Browsing by Author "Вржесневський, І.І."
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
- ItemВітальний характер фізичного виховання - проблеми і перспективи наукового пошуку в педагогічних контекстах(Національний авіаційний університет, 2020-06-18) Вржесневський, І.І.; Воробйов, М.І.; Делбани, Хасан; Делбани, ХанкаРізноспрямовані тенденції розвитку постмодерного суспільства зачіпають вітальні основи існування людини. У цьому контексті ризики, що виникають щодо фізичного здоров'я підростаючих поколінь істотно зростають. Для протидії негативним зрушенням в тілесності сучасної людини необхідна розробка нової стратегії щодо застосування потенціалу фізичного виховання на основі цілеспрямованого наукового пошуку. На наш погляд, є сенс заздалегідь позначити проблемне поле, основні позиції і репери, можливі межі та специфіку цього пошуку.
- ItemРоль та місце інтересів у освіньому процесі фізичного виховання (у контексті формування позитивного ставлення)(Національний авіаційний університет, 2023-06-16) Вржесневський, І.І.; Величенко, М.А.; Совгіря, Т.М.Згідно з домінуючою в українській педагогічній доктрині «дитиноцентризму» інтерес учня є базою для «суб`єкт-суб`єктного» зв`язку і вирішальним елементом навчального процесу. На жаль, дефініції терміну «інтерес» не визначені, нема науково обґрунтованої класифікації (на відміну від потреб та цінностей). Таким чином це поняття (інтерес) кожен розуміє на свій лад.
- ItemСоматичне, або тілесне знання як елемент пізнавальної діяльності людини(Національний авіаційний університет, 2020-06-18) Вржесневський, І.І.; Вржесневська, Г.І.; Семененко, В.П.Треба відзначити, що покоління фахівців і вчених до цих пір залишаються завороженими дуже негнучкою схемою пізнавальної діяльності людини, в якій є місце лише для «теоретичного» знання і «емпіричного» (тобто практичного) знання. У контексті подальших наукових досліджень, а також перспектив, що намітилися і трансформацій педагогіки в сучасному суспільстві, час, на наш погляд, розширити уявлення про пізнавальну діяльність людини, додавши до теоретичного і практичного знання соматичне, або «тілесне знання», що знаходиться поки в донауковому стані. Ще І. Сєченов говорив про «невизначене темне м'язове почуття», як про не зовсім з'ясовані прояви роботи головного мозку.
- ItemСтруктурні компоненти когнітивного дисонансу в проблемному полі фізичного виховання(Національний авіаційний університет, 2020-06-18) Вржесневський, І.І.; Оргєєва, С.В.; Ракитіна, Т.І.Як імпульс до тривалої ефективної трудової діяльності сучасному студентові потрібна психологічна підготовка до ключового моменту праці – усвідомлення потреби організму в регулярній, збалансованій руховій активностіна усіх етапах життєвого циклу. Прийнято вважати, що спочатку така потреба, а саме, "кінезофілія", властива людині як природна. Нажаль, в силу причин, що історично і соціально склалися, несвідома реалізація цієї потреби у сучасної молоді автоматично не відбувається і знаходиться у стадії згасання.
- ItemФеномен лени и когнитивный диссонанс личности по отношению к индивидуальной активности(Національний авіаційний університет, 2020-06-18) Вржесневский, И.И.; Ключников, Т.Н.; Гельфанд, Э.Ю.; Вржесневський, І.І.; Ключніков, Т.М.; Гельфанд, Е.Ю.Феномен «лени» заключается в том, что она парадоксальна. Парадокс этот выражается в одновременном рациональном и иррациональном характере лени. Причем здесь мы видим совпадение во временном промежутке. То есть: на сегодня это явление рационально, а на завтра нет. В одном и том же промежутке времени «лень» может быть «рацио» и «не рацио».
- ItemФізичне виховання студентів у проблемному полі соціально-комунікативних трансформацій сучасного суспільства(Талком; Talkom, 2020-06) Вржесневський, І.І.; Вржесневська, Г.І.; Дейнеко, І.В.; Ракітіна, Т.І.; Vrzhesnevsky, I.; Vrzhesnevska, H.; Deineko, I.; Rakitina, T.Розділ присвячено дослідженню фізичного виховання студентів як складової проблемного поля соціально-комунікативних трансформацій сучасного суспільства. The chapter is devoted to the study of students’ physical education as a component of the problematic field of social and communicative transformations in the contemporary society.
- ItemІдеали та цінності у педагогічному вимірі фізичного виховання на прикладі олімпізму(Національний авіаційний університет, 2023-06-16) Вржесневський, І.І.; Курисько, І.В.; Воробйов, М.І.; Острецов, В.В.Початок відновлення та реалізації ідеалів всебічного гармонійного розвитку пов`язаний з діяльністю засновника Берлінського університету Вільгельма Гумбольдта. Саме заснована ним у XVIII сторіччі доктрина вищої освіти, та відповідний ії конструкт – класичний університет стали фундаментом вищої школи сучасності. У галузі фізичного виховання і спорту зазначені ідеали були підхоплені П`єром де Кубертеном який незважаючи на захопленість суто спортом, вважав, що цінність впливу спортивних змагань та Олімпійських ігор виявляється у всебічному та гармонійному розвитку людини у дусі гуманізму.