Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/65241
Title: Customer relationship management of a logistics company
Other Titles: Управління взаємовідносинами з клієнтами логістичної компанії
Authors: Shvydkyi, Artem
Швидкий, Артем Володимирович
Keywords: qualification work
CRM system
customer
logistics company
relationship
DHL company
кваліфікаційна робота
CRM система
клієнт
логістична компанія
відносини
компанія DHL
Issue Date: Jun-2024
Publisher: National Avіation University
Citation: Shvydkyi A.V. Customer relationship management of a logistics company. – Thesis for the Bachelor's degree in "Management". – National Aviation University. – Kyiv, 2024. – 81 p.
Abstract: In the theoretical part of the qualification work the basics of the concept of managing relationships with clients of a logistics company and its information support are considered. In the analytical section of the work, an analysis of the activities of the DHL company was carried out. In the project part of the qualification work, the architecture of the CRM system for improving relations with clients, the reasonable economic feasibility of its implementation is proposed. The purpose of the qualification work is to study theoretical approaches and develop practical recommendations for managing customer relationships based on the implementation of information technologies. The subject of the qualification paper is the theoretical and practical aspects of the organization of the customer relationship management system based on information technologies. The object of the qualification paper is the process of the information support of the relationship between the DHL company and its customers. Methods of research are analysis, systematic approach, comparative analysis, modeling and generalization, and SWOT analysis. Materials of qualification paper are recommended to be used during scientific research, in the educational process and in the practice of specialists of logistics departments.
У теоретичній частині кваліфікаційної роботи розглядаються основи концепції управління взаємовідносинами з клієнтами логістичної компанії та її інформаційного забезпечення. В аналітичному розділі роботи проведено аналіз діяльності компанії DHL. У проектній частині кваліфікаційної роботи запропоновано архітектуру CRM системи для покращення відносин з клієнтами, обґрунтовану економічну доцільність її впровадження. Метою кваліфікаційної роботи є вивчення теоретичних підходів та розробка практичних рекомендацій щодо управління взаємовідносинами з клієнтами на основі впровадження інформаційних технологій. Предметом кваліфікаційної роботи є теоретичні та практичні аспекти організації системи управління взаємовідносинами з клієнтами на основі інформаційних технологій. Об'єктом кваліфікаційної роботи є процес інформаційного забезпечення взаємовідносин між компанією DHL та її клієнтами. Методами дослідження є аналіз, системний підхід, порівняльний аналіз, моделювання та узагальнення, SWOT аналіз. Матеріали кваліфікаційної роботи рекомендовано використовувати під час наукових досліджень, у навчальному процесі та практичній діяльності спеціалістів кафедр матеріально-технічного забезпечення.
Description: Робота публікується згідно з наказом Ректора НАУ від 27.05.2021 р. №311/од «Про розміщення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти в репозиторії університету». Керівник проєкту: доц. Позняк Оксана Володимирівна
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/65241
Appears in Collections:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри логістики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ФТМЛ_2024_073.3_Швидкий А.В..pdfКваліф.робота1.92 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.