Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/58483
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorБалахтар, Катерина Сергіївна-
dc.contributor.authorBalakhtar, Kateryna-
dc.date.accessioned2023-03-16T09:02:12Z-
dc.date.available2023-03-16T09:02:12Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationБалахтар К.С. Резильєнтність викладача ЗВО в умовах військового стану / К. Балахтар // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія: зб. наук. пр. – К. : Національний авіаційний університет, 2022. – Вип. 1(20). – С. 55-62uk_UA
dc.identifier.issn2411-264X-
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/58483-
dc.description.abstractАктуальність дослідження зумовлена потребою формування резильєнтності викладача закладу вищої освіти в умовах військового стану як здатності чинити опір стресам та виявляти психічну стійкість в умовах військового стану в процесі реалізації професійної діяльності, спрямованої на формування ключових компетентностей майбутніх фахівців згідно з вимогами міжнародних інституцій. Мета статті полягає у дослідженні резильєнтності викладачаів ЗВО в умовах військового стану. Розкрито сутність феномену «резилієнс» як складного, багатовимірного і динамічного за своєю суттю комплексу особливостей людини; здатності особистості протистояти і адаптуватися до несприятливих та травматичних подій. Висвітлено резильєнтність як здатність протистояти пошкодженню та швидкому відновленню й успішній адаптації внаслідок несприятливих обставин Розглянуто резильєнтність у трьох площинах – як рису чи здатність особистості долати стрес, як процес копінгу та як адаптаційно захисний механізм особистості, що дозволяє протистояти стресу чи адаптуватись після психотравми. Визначено переваги дії резильєнтності: висока адаптивнітсь, психологічне благополуччя та успішність у діяльності викладачів закладів вищої освіти та основні риси стійких людей (соціальні особливості; емоційні особливості; когнітивні/академічні особливості). Висвітлено складові резильєнтності викладачів (надія, оптимізм, адаптивність, стійкість). Обґрунтовано психологічні фактори й особливості розвитку резильєнтності викладачів закладів вищої освіти (цілеспрямованість, спрямованість життя на певну мету, здатність планувати діяльність, мотивація успіху, почуття узгодженості життя і професійної діяльності, перевага позитивних емоцій, життєстійкість, оптимізм, висока духовність особистості та ін.)uk_UA
dc.description.abstractThe relevance of the study is determined by the need to build the resilience of a teacher of a higher education institution under martial law as the ability to resist stress and show mental stability under martial law in the process of implementing professional activities aimed at forming key competencies of future specialists under the requirements of international institutions. The purpose of the article is to study the resilience of teachers of higher education institutions in the conditions of martial law. The essence of the "resiliency" phenomenon is revealed as a complex, multidimensional and inherently dynamic complex of human characteristics; the individual's ability to resist and adapt to adverse and traumatic events. Resilience is highlighted as the ability to withstand damage, swift recover and successfully adapt to adverse circumstances. Resilience is considered in three dimensions - as a trait or the ability of an individual to overcome stress, as a coping process and as an adaptive protective mechanism of an individual that allows one to resist stress or adapt after psychological trauma. The advantages of the action of resilience are determined: high adaptability, psychological well-being and success in the activities of teachers of higher education institutions and the main features of resilient people (social features, emotional features, cognitive/academic features). The components of teachers' resilience (hope, optimism, adaptability, stability) are highlighted. The psychological factors and features of the development of resilience of teachers of higher education institutions are substantiated (purposefulness, directing life towards a specific goal, the ability to plan activities, motivation for success, a sense of coherence between life and professional activity, the preference for positive emotions, resilience, optimism, high spirituality of the individual, etc.)uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherНаціональний авіаційний університетuk_UA
dc.subjectвикладач закладу вищої освітиuk_UA
dc.subjectзаклад вищої освітиuk_UA
dc.subjectрезилієнсuk_UA
dc.subjectрезильєнтністьuk_UA
dc.subjectвійськовий станuk_UA
dc.subjectтравматичні подіїuk_UA
dc.subjectteachers of higher education institutionsuk_UA
dc.subjectresiliencyuk_UA
dc.subjectresilienceuk_UA
dc.titleРезильєнтність викладача ЗВО в умовах військового стануuk_UA
dc.title.alternativeResilience of a teacher of a higher education institution under the conditions of the martial stateuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.subject.udc37.018.43:004uk_UA
Располагается в коллекциях:Статті у фахових виданнях кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Балахтар К.С..pdfСтаття325.43 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.