Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/50995
Название: Principles of organizing the architecture of perspective onboard digital computing systems in avionics
Другие названия: Принципи організації архітектури перспективних бортових цифрових обчислювальних систем в авіації
Авторы: Kovalenko, Yuliia
Ключевые слова: оnboard digital computing systems
бортові цифрові обчислювальні системи
modern aircraft
сучасна авіація
constructive-functional module
конструктивно-функціональний модуль
Дата публикации: апр-2021
Издательство: National Aviation University
Библиографическое описание: Kovalenko Yu.B. Principles of organizing the architecture of perspective onboard digital computing systems in avionics // Polit. Callanges of science today. International relations : abstracts of XXI International conference of higher education students and young scientists. – National Aviation University. – Kyiv, 2021. – 44-45 р.
Краткий осмотр (реферат): Onboard digital computing systems (ODCS) modern aircraft (MA) are complex technical design objects that solve various functional tasks as part of MA: determination of flight and navigation parameters in takeoff, level flight, MA landing; tracking the technical condition of onboard equipment; coordination of the work of all onboard subsystems; collection, storage, processing and delivery to the pilot on the means of indication of objective information received both from the informationmeasuring system MA and from the controls of the information-control field of the cockpit.
Бортові цифрові обчислювальні системи (ODCS) сучасних літальних апаратів (МА) - це складні об'єкти технічного проектування, що вирішують різні функціональні завдання в рамках МА: визначення параметрів польоту та навігації при зльоті, польоту рівня, посадки МА; відстеження технічного стану бортового обладнання; координація роботи всіх бортових підсистем; збір, зберігання, обробка та доставка пілоту за допомогою засобів індикації об'єктивної інформації, отриманої як від інформаційно-вимірювальної системи МА, так і від органів управління інформаційно-контрольним полем кабіни.
Описание: 1. Konakhovych H., Kozlyuk I., Kovalenko Y. (2020) Specificity of optimization of performance indicators of technical operation and updating of radio electronic systems of aircraft. System research and information technologies, no. 3, pp. 41-54. 2. Kovalenko Y., Konakhovych H., Kozlyuk I. (2020) Specificity of optimization of performance indicators of technical operation and updating of radio electronic systems of aircraft. International Journal of Engineering Research and Applications (IJERA), vol. 10 (09), pp. 48-58. 3. Kozlyuk І., Kovalenko Y. (2020) Functional bases of the software development and operation in avionics. Problems of Informatization and Management, no. 63, pp. 49-63. 4. Bogatyrov V., Bogatyrov S. (2009) Ob'edinenie rezervirovannyih serverov v klasteryi vyisokonadezhnoy kompyuternoy sistemy. Informatsionnyie tehnologii, no. 6, pp. 41-47. 5. Vidin B., Zharinov I., Zharinov O. (2010) Dekompozitsionnyie metodyi v zadachah raspredeleniya vyichislitelnyih resursov mnogomashinnyih kompleksov bortovoy avioniki. Informatsionno-upravlyayuschie sistemy, no. 1, pp. 2-5. 6. Gatchin Yu. (2010) Modeli i metodyi proektirovaniya integrirovannoy modulnoy avioniki. Vestnik kompyuternyih i informatsionnyih tehnologiy, no. 1, pp. 12-20.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/50995
Располагается в коллекциях:Політ. Modern information and communication technologies in aviation. 2021

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Kovalenko Yu.B - Yulia Kovalenko.pdfтези конференції67.46 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.