Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/56345
Title: Теоретико-методологічні аспекти таргетованої реклами як інструменту комплексного інтернет-маркетингу
Other Titles: Theoretical and methodological aspects of targeting advertising as a tool for integrated internet marketing
Authors: Ярмолюк, Олексій Ярославович
Yarmoliuk, Oleksii
Борисенко, Олена Сергіївна
Borysenko, Olena
Фісун, Юлія Володимирівна
Fisun, Iuliia
Keywords: інтернет-маркетинг
таргетована реклама
управління маркетингом
маркетинговий менеджмент
маркетинг
маркетингова діяльність
принципи
цілі
методи
підходи
internet marketing
targeted advertising
marketing management
marketing
marketing activities
principles
goals
methods
approaches
Issue Date: 2022
Publisher: Херсонський державний університет
Citation: Ярмолюк О.Я., Борисенко О.С., Фісун Ю.В. Теоретико-методологічні аспекти таргетованої реклами як інструменту комплексного інтернет-маркетингу // Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «економічні науки»: збірник наукових праць / Херсонський державний університет. - Херсон, 2022. - Вип. № 46. - С. 23-29
Abstract: В наш час, в умовах діджиталізації, війни в країні та посиленої конкуренції, вести ефективну бізнес-діяльність можуть тільки компанії, що не склали руки, а навпаки – зібрались з усіма силами та направили їх на маркетингову діяльність. Для цього таким підприємствам необхідно комплексно побудувати систему з ефективних маркетингових інструментів та засобів, встановити цілі ведення маркетингової діяльності та визначити дії, які призведуть до їх досягнення. Так як основною метою маркетингової діяльності є забезпечення прибутку підприємства, то ефективна маркетингова діяльність не можлива без знань сучасних ринкових тенденцій, виявлення та дослідження котрих базується на застосуванні маркетингових інтернет-технологій. Через це, основною складовою стає формування ефективної системи комплексного інтернет-маркетингу з використанням інструментів. Одним із таких інструментів є таргетована реклама. Інтеграція елементів інтернет-маркетингу в єдину ефективну систему потребує чіткого розуміння особливостей кожного з цих елементів. Саме тому розгляд таргетованої реклами, як інструменту комплексного інтернет-маркетингу, сприяє посиленню просування бренду, товарів чи послуг та дає можливість сформувати якісний підхід до управління маркетинговою діяльністю, комунікаціями та збутом на засадах інтернет-маркетингу.
Nowadays, in the conditions of digitalization, war in the country and increased competition, only companies that have not folded their hands and, on the contrary, gathered all their forces and directed them to marketing activities, can conduct effective business activities. For this, such enterprises need to comprehensively build a system of effective marketing tools and means, set goals for conducting marketing activities and determine actions that will lead to their achievement. Since the main goal of marketing activity is to ensure the company's profit, effective marketing activity is impossible without knowledge of modern market trends, identification and research of which is based on the application of Internet marketing technologies. Because of this, the main component is the formation of an effective system of integrated Internet marketing using tools. One such tool is targeted advertising. Integration of Internet marketing elements into a single effective system requires a clear understanding of the specifics of each of these elements. That is why the consideration of targeted advertising as a tool of integrated Internet marketing contributes to strengthening the promotion of a brand, goods or services and provides an opportunity to form a quality approach to the management of marketing activities, communications and sales on the basis of Internet marketing.
Description: У статті досліджено теоретико-методологічні аспекти таргетованої реклами як одного із інструментів комплексного інтернет-маркетингу, її організації та впровадження в маркетинговій діяльності підприємства. Визначені сучасні тенденції розвитку інтернет-маркетингу та таргетованої реклами. Розкрито осо бливості таргетованої реклами. На основі попередніх досліджень визначено засади формування системи досліджуваного процесу. Розглянуті сучасні підходи до організації і ведення таргетованої реклами на підприємствах. Проведене порівняння контекстної та таргетованої реклами. Авторами, також було ви значено ряд ключових понять щодо таргетованої реклами та визначені основні напрями впровадження використання таргетованої реклами. Визначена ситуаційність доцільності використання таргетованої реклами для функціонування комплексного інтернет-маркетингу. The article investigates the theoretical and methodological aspects of targeted advertising as one of the tools of integrated Internet marketing, its organization and implementation in the marketing activities of the enterprise. Current trends in the development of Internet marketing and targeted advertising are identified. The advantage of online advertising over traditional communication channels is the easy impact on certain target audiences. Of particular interest from a practical point of view is the study of its tools. Features of targeted advertising are revealed. Targeted advertising provides an opportunity for Internet marketers to identify the necessary target audience and work with it. That is, the user segment is automatically combined on a certain basis, according to interests, as a result of which advertising is directed to people in this segment. Setting up targeted advertising on social networks allows professionals to use advertising campaigns to offer a particular product or service directly to stakeholders. Unlike traditional advertising, which requires a large budget, targeted advertising on Facebook and other social networks allows any authorized user to run advertising campaigns with a minimum budget. On the basis of previous researches the bases of formation of system of researched process are defined. Contemporary approaches to the organization and conduct of targeted advertising in enterprises are considered. Comparison of contextual and targeted advertising. Internet marketers have the opportunity to choose from different types of targeting, which allows you to select the target audience from the total number of recipients of advertising. The main difference between them is the principles of audience distribution, but they are complementary. The authors also identified a number of key concepts for targeted advertising and identified the main areas of implementation of the use of targeted advertising. The scientific process of targeting organization consists of stages, each of which has important features that must be taken into account when setting up an advertising campaign to achieve its goal.
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/56345
Appears in Collections:Матеріали конференцій, тези, статті кафедри маркетингу



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.