Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/55183
Название: Features of enterprise development management using digital technologies
Другие названия: Особливості управління розвитком підприємства з використанням цифрових технологій
Авторы: Oleksiienko, Bohdan
Ключевые слова: transformation
digitalization
knowledge economy
innovation
management
трансформація
діджиталізація
економіка знань
інновації
управління
Дата публикации: 24-мая-2022
Издательство: National Aviation University
Библиографическое описание: Oleksiienko B. Features of enterprise development management using digital technologies // Polit. Challenges of science today: abstracts of the XXII International scientific-practical conference of applicants for higher education and young scientists. – National Aviation University. – Kyiv, 2022. – P. 33-35.
Краткий осмотр (реферат): The study of foreign experience of foreign companies, comparative characteristics of competitors (benchmarking) on certain indicators, in particular, the amount of capitalization, allows us to conclude that in the XXI century the hidden potential for improving macroeconomic and microeconomic performance is far from being revealed. It is a question of rational distribution of critical resources in space and time and necessity of management of the modern enterprise on the basis of the proved administrative decisions with use of digital technologies.
Вивчення зарубіжного досвіду іноземних компаній, порівняльної характеристики конкурентів (бенчмаркінг) за окремими показниками, зокрема, розміром капіталізації, дозволяє зробити висновок, що в ХХІ столітті прихований потенціал покращення макроекономічних і мікроекономічних показників далекий від виявлено. Йдеться про раціональний розподіл критичних ресурсів у просторі та часі та про необхідність управління сучасним підприємством на основі обґрунтованих управлінських рішень із використанням цифрових технологій.
Описание: 1.Mnykh O.B., Kindrat S.V. Startup industry companies and modern requirements for building business models in terms of smart specialization. Innovative information processes in marketing: a collective monograph / T.E. Udovychenko, K.O. Doroshkevych, O.B. Mnykh, S.V. Kindrat. Dnipro: Zhurfond, 2019. P.104-126. 2. Mnykh Olga, Kostiuk Olha, Dalyk Volodymyr, Zaitseva Anna. Digitalization of economy and assessment of opportunities and implementation . International Journal of Advanced Science and Technology. 2020. Vol. 29, No. 8s. P. 2470–2476. 3. Gorz, A. Intangible. Knowledge, value and capital [Text] / trans. with him. and Fr. M.M. Sokolskaya. M .: Izd. House of Gos. University - Higher School of Economics, 2010. 208 p.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/55183
Располагается в коллекциях:Політ. Актуальні проблеми управління економікою в умовах цифрової трансформації. 2022

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
33-35 Oleksiienko B..pdfТези доповіді77.28 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.