Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/61863
Title: Цифровізація освітнього простору України: соціологічний аналіз
Other Titles: Digitalization of the educational space of Ukraine: a sociological analysis
Authors: Лисенко, Іван Олександрович
Lysenko, Ivan Oleksndrovych
Keywords: освітній простір
вища освіта
цифровізація
заклад вищої освіти
розвиток освіти
кваліфікаційна робота
educational space
higher education
digitalization
higher education institution
educational development
Issue Date: 2023
Publisher: Національний авіаційний університет
Citation: Лисенко І. О. Цифровізація освітнього простору України: соціологічний аналіз. – Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістра спеціальності «Соціологія». – Національний авіаційний університет. - Київ, 2023. - 90 с.
Abstract: Варто розпочати з того, що в кваліфікаційній роботі вивчається поняття цифровізації освітнього простору крізь призму зору соціологічного світогляду. Процеси інтеграції української освіти до European Higher Education Area - Європейського простору вищої освіти, Європейського освітнього простору (European Education Area) і Європейського дослідницького простору (European Research Area) передбачають пріоритетність цифрової трансформації. Слід зауважити, що цифровізація є глобальною тенденцією сучасності, котра сприяє надзвичайному технологічному та інноваційному розвитку, значно прискорює розвиток економіки країни і безумовно залежить від людського капіталу. Цифровізація в українському освітньому просторі є одним із пріоритетів державної політики, вирішення завдань якого займається Міністерство цифрової трансформації України. В сучасному суспільстві цифровізація сприяє підвищенню гнучкості та відкритості освіти, зростанню залученості здобувачів до освітнього процесу, розвитку мережевої моделі взаємодії закладів вищої освіти. В цілому, цифровізація призводить до створення нової освітньої моделі, включаючи до системи освіти нових акторів, що змінює конфігурацію відносин між основними її учасниками. Тим не менше, цифровізація вносить суттєві зміни у ролі викладача та здобувача вищої освіти у процесі навчання, що потребує відповідної адаптації. Отже, створення освітнього середовища у віртуальній реальності, перехід до онлайн освіти, породжують потребу у зміні управління освітньою організацією, та у випадку не реалізації даного роду змін, цифровізація спричинить негативні наслідки для освітнього простору. Освітній простір досліджується соціологами, оскільки передбачає розуміння соціальних процесів, котрі відбуваються у сфері освіти. Отже, включає аналіз соціальної стратифікації в освіті, вплив соціального походження 6 на освітні можливості, динаміку взаємодії між учасниками освітнього процесу, вплив освітнього середовища на навчання та інші аспекти, що впливають на освітній процес. Цифровізація освітнього простору з точки зору соціології означає перехід до використання цифрових технологій і інтернет-ресурсів у процесі навчання та набуття знань. Актуальність дослідження полягає, перш за все, в аналізі соціальних аспектів цифровізації освітнього простору та вищої освіти зокрема.
It is worth starting with the fact that the qualification work examines the concept of digitalization of the educational space through the prism of a sociological worldview. The processes of integration of Ukrainian education into the European Higher Education Area, the European Higher Education Area, and the European Research Area provide for the priority of digital transformation. It should be noted that digitalization is a global trend of our time, which promotes extraordinary technological and innovative development, significantly accelerates the development of the country's economy and is definitely dependent on human capital. Digitalization in the Ukrainian educational space is one of the priorities of state policy, and the Ministry of Digital Transformation of Ukraine is responsible for solving its problems. In today's society, digitalization contributes to increasing the flexibility and openness of education, increasing the involvement of students in the educational process, and developing a network model of interaction between higher education institutions. In general, digitalization leads to the creation of a new educational model, including new actors in the education system, which changes the configuration of relations between its main participants. Nevertheless, digitalization makes significant changes in the role of the teacher and the student in the learning process, which requires appropriate adaptation. Thus, the creation of an educational environment in virtual reality, the transition to online education, create the need to change the management of educational
Description: Робота публікується згідно наказу Ректора НАУ від 27.05.2021 р. №311/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти в репозиторії університету". Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня "Магістр», галузь знань: 05 Соціальні та поведінкові науки, спеціальність 054 "Соціологія" освітньо-професійна програма "Соціологія». Керівник проекту: кандидат соціологічних наук, доцент, доцент кафедри міжнародних відносин, інформації та регіональних студій Стригуль Марина Василівна
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/61863
Appears in Collections:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Лисенко Іван Олександрович.pdf1.49 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools