Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/63106
Title: | Система корекції положення БПЛА типу VTOL при скиданні вантажів |
Authors: | Харченко, Ярослав Геннадійович |
Keywords: | кваліфікаційна робота БПЛА типу VTOL система курування двигун система керування квадрокоптером траєкторія швидкості система корекції режим переходу |
Issue Date: | 23-Jun-2023 |
Publisher: | Національний авіаційний університет |
Citation: | Харченко Я.Г. Система корекції положення БПЛА типу VTOL при скиданні вантажів. Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня Бакалавр за спеціальністю 151 Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології. - Національний авіаційний університет. - Київ, 2023. - 59 с. |
Abstract: | Актуальність теми дипломної роботи обумовлена тенденцією розвитку сучасної науки і техніки. Одним із перспективних напрямків є розробка та створення багатогвинтових літальних апаратів або мультикоптерів. Перевагою цього типу літальних апаратів є можливість літати на трьох режимах, у тому числі задом, без спеціальної злітно-посадкової смуги, а також перевозити вантаж на зовнішніх підвісках. Моя робота присвячена безпілотним літальним апаратам вертикального зльоту типу VTOL. Під час дослідження були використані дані підручників, журналів, матеріалів науково-практичних конференцій, джерел Інтернету. В останні роки все більше уваги привертають незвичайні літальні апарати - безпілотники. Безпілотний літальний апарат, також відомий як дрон або дрон, - це літальний апарат, який може рухатися автономно. Дрони тісно пов'язані з повітряними роботами. За останні 30 років кількість дронів у світі зросла в геометричній прогресії. У 2010 році прогнозована вартість виробництва становить 10 мільярдів доларів США. Більшість заявок стосується військових і цивільних сфер. Звичайно, є також простір DIY, де тисячі, якщо не мільйони, користувачів розробляють різні програмні та апаратні платформи для дронів. Федеральне авіаційне управління США прогнозує, що до 2020 року буде понад 15 000 цивільних дронів. Сьогодні вже зрозуміло, що галузь більша. Існує широкий інтерес до дронів. Насправді тільки в США щомісяця продається 15 000 дронів. Це вже індустрія вартістю 15 мільярдів доларів. Очікується, що до 2020 року виробництво зросте на 25 млрд. Вони використовуються у військовій і цивільній сферах. БПЛА застосовуються в багатьох сферах життєдіяльності людини. Сьогодні їх основне використання пов'язане з аерофотозйомкою, спостереженням, дистанційним зондуванням, використання у сільському господарстві, будівництві та виробництва фільмів, в геодезії при створенні карт висот місцевості, в поліції для фіксації порушень та відстеженні злочинців, у військовій справі для розвідувальних операцій та прикордонних патрулів. Існує багато інших випадків, які посилаються на повітряних роботів або безпілотних літальних апаратів. Військові використовують віддалене пілотування транспортних засобів як дескриптор для безпілотних транспортних засобів. І звичайно, люди знають їх як дрони. Військові ставлять під сумнів використання терміна "безпілотники". У авіаційній промисловості було розроблено та успішно випробувано численні моделі з можливістю вертикального зльоту, тоді як у конструкціях літаків радіоуправління (RC) не багато з цих проектів були успішними. Більшість з них змогли досягти зльоту та вертикальної посадки, що так чи інакше обмежує функціональність літака. Досягнення зменшеної моделі літака, який має можливості VTOL і може здійснювати крейсерські польоти на збільшену дальність, цілком можливо. БПЛА створили точку опори в сферах електронної комерції; медичне транспортування, наприклад органи, кров і ліки; військові для спостереження та пошуково-рятувальних операцій, а наука для дистанційного моніторингу, досліджень і аналізу. Таким чином, можливість розробити гібрид, який може зависати, а також літати з крилом, була б дуже корисною. |
Description: | Робота публікується згідно наказу Ректора НАУ від 27.05.2023 р. №311/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти в репозиторії університету". Керівник роботи: к.т.н., доцент кафедри аерокосмічних систем управління, Безкоровайний Юрій Миколайович. |
URI: | https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/63106 |
Appears in Collections: | Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри аерокосмічних систем управління |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ФАЕТ 2023 151 Харченко Ярослав Геннадійович.pdf | кваліфікаційна робота з пояснювальною запискою | 1.51 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.