Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/61340
Title: Pecularities of adaptation to the British Higher Education system (On the example of the University of Lincoln)
Other Titles: Особливості адаптації до британської системи вищої освіти ( на прикладі Університету Лінкольна)
Authors: Zhestikova, Mariana
Patrul, Mariia
Жестікова, Мар'яна Костянтинівна
Патруль, Марія Вікторівна
Keywords: an adaptation
the British higher education system
the University of Lincoln
an international students
UK
адаптація
Британська система вищої освіти
Університет Лінкольна
міжнародні студенти
Велика Британія
Issue Date: 4-Apr-2023
Publisher: National Aviation University
Citation: Zhestikova M., Patrul M. Pecularities of Adaptation to The British Higher Education System (On The Example of The University of Lincoln) // ПОЛІТ. Сучасні проблеми науки. Гуманітарні науки: тези доповідей ХХІІІ Міжнародної науково-практичної конференції здобувачів вищої освіти і молодих учених:[у 2-х т.]. – Т. 1 (м. Київ, 04-07 квітня 2023 р.) / [ред. кол.: Н.В.Ладогубець, А.М.Кокарєва та ін.]; Національний авіаційний університет. – К.: НАУ, 2023. – С.284-285
Abstract: Adapting to the British higher education system can be a challenging experience, especially for international students. This thesis aims to explore the peculiarities of adaptation to the British higher education system on the example of the University of Lincoln. The University of Lincoln is a modern, student- centered institution that attracts students from all over the world. The focus of this thesis is on the experiences of international students who have enrolled at the University of Lincoln and how they adapt to the British higher education system.
Адаптація до британської системи вищої освіти може бути складним досвідом, особливо для іноземних студентів. Ця наукова робота має на меті дослідити особливості адаптації до британської системи вищої освіти на прикладі Університету Лінкольна. Університет Лінкольна – це сучасний навчальний заклад, орієнтований на студента, який приваблює студентів з усього світу. Ця робота зосереджена на досвіді іноземних студентів, які вступили до Університету Лінкольна, і на тому, як вони адаптуються до британської системи вищої освіти.
Description: 1. Bousfield, D., & Hager, M. (2014). The challenges of international students in the UK. Journal of International Students, 4(1), 113-126. 2. Jordan, S. (2017). International student culture shock and coping strategies. Journal of International Students, 7(3), 815-828. 3. Huang, J., & Brown, M. (2017). International student experiences of social support during transition to higher education: A systematic review. International Journal of Educational Research, 82, 1-16. 4. Marginson, S., & Sawir, E. (2011). The challenges of fitting in: The experiences of international students in Australian higher education.
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/61340
Appears in Collections:Політ. Психологічний вимір професійної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ZHESTIKOVA_284-285.pdf305.54 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.