Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/58569
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Opareniuk, Volodymyr Romanovich | - |
dc.contributor.author | Опаренюк, Володимир Романович | - |
dc.date.accessioned | 2023-03-17T09:39:41Z | - |
dc.date.available | 2023-03-17T09:39:41Z | - |
dc.date.issued | 2023-03-12 | - |
dc.identifier.uri | https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/58569 | - |
dc.description | Робота публікується згідно наказу ректора від 27.05.2021 р. №311/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт вищої освіти в репозиторії НАУ". Керівник дипломної роботи: доцент кафедри авіоніки,Положевець Ганна Андріївна | uk_UA |
dc.description.abstract | If we take a look onto the statistics of the flight accidents, we will see that the root of the issue for such notion is the crew mistakes in critical flight conditions. Therefore, it is vital important to velocity indicators implementation. By means of such indicators, the pilots will be alerted about the approaching to the maximum permissible values of flight parameters. One of the biggest threats to aircraft is spin stall due to speed decreasing or increasing the angle of attack beyond the critical value. These two parameters are essential for the presence of lift on the wing and the operation of the control surfaces. | uk_UA |
dc.description.abstract | Якщо ми подивимося на статистику авіакатастроф, то побачимо, що корінь Проблемою такого поняття є помилки екіпажу в критичних умовах польоту. Тому так і є життєво важливий для впровадження показників швидкості. За допомогою таких індикаторів пілоти будуть попереджені про наближення до гранично допустимих значень польоту параметри. Однією з найбільших загроз для літака є звалювання обертання через зменшення або збільшення швидкості кут атаки перевищує критичне значення. Ці два параметри є важливими для наявність підйомної сили на крилі та роботу рулів. | uk_UA |
dc.language.iso | en | uk_UA |
dc.publisher | National Aviation University | uk_UA |
dc.subject | graduate work | uk_UA |
dc.subject | дипломна робота | uk_UA |
dc.subject | avionics | uk_UA |
dc.subject | авіоніка | uk_UA |
dc.subject | aircraft | uk_UA |
dc.subject | літак | uk_UA |
dc.subject | aircraft accidents | uk_UA |
dc.subject | інциденти з літаком | uk_UA |
dc.subject | speed characteristics | uk_UA |
dc.subject | швидкістні характеристики | uk_UA |
dc.title | The features of the operational velocity characteristics limitations of airplane | uk_UA |
dc.title.alternative | Особливості обмежень експлуатаційних швидкісних характеристик | uk_UA |
dc.type | Learning Object | uk_UA |
Appears in Collections: | Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри авіоніки |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ФАЕТ_2021_173_Опаренюк В.Р..pdf | 1.17 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.