Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/45598
Title: | Оптимальна стабілізація висоти БПЛА |
Authors: | Будовський, Богдан Олександрович |
Keywords: | дипломна робота вертоліт БПЛА стабілізація синтез спектральна щільність матриця передаточних функцій оптимальна система управління |
Issue Date: | Dec-2020 |
Publisher: | Національний авіаційний університет |
Abstract: | Основним напрямом у розвитку України, як авіакосмічної держави на сучасному етапі є динамічний розвиток наукоємних галузей виробництва. Основну увагу конструктори вертолітних БПЛА звертають на максимізацію точності виконання польотного завдання та навігації, на збільшення вагової віддачі, надійності, на зниження вартості виробництва та експлуатації, на екологічну безпеку. Зростання вимог до точності пілотування, до маневрених властивостей змушує постійно вдосконалювати характеристики стійкості і керованості. Відзначимо, що для поліпшення характеристик стійкості і керованості вертолітного БПЛА, він потребує встановлення засобів автоматичної стабілізації. Метою цього є забезпечення таких динамічних характеристик замкнутої системи «оператор-вертоліт БПЛА», які мали б оптимальні значення з точки зору роботи в ній людини- оператора. В даний час основним способом рішення як задач вдосконалення пілотування вертолітних БПЛА, так і задач сертифікації є льотні випробування, які проводяться у великому обсязі і потребують значних матеріальних і часових витрат. Існуючі методики льотних іспитів недостатньо добре пристосовані до сучасних математичних методів опрацювання, збереження й оперативного використання одержаної в результаті випробувань інформації. Більшість традиційних методик орієнтовані на обмежені можливості і засоби частково автоматизованого опрацювання цієї інформації. Як правило, за результатами льотних випробувань не будуються кількісні динамічні моделі вертолітних БПЛА і це значно знижує можливості оперативного використання цієї інформації для оцінки й удосконалення використання БПЛА. Для цього створюються спеціалізовані програми досліджень і залучаються чималі наукові сили. Вважається, що математичні моделі динаміки літальних апаратів в керованому польоті у вигляді систем диференційних або інтегрально-диференційних рівнянь є найбільш ємним засобом збереження й оперативного використання інформації про льотні характеристики. Сьогодні створена як наукова, так і технічна база для повної автоматизації здобуття, опрацювання й оперативного використання даних льотних випробувань БПЛА. |
Description: | Робота публікується згідно наказу ректора від 29.12.2020 р. №580/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт вищої освіти в репозиторії НАУ" . Керівник проекту: доцент, к. п. н. Денисенко Світлана Миколаївна. |
URI: | https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/45598 |
Appears in Collections: | Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри аерокосмічних систем управління |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ФАЕТ_2020_151_Будовський Богдан Олександрович.pdf | дипломна робота | 2.02 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.