Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/53613
Title: Formation of complex logistics customer service in the digital environment
Other Titles: Формування комплексного логістичного обслуговування клієнтів в цифровому середовищі
Authors: Ostapchuk, Anton
Остапчук, Антон Геннадійович
Keywords: customer service
complex logistics customer service
furniture company
furniture market
digital transformation
customer relationship management
social CRM
дипломна робота
обслуговування клієнтів
комплексне логістичне обслуговування клієнтів
меблева компанія
меблевий ринок
цифрова трансформація
управління відносинами з клієнтами
соціальна CRM
Issue Date: 28-Dec-2021
Publisher: National Aviation University
Citation: Ostapchuk А. Formation of complex logistics customer service in the digital environment. - Qualification work of the applicant of higher education of the department of logistics. - National Aviation University. - Kyiv, 2021. - 120 р.
Abstract: In a market economy, the furniture industry, as well as companies in other industries, feels its severe external influence. However, it should be emphasized that the domestic economy has competitive products of domestic industrial enterprises. High-quality upholstered and cabinet furniture has long been appreciated abroad. The current period can be described as a period of accumulation of threats, so it is advisable to identify features of both macro and microenvironment, which have a significant impact on the activities of the furniture industry. Today, furniture production is an industry that is developing, gradually reaching the European level of quality and design. Therefore, it is extremely attractive to operators and, accordingly, has a dynamic to increase the number of competitors. Today, the Ukrainian furniture market is estimated at 330 million US dollars. The analysis of the furniture market shows that consumers increasingly prefer domestic manufacturers in their choice. The decline in interest in imported furniture is primarily due to declining purchasing power. It is also worth noting that the Ukrainian furniture market is not deprived of shadow production, which is focused on the middle and cheap segment. Today the shadow furniture market in Ukraine is 35%. More than 3,000 furniture manufacturers are engaged in furniture production in Ukraine. Among them: large furniture factories that produce furniture in series, medium-sized enterprises working on individual orders and small, of which about 30% – micro-enterprises. Globalization and the new internet-based capabilities of ready informational networking among companies impose and enable new value-added structures known as bot-tom-up economy. The structure and process related nature of the bottom-up economy is dramatically different from the top-down economy of the past in that it follows a logic of cooperation among smaller, locally based value-added units flexibly combining to form larger structures to generate complex products and services. This is referred to as open production by production managers and suggests that new technical opportunities might give rise to structural changes also in the logistics sector in future.
У ринковій економіці меблева промисловість, як і підприємства інших галузей, відчуває на собі сильний зовнішній вплив. Проте слід підкреслити, що вітчизняна економіка має конкурентоспроможну продукцію вітчизняних промислових підприємств. Якісні м’які та корпусні меблі давно цінуються за кордоном. Нинішній період можна охарактеризувати як період накопичення загроз, тому доцільно виділити особливості як макро-, так і мікросередовища, які суттєво впливають на діяльність меблевої галузі. Сьогодні виробництво меблів - це галузь, яка розвивається, поступово виходить на європейський рівень якості та дизайну. Тому він надзвичайно привабливий для операторів і, відповідно, має динаміку збільшення кількості конкурентів. Сьогодні ринок меблів України оцінюється в 330 мільйонів доларів США. Аналіз ринку меблів показує, що споживачі все більше віддають перевагу вітчизняним виробникам у своєму виборі. Зниження інтересу до імпортних меблів пов'язано насамперед із зниженням купівельної спроможності. Варто також відзначити, що український меблевий ринок не позбавлений тіньового виробництва, орієнтованого на середній і дешевий сегмент. Сьогодні тіньовий ринок меблів в Україні становить 35%. Виробництвом меблів в Україні займається понад 3000 виробників меблів. Серед них: великі меблеві фабрики, що випускають меблі серійно, середні підприємства, що працюють за індивідуальним замовленням, і малі, з яких близько 30% – мікропідприємства. Глобалізація та нові можливості інформаційних мереж між компаніями на основі Інтернету створюють і створюють нові структури з доданою вартістю, відомі як економіка знизу вгору. Структура та пов’язана з процесами природа економіки «знизу вгору» різко відрізняється від економіки минулого «зверху-вниз» тим, що вона дотримується логіки співпраці між меншими, локальними одиницями з доданою вартістю, які гнучко об’єднуються для формування більших структур для створення комплексу. продукти та послуги. Керівники виробництва називають це відкритим виробництвом і припускають, що нові технічні можливості можуть призвести до структурних змін також у логістичному секторі в майбутньому.
Description: Робота публікується згідно наказу ректора від 27.05.2021 р. №311/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт вищої освіти в репозитарії НАУ" . Керівник проекту: доцент, к.е.н. Карпунь Ольга Василівна
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/53613
Appears in Collections:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри логістики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ФТМЛ_2021_073_Остапчук.pdfДипломна робота2.68 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.