Browsing by Author "Римарчук, Аліна Олександрівна"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
- ItemЗв’язок копінг-стратегій із стресостійкістю студентів в умовах воєнного стану(Національний авіаційний університет, 2024-06) Римарчук, Аліна ОлександрівнаУ кваліфікаційній роботі розкрито проблему стресостійкості, зокрема: її сутність, розуміння цього явища з погляду різних науковців; особистісні риси, що характеризують стійкість до стресу. Описано підходи до розуміння терміну «копінг» та види копінг-стратегій. Проаналізовано та узагальнено проблеми та труднощі, пов'язані з навчальним процесом, які є основною причиною стресу у студентів під час воєнного стану. Надано рекомендації щодо підвищення стресостійкості. Практичне значення роботи визначається можливістю використання результатів даного дослідження у роботі психологічної служби освітнього закладу, у практичній діяльності педагогів та психологів, тренерів з розвитку особистості, коучів та студентів-психологів. Також результати дослідження можуть бути використані в індивідуальній роботі психологів з метою розробки способів корекції поведінки студентів, попередження порушень психічного здоров’я та формування адаптивних копінг-стратегій в стресових ситуаціях.
- ItemПерфекціонізм і його місце в успішності студентів(Національний авіаційний університет, 2022-05-19) Римарчук, Аліна ОлександрівнаСоціальні реалії висувають вимоги до формування певних рис та якостей особистості, які сприятимуть більш результативному й адаптивному існуванню та взаємодії суб'єктів соціальних відносин. Отже, це зумовило нас звернутись до вивчення феномену перфекціонізму, оскільки він представляє і водночас сприяє руху особистості в напрямі самовдосконалення.
- ItemПсихологічні особливості вибору копінг-стратегій студентами в умовах воєнного стану(Національний авіаційний університет, 2024-10) Литвинчук, Наталя Борисівна; Lytvynchuk, Nataliia; Римарчук, Аліна Олександрівна; Rymarchuk, AlinaСтаття присвячена проблемі вибору копінг-стратегій студентами в умовах воєнного стану. Метою дослідження було визначити зв’язок копінг-стратегій з рівнем ситуативної та особистісної тривожності та типом локуса контролю. Для дослідження заявленої проблеми були застосовані такі методики: методика «Копінг-тест» (Р. Лазарус); методика «Шкала оцінки рівнів ситуативної та особистісної тривожності» (Ч. Д. Спілберг, Ю. Л. Ханін); методика дослідження локуса контролю (Дж. Роттер); методи математичної статистики: кореляція Спірмена. У статті проводиться аналіз понять «копінг-стратегії», «тривожність», «локус контролю». Зазначені чинники, від яких залежить вибір особистістю певних копінг-стратегій у стресовій ситуації. Визначені психологічні чинники, що сприяють успішній соціально-психологічній адаптації у стресогенних ситуаціях і допомагають результативно розв'язувати проблеми, а саме: стресостійкість, переконання, відповідальність, життєстійкість, оптимальний рівень тривожності, адекватна самооцінка, сила волі, інтернальний локус контролю, оптимізм, впевненість у собі, позитивне самоставлення, ціннісно-смислові структури особистості, емпатійність, розвинені комунікативні навички. Підкреслено також важливість здоров’я, витривалості особистості та міцних соціальних зв’язків, які забезпечують відчуття приналежності, підтримки та взаєморозуміння. Результати. Встановлено, що у понад половини опитаних копінг-стратегії мають середній рівень вираженості, що свідчить про задовільний адаптаційний потенціал студентів. Найбільш поширеними виявилися стратегії: «Втеча/уникнення» (60%), «Пошук соціальної підтримки» (55%), «Позитивна переоцінка» (55%), «Самоконтроль» (52%). Водночас низький рівень показників спостерігався за шкалою «Прийняття відповідальності» (30%). Згідно з методикою «Шкала оцінки рівня ситуативної та особистісної тривожності» Спілбергера-Ханіна, було встановлено, що більшість студентів демонструють високий рівень як ситуативної тривожності (52 %), так і особистісної тривожності (65 %). За результатами методики «Локус контролю» за Дж. Роттером, було встановлено, що 37% студентів мають переважно інтернальний тип контролю, 50% — переважно екстернальний. У 13% респондентів виявлено поєднання характеристик обох типів. Висновки. За результатами дослідження констатовано, що ситуативна тривожність має прямий зв’язок із копінг-стратегією «Прийняття відповідальності». Також встановлено, що особистісна тривожність пов’язана зі стратегіями «Планування вирішення проблем» і «Прийняття відповідальності». Виявлено значущий кореляційний зв’язок між локусом контролю та копінг-стратегією «Дистанціювання». З’ясовано, що копінг-стратегія «Дистанціювання» має прямий зв’язок з екстернальністю та обернений зв’язок з інтернальністю. Зроблено висновок, що з іншими шкалами зв’язку не виявлено.
- ItemРоль копінг-статегій у подоланні стресу у студентів під час навчання(Національний авіаційний університет, 2023-04-04) Римарчук, Аліна ОлександрівнаАктуальність дослідження полягає у встановленні взаємозв’язку між різними видами копінг-стратегій та стресом серед студентів. Адже застосування адаптивних копінг-стратегій може сприяти покращенню якості життя у юнацькому віці, пошуку нових ресурсів для психологічної підтримки студентів та вказати на нові напрями дослідницької діяльності.
- ItemСтресостійкість та копінг-стратегії студентів в умовах воєнного стану(Національний авіаційний університет, 2024-06) Литвинчук, Наталя Борисівна; Lytvynchuk, Natalia; Римарчук, Аліна Олександрівна; Rymarchuk, AlinaСтаття присвячена проблемі стресостійкості студентів та вибору ними копінг-стратегій. Метою дослідження було визначення зв’язку копінг-стратегій із стресостійкістю студентів в умовах воєнного стану. Для розв’язання заявленої проблеми були застосовані методи аналізу, систематизації та узагальнення теоретичного матеріалу. У емпіричному дослідженні використані такі методики: опитувальник на визначення стресостійкості (Н. В. Киршева, Н. В. Рябчикова); методика «Копінг-тест» (Р. Лазарус); методи математичної статистики: кореляція Спірмена. У статті проводиться аналіз понять «стресостійкість», «копінг-стратегії», «види копінг-стратегій». Під час дослідження були розглянуті та узагальнені проблеми та труднощі, що виникають у студентів під час навчального процесу. Зазначені чинники стресу, які впливають на студентів під час воєнного стану. Визначені психологічні умови розвитку стресостійкості особистості, а саме: саморегуляція, адекватна самооцінка, оптимізм, висока мотивація до професійної діяльності, низький рівень особистісної тривожності, інтернальний локус контролю, а також ефективне застосовування копінг-стратегій. Результати. З’ясовано рівень стресостійкості та основні копінг-стратегії, які використовують студенти в умовах воєнного стану. Результати дослідження стресостійкості показали, що у половини респондентів (50%) спостерігається високий рівень стресостійкості; середній рівень стресостійкості мають 45% респондентів; низький рівень стресостійкості було виявлено тільки у 5% респондентів. Зазначено, що у понад половини респондентів копінг-стратегії виражені на середньому рівні. З’ясовано найчастіше використання студентами таких копінг-стратегій, як: «Втеча/уникнення» (60%), «Пошук соціальної підтримки» (55%), «Позитивна переоцінка» (55%), «Самоконтроль» (52%). Висновки. За результатами дослідження констатовано зв'язок копінг-стратегій із стресостійкістю студентів. За допомогою кореляційного аналізу визначено наявність значимих прямих зв’язків зі шкалою «Прийняття відповідальності» (r=0,5178, при р≤0,01) та «Конфронтація» (r=0,4338, при р≤0,01), а також оберненого зв’язку з копінг-стратегією «Втеча/уникнення» (r=- 0,4226, при р≤0,01).
- ItemСтресостійкість як необхідна якість особистості в умовах невизначеності(Національний авіаційний університет, 2024-04-04) Римарчук, Аліна Олександрівна; Литвинчук, Наталія БорисівнаСоціально-економічні та політичні процеси, які розгортаються в сучасному світі загалом та в Україні зокрема, негативно впливають на психічне здоров'я людей. Пандемія COVID-19, повномасштабне вторгнення рф на територію України, зниження доходів, обмеження соціальних контактів та перехід до життя в онлайн, спільно з нестабільністю та невпевненістю у майбутньому – все це руйнує базові потреби людини в безпеці та стабільності, завдає психологічних травм. Саме тому стресостійкість стає не просто корисною, а необхідною якістю особистості.