Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/62208
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСемиченко, Валентина Анатоліївна-
dc.contributor.authorSemychenko, Valentyna-
dc.date.accessioned2024-01-31T09:18:06Z-
dc.date.available2024-01-31T09:18:06Z-
dc.date.issued2023-12-
dc.identifier.citationСемиченко В. Аналіз досвіду побудови та впровадження дидактичних моделей курсу «Загальна психологія» у закладах вищої освіти України. / В. Семиченко // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія: зб. наук. пр. – К. : Національний авіаційний університет, 2023. – Вип. 2(23). – С. 150-163uk_UA
dc.identifier.issn2411-264X-
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/62208-
dc.descriptionСПИСОК ЛІТЕРАТУРИ: Байер, О.О. (2016). Посібник до викладання курсу «Методика викладання психології». Дніпро: ДНУ. Власова, О.І. (2011). Методика викладання психології: Підручник. Київ: Геопринт. Жуков, С. М. & Самойлов, В. В. (2015). Викладання психологічних дисциплін у сучасних навчальних закладах. Артемівськ-Донецьк, ДонУЕП. Скрипченко, О., Долинська, Л. & Огороднійчук, З. (1999). Загальна психологія: Навч.посібник. К.: «А.П.Н.» Ільїна, Н.М. & Мильник, С.О. (2023). Загальна психологія: Теорія і практика. Київ: Університетська книга. Максименко, С.Д. & Соловєнко, В.О. (2000). Загальна психологія. Київ: МАУП. Бойко-Бузіль, Ю. Ю. & Горбаченко, С. Л. (2012). Методика викладання у вищій школі: навч. посібник. Київ: Атіка. Москалець, В. (2021). Загальна психологія. Київ: Ліра-К. Семиченко, В. А. (1997). Пути повышения эффективности изучения психологии. Киев: Магистр-S. Семиченко, В.А. (2018). Особливості викладання курсу «Загальна психологія» в процесі професійної підготовки студентів в закладах вищої освіти. Актуальні проблеми вищої професійної освіти: Матеріали VI Міжнародної науково-практичної конференції, 20 березня 2018 р. Київ: Національний авіаційний університет. 139-140. Семиченко, В.А. (2018). Методика викладання психології як предмет наукового аналізу. Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія: Зб. наук.праць. 1 (12). 130-140. Семиченко, В. & Артюшина, К. (2021). Проблема взаємодії наукового і буденного знання в професійній підготовці практичних психологів. Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія: Зб. наук.праць. 1 (18). 148-159.uk_UA
dc.description.abstractУ статті розглянуто проблему проектування дидактичних моделей навчальних курсів, що входять до навчальних планів підготовки студентів-майбутніх психологів. Мета дослідження – критичний аналізу досвіду проектування змісту і структури на прикладі навчального курсу «Загальна психологія» у вищих навчальних закладах України. Завдання дослідження: визначити вихідні теоретичні позиції щодо специфіки і особливостей викладання курсу «Загальна психологія»; проаналізувати змістову складову робочих програм з навчального предмету «Загальна психологія», який викладається у ряді вищих навчальних закладів України; співставити логіку визначення структури курсу (базові теми, порядок їх представлення в змісті програм); здійснити критичний аналіз відповідних теоретичних моделей, узагальнити досвід проектування відповідної дидактичної моделі; визначити оптимальну структуру курсу. Методи дослідження: 1) теоретичні: аналіз, синтез, розгляд індуктивного чи дедуктивного способу презентації навчального матеріалу, порівняння, теоретичне узагальнення; 2) педагогічні спостереження, аналіз діяльності студентів в процесі вивчення відповідного предмету, оцінка результатів навчання. У результаті дослідження розкрито специфіку навчального предмету «Загальна психологія», його роль у професійній підготовці майбутніх студентів, завдання, що виконуються у процесів вивчення. Проаналізовано дидактичні моделі, що розроблені і впроваджені у ряді закладів вищої освіти України, а також відображені в ряді навчальних підручників. Виявлено типові особливості їх проектування. На основі проведеного критичного аналізу виділено три основні стратегії проектування: індуктивна, дедуктивна і змішана. Аргументовано доцільність побудови змісту навчального предмету «Загальна психологія» на індуктивній основі. Виходячи з результатів проведеного аналізу, визначено нормативний зміст і структуру курсу «Загальна психологія», ефективність якої була підтверджена в процесі викладання цієї дисципліни в процесі професійної підготовки майбутніх психологів.uk_UA
dc.description.abstractThe article deals with the problem of designing didactic models of training courses included in the training plans of future psychologist students. The purpose of the research is to critically analyze the experience of designing the content and structure on the example of the "General Psychology" course in higher educational institutions of Ukraine. The task of the research: to determine the initial theoretical positions regarding the specifics and features of teaching the "General Psychology" course; to analyze the content of work programs on the subject "General Psychology", which is taught in a number of higher educational institutions of Ukraine; compare the logic of determining the structure of the course (basic topics, the order of their presentation in the content of the programs); carry out a critical analysis of relevant theoretical models, summarize the experience of designing a relevant didactic model; determine the optimal structure of the course. Research methods: 1) theoretical: analysis, synthesis, consideration of the inductive or deductive method of presentation of educational material, comparison, theoretical generalization; 2) pedagogical observations, analysis of students' activities in the process of studying the relevant subject, assessment of learning results. As a result of the study, the specifics of the subject "General Psychology", its role in the professional training of future students, tasks performed in the study process were revealed. Didactic models developed and implemented in a number of higher education institutions of Ukraine, as well as reflected in a number of textbooks, were analyzed. Typical features of their design are revealed. Based on the critical analysis, three main design strategies were identified: inductive, deductive and mixed. The expediency of constructing the content of the educational subject "General Psychology" on an inductive basis is argued. Based on the results of the analysis, the normative content and structure of the "General Psychology" course was determined, the effectiveness of which was confirmed in the process of teaching this discipline in the process of professional training of future psychologists.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherНаціональний авіаційний університетuk_UA
dc.subjectдидактична модель навчального предметуuk_UA
dc.subjectзаклади вищої освітиuk_UA
dc.subjectзміст і структура навчальної дисципліни «Загальна психологія»uk_UA
dc.subjectпрофесійна підготовка майбутніх психологівuk_UA
dc.subjectспецифіка предмету психологіїuk_UA
dc.subjectdidactic model of the educational subjectuk_UA
dc.subjectinstitutions of higher educationuk_UA
dc.subjectcontent and structure of the educational discipline "General Psychology"uk_UA
dc.subjectprofessional training of future psychologistsuk_UA
dc.subjectspecificity of the subject of psychologyuk_UA
dc.titleАналіз досвіду побудови та впровадження дидактичних моделей курсу «Загальна психологія» у закладах вищої освіти Україниuk_UA
dc.title.alternativeAnalysis of the experience of constructing and implementing didactic models of the course "General psychology" in institutions of higher education of Ukraineuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.subject.udc159.9:378.091.31 (045)uk_UA
Appears in Collections:Статті у фахових виданнях кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Семиченко.pdfСтаття654.07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.