Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/65549
Title: Двоконтурна система управління висотою польоту гелікоптера
Authors: Пелешко, Ярослав Юрійович
Keywords: кваліфікаційна робота
радіовисотомір
автомат перекосу
система автоматичного управління
барометричний висотомір
лазерний висотомір
повітряне судно
маловисотний політ
Issue Date: 10-Jun-2024
Publisher: Національний авіаційний університет
Citation: Пелешко Я. Ю. Двоконтурна система управління висотою польоту гелікоптера. – Кваліфікаційна робота на здобуття ступеня бакалавра спеціальності «Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології» – Національний авіаційний університет. – Київ, 2024. – 95 с.
Abstract: В даний час гелікоптери широко використовуються в транспортній авіації в гірських районах, в болотистій, бездоріжжі. Можливість виконання вертикального зльоту і посадки призвела до використання гелікоптерів в морській авіації, аварійно-рятувальних і санітарних службах. Гелікоптери все частіше використовуються для контролю за технічним станом різних нафтогазопроводів. В останні роки гелікоптери все частіше використовуються для попередження та ліквідації промислових аварій, здійснення екологічного контролю повітряного простору. Потреба у гелікоптерах виникає і під час реалізації загальноєвропейської програми моніторингу довкілля, а головне – виконання бойових завдань у війні з росією. Відмінною особливістю використання гелікоптерів є те, що переважна більшість всіх цих завдань повинна виконуватися на малих і гранично малих висотах, в умовах недостатньої видимості та інших несприятливих факторів, що складають умови польоту. Пілот гелікоптера повинен аналізувати безліч факторів, що швидко змінюються, забезпечувати надійне управління гелікоптером і при цьому виконувати корисну роботу. Виконання таких складних і важких операцій в умовах близькості до землі накладає велике фізичне і психологічне навантаження на пілота, вимагає концентрації сил і уваги при управлінні гелікоптером. Режим польоту на низькій висоті гелікоптера є найнебезпечнішим для навігації гелікоптера. Підвищити рівень безпеки маловисотного режиму можна за рахунок автоматизації процесів обробки інформації та впровадження нформаційних систем управління. Автоматичне управління поздовжнім переміщенням гелікоптера відбувається через канал загального кроку несучого гвинта або через канал автомату перекосу винта. При цьому в першому випадку гелікоптер рухається чисто вертикально, в іншому – чисто горизонтально. На практиці досвідчені пілоти по-різному контролюють висоту, тобто по черзі керують тим чи іншим каналом. Це пов'язано, по-перше, з більшою ефективністю управління висотою польоту по каналу АП на високих швидкостях, а, по-друге, з виникненням критичних режимів обтікання несучого гвинта на високих швидкостях при спробі збільшити вертикальну швидкість за рахунок збільшення сумарного кроку несучого гвинта. Таким чином, постає питання про автоматизацію двоканального управління польотом на низькій висоті.
Description: Робота публікується згідно наказу Ректора НАУ від 27.05.2021 р. №311/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти в репозиторії університету". Керівник роботи: кандидат технічних наук, професор, кафедри авіаційних комп’ютерно-інтегрованих комплексів, Філяшкін Микола Кирилович
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/65549
Appears in Collections:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри авіаційних комп'ютерно-інтегрованих комплексів (НОВА)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Пелешко.pdfКваліфікаційна робота з пояснювальною запискою3.11 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.