Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/57322
Title: Діагностика авіаційних ГТД з використанням інформаційного потенціалу параметрів, що контролюються
Authors: Везденська, Олександра Петрівна
Keywords: кваліфікаційна робота
дипломна робота
газотурбінний двигун
відмова
діагностування
проточна частина
Issue Date: Nov-2022
Publisher: Національний авіаційний університет
Abstract: Пріоритетним напрямом у сфері підвищення безпеки та регулярності польотів авіаційної техніки (AT) є вдосконалення як структури та логічної організації технічної діагностики, так і її процесів, спрямованих на забезпечення раннього виявлення передвідмовних станів високонавантажених елементів літальних апаратів (ЛА). Безпека використання повітряих суден (ПС) значною мірою визначається надійністю, закладеною при її проектуванні та виробництві, а також ефективністю сучасних методів та засобів діагностики технічного стану ПС. Планер, двигун, функціональні системи ПС схильні до безперервних, якісних змін. Напрямок цих змін визначається другим законом термодинаміки, який стверджує, що впорядковані системи, а до них належать всі технічні пристрої, мають тенденцію самовільно руйнуватися згодом, тобто. втрачати впорядкованість, закладену у яких під час створення. Ця тенденція проявляється при спільній дії чисельних дезорганізаційних факторів, які не можуть бути враховані при проектуванні та виготовленні ПС, тому процеси зміни якості елементів здаються нерегулярними, випадковими, які наслідки - несподіваними. При експлуатації ПС за фактичним технічним станом необхідно знайти шлях, який би давав необхідну ефективність технічного обслуговування (ТО). Одним із таких шляхів є рання діагностика авіаційних ГТД, що дозволяє виявити несправні стани з попередженням. Проте, як показує практика експлуатації, часто важко домогтися «адресності» дефектів, зокрема у такій складній динамічній багатокомпонентній системі, якою є ГТД. Накопичений досвід підтверджує це. Відомі технології контролю, методи математичного моделювання ВМД, напівнатурних випробувань, факторного аналізу, тощо не завжди дають бажаного ефекту. Застосовуються також фізичні методи діагностики, до яких відносяться неруйнівний контроль, трибодіагностика, аналіз продуктів згоряння, діагностика за віброакустичними параметрами, за результатами аналізу термогазодинамічних 10 параметрів тощо. Тут виникає питння – при якому поєднанні методів діагностики можна в короткі терміни «адресно» і достовірно попередити відмову? Це питання досі всебічно не розкрите. І зараз мають місце випадки необґрунтованого знімання двигунів або пропуску дефектів через неправильно поставлений діагноз, що пов’язано з похибками обробки діагностичної інформації або збою в процесі її аналізу (т.зв. людський фактор). До того ж до кінця не розкрито інформаційний потенціал контрольованих параметрів та методів діагностики.
Description: Робота публікується згідно наказу Ректора НАУ від 27.05.2021 р. №311/од «Про розміщення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти в репозиторії університету» . Керівник проекту: доцент, к. т. н. Хімко Андрій Миколайович.
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/57322
Appears in Collections:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри підтримання льотної придатності повітряних суден

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Диплом Везденецька.pdfКваліфікаційна робота1.19 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.