Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/65716
Title: The impact of gamification on student engagement and learning outcomes
Other Titles: Вплив ігор на залучення студентів та результати навчання
Authors: Khmylievska, Valentyna
Rachynska, Anastasiia
Хмилєвська, Валентина Вікторівна
Рачинська, Анастасія Володимирівна
Keywords: game
online learning platform
self-determination theory
constructivism
гра
онлайн платформи навчання
теорія сaмовизначення
конструктивізм
Issue Date: 18-Oct-2024
Publisher: National Avіation University
Citation: Khmylievska V.V., Rachynska A.V. The impact of gamification on student engagement and learning outcomes // Проблеми підготовки професійних кадрів з логістики в умовах глобального конкурентного середовища: Збірник доповідей ХХII Міжнародної науково-практичної конференції. – Національний авіаційний університет. – Київ, 2024. С. 39-42.
Abstract: Incorporating game elements into the educational environment can significantly enhance motivation and improve the learning outcomes of future logistics professionals. Platforms such as Kahoot, Coursera, Udemy, and Google provide essential tools for creating an interactive and engaging learning experience. The integration of competitive, independent, and collaborative learning strategies fosters a dynamic environment that encourages active student participation and facilitates deeper learning. Early findings indicate that game-based approaches enhance problem-solving abilities, boost engagement, and hold great potential for modernizing education and improving student performance.
Впровадження елементів гри в освітнє середовище може підвищити мотивацію майбутніх логістів і покращити результати їх навчання. Такі інструменти, як Kahoot, Coursera, Udemy, та Googlе виступають ключовими платформами для створення інтерактивного та захоплюючого навчального процесу. Поєднання конкурентних, самостійних та елементів групової роботи створює динамічне середовище, яке сприяє кращому засвоєнню знань та активній участі студентів. Попередні результати показують, що ігрові стратегії покращують навички вирішення проблем, підвищують залученість та мають великі перспективи в сучасній освіті.
Description: 1. Smiderle, R., Rigo, S.J., Marques, L.B. The impact of gamification on students’ learning, engagement and behavior based on their personality traits. Smart Learn. Environ. 7, 3, 2020. URL: https://doi.org/10.1186/s40561-019-0098-x (Assessed 08.10.2024). 2. Michael Sailer, Jan Ulrich Hense. How gamification motivates: an experimental study of the ef ects of specific game design elements on psychological need satisfaction, Computers in Human Behavior, Volume 69, 2017, P. 371-380. URL: https://doi.org/10.1016/j.chb.2016.12.033 (Assessed 08.10.2024). 3. Kahoot white paper. URL: https://kahoot.com/library/kahoot-white-paper/ (Assessed 11.10.2024). 4. Norwegian University of Science and Technology. Of icial site. URL: https://www.ntnu.edu (Assessed 10.10.2024). 5. Jill Duf y. The Best Online Learning Services for 2024, Mar 01, URL: https://uk.pcmag.com/education-reference/128455/the-best-online-learning- services-for-2020 (Assessed 10.10.2024). 6. Coursera. Of icial website. URL: https://www.coursera.org (Assessed 10.10.2024). 7. Udemy. Of icial website. URL: https://www.udemy.com (Assessed 10.10.2024). 8. CSDT. Center for self-determination theory. Of icial site. URL: https://selfdeterminationtheory.org (Assessed 10.10.2024). 9. Jean Piaget, Lev Vygotsky, John Dewey. Constructivism in Education. National university of San Diego, URL: https://www.nu.edu/blog/what-is- constructivism-in-education (Assessed 10.10.2024).
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/65716
Appears in Collections:Матеріали конференцій кафедри логістики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
збірник жовтень 2024-1-39-42.pdf201.65 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.