Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/50487
Title: Process and information management in supply chain
Other Titles: Управління процесами та інформацією в ланцюгу поставок
Authors: Arkhypova, Anna
Архипова, Анна Юріївна
Keywords: logistics
process management
informational flow
supply chain management
information management
customer relations department
логістика
управління процесом
інформаційний потік
управління ланцюгами поставок
управління інформацією
відділ взаємодії з клієнтами
Issue Date: 8-Apr-2021
Publisher: National Aviation University
Citation: Arkhypova A. Process and information management in supply chain // Flight. Modern problems of science: abstracts of the XXI International scientific-practical conference of applicants for higher education and young scientists. - National Aviation University. - Kyiv, 2021. P. 24–25.
Abstract: Supply chain management is the combination of different processes of supply, production and distribution in order to manage the flow of goods and service and transformation raw materials into final product. The main objectives of supply chain management are minimizing costs, decreasing fulfillment time, improving the quality of products, increasing flexibility, diversity and the reaction. Moreover, it is necessary to keep cost down by minimizing shortages. Supply chain management improves productivity. One more statement is the efficiency of operations that directly lies in logistics process management. ISO 9001:2015 sets criteria of system of quality management and outlines the only standard in its series. The process approach is the component of the given standard. It incorporates the Plan-Do-Check-Act (PDCA) cycle and risk-based thinking. So, all processes are managed and kept under control.
Управління ланцюгами поставок - це поєднання різних процесів постачання, виробництва та розподілу з метою управління потоком товарів та послуг та перетворенням сировини в кінцевий продукт. Основними цілями управління ланцюгами поставок є мінімізація витрат, зменшення часу виконання, поліпшення якості продукції, збільшення гнучкості, різноманітності та реакції. Більше того, необхідно зменшувати витрати, мінімізуючи дефіцит. Управління ланцюгами поставок покращує продуктивність праці. Ще одним твердженням є ефективність операцій, яка безпосередньо полягає в управлінні логістичним процесом. ISO 9001: 2015 встановлює критерії системи управління якістю та окреслює єдиний стандарт у своїй серії. Процесний підхід є складовою даного стандарту. Він включає цикл "Плануй-виконай-перевіряй" (PDCA) та мислення, засноване на оцінці ризику. Отже, усі процеси управляються та тримаються під контролем.
Description: 1. Quality management system – Requirements, OAO "ВНИИС" ed. Moscow: 2015. 2. The Process Aproach in ISO 9001:2015, International Organization for Standardization ed. Vernier, Geneva, Switzerland.
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/50487
Appears in Collections:Політ. Менеджмент та логістика. 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Arkhypova.pdfТези конференції330.51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.