Browsing by Author "Приходько, Оксана Юрьевна"
Now showing 1 - 20 of 23
Results Per Page
Sort Options
- ItemTendencies in the contemporary Ukrainian literary process: Diachronic Aspect(Faculty of Arts University of Sindh Jamshoro, Hyderabad, Pakistan, 2008-07) Prykhodko, Oksana; Приходько, Оксана Юріївна; Приходько, Оксана ЮрьевнаThe paper deals with a problem of representation of the Ukrainian literature of the XX-XXI centuries as a confrontation of methods, techniques and ideologies, which had a direct impact on literature process in the XX century. The aim of the article is to evaluate the Ukrainian literature in its diachronic aspects, paying a special attention to the cognitive points, realized in styles and methods of writing. The paper proves that in the Ukrainian literature without the ideological pressure tendencies and styles unfold according to the rule of generic oppositions, when one tendency is created on the ruins of the precursory one. The phenomenon of Shystdesiatnytstvo was a very good example, and the Bu-Ba-Bu generation proves that when the ideological regime is ruined, literature manages to ruin the ideological aspects of the precursory literary tendencies using humor, satire and parody, and only then we could say about the ontological return of the literature to the aesthetic values.
- ItemTime after the End: New Frontiers for the Comparative Studies(Chung-Ang University, Seoul, Korea, 2010-01) Prykhodko, Oksana; Приходько, Оксана Юріївна; Приходько, Оксана Юрьевна; Drozdovskyi, Dmytro; Дроздовський, Дмитро Ігорович; Дроздовский, Дмитрий Игоревич
- ItemАктуальні аспекти виховної роботи зі студентами: інтеграція традиційних та інноваційних підходів(Кременецький обласний гуманітарно-педагогічний інститут ім. Тараса Шевченка, м. Кременець, Україна, 2013-04-18) Приходько, Оксана Юріївна; Приходько, Оксана Юрьевна; Prykhodko, Oksana; Земляна, Галина Іванівна; Земляная, Галина Ивановна; Zemliana, GalinaУ статті аналізуються основні державні документи щодо реалізації виховної мети в середовищі учнівської та студентської молоді; розглядаються актуальні аспекти виховної роботи зі студентами, в основу якої покладено як традиційні (літературні вечори, виховні години, бесіди, зустрічі з відомими науковцями, літераторами та ін.), так і інноваційні (флешмоби, перформанси, мультимедійні презентації, онлайн-інтерв’ю, дистанційні лекції-презентації тощо) форми роботи, спрямовані як на виховання національно свідомого громадянина, так і всебічно розвиненої, високоморальної культурної особистості, яка відповідає сучасному рівню інформаційно-комп’ютерного розвитку суспільства у глобалізованому світі.
- ItemАнтиколоніальна ревізія радянської дійсності у романі Уласа Самчука «Кулак»(Редакційно-видавничий центр Міжнародного економіко-гуманітарного університету ім. акад. С. Дем’янчука, м. Рівне, Україна, 2015-06-11) Приходько, Оксана Юріївна; Приходько, Оксана Юрьевна; Prykhodko, OksanaВ статті досліджено світоглядні позиції У. Самчука, розкриті ним у романі «Кулак» та пов’язані з утвердженням української національної антирадянської та евентуально європейської ідентичності. Розкрито, що репрезентований твір постає виразно антиколоніальним за своїм ідейним спрямуванням. Обґрунтовано, що у романі здійснено історичну реконструкцію та епістемологічну ревізію стереотипних поглядів на Радянський Союз. Розкрито, що в творі образ головного героя Лева Бойчука постає втіленням ідеалістично-романтичного світогляду, який водночас реалізує можливість сутнісного бачення реальності. Показано, що він проходить шлях від захоплення радянською дійсністю до дистанціювання від неї й іманентного неприйняття як «чужої» та небезпечної.
- ItemБіблійні переклади і переспіви в процесі вивчення української літератури в школі(Національний університет «Острозька академія», м. Острог, Україна, 1996-05) Приходько, Оксана Юріївна; Приходько, Оксана Юрьевна; Prykhodko, OksanaУ статті окреслено особливості вивчення відомих українських версій Святого Письма на уроках української літератури в середній школі. Автор наголошує на етапах вивчення Біблії: 1) історія Біблії та її українські переклади; 2) інші літературні твори, пов’язані з Біблією, 3) інтерпретація сучасними українськими письменниками. Автор аналізує та пропонує найкращі форми вивчення Біблії у школі. Коротку характеристику методики вивчення Біблії представлено на матеріалі творів Т. Шевченка, П. Куліша, І. Франка, Д. Павличка, Л. Костенко.
- ItemВивчення нової української літератури в школі у контексті духовного життя східних і західних слов’ян(Рівненський інститут підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, ТЗОВ «Принт Хауз», м. Рівне, Україна, 1998-03) Приходько, Оксана Юріївна; Приходько, Оксана Юрьевна; Prykhodko, OksanaУ статті окреслено концепцію методичної системи вивчення нової української літератури в школі у взаємозв'язку зі східнослов'янськими (російська, білоруська) та західнослов’янськими (польська, чеська, словацька) літе¬ратурами. Концепція заснована на віднаходженні школярами типологічних подібностей та контактно-генетичних зв'язків у біографіях і творчості слов`янських письменників та компаративістичному аналізі їх творів.
- ItemВивчення української літератури в школі у контексті літератур західних і східних слов’ян : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 / Оксана Юріївна Приходько.(ППФ, «Волинські обереги», м. Рівне, Україна, 2000-04-26) Приходько, Оксана Юріївна; Приходько, Оксана Юрьевна; Prykhodko, OksanaАвтореферат дисертації присвячений проблемі взаємозв'язаного вивчення української та західно- і східнослов'янських літератур (польської, чеської, російської, білоруської) в умовах інтегрованого вивчення. Головні положення дисертації сформульовані на основі кращих надбань порівняльного літературознавства, а також педагогіки, психології, методики викладання літератури. Експериментально доведено, що запропонована система навчання сприяє поглибленню знань з літератури, усвідомленню учнями її національної самобутності.
- ItemЕтноментальні особливості українських дум і російських билин у контексті уроку української літератури(Волинський державний університет імені Лесі Українки, Волинський Академічний Дім, м. Луцьк, Україна, 2003-01) Приходько, Оксана Юріївна; Приходько, Оксана Юрьевна; Prykhodko, OksanaУ статті окреслено методику вивчення на уроках української літератури у 7 класі українських дум і російських билин, засновану на принципі порівняльного аналізу. Акцентовано увагу на спільному, праукраїнському, походженні фольклорних жанрів українського і російського народів. Запропоновано вивчення «Думи про козака Голоту та билини «Ілля Муромець і Соловей-розбійник» у компаративному аспекті.
- ItemЗарубіжна література. Методичні рекомендації щодо виконання науково-дослідницьких робіт(Рівненська Мала академія наук учнівської молоді, м. Рівне, Україна, 2010-09-27) Приходько, Оксана Юріївна; Приходько, Оксана Юрьевна; Prykhodko, OksanaУ навчальному посібнику вміщено методичні рекомендації щодо підготовки та написання наукових досліджень із зарубіжної літератури, які підготувала голова журі секції зарубіжної літератури II етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України (наукове відділення філології та мистецтвознавства Рівненської Малої академії наук учнівської молоді).
- ItemКонтактно-генетичні зв’язки і типологічні подібності української та інших слов’янських літератур у контексті ХІХ-ХХ ст.(Рівненський інститут слов’янознавства Київського славістичного університету, м. Рівне, Україна, 2003-02-05) Приходько, Оксана Юріївна; Приходько, Оксана Юрьевна; Prykhodko, OksanaСтаттю присвячено проблемі компаративного аналізу української, польської, чеської та словацької літератур ХІХ-ХХ століть. Контактно-генетичні зв’язки і типологічні подібності репрезентовано як два головні типи літературних взаємозв’язків на матеріалі творчості Т. Шевченка, Є. Маланюка, П. Шафарика, Ю. Тувіма.
- ItemМіфологічна топографія роману Олександра Кондратьєва «На берегах Ярині» (до проблеми класифікації міфічних образів-персонажів)(Рівненський інститут слов`янознавства Київського славістичного університету, Російський культурний центр Рівненської області, м. Рівне, Україна, 2008-06-11) Приходько, Оксана Юріївна; Приходько, Оксана Юрьевна; Prykhodko, OksanaУ статті на матеріалі демонологічного роману «На берегах Ярині» російського письменника Олександра Кондратьєва представлено міфологічну класифікацію образів-персонажів із урахуванням як традиційних критеріїв у визначенні типології досліджуваних одиниць, так і авторської поетичної уяви та фантазії у їх змалюванні. Акцентовано увагу, що міфологічна топографія образів роману сягає різних етапів розвитку міфологічної свідомості слов`ян, серед яких домінуючими є тотемістичний, анімістичний і культу предків (померлих).
- ItemНауково-дослідницька робота учня-члена МАН: моніторинг якості(Інститут педагогіки НАПН України, ТОВ «Наш формат», м. Київ, Україна, 2016-04-17) Приходько, Оксана Юріївна; Приходько, Оксана Юрьевна; Prykhodko, OksanaУ статті на матеріалі робіт учнів – переможців ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт Малої академії наук України 2015 року в секціях «Українська література», «Світова література», «Українська мова»проаналізовано сучасні тенденції щодо вибору теми дослідження; проведено моніторинг якості та визначено головні недоліки й типові помилки в написанні пошуково-дослідницьких робіт відділення «Літературознавство, фольклористика та мистецтвознавство» (секції «Українська література», «Світова література»), з’ясовано причини низького рівня робіт. Практичною компонентою статті є рекомендації щодо усунення недоліків під час підготовки учнівської науково-дослідницької роботи. Акцентовано на взаємодії формальної (загальноосвітня школа), неформальної (Мала академія наук) та інформальної (індивідуальної) освіти як обов’язкової умови, що стимулюватиме розвиток дослідницьких умінь обдарованої дитини та забезпечить високий рівень виконання пошуково-дослідницької роботи у системі МАН.
- ItemПовість Івана Франка «Перехресні стежки» у контексті сучасного уроку української літератури(Фонд Просвіта, Об`єднання українців у Польщі, м. Валч, Польща, 2016-09-15) Приходько, Оксана Юріївна; Приходько, Оксана Юрьевна; Prykhodko, OksanaУ дискурсі переформатування середньої освіти та концепції нової, профільної, школи у статті обґрунтовуються нові підходи до вивчення в 10-му класі повісті І.Франка «Перехресні стежки». У контексті європейських літературознавчих практик пропонується використання психоаналізу та феміністичної критики як ключових методів літературознавчого аналізу художнього твору на уроці, а також компаративного та інтермедіального аналізів, що сприятиме розвитку читацької та дослідницької компетентностей учнів з огляду на актуальні тенденції нових програм, які передбачають альтернативні учнівські інтерпретації художніх текстів на уроці літератури.
- ItemПольсько-українська рецепція образу Петербурга: імагологічний аспект (на матеріалі поем А. Міцкевича «Дзяди» і Т. Шевченка «Сон»)(Волинський національний університет імені Лесі Українки, м. Луцьк, Україна, 2010-06-19) Приходько, Оксана Юріївна; Приходько, Оксана Юрьевна; Prykhodko, OksanaУ статті з позиції імагологічного дискурсу (з урахуванням методології постколоніальних студій) досліджено рецепцію образу Петербурга як центру російського імперського простору в текстах А. Міцкевича («Дзяди») та Т. Шевченка («Сон»). Аналізовано особливості рецепції імперського об'єкта у двох текстах, що належать до «периферійних» культур Російської імперії – української та польської.
- ItemПрактичні рекомендації з підготовки до IV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури(Українознавча гра «Соняшник», м. Харків, Україна, 2017-09-27) Приходько, Оксана Юріївна; Приходько, Оксана Юрьевна; Prykhodko, Oksana; Дроздовський, Дмитро Ігорович; Дроздовский, Дмитрий Ігоревич; Drozdovsky, Dmytro; Гримашевич, Галина Іванівна; Гримашевич, Галина Ивановна; Hrymashevych, Halyna; Калинич, Олеся Василівна; Калинич, Олеся Васильевна; Kalynych, Olesia; Кузьмич, Оксана Олексіївна; Кузьмич, Оксана Алексеевна; Kuzmych, OksanaУ посібнику подано теоретичні матеріали і практичні рекомендації з підготовки до IV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури. Збірник містить поради до написання творів та есе, приклади повного синтаксичного розбору складного речення, зразки системного аналізу художнього твору, різні види тестів. Посібник розрахований на учнів старших класів, викладачів української мови та літератури. Представлені матеріали відображають підходи «Нової української школи».
- ItemПринципи інтеґрації ключових компетентностей у концепції Нової української школи (на матеріалі мовно-літературної освітньої галузі)(Рівненський державний гуманітарний університет, м. Рівне, Україна, 2017-02) Приходько, Оксана Юріївна; Приходько, Оксана Юрьевна; Prykhodko, OksanaУ статті на основі нового Стандарту загальної середньої освіти, що одержав назву «Нова українська школа: основи Стандарту освіти», окреслено вектори розвитку Нової української школи (НУШ), обґрунтовано потребу викладання шкільних дисциплін на основі формування та інтеграції ключових життєвих компетентностей. На прикладі мовно-літературної освітньої галузі, зокрема в контексті уроків української літератури, запропоновано методику моделювання проблемної ситуації на матеріалі окремих текстів, передбачених навчальними програмами з української літератури, що є сприятливими для формування ключових життєвих компетентностей.
- ItemПрофесіограма вчителя української мови й літератури в контексті Нової української школи(Міністерство освіти і науки України, м. Київ, Україна, 2018-12) Приходько, Оксана Юріївна; Приходько, Оксана Юрьевна; Prykhodko, OksanaУ статті, з огляду на реформування сучасного освітнього простору та створення нового Стандарту загальної середньої освіти, через призму концепції «Нова українська школа» (НУШ) висвітлено проблему професійних якостей сучасного вчителя української мови та літератури. На основі аналізу концепції НУШ, конкурсних завдань та уроків призерок всеукраїнського етапу конкурсу «Учитель року – 2018» у номінації «Українська мова та література» окреслено професіограму вчителя-словесника. Акцентовано на таких професійних компетентностях та особистісних якостях успішного вчителя, як володіння ключовими поняттями НУШ, інноваційність, комп’ютерна грамотність, володіння цифровими технологіями, мобільність, здатність до змін та навчання упродовж життя.
- ItemПсихоаналітична й герменевтична інтерпретація травми як чинника художнього світу (на матеріалі української та польської малої прози другої половини ХІХ – початку ХХ ст.)(Державний вищий навчальний заклад «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника», м. Івано-Франківськ, Україна, 2019-01) Приходько, Оксана Юріївна; Приходько, Оксана Юрьевна; Prykhodko, OksanaУ статті на матеріалі оповідань і новел українських – Івана Франка «Грицева шкільна наука», «Олівець», «Schönschreiben», Бориса Грінченка «Дзвоник», «Екзамен» і польських – Болеслава Пруса «Антек», Генрика Сенкевича «Зі спогадів познанського вчителя» – письменників другої половини ХІХ – початку ХХ ст. аналізується система навчання у школі як психічна і фізична травма для дитини. Дослідницька методика. Послуговуючись літературознавчими практиками психоаналізу З. Фройда, зокрема теорією сновидінь, що витворює оніричний дискурс, досліджуються психологічні поведінкові характеристики дітей, які перебувають у критичному, межовому, психічному і фізичному стані унаслідок травми, спричиненої школою. Результати. Постійне залякування, тяжкі тілесні покарання, приниження власної та національної гідності дитини з боку вчителя, поверхова, схоластична, неприйнятна для засвоєння система навчання – причини, що зумовлюють важкі психічні і фізичні травми школярів, репрезентованих у художніх творах. Наукова новизна. У роботі вперше через призму психоаналітичного методу проаналізовано класичні тексти української та польської літератур, окреслено дискурс травми як важливий чинник сюжетотворення та елемент художнього світу персонажів. Практичне значення. Матеріал статті може бути використаний під час подальшого вивчення текстів у компаративістичному аспекті й за допомогою психоаналітичного прочитання.
- ItemПсихолого-педагогічні аспекти міжпредметного навчання(Інформаційно-видавничий центр Рівненського економіко-гуманітарного інституту, м. Рівне, Україна, 1999-04) Приходько, Оксана Юріївна; Приходько, Оксана Юрьевна; Prykhodko, OksanaУ статті проаналізовано ідеї видатних психологів і педагогів Я. А. Коменського, Ф. Буслаєва, Ю. Самаріна, В. Стоюніна, К. Ушинського щодо становлення та доцільності міжпредметного навчання у загальноосвітній школі; у рамках шкільної програми з української та зарубіжної літератур наведено імена письменників та їх твори, що надаються до порівняльного вивчення.
- ItemПублічний виступ як різновид комунікації (на матеріалі курсу «Українська мова (за професійним спрямуванням)»)(Фонд Просвіта, Об`єднання українців у Польщі, м. Валч, Польща, 2014-07) Приходько, Оксана Юріївна; Приходько, Оксана Юрьевна; Prykhodko, Oksana; Гайович, Галина Василівна; Гайович, Галина Васильевна; Gayovych, GalynaУ статті розроблено методичні вказівки до проведення навчального заняття зі студентами з дисципліни «Українська мова за професійним спрямуванням» за темою: «Публічний виступ як важливий засіб комунікації». А саме – репрезентовано методику підготовки та стратегії побудови публічного виступу.