Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти ОПП Системне програмування (ОС магістр)
Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/63575
Browse
Recent Submissions
Item Веб-додаток пошуку інформації про авіакомпанії(Національний авіаційний університет, 2023-12) Сміян, Богдан МиколайовичАктуальність веб-застосунку для пошуку інформації про авіакомпанії визначається постійно зростаючою популярністю та динамічністю сучасної авіаційної індустрії. Стрімкий розвиток глобального повітряного транспорту створює постійну потребу у зручному та ефективному інструменті для отримання інформації про різноманітні авіакомпанії. Такий веб-застосунок має важливе значення для пасажирів, інвесторів, аналітиків та інших учасників галузі, оскільки він забезпечує доступ до надійних та актуальних даних про перевезення, пункти призначення, рейси, безпеку та інші аспекти діяльності авіакомпаній. У контексті постійних змін та конкуренції в авіаційній галузі, важливо мати інструмент, який дозволяє швидко та зручно знаходити необхідну інформацію, щоб зробити інформовані рішення. Такий веб-застосунок може виступати важливим ресурсом для подорожуючих, бізнесу та фахівців, які вивчають ринок авіаційних послуг. Загалом, розробка веб-застосунку для пошуку інформації про авіакомпанії відповідає сучасним вимогам мобільності та швидкісного доступу до даних, роблячи його актуальним та значущим у світлі сучасних тенденцій в авіаційній індустрії.Item Програмна система формування пакетів інвестиційних проєктів(Національний авіаційний університет, 2023-12) Смілий, Едуард РуслановичРозробка бота для роботи з інвестиційними проєктами через месенджер Telegram є дуже актуальною і корисною задачею. Це пов’язано з тим, що Telegram став популярним месенджером серед користувачів, які зацікавлені в інвестуванні, а також з тим, що боти в месенджерах є простим та зручним інструментом для автоматизації багатьох рутинних завдань, що дозволяє значно зекономити час та зусилля. Розробка бота для роботи з інвестиційними проєктами через месенджер Telegram може мати наступні переваги: 1. Швидкий та зручний доступ до інформації про інвестиційні проєкти – бот може надавати користувачам швидкий доступ до останніх новин та інформації про стан інвестиційних проєктів, що може допомогти їм приймати кращі рішення. 2. Автоматизація процесу інвестування – бот може надавати користувачам можливість здійснювати інвестиційні операції безпосередньо через месенджер, що зменшує кількість рутинних дій та спрощує процес інвестування. 3. Комунікація зі службою підтримки – бот може надавати користувачам можливість звертатися до служби підтримки через месенджер та отримувати швидку та ефективну відповідь на свої запитання. 4. Збереження часу – бот може надавати користувачам можливість швидко та зручно здійснювати операції та отримувати необхідну інформацію, що зменшує кількість часу, який вони витрачають на ці процеси. Визначимо наступні напрямки наукових досліджень в роботі: – вивчення технічних питань розробки програмного засобу для інвестицій через Telegram (включає вибір оптимальних мов програмування, архітектурних рішень, питання безпеки даних та конфіденційності); – аналіз впливу програмних засобів для інвестицій через Telegram на фінансовий ринок; – вивчення взаємодії користувачів з програмним засобом; – розробка алгоритмів для аналізу фінансових даних та надання користувачам рекомендацій щодо інвестиційних рішень; – дослідження питань безпеки даних та конфіденційності в програмних засобах для інвестицій через Telegram; – дослідження різних інвестиційних стратегій, які можуть бути реалізовані через програмні засоби у Telegram. Побудова інвестиційних проєктів у електронному середовищі стикається з численними проблемами і викликами, які обумовлені цифровою трансформацією і зростанням технологій. Нижче розглянемо ключові аспекти та проблеми, які виникають у цьому контексті. 1. Безпека даних та конфіденційність: – кіберзахист: електронні інвестиційні проєкти потребують потужних заходів кіберзахисту, оскільки інформація про фінансові операції та клієнтські дані стають мішенню для кіберзлочинців; – законодавство та регулятори: для забезпечення безпеки даних потрібна відповідність законодавству та регуляторним стандартам, що стає важливим викликом через постійні зміни в правових нормах. 2. Ризики та нестабільність ринку: – Волатильність: електронний фінансовий ринок досить волатильний, що може призвести до ризиків для інвесторів та проєктів; – Ліквідність: Проблеми з ліквідністю можуть виникнути через збільшену конкуренцію та невизначеність на ринку. 3. Технічні складнощі: – швидкість обробки: завдяки великому обсягу даних та високій швидкості виконання операцій, потрібні потужні обчислювальні ресурси та швидкі мережі; – запобігання помилкам: технічні збої та помилки можуть призвести до фінансових втрат та проблем з клієнтами. 4. Регуляторні аспекти: – регулювання: відсутність чітких регуляторних рамок у деяких країнах може ускладнити роботу інвестиційних проєктів в електронному середовищі; – відповідність: забезпечення відповідності до різних законодавчих актів та нормативів може бути складною задачею. 5. Недостатня освіта та адаптація: – освіта і навчання: Багато інвесторів не мають відповідних знань щодо цифрових інвестицій, що створює проблему у використанні цих інструментів. – адаптація: Деякі інвестори відчувають опір до переходу до електронних інвестицій через недостатню адаптованість до технологій. 6. Відсутність довіри та репутаційні ризики: – електронні платформи повинні будувати довіру серед інвесторів, що може бути складно в умовах кіберзагроз та шахрайства; – негативні події на ринку можуть значно вплинути на репутацію інвестиційних проєктів та платформ. 7. Регіональні та геополітичні ризики: – зміни у законодавстві: різні країни мають різне законодавство щодо інвестицій та цифрових активів, що може призвести до регуляторних ризиків$ – геополітичні події можуть вплинути на цифрові інвестиційні ринки та проєкти. Мета роботи – розробити програмну систему підтримки прийняття рішень інвесторами при формуванні пакетів інвестиційних проєктів. Об’єкт дослідження – автоматизація обробки замовлень інвесторів на фінансування проєктів. Предмет дослідження – програмна система формування пакетів інвестиційних проєктів.Item Програмний модуль для аналізу даних польотів малої авіації(Національний авіаційний університет, 2023-12) Слюсаренко, Олександр КостянтиновичУ сучасному світі, де роль малої авіації та, зокрема, безпілотних літальних апаратів стрімко зростає розвиток технологій відбувається надзвичайно швидко, проте з цим виникають нові виклики, проблеми та завдання, серед яких ключове місце займає аналіз польотних даних. Проблема аналізу є актуальною з огляду на зростаючу кількість операторів дронів, складності маршрутів та великої різноманітності сценаріїв використання безпілотних літальних апаратів. За останнє десятиліття суспільство зіткнулося з накопиченням цифрової інформації, зокрема в сфері авіації. Через це виникають потреба розробки ефективних інструментів для аналізу та обробки великих обсягів даних. Наукове завдання полягає у створенні програмного модуля, який би дозволяв ефективно обробляти, аналізувати та візуалізувати польотні дані, забезпечуючи краще розуміння та контроль над станом безпілотних літальних апаратів. З розвитком малої авіації та безпілотних літальних апаратів виникла потреба у детальному аналізі польотних даних, необхідність пов’язана з підвищенням безпеки польотів, ефективності використання авіатехніки та оптимізації її експлуатаційних характеристик. Аналіз даних дозволяє глибше зрозуміти поведінку літальних апаратів в різних умовах, виявляти потенційні небезпеки та вносити корективи в процеси планування та виконання польотів. Проблематика розробки програмного модуля для аналізу даних польотів малої авіації тісно пов’язана з сучасним станом розвитку цієї галузі, зокрема з активним використанням безпілотних літальних апаратів. Однією з ключових проблем є складність інтерфейсів існуючих аналітичних систем, через виникають бар’єри для операторів БПЛА та інших фахівців, які могли б використовувати ці системи для контролю та управління польотами але не мають навичок або знань аналізу. Крім того, багато існуючих рішень мають обмежий функціонал, бо вони часто проектуються з огляду на конкретні типи літальних апаратів або специфічні сценарії використання, що робить їх менш ефективними у випадках, коли потрібно адаптувати систему під різноманітні потреби користувачів.Item Програмний модуль побудови маршрутів авіаційних перевезень(Національний авіаційний університет, 2023-12) Сковпень, Данило ВасильовичНа даний момент, побудова маршрутів авіаційних перевезень залишається актуальною і важливою частиною глобальної транспортної системи. Декілька аспектів свідчать про актуальність цього питання: Швидкість і ефективність: авіаперевезення залишаються найшвидшим і найефективнішим засобом транспорту для довгих відстаней. Це особливо важливо для швидкого переміщення пасажирів та вантажів між континентами. Глобалізація та світова економіка: зростання світової торгівлі і глобалізація економіки призводять до збільшення потреби в ефективних системах авіаперевезень для забезпечення швидкої та надійної поставки товарів та послуг. Конкуренція між авіакомпаніями: зростаюча конкуренція в галузі авіації стимулює авіакомпанії до вдосконалення маршрутів та надання більш ефективних послуг, щоб залучити пасажирів. Екологічні аспекти: природні обмеження в області забруднення та збільшення усвідомленості про зміни клімату підштовхують авіаційну індустрію до розробки більш екологічно ефективних маршрутів і використання більш сучасних літаків. Технологічні інновації: завдяки розвитку технологій, таких як штучний інтелект, аналіз даних та системи управління маршрутами, авіакомпанії можуть оптимізувати свої маршрути, зменшуючи витрати та підвищуючи ефективність. У зв'язку з цим, важливо продовжувати дослідження та розвиток у галузі планування маршрутів, щоб адаптувати їх до змінних умов і вимог ринку, а також для забезпечення ефективної та стійкої авіаційної інфраструктури.Item Програмний модуль прогнозування часу виконання проєктів в компанії(Національний авіаційний університет, 2023-12) Савченко, Денис Русланович Денис РуслановичУ сучасному світі інформаційних технологій (IT) розробка програмного забезпечення та управління IT-проєктами стали необхідністю для більшості компаній та організацій. За останні роки ринок IT надзвичайно динамічний, і це призводить до зростання складності та обсягів проєктів, а також до появи нових викликів та проблем у сфері управління цими проєктами. Однією з ключових проблем є прогнозування часу виконання IT-проєктів. Прогнозування часу виконання IT-проєктів є надзвичайно важливою задачею, яка впливає на багато аспектів підприємництва та управління. Від точності та надійності прогнозів залежить вчасне завершення проєктів, використання ресурсів компанії та задоволеність клієнтів. Неточні або недостовірні прогнози можуть призвести до перевищення бюджету, прострочки проєкту та втрати довіри замовника. Наукова складова цієї роботи полягає у розробці та вдосконаленні системи прогнозування часу виконання IT-проєктів. Для досягнення цієї мети використовуються передові методи та технології з областей машинного навчання, статистики, оптимізації та аналізу даних. Система, яку розглядає ця робота, створена з метою підвищення точності та надійності прогнозів часу виконання IT-проєктів, що є важливим внеском у покращення управління проєктами та ефективності IT-компаній. Розробка програмних систем і проєктний менеджмент в сфері інформаційних технологій (IT) постійно розвиваються і стають все складнішими завданнями. Важливим етапом у процесі розробки проєкту є прогнозування часу виконання завдань та проєкту в цілому. Неточні або недостовірні прогнози можуть призвести до перевищення бюджету, прострочки проєкту та незадоволеності клієнтів. Тому розробка програмного модуля для прогнозування часу виконання проєктів є актуальною задачею, яка допомагає покращити управління проєктами в IT-компаніях.Item Система інтеграції даних про метеоумови для малих аеродромів(Національний авіаційний університет, 2023-12) Прокопчук, Дмитро ЮрійовичаКожного року авіаційні компанії розширюють свої маршрути та збільшують обсяги польотів, дотримання стандартів безпеки та отримання точної інформації про метеоумови стають вирішальними факторами для успішної авіаційної діяльності. Метеодані – це набір інформації, що описує стан атмосферних умов та погодні явища в певному регіоні або місцевості в певний момент часу або протягом певного періоду. Ці дані дуже різноманітні та можуть включати в себе наступну інформацію: температура повітря, вологість, атмосферний тиск, швидкість та напрям вітру, опади, видимість тощо. Метеодані збираються за допомогою спеціальних метеорологічних приладів, таких як барометри, термометри, анемометри, дозиметри, а також супутникових і радарних систем. Метеорологічне спостереження – це інструментальне вимірювання і візуальні оцінки метеорологічних величин та атмосферних явищ [1, 4]. Вони використовуються для прогнозу погоди, моніторингу клімату, безпеки польотів, розробки стратегій управління екологічними ресурсами, сільського господарства, наукових досліджень і багатьох інших цілей. Метеодані є важливим ресурсом для прийняття рішень та забезпечення безпеки та комфорту життя людей.Item Розподілена система підтримки прийняття рішень щодо рівня безпеки польотів повітряних суден(Національний авіаційний університет, 2023-12) Притула, Денис ОлеговичСистема підтримки прийняття рішень – це комп’ютеризована автоматизована система, призначена для надання допомоги та підтримки у різних сферах діяльності людини при вирішенні структурованих або неструктурованих проблем. Застосування таких систем дозволяє проводити ґрунтовний та об’єктивний аналіз предметної області в умовах складних прийняття рішень. Завдання прийняття рішень постійно виникають у різних сферах природи та суспільства – в біологічних, екологічних, соціальних і економічних системах, а також у різноманітних процесах та явищах, наприклад, у функціонуванні живих організмів та їх колоній, вираженні споживчих уподобань чи природних катаклізмах. Рішення визначається як обґрунтований набір дій, спрямованих на об’єкт чи систему управління, з метою приведення їх до бажаного стану або досягнення поставленої мети. Це прояв волі та розумової діяльності людини. Характерними рисами рішень є можливість вибору із набору альтернатив, наявність мети та вольового акту при їх прийнятті. Важливо зазначити, що класифікація рішень є ключовою, існують різні підходи до її визначення. Прийняття рішень – це процес вибору найбільш підходящого рішення серед допустимих альтернатив або упорядкування їх. Цей процес відбувається на основі знань про об’єкт управління, процеси в ньому та можливі події з перебігом часу, а також за наявності показників, що характеризують ефективність та якість прийнятого рішення. У цьому контексті модель прийняття рішень включає формальне представлення задачі та процесу прийняття рішень. Питання формальної основи вибору, зокрема, походження критерію оптимальності, є однією з фундаментальних проблем теорії прийняття рішень, яка зародилася ще у XVIII столітті. Розвиток цієї теорії почався у другій половині XX століття, завдяки роботам Дж. Фон Неймана та О. Моргенштерна. З того часу оптимізаційний вибір за різними критеріями став предметом ретельного дослідження, що зумовлює актуальність подальших досліджень у даній галузі. Актуальність теми. Використання сучасних теорій інформаційних технологій, менеджменту у бізнесі та концепцій отримання знань вимагає основування на усвідомленій та цілеспрямованій діяльності людини. Ключовий аспект цього підходу полягає в розробці інформаційних систем підтримки прийняття рішень, які адаптовані до навколишнього середовища. У цих системах використовуються різноманітні методи, такі як експертні оцінки, нейронні мережі, алгоритми м'яких обчислень, методи оптимізації, регресійний аналіз, байєсівські моделі та інші. Спрямованість на досягнення усвідомлених цілей вимагає розробки інструментальних засобів для оптимізації витрат умовно обмеженими ресурсами. Це призвело до виникнення широкого спектру інформаційних технологій в межах методів та систем штучного інтелекту, спрямованих на полегшення управлінських завдань у суспільстві, виробництві, торгівлі, кредитній та фінансовій сферах. Найпоширенішими застосуваннями цих технологій є експертні системи, дорадчі системи, інтелектуальні системи та інформаційні системи підтримки прийняття рішень. Основною спільною рисою їх функціонування є використання знань людей-експертів, що робить їх важливими інструментами для вирішення завдань у різних галузях, зокрема управлінням, виробництвом та фінансовою сферою. Наголошується, що досягнення поставлених цілей у сучасному бізнесі вимагає не лише застосування передових технологій, але й ретельного вивчення та розуміння контексту, в якому ці технології застосовуються. Також важливо враховувати ефективну взаємодію між інформаційними системами та людьми, щоб створити оптимальні умови для прийняття рішень на основі збалансованої комбінації експертності машин та людського інтуїтивного розуміння. Процеси управління та прийняття рішень стають більш комплексними в умовах зростаючої конкуренції та змін у бізнес-середовищі. Тому інформаційні системи підтримки прийняття рішень виявляються ключовим інструментом для успішного впровадження стратегій, оптимізації процесів та забезпечення конкурентоспроможності. Крім того, наголошується на необхідності постійного вдосконалення інформаційних систем, оскільки технологічні зрушення та зміни в бізнес-вимогах вимагають постійного покращенню та адаптації. Розвиток інтегрованих технологічних рішень, які забезпечують ефективний обмін даними та співпрацю між різними інформаційними системами, стає важливим завданням для досягнення стратегічних цілей підприємства. З огляду на статистику за останнє десятиріччя по авіаційним подіям питання забезпечення рівня безпеки польотів є найбільш актуальними, оскільки недоліки і проблеми в функціонуванні авіаційної діяльності пояснюються відсутністю загальнотеоретичного базису та загальноприйнятих підходів до управління безпекою польотів, розробка яких має орієнтуватися на вимогу «Міжнародної організації цивільної авіації», яка визначає, що жодний регіон не повинен мати рівень частоти авіакатастроф більш ніж удвічі перевищує загальносвітовий. Система підтримки прийняття рішень може бути особливо корисною у вирішені складних або непередбачуваних ситуаціях. В Україні система підтримки прийняття рішень у галузі безпеки польотів використовуються в таких організаціях, як «Державна авіаційна служба України», «Національний авіаційний університет» та авіакомпанії.Item Засіб моніторингу технічного стану авіаційного обладнання(Національний авіаційний університет, 2023-12) Подвойський, Олександр ІгоровичАвіаційна промисловість відіграє критичну роль в сучасному світі, стаючи сектором, де надійність, безпека та ефективність є абсолютними пріоритетами. Моніторинг технічного стану авіаційного обладнання є ключовою задачею, яка безпосередньо впливає на безпеку польотів та економічну віддачу авіакомпаній. Зростання обсягів авіаційних перевезень, посилення міжнародних та національних стандартів безпеки, а також збільшення складності авіаційних систем зробили цю проблему ще більш актуальною. Існуючі системи моніторингу, як правило, є реактивними і здатні виявляти проблеми лише після їх виникнення. Такий підхід може призвести до небезпечних ситуацій, аж до катастрофічних наслідків, таких як аварії чи життєво небезпечні інциденти. Проактивні методи прогнозування та виявлення можливих збоїв на ранніх етапах, хоча і обіцяють певні переваги, часто є фінансово недоступними або технічно незрілими для широкого внедрення в авіаційній галузі. Враховуючи ці обмеження, дослідження та розробка нових, більш ефективних та економічно виправданих методів моніторингу є першочерговим завданням. Це не тільки підвищить рівень безпеки авіаційних перевезень, але і забезпечить конкурентні переваги для авіакомпаній, сприяючи їх стабільному економічному розвитку. Нові методики можуть також послужити основою для оновлення національного та міжнародного законодавства в області авіаційної безпеки, що є особливо важливим для України в контексті її амбіцій щодо модернізації авіаційної галузі та інтеграції в міжнародні авіаційні системи. Актуальність даної теми полягає у необхідності розробки нових методів та технологій для моніторингу технічного стану авіаційного обладнання, які б забезпечували більш високий рівень безпеки, надійності та економічної ефективності. Це стає особливо важливим для України, яка активно розвиває свою авіаційну інфраструктуру та прагне інтегруватися в міжнародні авіаційні стандарти. Незважаючи на численні наукові дослідження та практичні розв'язки в цій галузі, існують численні прогалини в системах моніторингу, які вимагають подальших наукових розробок. Порівняння із відомими розв'язаннями показує, що багато з них або занадто специфічні, або не забезпечують необхідний рівень універсальності та адаптивності до змінних умов експлуатації. У контексті національної безпеки та розвитку авіаційної промисловості України, проблема моніторингу технічного стану авіаційного обладнання набуває стратегічного значення. Це обумовлено не тільки зростаючими обсягами пасажирських та вантажних перевезень, але і потребою в сучасних і надійних системах моніторингу для забезпечення відповідності міжнародним стандартам безпеки.Item Програмний модуль ідентифікації військової техніки на знімках аеророзвідки(Національний авіаційний університет, 2023-12) Пелех, Анна ВасилівнаУ сучасному світі інформація є однією з найцінніших сировин, і величезний обсяг текстової інформації генерується кожною секундою завдяки активному використанню соціальних медіа, інтернет-ресурсів, електронних комунікацій тощо. Важливою складовою цієї текстової інформації є її тональність, яка визначає, чи є текст позитивним, негативним або нейтральним у відношенні до певного об'єкту чи події. Визначення тональності тексту має велике практичне значення, оскільки воно дозволяє автоматизувати аналіз великого обсягу текстової інформації та використовувати її для прийняття рішень в різних галузях, включаючи маркетинг, рекламу, фінанси, суспільно-політичний аналіз та інші. Актуальність проблеми визначення тональності тексту обумовлена необхідністю вдосконалення методів та інструментів аналізу текстової інформації в умовах інформаційного перевантаження. Попит на автоматизовані системи визначення тональності зростає з кожним днем, оскільки бізнес, владні структури, аналітичні агентства та соціальні медіа активно використовують аналіз тональності для прийняття рішень, відстеження громадської думки та прогнозування ринкових тенденцій. Предметом дослідження даної магістерської роботи є методи та алгоритми для визначення тональності українських текстів. Основним об'єктом дослідження є вплив різних методів попередньої обробки тексту, вибору моделей та методів машинного навчання на точність визначення тональності. Магістерська робота спрямована на розвиток ефективних алгоритмів, які можна використовувати для визначення тональності українських текстів у різних сферах застосування. Об'єктом дослідження є текстова інформація українською мовою, а предметом дослідження є методи та алгоритми визначення тональності цієї інформації. Метою даної роботи є розробка та апробація ефективних методів визначення тональності українських текстів за допомогою машинного навчання та аналізу природної мови. Крім того, метою є порівняння різних методів та алгоритмів для визначення тональності та розробка рекомендацій щодо їх використання в практичних застосуваннях. Для досягнення поставленої мети перед магістерською роботою стоїть низка основних завдань: Аналіз існуючих методів визначення тональності тексту. Провести огляд і аналіз існуючих методів та підходів до визначення тональності українських текстів, включаючи техніки машинного навчання та аналізу природної мови. Розробка методів попередньої обробки тексту. Розробити та дослідити методи попередньої обробки текстових даних, такі як токенізація, векторизація, видалення шуму, які впливають на точність визначення тональності. Реалізація та навчання моделей машинного навчання. Розробити та навчити моделі машинного навчання для визначення тональності текстів на основі вибраних методів та алгоритмів. Оцінка та порівняння результатів. Порівняти результати різних методів та алгоритмів для визначення тональності та визначити їх ефективність у різних сферах застосування. Розробка рекомендацій. Розробити рекомендації щодо використання найбільш ефективних методів та алгоритмів для визначення тональності текстів українською мовою в практичних застосуваннях. Визначення тональності тексту українською мовою є важливим завданням в сучасному інформаційному середовищі. Дана магістерська робота спрямована на дослідження та розвиток ефективних методів визначення тональності, що можуть бути використані в різних галузях. Вона передбачає аналіз існуючих методів, розробку нових підходів, навчання моделей та оцінку їх ефективності. Результати цього дослідження можуть мати практичне застосування та сприяти автоматизації аналізу текстової інформації.Item Програмний засіб передпольотного контролю стану пілота(Національний авіаційний університет, 2023-12) Носовська, Владислава ІванівнаАвіація завжди вважалася сферою вищого ступеня відповідальності і надзвичайної складності, де навіть найдрібніші помилки можуть мати серйозні наслідки для безпеки і життя людей. Авіаційна безпека завжди була в центрі уваги та досліджень у галузі авіації. Забезпечення надійності та безпеки польотів є найважливішим завданням для керівництва авіаційних підприємств, а також для авіаційних організацій та владних структур кожної країни. Забезпечення безпеки польотів є однією з найважливіших задач в авіаційній сфері, і стан пілота має вирішальне значення для успішного виконання місій. У рамках здійснення польотів, пілоти знаходяться в ситуаціях, де вони мають бути максимально уважними та фізично готовими для виконання завдань. Їхній стан, як фізичний, так і психологічний, може впливати на їхню продуктивність та безпеку польоту. Один з основних аспектів забезпечення безпеки авіаційних польотів – це передпольотний контроль стану пілота. Цей контроль передбачає оцінку різних аспектів стану пілота, включаючи фізичні показники, рівень стресу, втому та зосередженості. Враховуючи важливість цього аспекту, розвиток програмних засобів для ефективного передпольотного контролю стану пілота стає актуальною задачею у галузі авіації. Більш того, контроль стану пілота перед вильотом вимагає високої уваги та точності, оскільки від нього залежить безпека польоту та життя пасажирів і екіпажу. Сучасні процеси передпольотного контролю стану пілотів використовують стандартизовані підходи, які не враховують особливості та індивідуальні ризики кожного пілота, таких як медична історія, генетичні особливості та інші унікальні аспекти здоров'я кожного пілота. Також не вирішена проблема більш активного залучення самих пілотів до цього процесу, в той час як вони б могли, використовуючи сучасні інформаційні технології, самостійно надавати та моніторити дані про своє здоров’я. Ця кваліфікаційна робота присвячена розробці та аналізу програмного засобу передпольотного контролю стану пілота. У контексті постійного технологічного розвитку та зростання обсягу даних, які можуть бути використані для аналізу, ця робота розглядає можливості використання сучасних технологій, таких як аналіз медичних даних та нейронні мережі, для покращення передпольотного контролю стану пілота. Даний програмний засіб покликаний використовувати сучасні технології, включаючи нейронні мережі та обробку даних, для об'єктивної оцінки фізичного і психологічного стану пілота перед польотом.Item Програмний засіб візуалізації руху об'єктів при розробці 3D симуляторів(Національний авіаційний університет, 2023-12) Мікульський, Владислав ВладиславовичНа сучасному етапі розвитку суспільства та технологій, освіта та навчання претендують на роль ключових чинників успіху в кожній галузі діяльності. Завдяки постійному зростанню обсягу інформації та швидкості технологічного розвитку, люди вимушені навчатися та перепідготовлюватися протягом усього життя. У такому контексті особливої актуальності набуває використання віртуальних тренажерів та симуляцій у професійній освіті та підготовці, які забезпечують інтерактивне, реалістичне та ефективне навчання. Сучасний світ характеризується стрімким розвитком технологій, постійними змінами в різних галузях, високою конкуренцією на ринку праці та потребою у постійному навчанні. При цьому, зростає вимога до якості підготовки фахівців, які повинні бути готовими до вирішення складних завдань та приймати обґрунтовані рішення. Один із способів підготовки таких фахівців - використання віртуальних тренажерів та симуляцій. Важливою проблемою, яка виникає у контексті використання віртуальних тренажерів, є їхній ефективний розробник, впровадження та використання у навчальних та професійних цілях. Розробка якісних та реалістичних віртуальних тренажерів вимагає багато ресурсів та експертизи, а їх ефективне використання в навчанні потребує врахування психологічних, педагогічних та технічних аспектів. З іншого боку, велика частина сучасного навчання і підготовки проходить в онлайн-режимі, дистанційно, що ставить під загрозу можливість здобуття практичного досвіду та вмінь. Віртуальні тренажери можуть вирішувати цю проблему, надаючи можливість отримати практичний досвід без присутності у фізичному просторі. Актуальність проблеми полягає в необхідності розробки та впровадження віртуальних тренажерів у професійну освіту та навчання, а також в дослідженні їхньої ефективності та визначенні кращих практик використання.Item Програмний модуль планування технічного обслуговування повітряних суден(Національний авіаційний університет, 2023-12) Маліцький, Олександр ОлексійовичАктуальність теми. Сучасний стан планування технічного обслуговування піддається критиці через ряд факторів, серед яких можна виділити відсутність інтегрованих систем планування, відсутність чітких графіків планування обслуговування суден, та неоптимальні стратегії обслуговування. Багато авіакомпаній використовують розділені системи для моніторингу та планування технічного обслуговування. Відсутність інтегрованих рішень може ускладнювати оптимальне розподіл ресурсів. Більшість систем планування реагує на виявлені проблеми, а не передбачає їх, прогнозування технічних витрат та ресурсів може сприяти більш ефективному використанню часу та коштів. Через можливість використання неоптимальних стратегій обслуговування, стратегії вибору часу та місця технічного обслуговування, можливе виникнення сиутації що може впливати на ефективність використання повітряних суден. У контексті постійних змін та вірогідності непередбачуваних ситуацій в авіаційній галузі важливо мати інструмент, який дозволяє швидко обробити необхідну інформацію, щоб зробити практичні рішення. Такий розроблюваний модуль може виступати важливим ресурсом для авіакомпаній, ремонтних бригад, сервісів технічного обслуговування повітряних суден. Мета і завдання виконання кваліфікаційної роботи. Мета виконання кваліфікаційної роботи – розробка програмного модулю для планування технічного обслуговування повітряних суден, який відповідає сучасним вимогам, надає користувачам зручний та ефективний інструмент для реаліації або планування робіт в галузі ремонтних робіт авіації. Технічне обслуговування повітряних суден є ключовим елементом забезпечення їхньої безперервної та безпечної експлуатації, в свою чергу евристичні алгоритми можуть відігравати важливу роль у плануванні цих обслуговувань, допомагаючи забезпечити оптимальні рішення шляхом поетапного вибору найбільш перспективних варіантів. Їх застосування дозволяє враховувати технічний стан судна, інтенсивність його експлуатації та інші фактори, що сприяє ефективному та раціональному плануванню технічного обслуговування повітряних суден. Завдання роботи включають: 1. Дослідити особливості технічного обслуговування повітряних суден; 2. Аналіз існуючих типів та засобів вирішення задач; 3. Вивчити та дослідити роботу планування задач; 4. Розробити зручний і швидкодіючий програмний модуль. Мета кваліфікаційної роботи – створити інноваційний програмний модуль, який забезпечить користувачам зручний та ефективний спосіб регулювання планування технічного обслуговування повітряних суден. Об’єкт і предмет дослідження. Об’єкт кваліфікаційної роботи – створення програмного модулю планування технічного обслуговування повітряних суден. Предмет кваліфікаційної роботи – модуль планування технічного обслуговування повітряних суден. Методи дослідження. Щоб досягти виконання зазначених завдань кваліфікаційної роботи було вирішено застосувати навички по роботі в інтегрованому середовищі розробки Visual Studio. Дане середовище було обрано через його здатність об'єднувати процеси розробки та підтримувати різні технології. Мовою програмування для реалізації алгоритмів було обрано C#. Мова була вибрана через велику кількість підтримуваних технологій та бібліотек, а саме чудову взаємодію фреймворком .NET, який дозволяє створювати системи будь-яких типів. Наукова новизна отриманих результатів. Новизна отриманих результатів полягає в застосуванні евристичного алгоритму в контексті планування технічного обслуговування повітряних суден. Такий підхід дозволяє забезпечити оптимальне використання ресурсів та підвищити загальну ефективність планування та проведення обслуговування літаків на відміну від існуючих методик.Item Геоінформаційна система для сільськогосподарської авіації(Національний авіаційний університет, 2023-12) Лигута, Данило ІгоровичПоява геоінформаційних систем (ГІС) для сільськогосподарської авіації пов'язана із розвитком авіаційних технологій та інтересом до використання просторових даних у сільському господарстві. Перші спроби використання авіаційних засобів для аналізу сільських угідь датуються серединою 20-го століття. З появою літаків і аерофотозйомки почалася можливість отримання зображень з великої висоти, що відкрило нові перспективи для аналізу та моніторингу угідь. На ринку існують готові варіанти продуктів такі як Agribotix, DroneDeploy, PrecisionHawk. Але всі вони мають свої недоліки, які обмежують їхню ідеальність. Agribotix – це компанія, що надає рішення для сільськогосподарського аналізу, використовуючи технології дронів та обробку знімків. Їхні продукти дозволяють фермерам моніторити стан поля, виявляти проблеми зростання культур та визначати ефективні стратегії виробництва. Однак, попри свої переваги, Agribotix стикається з обмеженістю спектра даних та може бути витратним для фермерів, які потребують постійного доступу до високоточних аналізів. DroneDeploy – це платформа для аналізу сільськогосподарських угідь за допомогою даних, отриманих від дронів. Вона дозволяє створювати тривимірні моделі полів, визначати зони з різним станом вегетації та проводити аналіз врожайності. Проте, DroneDeploy також має свої недоліки, такі як високі вимоги до технічної кваліфікації користувачів та обмеженість функцій для деяких конкретних вимог фермерів. PrecisionHawk – це компанія, яка надає ГІС-рішення для сільського господарства, використовуючи дані від дронів та супутників. Їхні послуги включають аналіз вегетації, визначення стану рослин, а також мапування та моніторинг врожайності. Однак, PrecisionHawk може бути витратним для менших фермерських господарств та вимагає великої уваги до апаратно-програмного забезпечення для оптимального використання. Створення нового продукту стало необхідним для вирішення конкретних проблем або вдосконалення існуючих рішень на ринку. Процес розробки нового продукту може бути обумовлений такими факторами, як виявлення недоліків у наявних продуктах, потреба в адаптації до нових технологічних вимог, задоволення потреб специфічної аудиторії чи вирішення ринкових прогалин. Відокремлення нового продукту виникає з прагнення покращити або змінити підходи до вирішення конкретних завдань чи проблем. Це може бути пов'язано з інноваційними технологіями, вдосконаленням функціоналу, поліпшенням продуктивності, зменшенням вартості чи іншими аспектами, які визначають конкурентоспроможність нового продукту на ринку. Таким чином, створення нового продукту має на меті ефективно вирішити визначені завдання та відповісти на конкретні вимоги аудиторії, що визначається внутрішніми або зовнішніми факторами, що впливають на бізнес.Item Програмний модуль розпізнавання речей та обличчя пасажирів в аеропорту(Національний авіаційний університет, 2023-12) Купрієнко, Софія ПетрівнаАктуальність теми. Технології компʼютерного зору дозволяють автоматизовано виділяти важливу інформацію з цифрових зображень чи відео. Компʼютерний зір можна порівняти з людським зором, проте останній має переваги у вигляді контексту, тобто здатність відрізняти обʼєкти один від одного, їх дальність розташування, рухомі характеристики тощо. Компʼютерний зір навчає машини виконувати ці функції, після чого система може перевершувати людські можливості, оскільки зможе аналізувати тисячі обʼєктів чи процесів за хвилину. Компʼютерний зір надає великі можливості для розробки додатків, метою яких є аналіз відео, візуальне спостереження, дистанційне зондування, доповнена реальність, візуальне роботизоване керування і автономні транспорті засоби – це лише декілька основних областей застосування. Відеоспостереження почало розвиватися у вигляді аналогових систем відеоспостереження для збору інформації та спостереженнями за людьми, подіями та діяльністю. Більшість сучасних систем відеоспостереження забезпечують функціонал розпізнавання, зберігання та розповсюдження відео, тобто залишаючи завдання виявлення загроз операторам. Людський моніторинг є дуже трудомістким завданням, тому виникла необхідність в розробці і впровадженні інтелектуальних систем відеоспостереження. Проблеми безпеки та боротьби зі злочинністю є мотивуючим фактором для встановлення камер відеоспостереження. Серед найбільш очікуваних розробок систем на основі технологій компʼютерного зору – системи відеоспостереження для безпеки аеропорту. Великі аеропорти, як відомо, переповнені людьми і тому вразливі. Тому автоматичний аналіз і інтерпретація відеоматеріалів, отриманих сотнями камер, розміщених по всьому аеропорту, має вирішальне значення. Серед найбільш затребуваних можливостей систем відеоспостереження на основі компʼютерного зору є виявлення осіб, які демонструють незвичайну та підозрілу поведінку, а також спостереження за різними об’єктами, які перевозяться в аеропорту. Ідентифікація та відстеження об’єктів, таких як валізи чи сумки, актуальні не лише для виявлення та запобігання крадіжкам, але й для боротьби з тероризмом. Проблема стає більш складною, коли ми хочемо відстежувати взаємодію між людьми та об’єктами та виявляти незвичайні події, такі як здача об’єкта (багаж без нагляду в аеропортах), обмін сумками або вилучення об’єкта (крадіжка).Item Програмний засіб контролю версій для корпоративної платформи бізнес аналітики(Національний авіаційний університет, 2023-12) Кулибко, Ігор ВіталійовичУ сучасному світі корпоративної бізнес-аналітики змінюється характер інформаційних процесів і набирає насичення змістовний аспект організаційного розвитку. У зв'язку з цим роль програмного забезпечення у рішеннях, спрямованих на реалізацію бізнес-аналітичних задач, стає все більш значущою. Параметри якості і ефективності програмних засобів, що використовуються в бізнес-аналітиці корпоративних платформ, мають безпосередній вплив на результати діяльності підприємства і дозволяють оптимізувати поточні процеси. Серед програмних інструментів для корпоративних бізнес-аналітичних систем значне місце посідають засоби контролю версій. Робота з версіями даних та коду є однією з фундаментальних потреб в керуванні проектами, планування ресурсів підприємства та контролю якості. Ця кваліфікаційна робота присвячена розробці програмного засобу контролю версій для корпоративної платформи бізнес-аналітики, що є актуальною і важливою темою з огляду на наростання запитів щодо ефективності та розширення функціоналу аналітичних систем. Адекватний контроль версій, досяжний через програмне забезпечення, дозволяє забезпечити зберігання, обробку, аналіз та відтворення інформації в межах корпоративної платформи. Це виключає конфлікти, випадкові зміни, втрату даних та передбачає гнучкість відновлення попередніх версій за різних сценаріїв використанні. Крім того, забезпечується безпека інформації, менеджмент даних та можливість аналізу еволюції проектів за різний час. Програмний засіб контролю версій, що буде розроблений в рамках цієї кваліфікаційної роботи, матиме значне практичне застосування. Він допоможе у підвищенні продуктивності корпоративних аналітичних систем та у розвитку проектів з використанням надійних, гнучких та ефективних рішень для управління ресурсами підприємства. Важливість розробки такого програмного засобу полягає в його практичному застосуванні для підвищення продуктивності корпоративних аналітичних систем та 7 розвитку проектів. Це сприятиме використанню надійних та ефективних рішень для управління ресурсами підприємства. Отже, розробка програмного засобу контролю версій для корпоративної платформи бізнес-аналітики є актуальним завданням, оскільки вона сприятиме оптимізації бізнес-процесів, поліпшенню роботи корпоративних аналітичних систем та забезпеченню високої якості рішень на підприємствах.Item Програмний модуль моніторингу доступу до закритих корпоративних систем(Національний авіаційний університет, 2023-12) Кубрак, Роман СергійовичСучасний світ характеризується стрімким та безперервним розвитком інформаційних технологій та комп'ютерних систем. Велика кількість інформації, яка зберігається в електронному вигляді, а також зростаюча кількість користувачів, що мають доступ до цієї інформації, роблять проблему забезпечення безпеки та моніторингу доступу до корпоративних систем надзвичайно актуальною. Необхідність забезпечення конфіденційності, цілісності та доступності інформації стала ключовою у сфері інформаційної безпеки. Проблема безпеки доступу до корпоративних систем є надзвичайно актуальною в сучасному бізнес-середовищі. Зростаюча кількість інцидентів з порушеннями безпеки, які призводять до витоку конфіденційної інформації, втрати фінансових ресурсів та пошкодження репутації компаній, свідчить про важливість цієї проблеми. Власники корпорацій та керівники підприємств прагнуть забезпечити безпеку своєї інформації та обмежити доступ до неї лише авторизованим користувачам. Актуальність проблеми полягає в постійній зміні загроз для інформаційної безпеки та необхідності розвивати нові методи та підходи до моніторингу та управління доступом. Ця магістерська робота є дослідженням у галузі розробки систем моніторингу доступу до закритих корпоративних систем. Вона базується на наукових підходах та методах, спрямованих на розробку і вдосконалення інструментів та технологій, призначених для забезпечення безпеки та контролю доступу до корпоративних ресурсів. Дослідження охоплює важливі аспекти, такі як аутентифікація, авторизація, аудит та моніторинг подій, що стосуються доступу користувачів до інформаційних ресурсів компанії. Об’єкт дослідження – автоматизація процесу моніторингу роботи системи контролю управління доступом в банку. Предмет дослідження – програмний модуль моніторингу роботи системи контролю управління доступом в банку. Метою роботи є розробка програмного модуля для забезпечення моніторингу роботи системи контролю управління доступом в банку.Item Програмна система на основі блокчейну для купівлі авіаквитків(Національний авіаційний університет, 2023-12) Кошеленко, Владислав ВалерійовичПісля перемоги у війні Україні потрібно повертатися до нормального життя та розвиватись. Для прискорення цього процесу потрібно використовувати сучасні технології та створювати власні нові. Одна з найбільш популярних технологій зараз це блокчейн. Його намагаються інтегрувати розвинуті країни та компанії в різні сфери, оскільки це важлива технологія яка до того ж добре взаємодіє з іншими проривними технологіям, такими як: штучний інтелект, інтернет речей та великі даними. Якщо використання блокчейну в сфері криптовалют, фінансів або державного управління вже не викликає здивування, то використання цієї технології для реалізації квитків поки на стадії розробки. Мішель Кадо, міжвідомчий делегат французького уряду, відповідальний за підготовку до Олімпійських ігор-2024, пропонує продавати квитки на інтегрувавши в процес блокчейн. Ці квитки буде неможливо передати чи перепродати іншим людям, тобто проблема спекуляції може бути успішно вирішена. Усі квитки автоматично будуть згенеровані та відправлені покупцям за кілька днів до Олімпіади. Ця інновація також може бути протестована на чемпіонаті світу з регбі 2023 року та Міжнародному турнірі з тенісу. Обговорення впровадження блокчейн-технологій активізувалося після дуже невдалого процесу допуску до фінального матчу Ліги Чемпіонів між мадридським "Реалом" та англійським "Ліверпулем" 28 травня цього року, коли подія була відкладена на 30 хвилин у зв'язку з напливом вболівальників без квитків. Попередній досвід використання цифрових технологій під час Олімпіади-2022 в Пекіні підтвердив значний інтерес користувачів до цієї сфери. Зокрема, цифровий юань активно використовувався тисячами відвідувачів, і кількість транзакцій з його використанням перевищила традиційні платежі через систему VISA [3]. Переваги блокчейну для продажу квитків: 7 1) блокчейн дозволяє встановити повний контроль над продажем та використанням квитків, що ефективно допомагає мінімізувати організаційні та корупційні ризики; 2) проблему спекуляції та перепродажу квитків можна вирішити, оскільки всі транзакції контролюються та відображаються в блокчейні; 3) прискорення всіх транзакцій та мінімізація можливих технічних проблем на всіх етапах реалізації програми; 4) позитивний вплив на імідж компанії та всіх основних спонсорів завдяки більшій залученості відвідувачів (особливо серед молоді). У випадку успішної реалізації цієї ініціативи поширеність блокчейн- технологій для купівлі квитків може зрости. Крім того, вони не обов'язково повинні бути реалізовані за однієї моделлю. Зокрема, перепродаж квитків може бути дозволено і це також може бути реалізовано в блокчейні. Можливо встановити максимальну надбавку до вартості покупки або обмеження на кількість перепродажів. Можуть бути впроваджені додаткові вимоги до отримувачів: наприклад, за географічним ознакою, належністю до певної організації або профспілки. Іншими словами, блокчейн дозволяє реалізувати практично будь-яку схему розповсюдження квитків - в залежності від планів та вподобань компанії. Головне, що будь-які вимоги можуть бути ефективно відображені в алгоритмах без додаткових витрат. Блокчейн також надає вичерпну інформацію про всі транзакції, дозволяючи менеджерам та адміністраторам провести об'єктивний аналіз з виявленням сфер для подальшого удосконалення своїх послуг та схеми взаємодії з партнерами. При цьому рівень конфіденційності користувачів може варіюватися від максимальної анонімності чи псевдонімності до повної ідентифікації. Блокчейн дозволяє ставити різноманітні цілі, включаючи максимізацію прибутку і доходу, рівномірне представництво серед членів різних груп або інші економічні і суспільно важливі пріоритети. Блокчейн-рішення для продажу квитків можуть бути успішно інтегровані з іншими інноваціями, сприяючи технологічній еволюції цілих галузей в найближчі роки. У багатьох галузях блокчейн-технологія на сьогоднішній день ще 8 не знайшла свого застосування. Проте це не стосується галузі продажу квитків. В процесі розробки токенізації подій стало зрозуміло, що одним з використань токена є сам квиток. Завдяки цьому використанню квиток стає неможливим підробити чи скопіювати. Крім цього, всі взаємовідносини між організатором та покупцем регулюються блокчейном, що виключає невиконання домовленостей з боку організатора та захищає покупця уже не тільки в юридичному полі, а на рівні запрограмованого алгоритму. З приходом інтернету паперовий квиток став електронним. Тепер час для наступного еволюційного стрибка - перехід до крипто- рішень. Зміна парадигми затроне всі чотири цільові групи - користувачів, систем продажу квитків, організаторів, поширювачів. Користувач може бути впевненим, що квиток, який він купив на первинному або вторинному ринку, не підробка або дублікат. Покупець також може впливати на ринок через систему голосування. Наприклад, якщо на компанію багато скарг, то може бути запущено автоматичне голосування щодо якості обслуговування, і у разі невиконання передбачених послуг компанією гроші автоматично повернуться користувачам. Користувачі самі формують рейтинг систем продажу квитків і організаторів, що дозволяє системі швидко відсіювати та виключати недобросовісних гравців.Item Програмний модуль побудови оптимального розкладу польотів та ефективного використання літаків авіакомпанією з використанням оперативних даних(Національний авіаційний університет, 2023-12) Косенко, Максим ОлексійовичАктуальність теми. Сучасне життя дуже важко уявити без авіаційної галузі: пасажирські перевезення, вантажні перевезення, патрулювання територій, гуманітарні місії та десятки інших застосувань вже є невід’ємною частиною нашого життя. Авіація дуже стара галузь, яка бере свій початок аж в кінці 18 століття, коли люди реалізували перші польоти на повітряних кулях, глайдерах та інших літаючих об’єктах. В 1903 році було розроблено перший контрольований моторизований літак, який був проривом в галузі авіації. Однак, перші літаки мали виключно військове призначення, тобто були частиною військової авіації, та використовувались для спостереження, зв'язку та бойових дій. Ближче до середини 20 століття, відбулись перші трансатлантичні та трансконтинентальні авіапольоти, які відкрили міжнародну цивільну авіацію. Не зважаючи на довгу історію розвитку, та постійне покращення наявних літальних апаратів, оптимізація витрат є однією з ключових та найбільш актуальних проблем у авіаційній галузі. Існує безліч речей, які можна оптимізувати: маршрути літаків, планування та розподіл пального, викиди CO2, бортовий персонал, обробку багажу і пасажирів, тощо. Раніше всі ці параметри розраховувались людьми і мали досить велику похибку, яка призводила до зменшення показників ефективності. З часом певні розрахунки почали делегувати машинам, а в наш час майже повністю автоматизовано процеси різних розрахунків.Item Програмний модуль управління взаємодією з клієнтами для авіакомпанії(Національний авіаційний університет, 2023-12) Король, Назарій ВолодимировичАвіаційна галузь виступає ключовою ланкою в глобальній економічній системі, слугуючи мостом між країнами, культурами та ринками. Ця галузь підтримує міжнародну торгівлю, туризм і бізнес, сприяючи створенню робочих місць та росту ВВП. Економічно, авіаційна індустрія створює мільйони робочих місць, прямо або опосередковано, і сприяє зростанню інших галузей, таких як туризм та гостинність. Через великі інвестиції в авіатехніку та інфраструктуру, галузь стимулює технологічний прогрес і інноваційність. Соціально, авіація забезпечує зв'язок між різними частинами світу, сприяючи культурному обміну та розширенню горизонтів особистісного розвитку. Вона також сприяє швидкому реагуванню на надзвичайні ситуації, такі як природні катастрофи або медичні екстрени. Незважаючи на її важливість, авіаційна галузь часто зіткнена з викликами, які варіюються від політичних і економічних криз до пандемій та кліматичних змін. Її адаптивність та здатність до інновацій визначають стабільність галузі та її вплив на глобальний контекст. Майбутнє авіаційної галузі визначатиметься технологічними нововведеннями, стратегіями сталого розвитку та здатністю адаптуватися до змінюваних умов ринку. В цілому, авіаційна галузь відіграє життєво важливу роль у сучасному світі, і її стабільність та процвітання мають безпосередній вплив на економічне та соціальне благополуччя країн та їх населення.Item Програмні та фізичні засоби виявлення конфліктів траєкторій руху повітряних суден(Національний авіаційний університет, 2023-12) Козьмін, Євгеній ВікторовичЗдавалося б, небеса – нескінченний простір вільності, але зі зростанням обсягів повітряного руху стає важливим завданням забезпечення безпеки та координації руху повітряних суден. Сучасна авіаційна система стикається з викликами, пов'язаними з технічними новаціями та різноманітністю аерокосмічних платформ. В авіації використовуються різноманітні системи для забезпечення безпеки, навігації, комунікації та інших аспектів польоту. Авіоніка (Avionics). Представляє собою електронні системи на борту літака, включаючи системи навігації, комунікації, контролю польоту та вимірювальні прилади. Система управління польотом (Flight Control System). Керує керуванням повітряним судном, включаючи автопілот, системи стабілізації та системи аварійного управління. Система навігації (Navigation System). Забезпечує точне визначення місцезнаходження літака в просторі, використовуючи супутникові системи, радіолокацію та інші технології. Система управління двигуном (Engine Control System). Моніторить та керує роботою літакових двигунів для забезпечення оптимальної ефективності та безпеки. Система термоконтролю (Thermal Management System). Контролює та регулює температуру різних систем та компонентів літака для запобігання перегріву чи недостатнього охолодження. Система аварійного сповіщення (Emergency Locator Transmitter – ELT). Автоматично виводить сигнал аварійного сповіщення у випадку аварії, допомагаючи рятувальним службам визначити місцезнаходження літака. Система термовізійного спостереження (Forward Looking Infrared – FLIR). Дозволяє пілотам бачити теплове випромінювання об'єктів, що полегшує виявлення та уникнення небезпеки. Система контролю обтікання (Anti-Ice System). Забезпечує захист від обмерзання або накипу на критичних частинах поверхні літака. Цей кваліфікаційний проект націлений на вивчення та розвиток систем виявлення конфліктів траєкторій руху повітряних суден, щоб відповісти на розмаїття сучасних викликів авіаційного простору. Зростання авіаційної діяльності, впровадження безпілотних літальних апаратів та розвиток розширених систем управління повітряним рухом вимагають нових, високоефективних рішень для забезпечення безпеки та надійності. Авіація, як важливий елемент сучасного світового транспорту, потребує не лише технологічних, але й програмних засобів для виявлення та управління конфліктами траєкторій. Дослідження, яке впроваджується у цьому проекті, спрямоване на розуміння складних взаємодій у повітряному просторі та створення ефективних засобів для протидії можливим конфліктам. Проект орієнтований на створення автоматизованих систем управління повітряним рухом, які базуються на аналізі та передбаченні траекторій руху повітряних суден. Велика увага приділяється точності та швидкості виявлення конфліктів, щоб забезпечити ефективне управління та надійність авіаційних процесів.