Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/61340
Title: | Pecularities of adaptation to the British Higher Education system (On the example of the University of Lincoln) |
Other Titles: | Особливості адаптації до британської системи вищої освіти ( на прикладі Університету Лінкольна) |
Authors: | Zhestikova, Mariana Patrul, Mariia Жестікова, Мар'яна Костянтинівна Патруль, Марія Вікторівна |
Keywords: | an adaptation the British higher education system the University of Lincoln an international students UK адаптація Британська система вищої освіти Університет Лінкольна міжнародні студенти Велика Британія |
Issue Date: | 4-Apr-2023 |
Publisher: | National Aviation University |
Citation: | Zhestikova M., Patrul M. Pecularities of Adaptation to The British Higher Education System (On The Example of The University of Lincoln) // ПОЛІТ. Сучасні проблеми науки. Гуманітарні науки: тези доповідей ХХІІІ Міжнародної науково-практичної конференції здобувачів вищої освіти і молодих учених:[у 2-х т.]. – Т. 1 (м. Київ, 04-07 квітня 2023 р.) / [ред. кол.: Н.В.Ладогубець, А.М.Кокарєва та ін.]; Національний авіаційний університет. – К.: НАУ, 2023. – С.284-285 |
Abstract: | Adapting to the British higher education system can be a challenging
experience, especially for international students. This thesis aims to explore the
peculiarities of adaptation to the British higher education system on the example
of the University of Lincoln. The University of Lincoln is a modern, student-
centered institution that attracts students from all over the world. The focus of this thesis is on the experiences of international students who have enrolled at
the University of Lincoln and how they adapt to the British higher education
system. Адаптація до британської системи вищої освіти може бути складним досвідом, особливо для іноземних студентів. Ця наукова робота має на меті дослідити особливості адаптації до британської системи вищої освіти на прикладі Університету Лінкольна. Університет Лінкольна – це сучасний навчальний заклад, орієнтований на студента, який приваблює студентів з усього світу. Ця робота зосереджена на досвіді іноземних студентів, які вступили до Університету Лінкольна, і на тому, як вони адаптуються до британської системи вищої освіти. |
Description: | 1. Bousfield, D., & Hager, M. (2014). The challenges of international students in the UK. Journal of International Students, 4(1), 113-126. 2. Jordan, S. (2017). International student culture shock and coping strategies. Journal of International Students, 7(3), 815-828. 3. Huang, J., & Brown, M. (2017). International student experiences of social support during transition to higher education: A systematic review. International Journal of Educational Research, 82, 1-16. 4. Marginson, S., & Sawir, E. (2011). The challenges of fitting in: The experiences of international students in Australian higher education. |
URI: | https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/61340 |
Appears in Collections: | Політ. Психологічний вимір професійної освіти |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ZHESTIKOVA_284-285.pdf | 305.54 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.