Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/60440
Title: The impact of electronic devices on language learning
Other Titles: Вплив електронних пристроїв на процес вивчення мови
Authors: Kravets, Valerii
Кравець, Валерій Миколайович
Keywords: electronic devices
language learning
advantages
disadvantages
accessibility
multimedia resources
motivation
autonomy
електронні пристрої
вивчення мови
переваги
недоліки
доступність
мультимедійні ресурси
мотивація
автономія
Issue Date: Apr-2023
Publisher: National Aviation University
Citation: Kravets, V. The impact of electronic devices on language learning // Polit. Challenges of science today : Abstracts of XXIII International conference of higher education students and young scientists. – K.: NAU, 2023. P. 85-86
Abstract: In today's digital age, electronic devices such as smartphones, tablets, and laptops have become an essential part of our lives. People use these devices for various purposes, including education, entertainment, communication, and language learning. The impact of electronic devices on language learning has been a subject of debate among educators and researchers. While some argue that electronic devices can enhance language learning, others believe that they can be a distraction and hinder learning. We have the task to explore the impact of electronic devices on language learning and examine the advantages and disadvantages of their use.
У сучасну цифрову епоху електронні пристрої, такі як смартфони, планшети та ноутбуки, стали невід’ємною частиною нашого життя. Люди використовують ці пристрої для різних цілей, зокрема для навчання, розваг, спілкування та вивчення мови. Вплив електронних пристроїв на вивчення мови є предметом дискусій серед педагогів і дослідників. Хоча одні стверджують, що електронні пристрої можуть покращити вивчення мови, інші вважають, що вони можуть відволікати та заважати навчанню. Перед нами стоїть завдання дослідити вплив електронних пристроїв на вивчення мови та вивчити переваги та недоліки їх використання.
Description: 1. Alghamdi, M., Al-Esaimi, R., & Alghamdi, A. (2020). Investigating the Impact of Using Mobile Applications on English Language Vocabulary Acquisition. International Journal of Emerging Technologies in Learning, 15(5), 183-199. DOI: 10.3991/ijet.v15i05.11502 2. Lee, L. (2013). Teaching and Learning by Mobile Devices: A Case Study of Using iPad in Classrooms. Journal of Educational Technology Development and Exchange, 6(1), 1-14. 3. Kim, D. (2017). The Impact of Mobile Technology on EFL Learning. English Language Teaching, 10(11), 67-76. DOI: 10.5539/elt.v10n11p67
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/60440
Appears in Collections:Політ. Сучасні тенденції у навчанні авіаційної англійської мови

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
002. ААМ_Збірник ПОЛІТ 2023-V. Kravets.pdfТези875.23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.