Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/56837
Title: Translation students’ professional training compared to modern market demands
Other Titles: Порівняння професійної підготовки студентів-перекладачів із сучасними вимогами ринку
Authors: Пилипчук, Марина Леонідівна
Pylypchuk, Maryna Leonidivna
Keywords: заклади вищої освіти
вимоги ринку
підготовка перекладачів
institutions of higher education
market requirements
training of translators
Issue Date: 20-Nov-2020
Publisher: National Aviation University
Citation: Pylypchuk M. Translation students’ professional training compared to modern market demands // Overcoming language and communication barriers: education, science, culture: theses of reports of the XIII International Scientific and Practical Conference.– National Aviation University. – Kyiv, 2020. - C.242-245
Series/Report no.: Методика викладання іноземних мов;
Abstract: The article examines the problem of matching the professional training of future translators in higher education institutions to the requirements and challenges of the translation services market of Ukraine in today's conditions. The author analyzes the views of scientists on the key professional skills of a modern competitive translator and singles out the main inconsistencies in the higher education training system.
У статті розглядається проблема відповідності професійної підготовки майбутніх перекладачів у ЗВО до вимог та викликів на ринку перекладацьких послуг України в умовах сьогодення. Автор аналізує погляди науковців на ключові професійні навички сучасного конкурентоздатного перекладача та виокремлює основні невідповідності в системі підготовки вищої освіти.
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/56837
Appears in Collections:Матеріали VІІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Подолання мовних і комунікативних бар’єрів: освіта, наука, культура»

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Стаття_Пилипчук_Збірник_2020_new_242_245.pdf600.05 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.