Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/66092
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКокарєва, Анжеліка Миколаївна-
dc.contributor.authorKokarіeva, Anzhelika-
dc.contributor.authorШутков, Костянтин Володимирович-
dc.contributor.authorShutkov, Kostiantyn-
dc.date.accessioned2024-12-30T08:08:22Z-
dc.date.available2024-12-30T08:08:22Z-
dc.date.issued2024-10-
dc.identifier.citationКокарєва А.М., Шутков К.В. Формування професійної компетентності майбутніх фахівців з електроніки в закладах фахової передвищої освіти / А. Кокарєва, К. Шутков // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія: зб. наук. пр. – К.: НАУ, – 2024. – Вип. 2(25). – С. 9-15uk_UA
dc.identifier.issnISSN 2411-264X-
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/66092-
dc.descriptionБондар, Л. & Литвинчук, Н. (2020). Мотивація навчальної діяльності студентів як провідний чинник підготовки майбутніх фахівців. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Психологія» Вип. 11. 67-71. Бойчук, В. (2018). Професійна орієнтація учнів у закладах загальної середньої освіти. Zbiór artykułów naukowych recenzowanych. Zbiór artykułów naukowych z Konferencji Miedzynarodowej Naukowo-Praktycznej (on-line) zorganizowanej dla pracowników naukowych uczelni, jednostek naukowo-badawczych oraz badawczych z państw obszaru byłego Związku Radzieckiego oraz byłej Jugosławii. (30.01.2018). Warszawa, 184 str. 39. Топузов, О., Малихін, О., Алєксєєва, С., & Арістова, Н. (2024). Індивідуалізація навчання в умовах змішаної форми організації освітнього процесу у профільній старшій школі: методичний посібник. Електронне видання. Київ, Видавничий дім «Освіта», 99. Кокарєва, А. (2019). Професійний розвиток особистості інженера. Вища освіта України. 2 (27). 234-240. Сидоров, М., & Довбня, В. (2019). Фактори задоволеності студентів навчальним процесом (на прикладі дослідження студентів КНУ). Соціологічні студії, 1 (14), С. 45–52. Педагогічна майстерність: Підручник. І. А. Зязюн, Л. В. Крамущенко, І. & Ф. Кривонос та ін. (1997); За ред. І. А. Зязюна. К.: Вища шк., 1997. 349. Петрук, В. (2009). Модель формування фахової компетентності в майбутніх випускників технічних ВНЗ у процесі двоступеневого навчання. Електронний ресурс. е-журнал «Педагогічна наука: історія, теорія, практика, тенденції розвитку». Вип. 3. Режим доступу: http://www.intellect-invest.org.ua/ukr/pedagog_editions_e-magazine_pedagogical_science_arhiv_pn_n3_2009_st_7/ Хупавцева, Н., & Славіна, Н. (2023). Психологічний феномен фасилітації як специфічного виду діяльності викладача. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (60), 73–94. Рудник, С., & Харламенко, В.(2023). Важливість професійної орієнтації в закладах загальної середньої освіти. Трудове навчання та технології: сучасні реалії та перспективи розвитку: ХІІ Міжнародна науково-практична конференція, присвячена пам’яті академіка Дмитра Тхожевського, 19 травня 2023 року. Український державний університет імені Михайла Драгоманова. Київ : УДУ імені Михайла Драгоманова, 159-162. Kokarieva, А., Khomenko-Semenova, L., Glushanytsia, N., Ievtushenko, I., & Odarchenko R. (2019). Information and Communication Technologies in the Professional Training of Engineers. Proceedings of the International Workshop on Conflict Management in Global Information Networks (CMiGIN 2019) co-located with 1st International Conference on Cyber Hygiene and Conflict Management in Global Information Networks. Lviv, Ukraine, November 29, 496-506 (SCOPUS). Kokarevа, A., & Khomenko-Semenova, L. (2019). Analysis of professional motiveness and pedagogical Skills of Teachers. Danish Scientific Journal (DSJ), 28, 17-22.uk_UA
dc.description.abstractВажливою задачею перед закладами фахової передвищої освіти є сьогодні залученість студентів в освітній процес, фактори що впливають на їхню навчальну мотивацію, ефективність засвоєння знань, подальша професійна орієнтація та використанню набутих знань у майбутній професійній діяльності. В досліджені розглянуто ключові компоненти залученості студентів в закладах фахової передвищої освіти як важливої передумови формування стійкої навчальної мотивації, а також проаналізовано роль педагогічної майстерності викладачів у підтримці зацікавленості в навчанні. Обґрунтовано, що залученість студентів до навчання підвищується за умов удосконалення освітньої програми, актуалізації профільних дисциплін та підвищення якості викладання. Ключовим чинником при формуванні професійної компетентності є педагогічна майстерність викладача, яка включає вміння адаптувати методи навчання відповідно до індивідуальних особливостей здобувачів, сприяє розвитку самостійності, творчості та внутрішньої мотивації до навчання. Актуалізовано значущість мультипарадигмального підходу як методологічної основи, що забезпечує ефективність у вирішенні проблеми залученості здобувачів. Він об'єднує ключові положення системного, особистісно-діяльнісного та мотиваційного підходів, які разом створюють необхідні умови для розвитку стійкої навчальної мотивації та успішної професійної підготовки майбутніх фахівців з електроніки. Головною метою цього дослідження виявити та проаналізувати проблеми, що виникають у процесі формуванння професійної компетентності майбутніх фахівців з електроніки в закладах фахової передвищої освіти в контексті швидкої трансформації ринку праці; а також у розробці пропозицій щодо професійної підготовки для підвищення ефективності освітнього процесу та зацікавленості здобувачів у навчанні; проаналізувати ефективні методи педагогічної фасилітації та сучасних підходів, що дозволяють викладачам розпізнавати та розвивати інтереси здодувачів до певних напрямків у професійній сфері, а також сприяти формуванню їхньої навчальної мотивації та когнітивної залученості. У процесі дослідження використано низку загальнонаукових методів: аналіз синтез, класифікація, порівняння тощо. як результат було виявлено, що швидкі зміни на ринку праці та в технологічній сфері вимагають постійного оновлення професійної підготовки майбутніх фахівців з електроніки в закладах фахової передвищої освіти. Розробка та інтеграція сучасних навчальних програм, які відповідають актуальним тенденціям галузі, є важливим кроком до підвищення ефективності освітнього процесу. Для успішної адаптації студентів до вимог ринку праці необхідно використовувати інноваційні методи педагогічної фасилітації, що сприятимуть розвитку навчальної мотивації та когнітивної залученості здобувачів освіти. Як висновок ми припускаємо, що швидкісні зміни в економічних і технологічних сферах у закладах фахової передвищої освіти для майбутніх фахівців з електроніки потребують регулярного оновлення навчальних програми. Це передбачає інтеграцію сучасних знань і технологій, що дозволить майбутнім фахівцям орієнтуватися в актуальних тенденціях розвитку своєї галузі та ефективно застосовувати набуті знання в подальшій професійній діяльності.uk_UA
dc.description.abstractThe important task for institutions of professional pre-higher education is the current employment of students in the educational process, factors that influence their learning motivation, the effectiveness of knowledge acquisition, further professional orientation, and the use of acquired knowledge in future professional activities. The study examined the key components of student engagement in institutions of professional pre-higher education as an important prerequisite for the formation of sustainable learning motivation, and also analyzed the role of teachers' pedagogical skills in maintaining interest in learning. It is substantiated that student engagement in learning increases under the conditions of improving the educational program, updating core disciplines, and improving the quality of teaching. A key factor in the formation of professional competence is the teacher's pedagogical skills, which include the ability to adapt teaching methods according to the individual characteristics of students, contribute to the development of independence, creativity, and internal motivation for learning. The importance of the multi-paradigm approach as a methodological basis that ensures efficiency in solving the problem of student engagement is actualized. It combines key provisions of the systemic, personal-activity and motivational approaches, which together create the necessary conditions for the development of sustainable learning motivation and successful professional training of future electronics specialists. The main goal of this study is to identify and analyze the problems that arise in the process of forming the professional competence of future electronics specialists in institutions of professional pre-higher education in the context of the rapid transformation of the labor market; as well as in developing proposals for professional training to increase the efficiency of the educational process and the interest of applicants in learning; analyzing effective methods of pedagogical facilitation and modern approaches that allow teachers to recognize and develop applicants' interests in certain areas in the professional field, as well as to contribute to the formation of their educational motivation and cognitive involvement. There were used several general scientific methods in the process of research: analysis, synthesis, classification, comparison, etc. as a result, it was found that rapid changes in the labor market and in the technological sphere require constant updating of professional training of future electronics specialists in institutions of professional pre-higher education. The development and integration of modern curricula that meet current trends in the industry is an important step towards increasing the efficiency of the educational process. For the successful adaptation of students to the requirements of the labor market, it is necessary to use innovative methods of pedagogical facilitation that will contribute to the development of learning motivation and cognitive involvement of students. As a conclusion, we assume that rapid changes in economic and technological spheres in institutions of professional pre-higher education for future electronics specialists require regular updating of curricula. This involves the integration of modern knowledge and technologies, which will allow future specialists to navigate current trends in the development of their industry and effectively apply the acquired knowledge in further professional activities.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherНаціональний авіаційний університетuk_UA
dc.subjectзаклади фахової передвищої освітиuk_UA
dc.subjectздобувачіuk_UA
dc.subjectосвітньо професійна програмаuk_UA
dc.subjectнавчальна мотиваціяuk_UA
dc.subjectпедагогічна майстерністьuk_UA
dc.subjectпедагогічна фасилітаціяuk_UA
dc.subjectпрофесійна компетентністьuk_UA
dc.subjectпрофесійна підготовкаuk_UA
dc.subjectфахівці з електронікиuk_UA
dc.subjectinstitutions of vocational pre-higher educationuk_UA
dc.subjectacquirersuk_UA
dc.subjecteducational professional programuk_UA
dc.subjecteducational motivationuk_UA
dc.subjectpedagogical skilluk_UA
dc.subjectpedagogical facilitationuk_UA
dc.subjectprofessional competenceuk_UA
dc.subjectprofessional traininguk_UA
dc.subjectelectronics specialistsuk_UA
dc.titleФормування професійної компетентності майбутніх фахівців з електроніки в закладах фахової передвищої освітиuk_UA
dc.title.alternativeFormation of professional competence of future electronics specialists in institutions of professional higher educationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.subject.udc376.1-056.2uk_UA
dc.identifier.doi10.18372/2411-264X.24.19350-
Appears in Collections:Статті у фахових виданнях кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Кокарєва, Шутков_статті.pdfСтаття366.1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.