Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/45597
Название: | Ідентифікація моделей динаміки БПЛА в умовах невизначеності |
Авторы: | Андрушко, Ігор Віталійович |
Ключевые слова: | дипломна робота система управління методи ідентифікації робастність ПІД-регулятор модель динаміки БПЛА |
Дата публикации: | дек-2020 |
Издательство: | Національний авіаційний університет |
Краткий осмотр (реферат): | Безпілотні літальні апарат (БПЛА) мають широкий спектр застосувань, тому збільшується запит на нові системи керування такими літальними апаратами. Велику кількість розробок БПЛА засновано на доступних системах керування, в яких реалізовані прості алгоритми керування для номінальних режимів польоту. Однак, на практиці необхідно розширювати можливості цих систем за рахунок застосування робастних законів керування, моделювання динаміки, урахування невизначеності на стадії проектування. В даний час зростає потреба в системах керування, які володіють робастними властивостями при невизначеності динаміки БПЛА, наявності збоїв або пошкодження під час їх роботи, а особливо при малій повітряної швидкості, при посадці або тривалому баражування. Моделювання аеродинамічних сил і моментів БПЛА є однією з найскладніших частин динамічного моделювання, а аеродинамічні дані, що використовуються при проектуванні системи керування, мінімальні або взагалі відсутні. Зазвичай аеродинамічні сили і моменти моделюються як функції від повітряної швидкості, висоти (щільності повітря), аеродинамічних коефіцієнтів, змінних руху і керуючих вхідних сигналів. Традиційно аеродинамічні коефіцієнти розраховуються за допомогою аналітичних і чисельних методів, оцінюються на основі продувок в аеродинамічній трубі і льотних випробувань. Аеродинамічні сили і моменти у великій мірі залежать від квадрата повітряної швидкості, а БПЛА мають неадаптовану або фіксовану структуру систем автоматичного керування (САК) і часто виконують польоти на низьких швидкостях при наявності зовнішніх збурень. Крім того, в залежності від типу двигуна або корисного навантаження, БПЛА може істотно змінювати свої характеристики, тому параметри динамічної моделі БПЛА змінюються в польоті, що можна розглядати як параметричну невизначеність. Це ускладнює застосування класичних методів проектування систем керування для таких об'єктів. Для керування багатовимірним об'єктом з невизначеністю в динаміці була розроблена теорія синтезу робастних систем керування, заснована на лінійних матричних нерівностях, Н∞ і µ-синтезі. |
Описание: | Робота публікується згідно наказу ректора від 29.12.2020 р. №580/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт вищої освіти в репозиторії НАУ" . Керівник проекту: доцент, к. п. н. Денисенко Світлана Миколаївна. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/45597 |
Располагается в коллекциях: | Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри аерокосмічних систем управління |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
ФАЕТ_2020_151(заочна_форма)_Андрушко І. В..pdf | дипломна робота | 2.02 MB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.