання у вищому навчальному закладі. Доведено, що інноваційні технології, як: брейнстормінг, case-study, quest та web-quest, соціальна реклама та соціальні мережі суттєво впливають на формування творчих здібностей студентів під час навчання у ВНЗ
- ItemЗастосування інтерактивних ігор у професійній підготовці майбутніх соціальних працівників(2016-03-20) Хоменко-Семенова, Леся Олексіївна
- ItemКлючові компетентності соціального працівника як умова професійної діяльності(Актуальні проблеми вищої професійної освіти, 2013-03) Хоменко-Семенова, Леся Олексіївна
- ItemКлючові компетентності соціального працівника як умова професійної діяльності(2013-03-22) Хоменко-Семенова, Леся Олексіївна
- ItemКоучинг в системі мотивування студентів(2016-03-17) Хоменко-Семенова, Леся Олексіївна
- ItemКоучинг як ефективна технологія формування успішного студента(Національний авіаційний університет, 2015-12) Хоменко-Семенова, Леся ОлексіївнаУ статті наводиться аналіз використання коучингу як ефективної технології формування успішного, вмотивованого, креативного студента. Автором наведено визначення коучингу, класифікація видів коучингу, дано порівняльний аналіз і відмінності коучингу від бізнес-консультування, тренінгу, наставництва та психотерапії. Описано перспективи застосування корпоративного коучингу у ВНЗ, що має на меті підвищення якості підготовки майбутніх фахівців
- ItemКреативний контекст підготовки практичних психологів у технічному університеті(2018-03-20) Хоменко-Семенова, Леся Олексіївна
- ItemКРИТЕРІЇ, ПОКАЗНИКИ ТА РІВНІ СФОРМУВАНОСТІ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ ДО ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ(Вісник Національного авіаційного університету, 2014-12) Хоменко-Семенова, Леся Олексіївна
- ItemКібербулінг: сучасна проблема документно- інформаційних комунікацій в глобалізованому світі(Національний авіаційний університет, 2023-04-04) Рудяка-Петриченко, Ольга Миколаївна; Хоменко-Семенова, Леся ОлексіївнаКібербулінг - це серйозна проблема в сучасному світі, пов'язана з використанням технологій та інтернету. Проблематика дослідження впливу кібербулінгу на психічне здоров'я людей у глобалізованому світі стає все більш актуальною. Розповсюдження цифрових технологій та соціальних мереж зумовлює появу нових форм електронного насильства, які можуть негативно впливати на психічне здоров'я особистості. Кібербулінг - одна з них, і ця проблема набуває все більшої актуальності серед дослідників та фахівців у галузі психології та соціальної роботи.
- ItemМОДЕРНІЗАЦІЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ НАЦІОНАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ(Вісник Національного авіаційного університету, 2017-05) Лузік, Ельвіра Василівна; Хоменко-Семенова, Леся ОлексіївнаДане дослідження розглядає важливе питання реалізації національних інтересів України шляхом забезпечення освітної безпеки, яка є гарантом незалежності держави, умовою її сталого розвитку й зростання добробуту громадян. Розглянуто умови впливу епохи індустріального суспільства, яка сформувала класичну парадигму освіти. Визначено критерії без пекового аудиту такі, як: технології, математика, комп’ютерна грамотність; співробітництво та міжнародна конкуренція у вищій освіті; іноземні мови та глобальна обізнаність; національна ідентичність Особливу увагу приділено питанню модернізації освітньої політики в контексті національної безпеки України.
- ItemНавички ХХІ століття в контексті глобалізованого світу(Національний авіаційний університет, 2024-03) Хоменко-Семенова, Леся Олексіївна; Khomenko-Semenova, LesiaГлобалізовані процеси інтеграції економік, культур і політичних векторів суттєво впливають на глобальні запити ринку праці. В Україні в умовах пандемії COVID-19 та війни росії проти України ринок праці тісно пов’язаний з економічною моделлю, яка забезпечує відносно стабільний ВВП країни. Сьогодні, за зростаючої цифровізацієї всіх сфер суспільства, приймаючи працівників на роботу, роботодавці, крім перевірки конкретних професійних компетенцій, все більше уваги приділяють оцінці їх комунікативних навичок, рівня кваліфікації, вміння працювати у колективі, саморозвиватися, самопрезентуватися, знання англійської мови тощо. На ринку праці спостерігається потреба у гармонійно розвинених і компетентних фахівцях, здатних розв’язувати складні виробничі проблеми
- ItemНавчально-методичний комплекс навчальної дисципліни «Медіапсихологія»(Національний авіаційний університет, 2020-10) Хоменко-Семенова, Леся Олексіївна; Khomenko-Semenova, Lesia; Хоменко-Семенова, Леся АлексеевнаДана навчальна дисципліна є теоретичною та практичною основою сукупності знань та вмінь, що формують профіль фахівця в галузі психології. Метою викладання навчальної дисципліни є вивчення основних компонентів медіакультури, виявлення психологічних закономірностей та поведінки людини в полікультурних медіапросторах, а також вивчення психологічних феноменів і механізмів сприйняття особистістю інформації, процесів формування і функціонування медіакомпетентості особистості.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »