Наукові статті кафедри журналістики
Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/15265
Browse
Browsing Наукові статті кафедри журналістики by Author "Melnykova-Kurhanova, Olena"
Now showing 1 - 7 of 7
- Results Per Page
- Sort Options
Item Alternative Communications: the USSR Experience and Modern Transformation(2019) Мельникова-Курганова, Олена Сергіївна; Melnykova-Kurhanova, Olena; Мельникова-Курганова, Елена СергеевнаThis article researches and compares the features of alternative communications in the Soviet and modern periods. The author analyses the works of Ukrainian and foreign scholars. The concept of dissident and alternative communications is considered. The research method is interviewing participants and witnesses of the dissident movement in Ukraine: professional communicators, journalists, and publicists. Their interpretation relates the events of 1960-1980s to Ukraine's today.Item Gender Stereotypes in Ukrainian Mass Media and Media Educational Tools to Contain Them(LUMEN Publishing House, 2022) Melnykova-Kurhanova, Olena; Мельникова-Курганова, Олена Сергіївна; Мельникова-Курганова, Елена СергеевнаTheoretical substantiations and practical recommendations on media educational contain against gender stereotypes in the Ukrainian mass media are given in the work. Attention is paid to the pathogenic factor of the use of gender-sensitive content. The workis based on propedeutic theoretic studies of cultural and psychosocial background of Ukraine. We also used a content analysis of news and advertising materials of heterogenic media; sociologic methods (surveys, questionnaires); modelling of educational situations and forecasting of expected results. That was an end-to-end method of generalization (induction) that covered theoretical and practical stages of the study. It is proved that despite the weakening of gender divisions in the socio-cultural sphere in the world, in developing countries (on the example of Ukraine) gender stereotypes remain a powerful tool for affective approach of media and advertising to the consumer. Author's ways to increase the level of media literacy and critical thinking with thehelp of gender-sensitive experiments, mini-projects, filling the media space with "mirror" about sexist content and creating a personal media field are proposed.Item Media Education as an Effective Perspective on the Formation of Ideology in Society Through the Influence of Self-Consciousness(LUMEN Publishing House, 2022-12) Мельникова-Курганова, Олена Сергіївна; Melnykova-Kurhanova, OlenaУ дослідженні визначено тенденції розвитку медіаосвіти в постіндустріальну епоху, позначену розвитком інформаційно-комунікаційних технологій в умовах інтеграційних та глобалізаційних процесів. Суспільство потребує компетентних фахівців, які розвиваються і прагнуть до самореалізації в соціумі. Освітній процес є феноменом, який охоплює різні сфери людської діяльності та визначає основні аспекти нормативно-правової бази. У статті проілюстровано інноваційні стилі медіаосвіти, які є ефективним поглядом на формування ідеології в суспільстві через вплив на самосвідомість в освітній діяльності .Item Transformation of propaganda communications in Ukraine: a comparative aspect(Таврійський національний університет імені В.І. Вернадського, 2022) Melnykova-Kurhanova, Olena; Мельникова-Курганова, Олена СергіївнаThe article analyzes the transformation of propaganda communications during two historical periods: the Soviet (1960-1980) and the modern military (2014-2022) periods. The dissident movement under the Soviet totalitarian regime and the popular resistance during the Russian-Ukrainian war of aggression intensified aggressive propaganda. Propaganda communications were compared according to the following criteria: signal blocking, “blocking” of communicators, propaganda guidelines, propaganda documentaries, education, science, struggle against symbols, repressive methods, political prisoner status, author status. Through the Telegram channels monitoring, the main semantic words and their transformation in the context of modern warfare were identified. The main narratives of propaganda communications are also considered. In addition, alternative channels of information in the Soviet period are presented based on self-publishing, broadcasting dissident works on foreign radio stations, etc.Item Альтернативні соціальні медіа: локальний вимір(Сумський державний університет, 2021) Мельникова-Курганова, Олена Сергіївна; Melnykova-Kurhanova, Olena; Мельникова-Курганова, Елена СергеевнаУ статті досліджено локальний вимір альтернативних соціальних медіа за період 2017–2020 р. Об’єктом дослідження є альтернативні канали комунікації на прикладі Маріуполя. Метою дослідження є визначення характерних рис альтернативних медіа. Проблема монополізації та/або скорочення традиційних ЗМІ на місцевому рівні призводить до появи та популярності альтернативних платформ у соціальних медіа. У дослідженні систематизовано характерні риси, тематику альтернативного контенту та альтернативні канали комунікації. Анонімність, персоналізація публікацій, унікальність, локальність, інтерактивність, мультимедійність, стихійне поширення, сегментація аудиторії є важливими рисами альтернативних медіа.Item Жанрово-типологические особенности диссидентских коммуникаций в Украине (1960 – начала 1990гг.)(Vědecko vydavatelské centrum «Sociosféra-CZ», 2017) Мельникова-Курганова, Олена Сергіївна; Melnykova-Kurhanova, Olena; Мельникова-Курганова, Елена СергеевнаУ статті досліджено жанрово-типологічні характеристики дисидентської комунікації в Україні на прикладі журналів «Український вісник», «Євшан-зілля», «Пороги». Дисидентські комунікації як альтернативне джерело інформації в Україні вплинули на радянське інформаційне середовище, незважаючи на всі перепони та «глушіння», а також репресії та зіткнулися з панівною моделлю інформації. Актуальність дослідження зумовлена необхідністю аналізу та розуміння функціонування дисидентських комунікацій у суспільстві на прикладі України, оскільки вона відображає суспільно-політичні процеси в альтернативних джерелах інформації.Item Журнал самвидаву «Пороги»: типологічні особливості, проблематика, жанри(Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, 2018) Мельникова-Курганова, Олена Сергіївна; Melnykova-Kurhanova, Olena; Мельникова-Курганова, Елена СергеевнаДля визначення поточних тенденцій самвидаву передбачено жанрово-тематичний аналіз журналу «Пороги». Типологічні особливості, проблематика, жанри розглядалися в процесі аналізу. Українська нелегальна преса, яка не мала чіткої періодичності та механізму розповсюдження, повідомляла про порушення прав людини на території Радянського Союзу, створення національно-визвольного руху та руху за захист громадських прав, а також, зокрема, про репресії творчої та академічної інтелігенції. Варто згадати, що серед самвидавної преси журнал «Пороги» мав тираж та розповсюджувався в 1988–1990 рр. Історичний досвід 1985–1991 рр., в часи «плюралізму думок», доводить ефективність великої кількості носіїв та каналів альтернативних джерел. Дисиденти як комунікатори, інтерпретатори дійсності, зокрема автори журналу «Пороги», змінювали ставлення громадян УРСР до офіційної влади, радянської ідеології та історії, поступово проводячи рефреймінг. На регіональному рівні часопис «Пороги» підіймав гострі проблеми, популяризував національну культуру та історію, тому його контент перейшов до публічної сфери. Автори та редакція журналу пропонували шляхи вирішення соціокультурних та політичних проблем країни, а також друкували дискусії, різні точки зору чи позиції з релігійних, соціальних, політичних питань. Збереження культурної, історичної, етнографічної спадщини, популяризація української мови, висвітлення проблеми міжконфесійних відносин були актуальними та суспільнозначущими темами. У статті було розглянуто та проаналізовано журналістські жанри часопису «Пороги». Серед них можна виділити статтю, есе, нарис, огляд, репортаж, коментар, фейлетон. Автори альтернативного каналу комунікації змінювали смисли, публікували замовчувану та заборонену владою інформацію, пропонували аудиторії альтернативний контент взагалі. Результати дослідження можна використовувати під час викладання курсу «Сучасна публіцистика».