Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/45667
Назва: Інтегровані моделі вибору оптимального аеродрому посадки повітряного судна в складних метеоумовах. Сумісне прийняття рішень (CDM)
Автори: Босенко, Роман Олександрович
Ключові слова: дипломна робота
диспетчер
безпека авіації
метод експертних оцінок
Дата публікації: гру-2020
Видавництво: Національний авіаційний університет
Короткий огляд (реферат): При польоті на крейсерській висоті можуть зустрітися різноманітні метеорологічні явища, які тим або іншим чином можуть вплинути на хід польоту повітряного судна (ПС), зазвичай сучасні технології дозволяють передбачити погодні явища з великою вірогідністю, але на жаль точно надати прогноз очікуваної погоди не є можливим. Тому доцільно знати види небезпечних явищ які можуть зустрітись на шляху ПС. Небезпечні явища погоди - значення метеорологічних елементів і атмосферні явища, які створюють загрозу безпеці виконання польотів у зоні їх розташування (впливу) або загрозу збереженню авіаційної техніки на аеродромі. При польоті на висоті ПС може зустрітися з багатьма різноманітними небезпечними явищами такими як: 1. гроза (затемнена або замаскована в хмарах); 2. часті грози; 3. град; 4. лінія шквалу; 5. помірна або сильна турбулентність в хмарах і при ясному небі; 6. помірне і сильне обмерзання в хмарах; 7. сильна піщана або пилова буря; 8. сильна гірська хвиля; 9. вулканічний попіл [2] Обмерзання - це відкладення льоду в польоті на різних частинах ВС. Необхідними умовами обмерзання є: • Наявність в повітрі на висоті польоту переохолоджених крапель води; • Негативна температура обшивки ПС. Обмерзання спостерігається при температурах + 2 ° С ... -50 ° С, найбільша ймовірність (98%) - в зоні температур 0 ° С ... -20 ° С. Причинами обмерзання є: • Замерзання переохолоджених крапель води, які стикаються з поверхнею ВС при польоті в хмарах, опадах, тумані. Це основна причина обмерзання; • Сублімація водяної пари на поверхні ПС. Цей процес відбувається при ясному небі, коли холодну ПС потрапляє в більш тепле та вологе повітря. Такий стан може бути при швидкому зниженні з більш холодних верхніх шарів атмосфери в нижні, більш теплі або при вході в шар інверсії. У ясну морозну погоду сублімація водяної пари на поверхні ПС може статися і на землі, на стоянці. Найбільша вірогідність обмерзання в крапельно-рідких хмарах. До таких хмар відносяться низькі під інверсійні шаруваті і шарувато-купчасті хмари. Вони відрізняються підвищеної водністю, так як опади з них, як правило, не випадають або бувають слабкими. У змішаних хмарах обмерзання залежить від співвідношення крапель і кристалів. Там де крапель більше, ймовірність обмерзання збільшується. До таких хмар відносяться купчасто-дощові хмари. У шарувато-дощових хмарах обмерзання спостерігається при польоті вище нульової ізотерми і особливо є небезпечним у діапазоні температур від 0 ° С ... -10 ° С, де хмари складаються тільки з переохолоджених крапель.
Опис: Робота публікується згідно наказу ректора від 21.01.2020 р. №008/од "Про перевірку кваліфікаційних робіт на академічний плагіат 2019-2020р.р. навчальному році ". Керівник проекту: д.т.н., доц. Шмельова Тетяна Федорівна
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/45667
Розташовується у зібраннях:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри аеронавігаційних систем

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ФАЕТ_2020_272_Босенко.pdf1.92 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.